Gro en bart!

DeletedUser

Guest
Gro en bart for bevisstgjøring av mannlige kreftformer!

Kvinner har vært flinke til å skape blest om brystkreft gjennom Rosa sløyfe-aksjonen, nå er det vår tur!! Ved å gro en bart setter man fokus på mannlige helseproblemer. Når man anlegger bart, stiller folk spørsmål. Og slik blir aksjonen et samtaleemne.

Kampanjen "Movember" oppfordrer denne måneden alle menn til å anlegge bart for å skape oppmerksomhet rundt prostatakreft. Hver dag dør tre menn av prostatakreft i Norge, og én av åtte får denne sykdommen i løpet av livet (aftenposten.no).

LES MER OM DETTE I MIN EGENKOMPONERTE FACEBOOK-GRUPPE. GRO EN BART, BLI MED I GRUPPA OG TA ET BILDE!

Sjekk ut "Bartebanden Bartdidos - Moustache Awareness" på facebook (http://www.facebook.com/#!/groups/8469783604/)!
 

DeletedUser

Guest
jeg kan ikke delta fordi jeg ikka har komt i puberteten ennå, kanskje neste år
 

DeletedUser

Guest
Da får du bli med neste Movember, CARPE RECTUM!

Wynja, som sykepleier kjenner du kanskje mange som kan bli med på denne aksjonen. Hadde blitt veldig takknemlig om du iallefall forteller et hankjønn om dette. Spre budskapet!
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Problemet er ikke bevisstheten.

Jeg VET jeg burde få sjekket prostatan min liksom....menneh.....Det at en kar stikker et par fingre opp i anusen min, i TILFELLE noe kansje muligens er galt.....holder bare ikke altså :S

Men cudoz for engasjementet :)
 

DeletedUser

Guest
Man kan sjekke en pasient for prostatakreft på andre måter. Går raskt i den medisinske verdenen! Ved å gro bart setter man fokus på de mannlige kreftformer, og kanskje vil også noen ta seg råd til å støtte denne aksjonen ikke bare med bart, men også med penger. Men det viktigste for meg er at man kan ha det morsomt mens man støtter en god sak! Jeg kommer neppe til å se særlig bra i med bart, for å si den sånn :-|)
 

DeletedUser

Guest
Typen min har både skjegg og bart fra før av, men jeg foreslo at han ikke skulle klippe den i november. Men tror virkelig ikke det ville føre til særlig oppmerksomhet. Hadde vært en større forandring å barbere barten :)

Ellers kjenner jeg dessverre ikke så mange menn akkurat nå. Men jeg skulle gjerne sett Hanse med bart! :D
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
I England og fotballverden er det hvertfall en del som gror bart. Kan bli morsomt med tiden å se hvordan alle ser ut. Spesielt de i studio på TV2 :D

Et godt, og morsomt tiltak.
 

thewarior

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Problemet er ikke bevisstheten.

Jeg VET jeg burde få sjekket prostatan min liksom....menneh.....Det at en kar stikker et par fingre opp i anusen min, i TILFELLE noe kansje muligens er galt.....holder bare ikke altså :S

Men cudoz for engasjementet :)

finnes jo kvinnelige leger da.
og man trenger ikke noen fingre i anus for å gro bart. :D
 

DeletedUser

Guest
Bra tiltak! Et innlegg her fikk meg til å sjekke prostataen min, og det var ikke Hanse sitt.

Godt sagt!

Den siste visitten jeg hadde på sykehuset bestod av, forutenom pasienten da, 4 kvinnelige leger og meg (mannlig sykepleier).

Liez! Alle vet at alle leger er menn, mens alle legestudenter er ( pene ) jenter.
 

DeletedUser

Guest
Liez! Alle vet at alle leger er menn, mens alle legestudenter er ( pene ) jenter.

Hahaha ^^ I sykepleieruniformer og med en lei hang til å gjøre ting med pasienter som jeg vedder på det ikke fins resept på... joda :D
 
Topp