Faktabørsen

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Fakta er at man ikke kan stole på fredstidene, når man får besøk på ALLE farms som landet 18.00...
 

HotFuzz

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
14
Står på mitt. Og det at det er verre andre steder er vell neppe et argument for hvorfor det skal være sånn.

Hadde vært en idé om det var en slags straff for å bytte stamme for så å angripe tidligere stammemedlemmer innenfor gitt tidsramme.
Det kunne gått andre veien også, om noen ble kicket og så angrepet med en gang.

Har ikke spilt nok til å komme opp med en ideell løsning, men vet at spillet hadde vært mye bedre for nye spillere om endringer ble gjort.


Det er ett krigsspill og i krig har folk alltid spioner overalt, det at folk klager på det er litt rart.

Det er et strategispill som blir ødelagt for alle nye spillere som ikke er klar over at det egentlig er et mer eller mindre bestemt spill som går ut på at flere av dere erfarne spillere dolker alle nye og noen erfarne for å bli større enn de andre erfarne spillerne.

De nye som gjør det bra kommer aldri til å nyte spillet da dem uansett kommer til å bli forrådt.

Skjønner ærlig talt ikke hva navnet på spillet har til felles med måten spillet blir spilt på av enkelte.
Foreslår navnet "TraitorWars", en navnendring er jo kanskje lettere enn regelendring.
 

DeletedUser

Guest
Foreslår at du slutter å spille, du liker det visst ikke, og klager forferdelig mye.
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Står på mitt. Og det at det er verre andre steder er vell neppe et argument for hvorfor det skal være sånn.

Hadde vært en idé om det var en slags straff for å bytte stamme for så å angripe tidligere stammemedlemmer innenfor gitt tidsramme.
Det kunne gått andre veien også, om noen ble kicket og så angrepet med en gang.

Har ikke spilt nok til å komme opp med en ideell løsning, men vet at spillet hadde vært mye bedre for nye spillere om endringer ble gjort.




Det er et strategispill som blir ødelagt for alle nye spillere som ikke er klar over at det egentlig er et mer eller mindre bestemt spill som går ut på at flere av dere erfarne spillere dolker alle nye og noen erfarne for å bli større enn de andre erfarne spillerne.

De nye som gjør det bra kommer aldri til å nyte spillet da dem uansett kommer til å bli forrådt.

Skjønner ærlig talt ikke hva navnet på spillet har til felles med måten spillet blir spilt på av enkelte.
Foreslår navnet "TraitorWars", en navnendring er jo kanskje lettere enn regelendring.

Kjære meg, er du helt bak mål? Som du sier, det er et strategispill -> Skal man da straffes om den beste strategien er å bytte stamme / være forræder? Om man ikke klarer å takle slike ting på et spill, da burde man ikke spille. Det blir alltid bråk rundt når noen bytter stamme og er forræder, men det legger seg til slutt. Å lage straffer / fredstid en stund? hah, tull..
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Uten spioner blir ikke tw det samme som før, det dør ut en hel rase...

-A
 

Nerder av Stål

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
94
Tror Hotfuzz ønsker Friendlywars. Der gråbyadler alle og ingen kriger mot hverandre, sånn at alle kan vokse for seg selv i fred og harmoni.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Jeg vil anbefale deg å finne deg noe annet enn Tribal Wars. Spillet passer helt klart ikke for deg, og spillet i seg selv vil ikke eksistere i all fremtid på det norske markedet.
 

HotFuzz

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
14
Svar som forventet. Dårlige / ingen argumenter for at det skal være slik det er. Dere er redd for tanken på forandringer.
Hovedargumentet deres er jo at de her på forum er enige med dere.
Som antageligvis er fåtallet av spillerne som starter opp på en verden, men flertallet av dem som fortsetter til neste.

Syntes det er mer strategisk å velge stammemedlemmer og vite at det er en viss risiko å ta inn medlemmer eller bli med i en stamme og så kunne STOLE på dem man allierer seg med og så fokusere på felles mål.
Istedenfor å ta inn hvem som helst og håpe at den personen ikke er/blir en forræder eller ha planer om å utnytte spilleren. Og så bare tenke på sin egen utvidelse.

Hvis jeg tar feil, kan ikke dere komme med noen faktabaserte argument imot?

PS:
Dere kunne ikke tenkt litt på hva som skal til for at det skal bli verdt å begynne å spille spillet ovenfor andre spill?
For alle andre enn dere altså, ettersom folk slutter uansett, spillet trenger nytt blod.
Tribalwars er fortsatt mindre pay-to-win enn de fleste andre slike spill, kan påstå at det er eneste grunnen for å velge det over andre.
 

MariusN

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
221
Jeg skjønner faktisk ikke helt hva du vil frem til her jeg, beklager. Vi skal ikke bare gjøre så det ikke går an å angripe noen da, og så kan vi endre slik at spillet går ut på å adle gråbyer og bygge disse opp.
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Svar som forventet. Dårlige / ingen argumenter for at det skal være slik det er. Dere er redd for tanken på forandringer.
Hovedargumentet deres er jo at de her på forum er enige med dere.
Som antageligvis er fåtallet av spillerne som starter opp på en verden, men flertallet av dem som fortsetter til neste.

Syntes det er mer strategisk å velge stammemedlemmer og vite at det er en viss risiko å ta inn medlemmer eller bli med i en stamme og så kunne STOLE på dem man allierer seg med og så fokusere på felles mål.
Istedenfor å ta inn hvem som helst og håpe at den personen ikke er/blir en forræder eller ha planer om å utnytte spilleren. Og så bare tenke på sin egen utvidelse.

Hvis jeg tar feil, kan ikke dere komme med noen faktabaserte argument imot?

PS:
Dere kunne ikke tenkt litt på hva som skal til for at det skal bli verdt å begynne å spille spillet ovenfor andre spill?
For alle andre enn dere altså, ettersom folk slutter uansett, spillet trenger nytt blod.
Tribalwars er fortsatt mindre pay-to-win enn de fleste andre slike spill, kan påstå at det er eneste grunnen for å velge det over andre.

Redd for forandringer? Jeg har nettopp laget en diskusjons tråd om hva som skal til for å få opp medlemstallet på .no. I den tråden presterte du å IKKE kommentere på en døyt av det som var temaet, og heller andre ting. Det er en LITEN prosentdel som slutter pga. det som du sutrer om nå. Det er mange fler som slutter av andre grunner (som f.eks IRL-stuff, tidsproblemer, PP osv)

Ang. stammemedlemmer, så har jeg selv blitt backstabbet av spillere jeg har spilt med i MANGE år og stolt på. Det samme har jeg også gjort mot noen av mine venner. Vet du hvorfor? Fordi strategisk sett var det riktig, selv om jeg måtte såre noen / noen måtte såre meg.

Ja, vi trenger nytt blod, men om vi skal SUTRE om backstabbing og gjøre det ulovlig, så skal jeg love deg at dette spillet går enda fortere mot avgrunnen.

Og forresten, om du skal KUN velge allianser du kan stole på, så blir du stående ene og alene til slutt. Allianser er noe som til syvende og sist bryter sammen uansett. Ekstremt sjelden at en allianse vinner. Det har på en måte kun skjedd 2 ganger (på .no - v7 og v20), der kun den ene gangen begge stammene ble anerkjent som vinnere.
 
Sist redigert:

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Svar som forventet. Dårlige / ingen argumenter for at det skal være slik det er. Dere er redd for tanken på forandringer.
Hovedargumentet deres er jo at de her på forum er enige med dere.
Som antageligvis er fåtallet av spillerne som starter opp på en verden, men flertallet av dem som fortsetter til neste.

Syntes det er mer strategisk å velge stammemedlemmer og vite at det er en viss risiko å ta inn medlemmer eller bli med i en stamme og så kunne STOLE på dem man allierer seg med og så fokusere på felles mål.
Istedenfor å ta inn hvem som helst og håpe at den personen ikke er/blir en forræder eller ha planer om å utnytte spilleren. Og så bare tenke på sin egen utvidelse.

Hvis jeg tar feil, kan ikke dere komme med noen faktabaserte argument imot?

PS:
Dere kunne ikke tenkt litt på hva som skal til for at det skal bli verdt å begynne å spille spillet ovenfor andre spill?
For alle andre enn dere altså, ettersom folk slutter uansett, spillet trenger nytt blod.
Tribalwars er fortsatt mindre pay-to-win enn de fleste andre slike spill, kan påstå at det er eneste grunnen for å velge det over andre.

http://www.tribalhugs.net
 

thomz97

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Du klager på at våre argumenter ikke er faktabasert, så kan jeg sende den rett tilbake, ser ærlig talt ikke noen argumenter som er dine som er basert på fakta, det er bare dine meninger.
Spionasje er elsk, bare sånn btw, kommer ikke til å komme med noen argumenter for det, men det er bare elsk, sånn er det bare.
Venter egentlig på en lang post der du klager over at vi gav deg rødt rykte fordi du er en minoritet i en tenkemåte. Synes du burde finne deg ett annet spill om det eneste du gjør her er å syte. Ikke gidd å lag dårlig stemning a
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
@ HotFuzz
Det er mange som er stor motstander av spionasje og backstabbing, meg selv inkludert. Det er imidlertiden del av TW, og gjennom erfaring med de forskjellige spillerne vil du raskt danne deg et bilde av hvem som tenderer til å spille rent, kontra spille i gråsonen.


Å oppfordre en ny spiller til å slutte bare fordi han ikke er begeistret for spionasje eller backstabbing er totalt meningsløst, og stikk i strid med hva som trengs for å øke spillermassen på .no. Jeg synes heller vi burde være lydhøre for de meningene nye spillere ytrer. Det er langt mer verdifull informasjon,enn det vi innbarka gamle grinebiterne klarer å lire av oss;)
 
Topp