Besvart Felles verden

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Kan du svare oss på hvorfor dette ikke vil bli gjort med det første?

Innogames er ikke interessert i å slå sammen noen marked sånn som ting er akkurat nå. Kanskje det kan bli aktuelt etter hvert om alle CM'er og Innogames finner en løsning som kan passe for alle, men akkurat nå vil det ikke skje.
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Det er sikkert flere av oss som er villige til å svare, men de fleste av oss lar være når vi ikke har peiling :p
Ellers er dette noe som har vært diskutert flere ganger, og den "beste" løsningen ville jo som nevnt ovenfor her ha vært å hatt en felles verden man kunne logge inn på fra våre respektive sider (.no, .se, .dk) og dermed får beholde våre egne språkpakker også på ingame systemer.
Hvordan en sånn verden skulle modereres og den type ting er bare detaljer som man fort ville funnet ut av, det samme med regler (det er små forskjeller på reglene på forskjellige servere).
Spørsmålet er vel rett og slett om innogames synes dette er en god nok idé til at de er villige til å implementere det i spillkoden...
 
Sist redigert:

The Attack King

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
Innogames er ikke interessert i å slå sammen noen marked sånn som ting er akkurat nå. Kanskje det kan bli aktuelt etter hvert om alle CM'er og Innogames finner en løsning som kan passe for alle, men akkurat nå vil det ikke skje.

Kva er grunnen til at innogames ikkje vil dette?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Kva er grunnen til at innogames ikkje vil dette?

Når dette forslaget først ble tatt opp var jeg ikke CM, og var dermed ikke en del av samtalen de hadde med Innogames. Eneste jeg vet er at de daværende CM'ene ikke var spesielt interessert i så slå sammen våre markeder til en og samme, og det var heller ikke Innogames så det var egentlig ganske greit. Om jeg ikke husker helt feil nå så handlet det om tid og ressurser de ikke hadde muligheten til å bruke på å "lage noe eget" for oss.
 

The Attack King

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
Vist det er så lenge siden dette er tatt opp med innogames er det kanskje på tide å spørre igjen. Det er litt rart at du seier at det ikkje er aktuelt når du ikkje har snakka med innogames om det ein gong.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Vist det er så lenge siden dette er tatt opp med innogames er det kanskje på tide å spørre igjen. Det er litt rart at du seier at det ikkje er aktuelt når du ikkje har snakka med innogames om det ein gong.

"Når det først ble tatt opp med Innogames var jeg ikke en del av samtalen".
Det har blitt tatt opp noen flere ganger etter det, men ikke som i en storsamtale med flere fra Innogames og alle CM'ene på .no, .se og .dk (som var den første samtalen jeg siktet til). Det er også den eneste gangen "vi" har fått en grunn til hvorfor ikke (som har vært den samme siden da), og det var en grunn det ble spurt etter i innlegget før der.

Innogames har ikke endret standpunkt siden da, og hadde ikke gjort det når jeg tok det opp igjen første gangen det kom en ny tråd om det på forumet (som var en av de forrige gangene jeg svarte akkurat det samme som nå i en tråd).
 
Sist redigert:

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
"Når det først ble tatt opp med Innogames var jeg ikke en del av samtalen".
Det har blitt tatt opp noen flere ganger etter det, men ikke som i en storsamtale med flere fra Innogames og alle CM'ene på .no, .se og .dk (som var den første samtalen jeg siktet til). Det er også den eneste gangen "vi" har fått en grunn til hvorfor ikke (som har vært den samme siden da), og det var en grunn det ble spurt etter i innlegget før der.

Innogames har ikke endret standpunkt siden da, og hadde ikke gjort det når jeg tok det opp igjen første gangen det kom en ny tråd om det på forumet (som var en av de forrige gangene jeg svarte akkurat det samme som nå i en tråd).

he he, nei, er det blitt avvist for 2 år siden så er det nok tryggest å ikke spørre igjen. herregud for en leder filosofi du har.
 

DeletedUser

Guest
Foreslår at du tar en prat med de andre CM'ene igjen, Dakapo. For det var 100% positivitet blandt de danske spillerne som svarte på den tråden der.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
he he, nei, er det blitt avvist for 2 år siden så er det nok tryggest å ikke spørre igjen. herregud for en leder filosofi du har.

Feil, sist gang det ble tatt opp var i oktober i fjor.. altså ikke to år siden.

Foreslår at du tar en prat med de andre CM'ene igjen, Dakapo. For det var 100% positivitet blandt de danske spillerne som svarte på den tråden der.

Selv om spillerne ønsker det, så betyr det ikke at det er noe Innogames kommer til å gjøre akkurat nå. Det finnes heller ikke en løsning på problemene som vi som sitter som CM'er nå, kan bli enige på.. men for all del, kan alltids snakke med de igjen. Selv om jeg ikke har helt bestemt meg for om det er noe jeg ønsker eller ikke. Jeg må se løsninger på eventuelle problemer først.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Kva er disse problemene du snakker om?

Det har jeg egentlig allerede vært inne på i en annen tråd om akkurat det samme, men i korte trekk handler det om språket og hvordan det skal gjøres. Om alle annonseringer og alt på forumet skal bli gjort på tre forskjellige språk. Eller om vi skal ha tre forskjellige forum (som vi har nå) og kun dele på verdener - noe som egentlig bare blir teit. I tillegg handler det litt om hvem som skal gjøre hva utav oss tre - det er ikke mulig å ha tre CM'er på et marked. Så det er eventuelle "interne" problemer som må løses før vi evt kan synes det er en god idè.
 

DeletedUser

Guest
Forstår jo selvsagt at det ikke er bare å kjøre på, selvom de mange spiller synes det er en god ide.

Det jeg gjerne vil vite, er spesifikt hva som er problemene med dette. Slik at det blir lettere for oss "vanlige" å sette seg inn i teamene sine sko, for så å kunne hjelpe til med å finne løsninger på disse problemene.

For kompentanse blandt de "vanlige" er så absolutt tilstede, er bare å bruke den.
 

DeletedUser

Guest
Jeg mente at etter du har pratet med de andre CM'ene og Inno, så kunne vi få vite mer eksakt hvor problemet ligger, kanskje vi kan finne ut noen løsninger på de problemene da :)
 

DeletedUser

Guest
For å gjøre ting litt klarere her.

  • Det enkleste å fikse er en felles verden, som man kan logge seg inn på fra samtlige verdener.
  • For å gjenta forrige poeng; Det er en stor forskjell på en felles verden og en felles skandinavisk server. Det første alternativet medfører en mye mindre arbeidsmengde når det først er implementert.
  • Dette vil også kunne brukes for å kjøre felles verdener mellom andre servere - se mulighetene, ikke problemene.
  • Det vil, med en liten innsats fra InnoGames, vært greit å implementere det slik at man får ha forskjellige språk. TW slik vi ser det er bare et brukergrensesnitt, og språket påvirker ikke serveren som spillet kjøres på.
  • Arbeidsmengden for teamene blir mer eller mindre den samme som om det skulle vært startet en ny verden på alle tre serverne, med tanke på moderering.
  • Problemene Dakapo har nevnt i denne, og forrige tråden, er så trivielle at det nesten ikke er morsomt.
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Hei,

Jeg tror den enkleste, og mest praktiske, måten å implementere dette på er ved å kjøre en felles verden. En verden hvor man kan logge seg inn fra alle de skandinavisk serverne. Da vil man kunne ha sitt eget språk, og logge inn som en helt vanlig verden.

Det vil kreve litt innsats fra InnoGames for å lage en slik funksjon, men så vidt jeg skjønner vil dette være ganske enkelt.

Selvfølgelig er det små problemer, men ingen som er veldig store. Jeg har i hvertfall enda ikke hørt om noen veldig store problemer.

Det er også enorme og kule muligheter. Det er nok ikke bare de skandinaviske landene som vil kunne bruke dette. Det kan holdes på tvers av serverne, og er en spennende ting for de nasjonale TW serverne.

for ta en fra dansk server. som han sier her er det ingen store problemer bare noen små :)
 

DeletedUser

Guest
Kan vi ikke bare høre med de andre landene om de også er interisert? Kan hende hjulene ruller bedre om vi får med flere til å dytte ;)
 
Topp