Event: Kapre våpenskjoldene

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Kapre våpenskjoldene


Turneringene starter!
Sesongen for turneringer er over oss, og du kan nå sende dine mestersoldater ut for å utfordre andre spillere og kapre deres våpenskjold!



Start: 11. mars 2015
Slutt: 31. mars 2015



Eventen vil være aktiv på vanlige verdener, samt casual.



Kommander dine mestersoldater
Så snart eventen starter, vil mestersoldater hjelpe deg med å utfordre andre spillere. De bringer med seg et våpenskjold, et bevis på din styrke i turneringen. Du kan deretter bestemme om du ønsker å sende dine mestersoldater ut for å kapre andre spillere sine våpenskjold, eller la de bli værende hjemme å forsvare ditt våpenskjold.


CtCwelcome2.PNG


Eventen kan bli sett fra et spesielt eventvindu som inneholder informasjon om dine mestersoldater, våpenskjold og belønninger. Du kan når som helst sjekke ut denne oversikten:

CtCreminder.PNG




Kapre våpenskjoldene
Hovedmålet med turneringen er å samle våpenskjold fra andre spillere. For å gjøre det sender du dine mestersoldater ut, og dersom de vinner vil du kanskje være så heldig å få et våpenskjold med deg tilbake. Taper du en utfordring trenger du ikke deppe av den grunn, da soldaten vil vende tilbake til deg med et fremgangspoeng - nok fremgangspoeng gir deg en ny mestersoldat.

Du kan gjøre sånn at prosessen går raskere dersom du trenger flere mestersoldater.


CtCchampion.PNG



Varigheten på en utfordring blir kalkulert ut ifra sentrum av din hovedtyngden på dine byer og den nærmeste byen til den spilleren du ønsker å utfordre. Dette betyr at varigheten vil kunne være annerledes mellom de samme spillerne.

Noen våpenskjold er mer sjeldne enn andre, og du kan sjekke de mest verdifulle våpenskjoldene som dine motspillere har - planlegg derfor dine angrep nøye! Du vil også ha muligheten til å låse et våpenskjold frem til utfordringsrunden er over dersom du ønsker å gjøre det vanskelig for andre å kapre den.


CtCcrests.PNG



Når runden avsluttes
Turneringen vil ha flere runder! På slutten av hver runde vil du bli belønnet ut ifra de forskjellige våpenskjoldene du måtte ha klart å kapre. Belønningen vil være høyere dersom du har klart å samle forskjellige typer våpenskjold.

Hver runde vil vare i 54 timer. Når runden avsluttes, vil våpenskjoldene automatisk bli gjort om til belønninger og en ny runde starter med et våpenskjold og tre mestersoldater.


CtCrewards2.PNG


Merk: "Finner'n er vinner'n" vil gi et ekstra våpenskjold på neste runde i stedet for farmekapasitet på verdener hvor farming er deaktivert... denne gjelder ikke noen av våre verdener!
 
Sist redigert:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Hei og hopp,

Vi ble gjort oppmerksom på at enkelte utfordringer ikke ble håndtert helt sånn som de skulle. I noen tilfeller kunne en oppleve å være mer heldig enn det en kanskje skulle vært i utgangspunktet, mens i andre var en ikke fullt så heldig.

Dette problemet ble løst tordag 12. mars!


Vi ønsker å beklage for forvirringen som må ha oppstått pga dette. Eventen oppnådde ikke får fulle forventning på kvalitet! Derfor har vi gitt alle spillere 20% ressursbonus i 48 timer, og dette ble aktivert i går mellom 17:30 - 18:00. Vi har i tillegg returnert noe av premiumpoengene som ble brukt i det tidsrommet problemet var.




- TribalWars team
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Hei igjen,


Takk for deres tilbakemelding så langt! Vi har forberedt noen endringer til eventen basert på hva dere har fortalt oss og våre observasjoner.





Varighet på utfordringer
Tidligere: Det tidligere systemet ble kalkulert ut ifra avstanden på hvor 'midtpunktet til din hovedkraft' var (grovt sett), og den nærmeste byen til den andre spilleren. Dette gjorde at det ble en ubalansert utfordringstid mellom to spillere. Generelt sett betyr dette at en mindre spiller ville ha en kortere utfordringstid enn en større spiller, noe som ga den mindre spilleren fordelen. Dette gjorde at mindre spillere fikk muligheten til å raskere og oftere angripe større spilleren, uten at den større spilleren fikk muligheten til å 'ta igjen' effektivt nok.

Nytt system: Det nye systemet blir basert på avstanden mellom alle spillers koordinater. Dette skal produsere en tilnærmet lik utfordringstid for store og små spillere. Vi har også gjort det sånn at en utfordringstid ikke vil endre seg i løpet av en runde.


Vennligst merk deg at denne endringen gjør at utfordringstiden for dine 'nærliggende byer' vil endre seg.



Stabling av belønninger
Fra og med denne runden, vil det være begrensninger på hvor høyt belønningene til våpenskjold sett kan bli. Sett 1, 2 og 3 kan stables til maks 10.. og 4, 5 og 6 til maks 5.

Dersom du skulle være så heldig å få maks antall belønning som kan stables, vil videre sett av våpenskjold bli brukt til et lavere sett i stedet.


Eksempel:
Du har 11 ravn, 11 drager og 11 pantere
- Tidligere ville dette gitt deg 11 sett med våpenskjoldsett nr 3 med belønningen "samles rundt flagget".
- Nå vil det være verdt maks 10 av "samles rundt flagget", 1 sett med "midnattsolje" og 1 sett med "Finner'n er vinner'n".


Vi la til disse begrensingene da vi så at de som hadde mest hell med seg på de forrige rundene, fikk tak i en langt høyere våpenskjoldbonus enn forventet.. noe som igjen kunne ledet til problemer med balansen på verden.


Takk for tilbakemeldingene så langt! Fortsett å kom med de.



- TribalWars team
 
Topp