Besvart Formelen til limited hauls

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Det er ikke snakk i timen, men daglig. :)


(dager på verden + landsbyer) * x

x er i dette tilfelle 5000.
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
aha! Men den øker litt etterhvert og ikke 1 gang for dagen? hvertfall sånn det har vært på .net og .dk ;)

Takk for raskt svar^^
 

DeletedUser

Guest
Sweet! Passe begrenset farming :)

Elsker innstillingene, og liker også begrunnelsene.

[spoil]
sealofapproval.jpg
[/spoil]
 

DeletedUser

Guest
Vil landsbyer si hvor mange landsbyer man selv har eller hvor mange landsbyer det er på verden totalt? Regner med det er hvor mange man selv har, men best å være sikker :)
 

DeletedUser

Guest
Vil landsbyer si hvor mange landsbyer man selv har eller hvor mange landsbyer det er på verden totalt? Regner med det er hvor mange man selv har, men best å være sikker :)

Vil tro det er din landsby, ettersom det ikke ville vært noen vits i om det hadde vært hele verdnen, da hadde det blitt langt over det man hadde farmet uansett.
 

DeletedUser

Guest
si i fra om jeg tar feil . men på limited houls på dk så gikk den begrensete farmingen litt opp for hver dag . ikke mye med bittelitt . vil det var såmme prinsippet her som der eller ?
 

DeletedUser

Guest
alltså blir det slik som dette?

1. dagen 5000
2. dagen 5000 + 5000 x 2 = 15.00
3. dageen 15.000 + 5000 x 3 = 30.00
4. dagen 30.00 + 5.000 x 4 = 50.00
5. dagen 50.00 + 5.000 x 5 = 75.00
til du får flere byer så dobles det igjen

og det andre jeg lurte på var om dette teller pr by?
alltså at du maxs kan farme 75.000 ress pr by?

ergo hvis man har 2 byer. og man farmer 75.000 ress på ene byen, så kan du ikke farme mere med, men du kan farme 75.00 ress med by nr 2? eller blir disse ressursene samlet for brukeren?
 

jonnernxd

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Blir heller slik:

(dager på verden + landsbyer) * x

(1+1)*5000 = 10 000
(2+1)*5000 = 15 000
(3+1)*5000 = 20 000
(4+1)*5000 = 25 000
.......
(20+2)*5000 = 110 000
(21+2)*5000 = 115 000
osv
 

DeletedUser

Guest
Bare for å være 100 % sikker, så blir det sånn at...

Antall ressurser spiller A kan farme etter at spiller A har vært Y dager på V11 = (Y + landsbyer spiller A besitter) * 5000

Med andre ord:
  1. Hvor mye en spiller kan farme er avhengig av hvor lenge den spilleren har vært på verdenen, ikke hvor lenge verdenen har vart?
  2. Formelen beskriver hvor mye som kan farmes på den dagen, ikke hvor mye mer som kan farmes på den dagen?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Med andre ord:
Hvor mye en spiller kan farme er avhengig av hvor lenge den spilleren har vært på verdenen, ikke hvor lenge verdenen har vart?

Korrekt.

Formelen beskriver hvor mye som kan farmes på den dagen, ikke hvor mye mer som kan farmes på den dagen?

På den dagen ja, men vi må ikke glemme at det er 24 timer som gjelder (åpenbart, men lett å glemme). Formelen gjelder dermed for hvor mye du totalt kan farme i løpet av hele den dagen (de 24 timene).
 

Johnny Knoxville

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
På .dk sin HP som hadde limited hauls, så økte det hver dag. MEN, man fikk rane nye ressurser hver time.. Blir det sånn her og, eller kommer faller den helt ned til 0 en gang pr. dag?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
På .dk sin HP som hadde limited hauls, så økte det hver dag. MEN, man fikk rane nye ressurser hver time.. Blir det sånn her og, eller kommer faller den helt ned til 0 en gang pr. dag?

Det får du her også, selv om andelen ikke er kjempe høy så går den opp litt hver time. Limited haul er det samme her som på .dk og andre plasser. :)
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Dakapo skrev:
Det får du her også, selv om andelen ikke er kjempe høy så går den opp litt hver time. Limited haul er det samme her som på .dk og andre plasser.

Det var det jeg mente med:
heinze96 skrev:
aha! Men den øker litt etterhvert og ikke 1 gang for dagen? hvertfall sånn det har vært på .net og .dk ;)
 

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Det får du her også, selv om andelen ikke er kjempe høy så går den opp litt hver time. Limited haul er det samme her som på .dk og andre plasser. :)

Så vidt jeg har forstått det her:

Du får plyndre 10000 de første 24 timene, men dette går gradvis opp på samme måtene som ressursene? Så du vil få 10.4166666667 fler ressurser å rane hvert minutt fram til dag to eller det blir vell egentlig 3.47222222222 (siden forskjellen mellom 10k og 15k er 5k, så øker farmebegrensningen med 5k de neste 24 timene)? Og det er på 24 timer og ikke for et døgn? Hvis jeg raner 10 000 klokken 15, vil jeg da kunne rane 10 000 til klokken 24 eller klokken 15 eller når verdenen startet?
 

DeletedUser

Guest
Får du beskjed om at du ikke kan rane mer, eller er dette noe du må regne selv?
 
Topp