Gråbyadling v3

DeletedUser

Guest
Like greitt å hoppe i det vel? :D

2/3 av byene så langt adlet er gråbyer.

Enento (499|411) K44 102 Forlatt agskaper [K44] 01st February 2009 - 08:27:09
Ateria (439|471) K44 657 Forlatt Ator [=O.R=] 31st January 2009 - 10:41:48
-002- (525|491) K45 945 One Hit KO [Bene] ravencraft [BBN] 29th January 2009 - 13:57:46


Blir skremmt jeg:(

Men ser helt klart at det vil lønne seg å gå for gråbyer her da poengmessig især med nattbonusen.
Men vært fint om de som vil holde på med det hadde startet på v1 eller spurt om å få overta noen av de store kontoene som står tomme der imo.
Bare 1 tanke
 

DeletedUser

Guest
Skremt.. vel.. det vil alltid være noen som tar gråbyer ;) Kommer nok til å ta noen selv, men det er vel mer tanke på hvordan jeg vil ha clusteret mitt :)
Men seff, fiender er på førstelista ja.. Bedre å bli kvitt de tidligst mulig..
 
Reaksjonspoeng
3
Like greitt å hoppe i det vel? :D

2/3 av byene så langt adlet er gråbyer.

Enento (499|411) K44 102 Forlatt agskaper [K44] 01st February 2009 - 08:27:09
Ateria (439|471) K44 657 Forlatt Ator [=O.R=] 31st January 2009 - 10:41:48
-002- (525|491) K45 945 One Hit KO [Bene] ravencraft [BBN] 29th January 2009 - 13:57:46


Blir skremmt jeg:(

Men ser helt klart at det vil lønne seg å gå for gråbyer her da poengmessig især med nattbonusen.
Men vært fint om de som vil holde på med det hadde startet på v1 eller spurt om å få overta noen av de store kontoene som står tomme der imo.
Bare 1 tanke

^^
Ja. Det blir nok noen sånne diskusjoner her også.

Men etter gråbyrevolusjonen som er blitt gjennomført på forumet(noen fant ut at det lønner seg med grått iblant og derfor forsvandt den regelen så og si fra store deler av spillet) i tillegg til at bonusbyene har gigantiske bonuser så vil nok det bli adlet en god del grått her og. Jeg tipper 40% om 1 måned.
 
Reaksjonspoeng
1
Like greitt å hoppe i det vel? :D

2/3 av byene så langt adlet er gråbyer.
Hva så liksom?

Enento (499|411) K44 102 Forlatt agskaper [K44] 01st February 2009 - 08:27:09
Ateria (439|471) K44 657 Forlatt Ator [=O.R=] 31st January 2009 - 10:41:48
-002- (525|491) K45 945 One Hit KO [Bene] ravencraft [BBN] 29th January 2009 - 13:57:46


Blir skremmt jeg:(
Hvorfor det?
Men ser helt klart at det vil lønne seg å gå for gråbyer her da poengmessig især med nattbonusen.
Så hva klager du over?
Men vært fint om de som vil holde på med det hadde startet på v1
Når v3 er helt ny?
eller spurt om å få overta noen av de store kontoene som står tomme der imo.
Så teit du er.
Bare 1 tanke
Med andre ord: CARE!
 

DeletedUser

Guest
Det blir umulig å hindre gråbyadlingen uansett...

haper det ikke blir så mye...
 

DeletedUser

Guest
Ja, det er ikke tvil, mange kommer til å adle gråbyer fremmover.
De har helt utrolige bonuser som jeg ikke ville drømt om, hadde jeg hatt en 30% av hver ressurs bonus by som nærmeste nabo ville jeg nok adlet den uansett hvor mye poeng det var på den. Jeg kommer også etterhvert til å adle litt grått allá taktisk cluster adling. Jeg tror jeg tenker som flere, og jeg vil såklart fokusere på alt annet enn grått, men i ny og ne vil det nok bli adlet en gråby.

Slike diskusjoner har som sagt hvert på v1 leeeenge nå, omtrent alle stammer tillater nå gråbyadling, derfor tror jeg ikke så mange stammer vil ha total forbud her på v3.
 

DeletedUser

Guest
Det er kjedelig å adle grått, men som de andre sier kan det faktisk lønne seg og spesielt pga kirkeradius. Adle alt innenfor den og ha byer utenfor som farm...

Jeg er personlig imot gråbyadling, fordi jeg synes det er pinglete.
 

DeletedUser

Guest
Det er kjedelig å adle grått, men som de andre sier kan det faktisk lønne seg og spesielt pga kirkeradius. Adle alt innenfor den og ha byer utenfor som farm...

Jeg er personlig imot gråbyadling, fordi jeg synes det er pinglete.

Pinglete vil jeg ikke kalle det, det er jo veldig taktisk lurt da. Men det er jo dumt å adle 20 gråbyer og ingen røde, det kan jeg jo faktisk kalle gråbyhoring :D

Og MaM, gråbyhoring er ikke et dødt begrep, man gråbyhorer fortsatt om man adler 20 gråbyer. Du blir nok ikke godt likt når en gråbyhorer, ingen setter pris på at alle gråbyene adles. Jeg mener det går en grense på akseptabel og uakseptabel gråby adling, et par for clusters = (Y)
20 byer for å bli stor = Gråbyhoring
 

DeletedUser

Guest
Å prioritere en gråby fremfor spillerene i radiusen din er bare teit. Det er ingen/veldig veldig få gråbyer som faktisk passer bedre til å erobre enn å farme. Med mindre det er en brakke/stall/gårdsbonus er det egentlig ikke vits i å ta en gråby i løpet av de første månedene, spesielt ikke nå som gråbyene knapt nok har 300 poeng om det har såpass i det hele tatt.
 

DeletedUser

Guest
hysj da mennesker, la dem adle gråbyene, så tar vi dem bare når de er store og saftige med de flotte bonusene!
Stå på gråbyhorer, jeg elsker dere *nuss*
 

Vegarado

Banned
Reaksjonspoeng
2
Hvordan er troppene til disse folkene egentlig.. Tipper det er poenghoring til nobles.. 1 hadde vel under 3k poeng med 2 byer? Hva i svartsvidde oterland liksom?
 

DeletedUser

Guest
Det bør være tilnærmet "game over" for de som nå har prioritert adelsmann så tidlig i spillet i stedet for tropper...
 

DeletedUser

Guest
Tror jeg satser for RØDE BYER ;) Får jo mere respekt, you know whada i mean?
 

Vegarado

Banned
Reaksjonspoeng
2
Joda, poeng der invince, men jeg har sett på noen av de som tok gråbyer.. En tok en 150poengs gråby, enda han hadde en spiller med 1500 poeng NÆRMERE enn gråbyen. Ville vært prio IMO!
 

invincebul

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Sier ikke at det ikke har vært noen veldig merkelige adlingen nå, men etter hvert kommer det nok ikke til å være mange forlatte byer rundt omkring ;)
 
Topp