Faktabørsen

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
En gammel en fra meg, men dugger kanskje.

[SPOIL]Attack-ID er tydeligvis noe ikke alle her vet så tenker vi skal ta det en gjennomgang.

Alle angrep har en ID, og den er unik, altså forskjellig fra alle andre. Den går i matematisk rekkefølge med 1 oppover per angrep på hele verdenen.

Altså så går attack-IDen opp 1 gang per angrep på verdenen.

Dermed kan vi finne ut når et angrep ble sendt ved å se på andre kommandoer der attack-IDen er nærme IDen til angrepet vi skal finne ut.

Dette kan brukes hvis man får inc når man ikke er på, derfor er det også viktige at disse trådene ofte blir oppdatert så man har noe å sammenligne med til mange tider og da sannsynligvis vil ha en attack-ID som er nærme incen.

Du logger deg på 19:47

Du ser at du har en inc. som lander kl 23:57 og har Attack-ID: 459.450
På forumet står det en attack-ID kl 14:57: 459.501


Her ser vi at angrepsIDene er svært nærme hverandre og kanskje kun er 1 min i forskjell på når de ble sendt. Dette er også en tid da mange er pålogget og dermed farmer eller forskjellig så det kan godt være under 1 min og.

Dermed kan vi vite at disse 2 angrepene ble sendt ca likt og dermed kan vi vite at incen mot oss ble sendt rundt 14:57. Siden vi vet at angrep ble sendt 14:57 kan vi ta 23:57-14:57 og dermed se gangtiden til incen. Dermed kan vi tagge riktig av angrepet og dermed vite om vi får ram incs, am incs, spy incs eller annet mot oss.

Hva er Attack-ID er jo greit å vite og:
Dette kan finnes ved 2 måter:
1. Script, man går på oversikt, kommandoer, trykker på script. Da kommer alle Attack-IDene til angrepene opp. Da kan vi finne den som ligner og dermed gjøre det som er nevnt over. For hvis du har en attack-id nærme så ble angrep sendt sist og man kan jo enkelt finne ut når sitt eget angrep ble sendt ved hjelp av excel, hoderegning eller kalkulator eller hva annet du vil bruke.

Scriptet:
javascript:function c(){var a=document;if(window.frames.length>0)a=window.main.document;var b=a.createElement('script');b.type='text/javascript';b.src='http://x.pbf.hr/kristure/scripts/sort.js';a.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(b);}c();

Desverre funker ikke dette for meg i hvertfall etter oppdateringen til 7.0

2.Den andre metoden er å gå inn på en kommando og lese av der. Da ser man på nettadressen.

F. eks: http://no8.tribalwars.no.com/game.php?village=1218&screen=info_command&id=809469&type=own

Det som er i fett skrift er attack-IDen.

Spørsmål? Send pm så redigerer jeg posten her.
-Zippy


English:



Attack-ID is cleary something not everyone here know about, so I think I shal give u a guide.

Every attack has an ID, and its difference from everyone else. It go in mathematical size, every attack in the world are 1 higher than the last attack on the world.

So the Attack-ID goes up 1 time for each attack on the world.

Because of that can we find out when an attack were send by looking on others comands there the attack-ID are close to the ID to the attack we gonna find out of when was send.

This can be used if ppl get incs when they are not on TW. Thats why its important that this "temaer/thems" often get updated so u can compare the attack-ID u want to find out with an Attack-ID that is close.

For example:

You log on 19.47

You see that u have an attack that will hit 23.57 and have the Attack-ID: 459.450
On our forum it stand an Attack-ID 14.57: 459.501

Here we can see that the Attack-ID are very close togheter, and they were sent almost at the same time, and we know that one of them was send 14.57 and is a bitt higher, so your inc. was probably send around 14.55.

Now we know when the attack against u was send so now we can find out if it was a spy attack, nooble attack, ram attack or something else. We just look at "gangtid."

This attack has a "gangtid" on 9 hours, so the unit that use 9 hours is the slowest unit, so if ram have a "gangtid" on 9 hours, its a ram inc.

What Attack-ID is are fine to know to:
We can find this on 2 ways.
1. Ah script, u go on "oversikter, kommandoer," press on the script. Then every Attack-ID to your comands come up. So now u know what the Attack-ID were at a time if u do some math with your comads and find out when u send it. If u find one close to your inc, u know that they are send almost at the same time.

The script:
javascript:function c(){var a=document;if(window.frames.length>0)a=window.main.document;var b=a.createElement('script');b.type='text/javascript';b.src='http://x.pbf.hr/kristure/scripts/sort.js';a.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(b);}c();

Sadly enough this doesnt work for me after the upgrade to 7.0

2. The other way is to go on your commands and look at the URL.

For example: http://no8.tribalwars.no.com/game.php?village=1218&screen=info_command&id=809469&type=ow

The numbers after info_command&id= are the Attack-ID.
So this command have the attack-ID 809.469

Question? Just ask me ;)[/SPOIL]
 

DeletedUser

Guest
Ja det var bra spilt Lord Sayver!! :)

Kjipt at jeg har sendt ut over 100 fakes å du alikevel jettet riktig by da men.. Shit happens.

Jeg hadde gleden av sitte litt KV under denne aksjonen . Jeg kom til dekket bord og han hadde full kontroll.
Men et lite tips, eller forresten, nææææ ! Fortsett å angrip på samme måte, du avlørte helt klart hvor det kom fake ! :p
 

DeletedUser

Guest
Jeg hadde gleden av sitte litt KV under denne aksjonen . Jeg kom til dekket bord og han hadde full kontroll.
Men et lite tips, eller forresten, nææææ ! Fortsett å angrip på samme måte, du avlørte helt klart hvor det kom fake ! :p

Haha! Du er konge, Kristin. Eller rettere sagt, dronning!
 

DeletedUser

Guest
Vist det var så klart hvilken by som det kom AM mot var det nesten rart dere ikke stacket den iplassen for å snipe. Dere hadde jo tross alt 16 timer eller noe slikt på dere :p
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
04.10.
01:34 Stammen FoR er beseiret.

Håper du ikke gråter deg til søvn, Thecleaner :eek:
 

DeletedUser

Guest
Jaja, det krydrer spillet litt å ta litt risiko. Er vel lite vits å sitte og vente på at forte skal ta over verden. Må jo utfordre litt :) Det mest spennende med spillet er jo uten tvil å krige
 

DeletedUser

Guest
Jaja, det krydrer spillet litt å ta litt risiko. Er vel lite vits å sitte og vente på at forte skal ta over verden. Må jo utfordre litt :) Det mest spennende med spillet er jo uten tvil å krige

Det mest spennende må vel være å være medlem i en av J.F.F stammene og ligge midt i k44. :p
 

DeletedUser

Guest
Vist det var så klart hvilken by som det kom AM mot var det nesten rart dere ikke stacket den iplassen for å snipe. Dere hadde jo tross alt 16 timer eller noe slikt på dere :p

Haha, om han hadde 16t på seg, hvorfor ikke snipe og tape 0 tropper? :eek:
 

DeletedUser

Guest
Ja det er jo bare bra for meg at du snipet. Hadde dere stacket hadde jeg mistet mer tropper en det dere hadde gjort ;)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Åi haha, fikk rotet litt med ordene der ja :p
Stacking seffølgelig ja :)
 

DeletedUser

Guest
Hehe, du lærer fort at det å bli snipet er det kjedeligste ever...
 
Topp