Forumtitler

DeletedUser

Guest
Så lenge off-topic ikke tas med i betraktning virker det greit.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
De er ikke endelige enda. De vil nok endre seg enda litt til før alt er på plass.
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Er det muligt og få en endelig liste når den er klar?

Om hvordan man får det forskjellige titlene altså :)

Burde være noen bonus titler også som bare noen få akn få :)
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Ok er bra :)

Ja bonustitler :)


dette vil si som

bidragsyter (som vi alt har)

F.eks PNPkonge

Eller noe slikt for dem som er mye på off topic kan en titel innfor det passe dem bedre :)

Altså noe utenom det standard titlene du kan få :)
 

DeletedUser

Guest
Skjønner ikke helt greia med PNPkonge..... hvem skulle i såfall bestemme hvem som er det eller ikke?

Skulle noen få skreddersydde titler må det jo nesten være fordi de gjør noe ekstraordinært for forumet og ikke fordi de har noen fanboys
 

DeletedUser

Guest
Likevel er det utrolig vanskelig å sette et kriterie for en sånn type tittel. Særlig om man retter seg inn på antallet poster man har som malen for en sånn type rating.

Jeg skjønner hva du tenker Magnar, men tror nok å få til noe sånt objektivt sett blir veldig vanskelig.
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Jau lett blir det neppe. Men muligt ja :) Er mer det eg tenker på :)

Arbeid nja kanjse spørs. Er noen som utmerker seg bedre en andre som pnp :)
 

DeletedUser

Guest
Joda, helt klart. Men er jo subjektivt om man synes det er bra eller dårlig de den enkelte serverer pnp... Og det er det jeg mener vil gjøre ting vanskelige, å skulle rate noe så subjektivt som oppfatning av pnp. For vi har alle forskjellig oppfatning om hva som er bra og hva som er dårlig
 

DeletedUser

Guest
Propaganda blir jo alt for subjektivt. Men jeg liker ideen med en håndfull noe mer spesielle titler.

Grim: Du har vel passert 4000 innlegg :)

Ja, men når jeg startet å skrive det innlegget så hadde jeg "bare" 3969 innlegg. Så jeg fikk plutselig 143 nye innlegg, og bikket dermed 4000 innlegg. Det gjorde at opptellinga mi gikk litt skeis. Jeg veit ikke helt hva som skjedde. Det jeg gjetter på er at når man startet å se på dette med innleggsteller så var det noen innlegg fra en periode på off-topic forumet som ikke hadde blitt regnet med før. Så ble de aktivert, og plutselig hadde en del brukere mange flere innlegg. Ikke akkurat noe problem, men timing var direkte komisk :razz:
 

Munchlaxxxx

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
43
Ok er bra :)

Ja bonustitler :)


dette vil si som

bidragsyter (som vi alt har)

F.eks PNPkonge

Eller noe slikt for dem som er mye på off topic kan en titel innfor det passe dem bedre :)

Altså noe utenom det standard titlene du kan få :)


Jeg er i grunn enig med nicehunter, men tror jeg har en løsning som kan bli mer "akseptert". Det jeg ønsker er at de "faste" sidene som oppstår på alle verdener går inn i egne kategorier. Altså at hvis du poster mye på spørsmålsforumet kan man f. eks. bli en "quizguru", mens har man mye på f.eks. ryktebørsen (sammenlagt fra alle verdener) kan man få tittelen "propagandakonge" (eller liknende). Faktaforumet kunne f. eks. gi tittelen "bedreviter". Disse titlene mener jeg ikke bør være like vanlige, altså bør man ha kanskje 300 poster på en enkelt type tråder for å oppnå disse (de bør gå på antall).
 

DeletedUser

Guest
morsomt dette her med titler. så får vi se kordan det blir i lengden
 

DeletedUser

Guest
Er det bare for meg, eller så er det nå en salig blanding på medlemslista? Forumtroll, ninja og erkespammer er blandet inn i hverandre! Det er jo litt spesielt :razz:

Vil tro det er noe rot som skjer når man bytter litt om på titlene, og går seg sikkert til, men det er ganske artig.
 

DeletedUser

Guest
3.000 kan ikke være ''Like a baws''. Jeg tillater ikke å ha ''Like a baws'' som tittel i 1000 innlegg til....

Støttes :)

Syns ikke noe særlig om den tittelen selv. Den er litt... vel, teit, og IMO ikke like kul som de foregående :razz:

En potensiell løsning kunne være å gjøre det slik at når man passerer et visst antall innlegg (for eksempel 3000, som er det nåværende kravet for Like a Baws) så kan man selv bestemme forumtittelen man vil ha. De som har så mange innlegg vil ha vært regelmessige brukere av forumet over lengre tid, så en liten belønning, i slik forstand, kan umulig skade. De vil antakeligvis kjenne forumet godt nok til at de ikke lager upassende titler, som har vært en tidligere bekymring ved egendefinerte titler.

Det er heller ikke et problem å innføre en slik ordning. Det er bare å sette opp en ny brukergruppe som man blir forfremmet til når man passerer et visst antall innlegg, og sette innstillingene for den gruppa klonet av den vanlige brukergruppa... med unntak av at man kan lage egendefinerte titler. Kanskje noe annet småtteri, hvis man føler for det.

Når det gjelder betingelsene for en slik brukergruppe vil jeg tro det også kan være en idé å sette et minimumskrav for ryktepoeng. Men da et forholdsvis lavt et, type 100 poeng eller så. Bare for å vise at dette er medlemmer som ikke er direkte upopulære. Hvorfor ikke høyere? Vel, enkelte brukere (DarkMoon er et strålende eksempel) har vært aktive i lange perioder før, men ikke mens ryktefunksjonen har vært aktiv. Med et høyt krav for ryktepoeng ville det bare vært aktuelt for de som har vært aktive i den perioden ryktepoeng har fungert. Det virker urettferdig.

Så for å oppsummere; Tillat brukere med over et visst, høyt men overkommelig (2-3000) antall innlegg å bestemme sine egne titler på forumet.
  • Gir en harmløs men morsom belønning til de trofaste traverne på forumet.
  • Gjør at man etter hvert vil slippe å sitte fast med en tittel man misliker.
  • Lett å implementere.
  • Hovedfokus på krav til antall innlegg, men relativt lavt krav for antall ryktepoeng.
 
Topp