Fyrsten v.24 - Machiavellis spådommer for V24

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Det er godt å se at man igjen klarer å treffe ømme punkt og få en reaksjon som tilsier at man er inne på noe.

I ingen likeverdig respektfull allianse vil man rekruttere fra sine allierte, spesielt ikke deres desidert største spiller. Det forteller mye om synet Origin har på Destiny som en mindreverdig partner.

Om Destiny lar seg bruke fordi man er redde Origin eller ikke, det er ikke godt å si. Men Origins intensjoner og mangel på respekt av Destiny synes klart.

Personlig er jeg overrasket over at en stamme med en del spillere og ledelse som er såpass respektert lar seg bruke på denne måten. Begeret renner vel over før eller senere.

Du prater mye tull du ^^ man kan vel heller bytte ut noen navn og setninger i denne teksten din og begynt å trekke konklusjoner LF sammen med vassalene sine, NF :eek:
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
ikke jeg som skulle på butikken i går for å handle noe salt :?
 

DeletedUser

Guest
Morsomt å se så mange latterlige påstander fra Machiavelli :D Kanskje du burde bruke all den tiden heller på å gjøre noe IG sånn at stammen din overlever istedenfor et latterlig dårlig forsøk på å splitte allianser :)

Hvorfor skulle jeg splitte allianser? Jeg har ingenting med hva disse stammene velger å gjøre, jeg kommer bare med mindre betraktninger om hva jeg tror kommer til å skje, og forsøker å rådføre partene om ulike taktiske valg.

Hva jeg gjør og ikke gjør ingame har lite å si for dette. Om du ikke klarer å diskutere med hva en liten gråbyadler på 15k poeng skriver, annet enn å fokusere på nettopp det, så viser det litt hvor godt jeg treffer på mange av mine spådommer.

Å betrakte det diplomatiske kartet og spå hva som kommer til å skje, er noe jeg alltid gjør. Denne gangen er jeg bare så snill og deler mine tanker med resten av verden.
 

DeletedUser

Guest
Du prater mye tull du ^^ man kan vel heller bytte ut noen navn og setninger i denne teksten din og begynt å trekke konklusjoner LF sammen med vassalene sine, NF :eek:

Du må gjerne komme med en analyse av vårt påståtte samarbeid også, det hadde vært veldig interessant. Den diskusjonen får du i så fall ta i en egen tråd.

At fokuset rettet mot dere ikke er helt heldig sett fra deres øyne, har jeg selvfølgelig full forståelse for. Ingen stammer ønsker å brette ut sin egen skittentøysvask offentlig. At en representant hos Origin nå velger å gå ut å forklare Bohics overgang til Origin, det er flott. Det var vel som forventet interne gnisninger som var bakgrunnen for overgangen. Ikke at det taler deres sak, at man velger å ta side med en spiller som ikke klarer å være i den allierte stammen. Hva nå enn det var som forårsakte dette, er vel sannsynligheten stor for at denne spilleren enten var på kant med sine naboer i stammen, eller ledelsen. Så er spørsmålet om da at en overgang løser dette? Svaret er selvfølgelig nei.

Spillerflukten hos Destiny/Fate har ikke sluttet. Spørsmålet er vel om det noe igjen av stammen å redde, eller om det er over. Erfarne spillere i stammen, spesielt de i Origin sine hovedområdet, vet vel at det ikke er lenge før togene tikker inn, enten man står sammen som den stammen man har nå, eller en og en etter et eventuelt fall.

Det er rart om disse spillerne ikke ønsker å ta en kamp samlet, istedet for å bli spist en etter en. Med ingen nye verdener å starte på, så burde i alle fall motivasjonen være tilstede for å ta en kamp. Spørsmålet er vel heller om den nåværende ledelsen i stammen tenker på stammens beste og ser hva som er i gjerde fra Origins side.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Du må gjerne komme med en analyse av vårt påståtte samarbeid også, det hadde vært veldig interessant. Den diskusjonen får du i så fall ta i en egen tråd.

LOL. "påståtte samarbeid"

https://gyazo.com/1c3dbda9bceea7bd8a86cba2d60d2f99

Trenger du flere bevis til "samarbeidet" deres? Analyse skulle jeg gjerne kommet med, men har ikke så mye tid til å gjøre intet på forum sånn som deg ;)
 

DeletedUser

Guest
Du må gjerne komme med en analyse av vårt påståtte samarbeid også, det hadde vært veldig interessant. Den diskusjonen får du i så fall ta i en egen tråd.

LOL. "påståtte samarbeid"

https://gyazo.com/1c3dbda9bceea7bd8a86cba2d60d2f99

Trenger du flere bevis til "samarbeidet" deres? Analyse skulle jeg gjerne kommet med, men har ikke så mye tid til å gjøre intet på forum sånn som deg ;)

Ettersom din hyppighet av innlegg her inne er langt høyere enn min, så handler vel dette ikke om tidsmangel.

Du kom med en påstand om at NF er LFs lakeier, men har lite å bygge det opp med. Selv forholder jeg meg til de fakta som faktisk finnes. For at man med rette som leder og diplomat av en stamme skal inngå diplomatiske forbindelser, så er stammen nødt til å tjene på dette selv. Du kan godt mene at lille NF gjør en kjempefeil ved å samarbeide med en annen stamme når resten av verden erklærer dem i krig.

Mine analyser av alliansen kommer ikke fra kilder som finnes for alle. Kartet, TWstats og spillerhistorikken til medlemmene. Det er ikke noe hokus-pokus.

Jeg tviler ikke din og din stammes diplomatiske og taktiske evner. Det Origin har gjort sålangt har fungert svært godt, bedre enn hva jeg selv også hadde forventet. Når det gjelder Destiny og tidligere KND så er saken en annen. Origin burde ikke ta noe av det jeg skriver som kritikk, snarere en hyllest på hvordan med enkle trekk kan skaffe seg et solid overtak. La sine allierte ta den verste støyten og dele krigsutbyttet med fienden, er ganske så genialt sett med mine øyne. Det jeg ikke fatter derimot, er hvordan deres allierte lar dette skje. Her kommer jeg altså til kort selv også.

Kanskje en representant fra Destiny eller Fate vil uttale seg om dette.
 

DeletedUser

Guest
Kapitell 3

I lys av dramaet som utspiller seg i disse timer på dette eksterne forumet, så jeg meg nødt til å hasteskrive et nytt kapittel. For det er sjelden stille på denne verdenen.

Dagens drama omhandler Themis, Carno og senere også Dr. Robert, som til slutt har kastet seg inn i en diskusjon med en spiller i sin egen stamme offentlig. Det hele handler om krangel om vekst, gråbyer og soner.

Som tidligere nevnt i denne tråden er det trangt om plassen på V24. Gråbyer blir ofte tatt i mangel på andre alternativer. Kirkeradius og ikke minst kort adlingsdistanse gjør at ting blir langt værre. Midt oppe i dette har den tidligere trippealliansen, nå bare alliansen, valgt å samarbeide, på tross av disse problemstillingene. At dette fører til problemer har vi sett tidligere, ved overganger mellom de to stammene. Denne gangen derimot er det en spiller i hver stamme, en stor og sterk spiller fra den største stammen og en mindre spiller fra alliansens lillebror. Som en ekstra tvist ser vi nå at en leder i Origin havner i ordklameri med egen spiller på ekstern forum.

For å ta det siste først. At det skjer i det hele tatt er ganske oppsynsvekkende, og vitner kanskje litt om problemene man har. Er det dårlig stemning, kan det fort dras med ut av interne fora og meldinger også. Kanskje skaper spilleren såpass mye problemer innad i stammen at vedkommende er på vei ut, eller er det Origins ledelse som ikke klarer å holde en av sine egne i sjakk?

Det mest interessante er hva som skjer nå. Hadde det ikke vært for det faktum to Origin-spillere også går imot hverandre, så ville jeg trodd at Origin bruker den makten de har til å presse Destiny til å kicke sin spiller. Destiny har flere ganger tatt noen harde slag fra sin alliansepartner uten å yte motstand på det, så det er ikke unaturlig at det vil skje igjen. Kanskje vil Origin prøve å redde seg inn igjen ved å la Themis gå, nå som det allerede er trøbbel med vedkommende innad i stammen. Eller vil Origin ta konsekvensene av at en av deres ledere lar sine følelser ta styring og begynne å krangle med egen spiller på eksternt forum, og gjøre endringer i ledelsen?

Hvis ingenting skjer, så er det vel neppe siste gang det vil bli kontroverser mellom spillerne. De ligger i samme område, og slik ordlyden er på forum nå, så ser det vanskelig ut at de skal klare å samarbeide. Kanskje må Destiny nok en gang bite i det sure eplet og miste en spiller, denne gangen ved kick?

One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Der har vi nok ett godt eksempel på at NF er LF sine vassaler/slaver. Sprer dårlig propoganda på forum, som skal skape splid ^^ Hvor er kritiseringen av LF o.o eller av din egen stamme som virker ikke duger til mer enn å deffhore.
 

Moatheblackman.

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
304
Er du blind stian? han sier jo nettop det som er fakta. hvor koer slaverien fra? ka e det negativt å si om oss når vi vinner krigen??
 

The Vigilante

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
LF chatten er kritikkverdig aktiv. Fornøyd? Ikke kom her å si at vi ikke har selvinnsikt og klarer å være selvkritiske.
 

DeletedUser

Guest
Nå skal det påpekes at den diskusjonen for lengst er over og at en flink ledelse har tatt hånd om saken uten store skader på begge sider. Oppdater til nyeste versjon, takk :)
 
Topp