Videresendt, Inno Forbedring av simulator

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
Jeg ser nå at dette forslaget er blitt nevn både én og to ganger tidligere, men jeg velger å ta det opp igjen siden det ikke har blitt gjort noe med selv etter 1,5 år inne. Jeg synes at dette er en såpass viktig detalj under simulering av ett angrep, og jeg kan ikke skjønne at det skal være noe spesielt vanskelig å fikse heller.

Altså... dette er jo godt beskrevet i de tidligere postene, men ifall noen velger å ikke trykke seg inn på disse skal jeg prøve å forklare det på nytt.
Tanken er at man pdd. ikke kan velge at katapultene skal settes mot muren i simulatoren. Og ved nuking av stacks er det jo veldig vanlig at man setter katapultene mot muren for å rive den. Så når man ikke kan "huke" av for at katsa skal gå mot muren i simulatoren vil jo også simuleringen være noe unøyaktig. Forslaget mitt (og de før meg) er å kunne ha en mulighet for å velge akkurat dette også i simulatoren.
Det er jo selvfølgelig mulig å gjøre dette på en noe mere tungvindt måte ved å skrive inn kats og rams i en simulering hver for seg, men hvis man skal regne på ganske mange nukes vil dette da en god del tid. Så hvorfor gjøre det tungvindt når man KAN gjøre det lettvindt?

Jeg så for meg at det kunne gjøres noe ála dette.
 
Sist redigert av en moderator:

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Spørsmål. Er det ikke bare å kjøre simulatoren en gang, så plotte inn nivået muren kom på som bygningsnivået katasene skal knuse i neste simulering? Da blir det jo rett, eller?
 

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
Spørsmål. Er det ikke bare å kjøre simulatoren en gang, så plotte inn nivået muren kom på som bygningsnivået katasene skal knuse i neste simulering? Da blir det jo rett, eller?

Hvis jeg forstod deg riktig, så stemmer dette ja. Men ville det ikke vært mye lettere å kunne ha med alt dette i kun én simulering? Altså... det sparer deg for 50% jobb.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Jo, jeg er enig i at det hadde vært greit å kunne velge det også. Men jeg prøvde bare å komme med en alternativ måte å gjøre det på som er lite anstrengende frem til det eventuelt skulle bli implementert.
 

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
Som sagt så har forslaget lugget inne i 1,5 år. Muligens lengre også om noen fra andre land har foreslått dette. Dette er lenge for ett såpass bra forslag (synes jeg), og noe som burde være lett å implementere.

Har jo ikke noe annet valg enn å bruke alternative metoder frem til det skulle skje...
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror det er mer komplisert regning enn som så, om jeg husker riktig.
Mener Grimbimbo nevnte noe om dette tidligere.
 
Topp