FortNoxer - Stratèg og kriger

DeletedUser

Guest
- Hva er din TW-historie:
Vel, jeg startet vel spillet spillet i April 2008. Det var Kingsala, en veldig god venn av meg som hadde fått øynene opp for spillet. Han fikk med meg og en annen kompis; Matizex. Vi startet som de fleste andre, uvitende om spillets muligheter. Da jeg er ganske hekta på strategispill så tok jeg det vel litt mer seriøst enn mine 2 andre venner.
Det var vel min innstilling, da jeg, kingsala og matizex vokste litt i poeng, så endte vi =TSWE=. Jeg ble litt kjent med Hunterz som virka som en grepa kar. Uten at han økte noe særlig i poeng på den tida, mer opptatt av å lede.

Det var vel først når jeg joina AKDM jeg fikk virkelig opp for alle mulighetene i spillet, hvordan en stamme fungerer, mentaliteten til spillet. Jeg ble uthevd forsvarsminster temmelig kjapt av Lady Ibex og Billy Yard, som var de to øverste i AKDM den gang, med Billy Yard som den øverste!

Som du vet gikk turen til –iM- etter dette. Nå kunne jeg starte en stamme med de kriger jeg ville ha, som jeg mente var gunstig for stammen vår. Det jeg setter høyest i en stamme er samholdet, aktiviteten og hvor mye folk backer hverandre, samt hvor dyktig de er som spillere. Poeng messig og alt annet crap driter jeg fullstendig f i. Jeg mener det har ingenting og si så lenge stammen velger riktig valg, kriger riktig, og backer hverandre opp 100%. Jeg bestemte meg på dagen at jeg ville starte noe eget. En stamme der jeg kunne bestemme medlemmene, samtidig som jeg var rett å slett dritt lei å kun ha blått rundt meg.

- Hvor mye tid bruker du daglig på tribalwars?
Avhenig av interessen jeg har for spillet. Kan være alt fra 30 min til 5 timer.
Er det mye som skjer og jeg har mye tid så sitter jeg ganske mye, prater med fiender osv. Er det lite som skjer, som siste perioden i AKDM før jeg forlot dem, spilte jeg vel 15-30 min daglig hvis jeg i det hele tatt logga meg på. Nå den siste tida med iM så har jeg fått opp spillegleden, og spiller/snakker kanskje 5 timer!

- Hva er din spill-strategi?
Min spillefilosofi stammemessig er at alle trives. For å få alle til å trives så er samholdet og kommunikasjonen i stammen det viktigste. Jeg slår veldig sterkt ned på drittslenging til andre kanskje mindre medlemmer for eksempel.
For å bli en bra stamme er også organiseringen og strategi konseptet i spillet veldig viktig. Der tror jeg har mer en nok erfaring fra andre strategi spill, samt min jobb fra AKDM.

Spillemessig tror jeg nok jeg ser flere muligheter en de fleste jeg har kjempet mot. Det viktigste er å lete etter dem. Byer du kan ta over, måter å demotivere fienden osv. Stacking, dodging, halvnuking osv er noe alle bruker, men jeg føler selve konsepte ikke er noe nytt for noen, men hvordan utførelsen er å hvor mye tid du gidder lære deg dette på er grunnen til at jeg kan slå motstanderen. Selve utførelsen av bak angrep, konstant nuking, osvosv.

- Hva gikk galt for deg med ledelsen i AKDM?
Den besto jo av meg, lady ibex og Billy Yard. For å summere opp ledelsen mellom oss 3, så var det ca slik: Jeg og Ibex hadde våre egne ideer om hvordan spillet skulle spilles, vi fant godt tonen som venner, men for tribalmessig så syntes jeg hun var for opptatt av det utenom krigerske. For så vidt Billy Yard også, det skulle være domstoler, rettssaker og alt annet tull i mine øyne.

En del konflikter oppsto, og det var som regel sånn: 1 gang i måneden ble jeg og lady ibex så uenige at begge byttet på å true med å forlate stammen. Billy Yard tok det alt med ro og forklarte og godtgjorde så bra han kunne for at begge skulle bli. Lady Ibex skulle gjøre alt, og gjorde alt. Jeg har ikke så mye vondt å si om dama egentlig da jeg fortsatt anser henne som en venn, men når Billy Yard bestemte seg for å slutte så viste jeg at AKDM ville gå på tryne. Han holdt det skipet oppe, og når han gikk ville jeg ha nye utfordringer andre steder. Jeg var lei av enkelte medlemmer i AKDM som bare var tilhengere. Jeg mener det en stamme bygger på er måten man tar vare på medlemmene, samt hvordan person medlemmene er. Har man feil rekruttering så tror jeg stammen vil gå til helvete. Jeg følte delvis AKDM hadde dette problemet – rekrutering fra helvette.


- Hvordan stiller du og -im- dere til krigen på v2 nå?
Akkurat nå så stiller jeg meg temmelig nøytral til alle de store stammene som ikke er involvert i vår lille krig. Jeg startet iM med helt blanke ark diplomatisk. Alle andre stammer startet med mørkerødt. Jeg vet jo en eller annen gang i fremtiden så må vi ta standpunkt til den store krigen. For nå så har vi i -iM- mer en nok med å forholde oss mot AKDM, HVE og TEOD. Har liksom ikke tid til å tenke på hvem side vi skal ta i den store.

Siden AKDM er med i den så kalte alliansen, så blir det ikke like lett å velge siden mot rengade. Jeg har egentlig aldri skjønt hvorfor rengade blir kaldt the dark side, sikkert ikke så slemme de heller, men jeg har egentlig aldri hatt noe som helst kontakt med noen av dem. De er så langt unna. Hadde ikke AKDM gått til krig mot oss, så hadde nok vi hengt oss på alliansen. Men sånn jeg ser det nå, spørs det litt hvordan de store stammene forholder seg til oss.

- Du befinner deg midt i en stor krig, hvordan kan det ha seg tror du?
Mye er sagt om krigen iM er i nå. Hvorfor etc, fordi som har lyst til å lese dette mer detaljert, så anbefaler jeg lese mitt svar til hologramg i tråden krigen om krigen på politikk og propaganda. Der skriver jeg svart på hvitt det jeg mener. For det første var det AKDM/HVE som angrep oss, ikke omvendt. Vi har ingen interesse i å ha til sammen 70 mill stammer som fiender. For det andre så angrep de oss fordi vi tok inn medlemmer som søkte seg fra AKDM til oss. Jeg drev heller ingen videre propaganda for å få inn flere medlemmer. Jeg sendte ut et brev første dagen jeg opprettet im, that’s it! Eneste grunnen de angrep oss er fordi vi tok MANGE medlemmer fra AKDM. Måtte den stammen med best samhold vinne! :D

- Hvordan ser V1 ut for -IM- om 3 måneder?
Med forbehold at vi overlever krigen vi er i, og vi ikke mister våre nøkkelspillere, så tror jeg vi står sterkere enn noen gang. Komme ut av en slik krig gjør noe med samholdet til en stamme. Jeg tror vi blir sterkere i sørøst, og vil være en jævlig stamme for alle spillerne jeg setter meg som mål nå! :)

Men dette er vel og merke om vi overlever. Dette kommer nok først og fremst av om andre stammer backer oss, eller aktivitetes nivå til HVE. Men helt slettet om 3 måneder frykter jeg ikke med mindre AKDM og HVE tar opp nukinga betraktelig, og klarer innvolvere flere stammer.

- Hvordan tror du at du har påvirket den norske serveren?
Personlig mener jeg har gitt AKDM mye, i form av organisering i kriging osv. Ellers har jeg først når jeg joinet iM påvirket andre stammer. Jeg tror jeg har påvirket enkeltpersoner, men abselutt ingen kriger.

Jeg har definitivt påvirket AKDM. Jeg fikk hele AKDM til å tro at jeg konstant drev med propaganda til medlemmene deres. Det var moro å lese forumet til AKDM av hva medlemmene sa om iM. At iM drev konstant og sendte rundt propaganda til medlemmene for å få dem over, noe jeg aldri har gjort. Jeg har jo også påvirket Lady Ibex endel. Måten vi har kranglet på og diskutert har jo vært moro. Jeg har jo fått 70 mill stammer sammenlagt som fiender så påvirket vel disse stammene bra.

- Av de stammen på v1 du kjenner til, hva synes du om dem? Hva er deres svakheter og styrker?

1 IB 56.134.174 67.706.223 61
Etter mitt syn en av de beste stammene. Da tenker jeg ikke på poeng, men hvordan de oppfører seg. Jeg vet Holograma har en haug av teorier mot denne stammen, det jeg vet er at det er en vennegjeng som er hoveddelen av stammen, og det er en grunn til at de holder seg der oppe. Jeg tror samholdet i stammen er et av de bedre, ikke mye å si vondt om stammen, alle jeg har snakket med fra stammen oppfører seg vel i overkant sakelige og voksne :p

TMR 48.942.698 62.737.969 73
Tar denne stammen under alle stammene i rengade. De virker som en gjeng som kan sakene sine. Kanskje litt mindre voksne i enkelt utaleser, og kanskje derfor de blir sett på de slemme. Personlig har jeg ikke noe vondt å si om dem, men jeg er mileveis unna dem på kartet og aldri hatt så mye forhold til dem i det hele tatt. At de samler seg i en stor famile er vel det som jeg tror gjør dem "the dark ones". Men så har det seg slik at Alliansen er både større i poeng, og kanskje den jeg har sterkest tro på. De forbinnes også litt med Script, noe jeg er i mot, da jeg liker det old school. Har du ikke tid til å spillet spillet som det er ment, så får dem la vær:)

3 BOL-E 38.389.058 43.182.096 60 (og bol-d)
Mye av det samme intrykket som jeg har av IB. Bunnsolid stamme, vet de har et godt samhold i denne stammen også, tipper glitter har gjort en veldig god jobb her, etter alt smigringa hun får. Kanskje det er propaganda, kanskje hun bare er en slik hærlig person, hva vet jeg, men det virker som Bol-E klarer stå i mot rengade. Jeg vet uten å røpe for mye, at de har lagd fine claime systemer. Noe jeg vet også AKDM har enten fått av dem.

4 TNR 30.615.162 39.611.645 79
Blir for det samme som jeg skrev om TMR, de går i mine øyne under ett, jeg har tro på, og vet de gjør en kjempe jobb mot alliansen, men jeg tror også ikke helt på disse famile greiene. Hvor flere medlemmer, hvor værre stammeforhold, men jeg skal ikke utale meg hvor bra/ille det er hos dere, da jeg ikke aner noe om det. For alt jeg vet så er det en person som sitter med kontoen til abselutt alle medlemmene, og da bør jo han ha et godt samhold.

5 AKDM 30.363.072 37.857.198 72
AKDM hang seg for mye opp i rettsaker og andre aspekter i spillet, som jeg ikke mener har nok betydning for spillet til at man skal lage et stort nummer ut av det. At jeg ikke tok opp dette mens jeg var i AKDM kan de som kjenner meg spørre seg, men nå driter jeg faktisk litt i hele saken da dere gikk til krig til oss, helt greit, la den beste stammen stå igjen!

7 Core 25.609.244 25.609.244 31
Core husker jeg som stammen som var rank 1. Viper som en husker best fra når var liten og tok en titt på alle byene hans som var standard da. Nå ser jeg CORE som den gamle solide stammen som bygger seg opp igjen. Om de klarer å bli like store som tidligere har jeg ikke helt troa på. Jeg tror de store stammene er for sammensveisete allerede. Den nye stammen CORE er vel den stammen som tok opp barbarby-spørsmålet igjen, noe som jeg er glad for nå som jeg trenger et par barbarbyer i krigen.

9 H.V.E 23.340.533 32.086.326 87
De er en solid stamme, mange gode spillere, men de har noen inaktive også og godt er det. Firefly, oddybear og paalodin lager helvete for meg, men jeg snakker med dem dalig mellom alle angripene og trives med det. Endelig fått motstand rundt meg - men for en motstand. De har vært litt slappe etter vi gav dem en støkk, men jeg er sikker på at de tar opp angrepene. For å si noe kritisk her, så ser jeg ikke helt hvorfor de gikk etter oss. Hvorfor skulle dem backe AKDM? De gav meg en henvendelse om flykning, jeg kastet personen rett ut fra iM. Så eneste grunnlaget de kan ha er å vinne byer i sine områder. Noe jeg kan forstå, men jeg håper og tror de vil angre i fremtiden, da jeg kommer til å gjøre alt jeg kan, på alle områder - og vinne denne krigen- Koste hva det koste vil.

10 WC 16.266.723 16.266.723 9
Joker stammen, som kan ha en stor fremtid. Jeg sammenligner dem litt med oss siden de dannet stammen på likt med oss. Forskjellen er poengene til spillere, der har jeg ingenting å si mot dem. Men vi skal ta dem i antall medlemmer, det vet du brann! Antall har mer og si en poeng. Lykke til med å skaffe medlemmer, jeg skal ta dem fra dere. Shout out til brann og navaji til å støtte oss til en vis grad, om ikke med tropper, så med propaganda, og det liker jeg! keep it up!

- Hvilke spillere synes du er mest profilerte i v1 og hva du mener om dem?
Billy Yard: Sjefen over alle sjefer, null vondt å si om han. Ble nesten litt trist når jeg leste han forsvant, men han hadde vel nok med sine 3 firmaer han dreiv å smug leda samtidig som han logga seg på tribal. Er vel han jeg har mest postivt og si om av de jeg nevner her. Han skrev perfekt norsk, rettferdig, og hadde en helt egen måte å sette ord på ting. Så saker fra alle vinkler og fant alltid en løsning mellom meg og lady ibex.
Jeg gjentar meg selv, men hadde gitt mye for å få svart på hvit hva han skrev på det skjulte forumet med hans ord om hvordan lady ibex ikke tok til seg kritikk. Men jeg vet han også likte henne utrolig godt så jeg skal ikke være for slem her.

Lady Ibex: Ja, hvor skal jeg starte? Hun er et arbeidsjern på godt og ond. Hun gir ALT for stammen sin, men jeg tror spillet gikk litt i huet på henne. Ikke så koselig å skrive da jeg fortsatt anser hun som en venn utenom tribalwars, men styre AKDM tror jeg hun ikke klarer. Nå har hun også trappa ned, som jeg tror er til hennes eget beste. Slapp av, ta deg en velfortjent hvil, du har fightet nok.Arbeidsjern uten like, men tar kritikk for seriøst, og alt for trass i enkelte perioder, men hun er nok bare god i bunn og grunn når man kommer et stykke! Vi sees på slagmarken!

Balle Klorin: Min kontakt fra IB. Virker som bautasteinen selv, ikke mye vondt å si om han, han kan iallefall krige, det skal han ha! Litt skuffa at ikke opprettholdt(får lov) å følge vår tidligere personlige allianse. Jeg støttet han for 100 år siden mot =D=, men alliansen gikk i vansken når AKDM gikk til krig. Jeg skjønner det, og jeg ikke skjønner det. Keep on claiming, så lenge det ikke er meg!

Brann: Har bare en ting å si: Propagandakonge number 1. Morsommere samtaler på msn skal du lete lenge etter. Han styrer med sitt, er seg selv, og hva mer kan man forvente. Krige kan han iallefall, det viser rankinga, men nå tar jeg han igjen på OD, så nå skal han få mer bitching på msn! Btw, gitt opp konkurransen om mest poeng av stammene våre, eller har jeg?:) Jeg vet iallefall at mer tull fra brann og navaji er noe jeg elsker, men når det er snakk om kriging så kan de sakene sine godt!
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Fjernet av Intervjuer.
 
Sist redigert av en moderator:

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
10 WC 16.266.723 16.266.723 9
Joker stammen, som kan ha en stor fremtid. Jeg sammenligner dem litt med oss siden de dannet stammen på likt med oss. Forskjellen er poengene til spillere, der har jeg ingenting å si mot dem. Men vi skal ta dem i antall medlemmer, det vet du brann! Antall har mer og si en poeng. Lykke til med å skaffe medlemmer, jeg skal ta dem fra dere. Shout out til brann og navaji til å støtte oss til en vis grad, om ikke med tropper, så med propaganda, og det liker jeg! keep it up!

Lykke til sier jeg bare :p

Brann: Har bare en ting å si: Propagandakonge number 1. Morsommere samtaler på msn skal du lete lenge etter. Han styrer med sitt, er seg selv, og hva mer kan man forvente. Krige kan han iallefall, det viser rankinga, men nå tar jeg han igjen på OD, så nå skal han få mer bitching på msn! Btw, gitt opp konkurransen om mest poeng av stammene våre, eller har jeg? Jeg vet iallefall at mer tull fra brann og navaji er noe jeg elsker, men når det er snakk om kriging så kan de sakene sine godt!

Haha!
1. Hmmm, du skal få ta meg igjen på OD ranken du, men jeg har jo såvidt våkna ifra hvilen kjære deg. Så får vel endre litt på den farmover. ;)
2. Du innser at dere ikke har en sjanse? haha


-------------------------------------------------------------------------

Bra intervju.
 

DeletedUser

Guest
En dyktig kriger og en dyktig strateg ! Men nå har du tatt deg vann over hodet, Nox ! ;-)
 

FireFly

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Hehe Nox, De har vært litt slappe etter vi gav dem en støkk. Jeg får kjøre på igjen da=)
 

DeletedUser

Guest
nice, bra intervju glitter, gir et bra og fyldig bilde av deg Nox (til de av oss som ikke har hatt gleden/ulykken å hatt med deg å gjøre! :))

Ang saken med -iM- vs WC er vel saken klar tror dere skal slite litt der altså, skal hvertfall gjøre mitt for å påvirke den statestikken.... ;)
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
nice, bra intervju glitter, gir et bra og fyldig bilde av deg Nox (til de av oss som ikke har hatt gleden/ulykken å hatt med deg å gjøre! :))

Ang saken med -iM- vs WC er vel saken klar tror dere skal slite litt der altså, skal hvertfall gjøre mitt for å påvirke den statestikken.... ;)

ayy
Celtic, håper du burde ikke tatt de siste 15 glassa med øl :p
For du kan vel se at -im- IKKE er oppført som fiender? :p
 

DeletedUser

Guest
ayy
Celtic, håper du burde ikke tatt de siste 15 glassa med øl :p
For du kan vel se at -im- IKKE er oppført som fiender? :p

Jeg tror han mente i den forstand at han skal vokse i poeng og holde oss på avstand? ... håper jeg?:eek:
 

DeletedUser

Guest
Hehe Nox, De har vært litt slappe etter vi gav dem en støkk. Jeg får kjøre på igjen da=)

Haha, jeg har vært borte i helga! Så nå kommer angrepene:) Men, du har vel kanskje fått deg støtte fra alle de utallige spillerne dere jobber sammen med? Gira på angrep? Vi får se:)
 

DeletedUser

Guest
En dyktig kriger og en dyktig strateg ! Men nå har du tatt deg vann over hodet, Nox ! ;-)

Haha, ser angrepene har tatt seg på nå... Dere liker angripe i helgene virker det som :)

Men så var det ikke akkurat vi som tok oss vann over hodet, når startet vi denne krigen??? Mener og huske at dere hang dere på en temmelig feig krig jeg da:)
 

DeletedUser

Guest
Vann over hodet ? :confused: Sist gang jeg så etter hadde de ikke gjort det så dårlig mot dere ;9

De går nå ned, sakte men sikkert. Men det tar mer tid enn jeg hadde regnet med, det er sant !

Da jeg sa at Nox hadde tatt seg vann over hodet så tenkte jeg på det han sa om framtidspplaner - ETTER at krigen mot oss var vunnet.... Vinne kan de jo ikke, bare dra det hele ut litt til !
 

DeletedUser

Guest
Vel da er jeg ferdig med dette strategispillet!

Lady ibex vant! Hun skulle man aldri tullet med! Flott! Ferdig, takk for meg, beklager til alle jeg dro med på en morsom vri til SS i verden 3. Dere klarer dere helt sikkert videre hvis dere samler på samme gjengen. Men jeg fikk nok av dette spillet som har gitt mer motgang i alt annet en faktisk å spille spillet strategisk riktig. Enten har man ikke tid til å følge, opp, kontovakter eller whatever, eller så skal regler være avgjørende. Samt alt for mange fiender, som egentlig bare var hyggelig, med nye kjente:) Jeg skriver her egentlig kun for 2 ting. For det første takke til alle de hyggelig personene jeg har blitt kjent med, over dette tidkrevende spillet.

Kan nevne noen få av egentlig alt for mange som burde blitt takket:

billy yard - takk for dine vise ord
Paaasan - takk for en morsom hverdag i iM tida
LarsenLars - takk for oppleve en svensk kjernekar i beste alder, over et spill!
Firefly - takk for min morsomste motstander
oddybear - takk for fine msn samtaler
navaji(3cession) - takk for all støtte
Brann - takk for lærdom og tiltro
Fuzzball - takk for din givende medgang
Drawde - takk for alle de lange samtalene vi har hatt.

Sikkert mange jeg har glemt ikke føl dere utelatt, jeg har omtrent likt alle jeg har møtt i samtaler, real life venner trenges ikke nevnes, ellers for alle sammen ha lykke til videre i et spill jeg tror krever mindre spilleferdigheter enn andre strategi spill. meg om det.

2 hovedgrunnen til å skrive denne tråden er vel egentlig for å forplikte meg til å forlate alt som heter tribalwars. Å ikke få fristelsen til å komme tilbake. Det finnes andre ting i livet, andre bedre spill forøvrig også, som er mer givende for meg å spille enn et ellers meget morsomt strategispill som går på mange nivåer. Synd jeg ikke syntes ferdighetene går over makten!
(uten at jeg skal drive mer propaganda mot selve spillet for da blir vel denne takke tråden også slettet, hehe, isåfall rediger det støtetende, og gjerne PRØV å ikke iriterer alt for mange spillere til å gå imot selve spillet),

Takk for meg! Jeg fikk nok:)

FortNoxer out en gang for alle!!!
 

Sosser

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Ok jeg blir litt forvirret når jeg leser intrevjuet her:

Ja Billy slutta, men det gjorde han jo ikke alikavell. Han kom jo inn hos oss i FoX og HER slutta han. Han ville spille med blanke ark i V3...

Var det noe offesielt avsluttningsbrev eller noe?
 

DeletedUser

Guest
.....

Trist å høre.
Du er en flott spiller som vil bli husket
 
Topp