Faktabørsen

DeletedUser

Guest
Hvis du kommer inn på Auro igjen bare for å plage oss, ødelegger du bare for Auro. For det er den kontoen det vil gå utover når du bryter reglene vi har satt opp.

Hva er du redd for? Å vinne V18 som stamme?

Skal det gå ut over Aurora?

Logikken hen da?
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Hvem er det som tillater deg å skrive overgitt? På godt norsk heter det ikke oppgitt, ikke noe fjollent sørlandsk ord. Nå vet jeg om to ting som kommer fra sørlandet; Hennig-Olsen og overgitt.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Skjønner ikke helt hvordan noen tror dette dreier seg om å begrense Aurora sine adlinger, for det gjør vi virkelig ikke.

For det første kan Aurora adle så mange røde byer de vil; jo flere jo bedre. Det eneste vi kontrollerer til en viss grad er områdene det adles i, slik at ingen ender opp med å bli sperret inne. Dette gjelder ikke bare Aurora, men alle spillerne i ODA. Om Aurora adler raskt så får de selvfølgelig et nytt område de kan adle i. Det handler altså ikke om mengden de har lov til å adle, men hvor.

Det går heller ikke raskere å avslutte verdenen om det er fritt vilt, for om noen ender opp med å bli stengt inne er det færre spillere som kan bidra til at verdenen blir ferdig så raskt som mulig.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Hva er du redd for? Å vinne V18 som stamme?

Skal det gå ut over Aurora?

Logikken hen da?

Kan fort endre seg det!
Etter det jeg leser er det ganske motiverende og komme på igjen og gjøre det sånn at du vil rive av deg håret av irritasjon.

Etter det jeg vet spilte du på Auro før. Derfor hvis du går inn der bare for å bryte reglene vi har satt opp. Så er det en selvfølge at det går utover Auro kontoen da.
 

DeletedUser

Guest
Etter det jeg vet spilte du på Auro før. Derfor hvis du går inn der bare for å bryte reglene vi har satt opp. Så er det en selvfølge at det går utover Auro kontoen da.

Hva mener du med: gå ut over Aurora, hva vil du like og gjøre som Leder i en stamme for å bevise din MAKT?

Bekrefter ikke det at du ønsker og styre skuta med en Diktaturisk hånd?
Du bestemmer, og du straffer. Hvis om at dersom noen gjør noe du personlig ikke liker. Selv om det skulle være et uhell, for det må du jo i første omstendighet bevise at det ikke var. Eller?
 

DeletedUser

Guest
Grunnen til jeg nevner Auro er vell fordi du spilte på den før, og mest sannsynlig ville ha spilt på igjen hadde du kommer tilbake på v18.
Selv om dette hadde våre MD, hadde han brytt reglene vi har satt opp i stammen, måtte han ha blitt straffet på det(som vanelig kommer det an på hvor alvorlig det er).

Vi straffer bare hvis vi ser det er nødvendig. Er det er uhell, og det blir bevist. Så var det er uhell.
 

DeletedUser

Guest
Skjønner ikke helt hvordan noen tror dette dreier seg om å begrense Aurora sine adlinger, for det gjør vi virkelig ikke.

For det første kan Aurora adle så mange røde byer de vil; jo flere jo bedre. Det eneste vi kontrollerer til en viss grad er områdene det adles i, slik at ingen ender opp med å bli sperret inne. Dette gjelder ikke bare Aurora, men alle spillerne i ODA. Om Aurora adler raskt så får de selvfølgelig et nytt område de kan adle i. Det handler altså ikke om mengden de har lov til å adle, men hvor.

Det går heller ikke raskere å avslutte verdenen om det er fritt vilt, for om noen ender opp med å bli stengt inne er det færre spillere som kan bidra til at verdenen blir ferdig så raskt som mulig.

Etter det jeg har forstått på en del skypemeldinger, så tillates det bare 1 front fra ledelsen i ODA, selv om man kan ha både 2 og 3 fronter.
Ser ikke helt poenget med at man skal begrense det til 1 front. Har man fronter, så har man fronter.
Rødt er Rødt. Åkke som hvor de er på kartet.
End Game, er End Game, og da er det for svingende ingen som skal kunne tillates og fortelle noen at de ikke har lov til og adle i den ene eller den andre retningen.
Når man spiller i 1 stamme, så er det stort sett bare naboene og de som grenser til de respektive områdene som har noe med det og gjøre. Og så lenge de ikke svarer eller er online eller ikke har ork, eller gidder og spille mer, men segler med for og ikke ødelegge for resten av stammen. Så er det vel fritt frem uansett retning.
Kommer noen fra den andre kanten og biter av samme stykke, så er det mer riktig at det knives om de siste bitene av spilleren, og da er det en intern kamp. Og skal da for svingende ikke styres av en ambivalent Ledelse.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Etter det jeg har forstått på en del skypemeldinger, så tillates det bare 1 front fra ledelsen i ODA, selv om man kan ha både 2 og 3 fronter.
Ser ikke helt poenget med at man skal begrense det til 1 front. Har man fronter, så har man fronter.
Rødt er Rødt. Åkke som hvor de er på kartet.
End Game, er End Game, og da er det for svingende ingen som skal kunne tillates og fortelle noen at de ikke har lov til og adle i den ene eller den andre retningen.
Når man spiller i 1 stamme, så er det stort sett bare naboene og de som grenser til de respektive områdene som har noe med det og gjøre. Og så lenge de ikke svarer eller er online eller ikke har ork, eller gidder og spille mer, men segler med for og ikke ødelegge for resten av stammen. Så er det vel fritt frem uansett retning.
Kommer noen fra den andre kanten og biter av samme stykke, så er det mer riktig at det knives om de siste bitene av spilleren, og da er det en intern kamp. Og skal da for svingende ikke styres av en ambivalent Ledelse.

Vel, sånn er det å være med i en stamme. Om man ikke tåler å følge regler som er satt av en stammeledelse er det dumt å melde seg inn i en. Det er ingen som tvinger noen til å være med i ODA.

Stammens beste er å bli ferdig så raskt som mulig, og derfor sikres det at alle har en front de kan adle på. Man må klare å sette stammen foran sin egen konto.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Vel, sånn er det å være med i en stamme. Om man ikke tåler å følge regler som er satt av en stammeledelse er det dumt å melde seg inn i en. Det er ingen som tvinger noen til å være med i ODA.

Stammens beste er å bli ferdig så raskt som mulig, og derfor sikres det at alle har en front de kan adle på. Man må klare å sette stammen foran sin egen konto.

Enig, derfor er det om og gjøre og la alle som kan adle alle de kan på hvilken som helst av sine fronter. Fort, Fort, fort.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Enig, derfor er det om og gjøre og la alle som kan adle alle de kan på hvilken som helst av sine fronter. Fort, Fort, fort.

Geir... Jeg er ganske sikker på at om Aurora hadde vært en av kontoene som hadde blitt sperret inn, så hadde du vært fly forbannna om vi ikke hadde tatt tak i det. Det er virkelig ikke raskere at 3-4 store spillere prøver å adle alt, enn at alle medlemmene i stammen har en front slik at de kan bidra. Ang "Fort , fort, fort" anbefales det at dere adler så raskt dere kan. Ingen begrenser hvor raskt dere kan adle.
 

DeletedUser

Guest
Grunnen til jeg nevner Auro er vell fordi du spilte på den før, og mest sannsynlig ville ha spilt på igjen hadde du kommer tilbake på v18.
Selv om dette hadde våre MD, hadde han brytt reglene vi har satt opp i stammen, måtte han ha blitt straffet på det(som vanelig kommer det an på hvor alvorlig det er).

Vi straffer bare hvis vi ser det er nødvendig. Er det er uhell, og det blir bevist. Så var det er uhell.

Her beviser du igjen ditt kupp, og din Lederstil.

Du snakker uforbeholdent om straffe sånn og straffe sånn. Og nevner ikke med et ord. premier sånn eller sånn, fordi du, kontoen din har vært knallbra for ODA.
Er det misunnelse som styrer dine ord?

Er det derfor du sitter i Ledelsen, så du kan bruke den formen for makt(missbruk), til og diktere EndGame reglene for ODA?

Ut fra det du skriver, så kan jo ALLE SE DET, at det er ingen røyk uten ILD, og at jeg faktisk er inne på noe av kjærnespørsmålet her.

Fordi nå når man kommer til kjærnen, så blir unnskyldningene mer eller mindre glemt og ikke lenger så viktig.

Så lurer jeg på, hvordan straffer man 1 medspiller i samme stamme, som en har spilt med i 2 år, fordi de tilfeldigvis har meg som venn?
 

DeletedUser

Guest
Geir... Jeg er ganske sikker på at om Aurora hadde vært en av kontoene som hadde blitt sperret inn, så hadde du vært fly forbannna om vi ikke hadde tatt tak i det. Det er virkelig ikke raskere at 3-4 store spillere prøver å adle alt, enn at alle medlemmene i stammen har en front slik at de kan bidra. Ang "Fort , fort, fort" anbefales det at dere adler så raskt dere kan. Ingen begrenser hvor raskt dere kan adle.

Kjenner meg dårlig hvis du tror jeg blir fly forbanna for slike ting. Er man adlet inne, må man finne løsninger, hvis man skal fortsette og vokse seg opp.
De som kjenner meg, vet at jeg heller finner løsninger, fremfor og fyre meg opp av bagateller.

Det har hendt jeg har fyra meg opp, ja. Men så blir jo det overdramatisert i mangfold da. Sånn at det tilsynelatende kan se ut som at det er representativt for meg som person.

Når det er sagt, så skjønner jeg ikke hvorfor dere ikke legger munnkurv på Xandor, for dere andre fører no ordet på en mye mer saklig måte enn han.
 

DeletedUser

Guest
Herregud for noe dumt. Hvordan kan Du diskutere dette her?

Jeg har kuppet? Jeg er med i en ledelse. Der vi har blitt enige om dette.
Som jeg har skrevet flere ganger nå, grunnen til jeg tar opp Auro kontoen var fordi DU HAR SPILT PÅ DEN FØR. OG siden du sier du nesten ville ha spilt igjen for å irritere meg. Så blir vell kontoen du går inn på Auro kontoen. DERFOR BRUKER JEG DEN SOM ET EKSEMEPL. FORSTÅR DU!?!? KLARER DU Å LESE DETTE TYDELIG NÅ!?

Jeg gjør ingen ting uten at resten av ledelsen vet om det. Hvis jeg ønsker og gjør noe, som de er imot. Så blir ikke det gjort. Det blir nedstemt. Det samme er hvis MD vil gjør noe, men så blir han stemt imot. Da blir ikke det gjort.
 

DeletedUser

Guest
Herregud for noe dumt. Hvordan kan Du diskutere dette her?

Jeg har kuppet? Jeg er med i en ledelse. Der vi har blitt enige om dette.
Som jeg har skrevet flere ganger nå, grunnen til jeg tar opp Auro kontoen var fordi DU HAR SPILT PÅ DEN FØR. OG siden du sier du nesten ville ha spilt igjen for å irritere meg. Så blir vell kontoen du går inn på Auro kontoen. DERFOR BRUKER JEG DEN SOM ET EKSEMEPL. FORSTÅR DU!?!? KLARER DU Å LESE DETTE TYDELIG NÅ!?

Jeg gjør ingen ting uten at resten av ledelsen vet om det. Hvis jeg ønsker og gjør noe, som de er imot. Så blir ikke det gjort. Det blir nedstemt. Det samme er hvis MD vil gjør noe, men så blir han stemt imot. Da blir ikke det gjort.

Leser tydelig jeg, men jeg leser også tydelig at du har sterkt behov for å straffe noen hvis de ikke følger et sett med regler som blir laget EndGame, og dele opp verden i kakestykker og dele dem ut til de som her vært eller er sånn eller sånn.
De kakestykkene som man skal fordele, avhenger jo av hvorvidt dem gidder og spille eller ei.

Si om du tar kontakt med naboen, og han ikke åpner på 1 uke, har han da rett til og bestemme hvor mye av kakestykket du skal få?

Er det Ledelsens åndspålagte gjerning og rett og få bestemme dette?
Eller er det det politiske kartet, intensiteten og spillegleden som bør og skal få avgjøre hvor mye av kaka du har spilt deg retten til og få ta?

Om jeg kommer inn på den eller en annen konto, så har du jo gitt sterkt utrykk for at du har et behov for å markere Ledelsemakt med og gå til Straffe tiltak. Akkurat som en lærer i grunnskolen ønsker og gi deg straffelekse.
Jeg mener no det er litt konservativ tankegang jeg da, og sa det joe selvsagt for og se hvordan du ville reagere. Og du reagerte akkurat som forventet.
Konservativt, og diktatoriskt.
 

DeletedUser

Guest
Helt utrolig.
Jeg har ikke satt meg ned og delt opp verden. Vi i ledelsen har laget regler. Følger man ikke det, må man regne med med en advarsel eller straff. Det er jo en selvfølge. Vi har ikke tegnet opp karte til hver enkelt spiller. Jeg har oppfordret dem til å sette seg ned med sine naboer og lage linjer hvor alle de i området skulle adle. Vi har 6 grupper. Nord-vest, nord-øst, midt-vest, midt-øst, sør-øst, sør-vest. Alle har fint klart å dele inn områdene mellom seg, bare noen som ikke liker det, men sånn er det alltid. Alltid noen som er imot det.
Hvis du vil spille på Auro må du bare det, men da må du også følge våres regler. Det er det jeg vil fram til. Du kan ikke bare komme inn og gjør bare hva du vil.

Jeg har snakket med spillere jeg har sett ikke har adlet så mye eller ikke noe i det siste. De er fornøyde med sitt, da har jeg også fått svar på at deres del kan de andre i område dele mellom seg. Så enkelt er det.
 

DeletedUser

Guest
Helt utrolig.
Jeg har ikke satt meg ned og delt opp verden. Vi i ledelsen har laget regler. Følger man ikke det, må man regne med med en advarsel eller straff. Det er jo en selvfølge. Vi har ikke tegnet opp karte til hver enkelt spiller. Jeg har oppfordret dem til å sette seg ned med sine naboer og lage linjer hvor alle de i området skulle adle. Vi har 6 grupper. Nord-vest, nord-øst, midt-vest, midt-øst, sør-øst, sør-vest. Alle har fint klart å dele inn områdene mellom seg, bare noen som ikke liker det, men sånn er det alltid. Alltid noen som er imot det.
Hvis du vil spille på Auro må du bare det, men da må du også følge våres regler. Det er det jeg vil fram til. Du kan ikke bare komme inn og gjør bare hva du vil.

Jeg har snakket med spillere jeg har sett ikke har adlet så mye eller ikke noe i det siste. De er fornøyde med sitt, da har jeg også fått svar på at deres del kan de andre i område dele mellom seg. Så enkelt er det.

Ja det er ganske utrolig. At dere i Ledelsen lager Regler EndGame. De bør ikke være der en gang.

Har uthevet det du skriver.

Og hva om naboene ikke svarer, hva da?

Da kommer det 1 i Ledelsen og trer ned over øra på en....

Jeg har jo sagt du skal adle i den retningen, og ikke i den. Du skal ikke krysse den linja, eller den. Dette er en advarsel, hvis du ikke gjør som jeg sier, så Kicker jeg deg.

Kuul Ledelse må jeg si. Håper jeg slipper sånne sjefer IRL, ihvertfall for da hadde kaffekoppen flydd i veggen.

Det jeg sier, og vil legge fokus på, er at det må være opp til hver enkelt nå, hvem som gidder og spille og fjerne resten av motspillerne fra kartet. Linjer meg her og linjer meg der.
De kakestykkene der, er opp til naboene, og ikke Ledelsen. Dere har faktisk talt ikkeno med det å gjøre en gang. Man trenger ikke en gang en Ledelse lenger. Verden er så godt som vunnet. % andelen er overhengende stor, ingen kan ta dere igjen, og nå er det KUN INNBYRDES OPPGJØR som avgjør hvem i stammen som havner øverst på pallen.

Og dermed vil det si at slike begrensninger som det legges opp til, med advarsler og straffetiltak som underliggende trussler bare er til for og begrense andre i og gjøre en god jobb på innbyrdes oppgjør.

Sier du noe annet, så lyver du. Og det er noe absolutt alle faktisk skjønner, som har spilt TribalWars en stund.
 

DeletedUser

Guest
De reglene har våre her lenge. De kom ikke nylig. De blir bare mer synlige når karte blir mindre.

Når 98% av stammen har 0 problem med dette, og de følger reglene pent og pyntlig. Så blir det gale hvis vi skal la de to siste % gå fritt rundt og gjør hva de vil. De må følge reglene som alle vi andre må. De kakestykkene du snakker om, tror du alle de er like?
Hva de ulike områdene har blitt enige om, har jeg/vi ingen ting med. Med mindre det oppstår problemer og de søker vår hjelp. Ledelsen vil jo at alle skal få like mye. Men la oss si gruppa i nord vest lager en plan. Spiller 1 skal få 40% av den delen. Spiller du skal få 40%, og den tredje skal få de ssiste 20%. Hvis alle 3 er enige, er det greit.

Hvis vi skulle sagt nå til alle at de kunne adle HVOR de ville, bare FYRE løs, for vi skal bli ferdige. Tror du alle ville ha våre noe gode venner med hverandre når vi hadde blitt ferdige? Folk ville ha blitt sperret inne, folk ville ha blir sure for det, folk ville ha hevnet seg for det. Det ville ha gjort at folk hadde angrepet hverandre. For gjør vi som du sier. Trenger vi ikke en ledelse i endgame. Hvem skulle da ha fisket opp i problemene som oppstår hvis de ikke klarer det selv?

Jo krigen kan plutselig bli flere måneder lengre ettersom de skal adle hverandre ned.
 

DeletedUser

Guest
00000000000000000000a1.jpg

De reglene har våre her lenge. De kom ikke nylig. De blir bare mer synlige når karte blir mindre.

Når 98% av stammen har 0 problem med dette, og de følger reglene pent og pyntlig. Så blir det gale hvis vi skal la de to siste % gå fritt rundt og gjør hva de vil. De må følge reglene som alle vi andre må. De kakestykkene du snakker om, tror du alle de er like?
Hva de ulike områdene har blitt enige om, har jeg/vi ingen ting med. Med mindre det oppstår problemer og de søker vår hjelp. Ledelsen vil jo at alle skal få like mye. Men la oss si gruppa i nord vest lager en plan. Spiller 1 skal få 40% av den delen. Spiller du skal få 40%, og den tredje skal få de ssiste 20%. Hvis alle 3 er enige, er det greit.

Hvis vi skulle sagt nå til alle at de kunne adle HVOR de ville, bare FYRE løs, for vi skal bli ferdige. Tror du alle ville ha våre noe gode venner med hverandre når vi hadde blitt ferdige? Folk ville ha blitt sperret inne, folk ville ha blir sure for det, folk ville ha hevnet seg for det. Det ville ha gjort at folk hadde angrepet hverandre. For gjør vi som du sier. Trenger vi ikke en ledelse i endgame. Hvem skulle da ha fisket opp i problemene som oppstår hvis de ikke klarer det selv?

Jo krigen kan plutselig bli flere måneder lengre ettersom de skal adle hverandre ned.

Hvilke problemer?

Er det ikke bare og adle fienden og bli ferdig med det da?

Problemer er bare noe som blir konstruert av KontrollFreaks, ikke av de som spiller og fyrer løs mot alt som kan adles.
De andre, som ikke gidder og spille mer, de holder seg bare grønn, og venter til Verden er ferdig. Kan klappe seg på skuldra og si:

Jeg sto løpet ut, og var med i den beste stammen.

---------------------------
Skal alle få like mye nå?, javel, så da skal vi vente til JUL da, så de andre rekker og adle seg opp, eller?

Vær så snill da kammerat, ikke vikle deg inn i forklaringer på forklaringer på hvorfor dere skriver slike nedlatene truende PMer til spillere som spiller, og tilfeldigvis ikke gjør som akkurat du eller O-Ledelse forventet eller ønsket. Det blir rett og slett barnslig og lese alle de bortforklaringene dine.

Det er jo ingen her egentlig som Backer deg opp på det du sier, bortsett fra noen få gode innlegg fra et par av medlemmene. og det er ikke representativt for det såkalte demokratiet som dere skilter med.
Og om det er lenge siden disse såkalte REGLENE ble til, ja så er det vel på tide med og se om de i det hele tatt er funksjonelle lenger. Ikke sikkert de er det. Ting forandrer seg i takt med utviklingen. Noen er med, andre er det ikke.

Du sitter i en såkalt mindretallsregjæring nå, så du vet det. Hvor Ledelsen er på vaklende grunn. Om man skal følge de Demokratiske retingslinjer for en såkalt parlementarisk Ledelse.

Ergo, så er det ikke i din makt og true med straff lenger. Du KAN RETT OG SLETT IKKE STRAFFE NOEN, og du kan heller IKKE Kicke noen i stammen din, uten at det går ut over ALLE i stammen. Du er klar over det, ikke sant?

Derfor er det faktisk på tide at du lærer deg andre diplomatisk takter, om du skal ha troverdighet som Leder i en stamme som har balletak på V18. Og det er noe som er alle i stammens fortjeneste som er årsaken til.

Inkudert de som er lavt ranket, fordi dem sto i det, da de hadde alle angrep mot seg, og alle odds var imot dem. Så sto de der og tok skytsen, for at andre skulle få tid og anledning til og vokse seg til og kjøre re-askjoner.
Det har kostet ALLE, på en eller anne måte.

Så går dere rundt og leker Bananrepublikksjefer med nedlatene og truende måte pr PMer.

Neidu Xan-emann du har ikke overbevist meg om at jeg ikke har vært inne på kjærnespørsmålet i saken.
Begrensningene er til for en helt annen grunn, enn den dere oppgir som påskudd for å tillate seg den typen lederstil.
 
Topp