Videresendt, Inno Gullmynter

DeletedUser

Guest
@Torq: Jeg er meget klar over at man har muligheten til å gå inn på denne siden for å prege gullmynter, og velge en spesifikk by. Men det er ikke alltid like lett å finne den byen, spesielt for de av oss med, å du vet, nærmere 7000 byer. Sånn for å ta et noe ekstremt eksempel. Selv med noen hundre byer så må man lete den fram, og er et ekstra styr. Spesielt når det enkelt kunne vært løst med samme funksjon som allerede eksisterer for pakker.

Ei heller ser jeg noe problem med å tillate dette for spillere uten premium. Nå har jeg ikke tilgang til en pakkeverden uten premium, men jeg mener å huske at det allerede er slik for spillere uten premium på pakkeverdener. Hvis noen hadde muligheten til å sjekke så hadde det vært fint.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Nå har jeg ikke tilgang til en pakkeverden uten premium, men jeg mener å huske at det allerede er slik for spillere uten premium på pakkeverdener. Hvis noen hadde muligheten til å sjekke så hadde det vært fint.

Ei heller mener jeg at det er rett at det er forskjell mellom mynt-/pakkeverdener, så dersom dette er tilfelle, støtter jeg at det ilegges funksjonaliteten til vanlige kontoer på myntverdener også.
 

DeletedUser

Guest
Støttes helhjertet.

Slik jeg forstår forslaget så er det ikke et forsøk på å emulere premiumfunksjonen som gjør at man kan prege mynter i alle byene samtidig. Jeg skjønner ikke helt hvorfor man tror det.

I skrivende stund, når man er inne i akademiet i en by og ønsker å prege mynter, så kan man bare prege én mynt om gangen i det akademiet. Det gjelder både med og uten premium. Man må for eksempel trykke på å prege mynter syv ganger, dersom man ønsker å prege syv mynter fra den byen. Slik jeg forstår forslaget så er det ønskelig å kunne prege disse syv myntene ved å trykke én gang.

Dette er det tross alt mulig å gjøre med pakker, men ikke med mynter. Noe som alltid har slått meg som litt spesielt. Hvis jeg ikke tar helt feil så kan man også gjøre dette for pakker uten premium.

Ved å tillate at man kan prege så mange mynter man har kapasitet til ved ett trykk vil man redusere arbeidet, selv om det fortsatt vil være betraktelig enklere å benytte seg av premiumfunksjonen. Forskjellen vil eksempelvis være at dersom man har 300 byer og preger mynter en gang i døgnet så vil man da, uten premium, kun trenge å prege mynter 300 ganger. Men ved den nåværende ordningen vil man vært nødt til å prege 600 ganger ved speed 1. 1200 ganger ved speed 2. En verden med reduserte adelspriser til en femtedel, speed 1.5, og hvis man bare preger mynter en gang hver tredje dag er forskjellen da 300 ganger mot... uh. 13 500 ganger.

Så som sagt. Det vil gjøre det noe mer overkommelig å håndtere større kontoer uten premium, men fortsatt en stor fordel med premium. Dersom jeg misforsto forslaget, så kan man anse det jeg skrev ovenfor som et nytt forslag.

Det var dette jeg mente med forslaget mitt ja. Bare jeg som er betydelig dårligere til å formulere meg enn Grim.
 

DeletedUser

Guest
Det var dette jeg mente med forslaget mitt ja. Bare jeg som er betydelig dårligere til å formulere meg enn Grim.

Jeg syns ikke du hadde forklart deg dårlig, og skjønte tydeligvis ganske greit hva du mente. Det virker mer som om noen hoppet til en kjapp konklusjon, og resten av de som svarte antok at den konklusjonen stemte. Noe du kan gjøre nå er for eksempel å redigere inn sitatet mitt øverst i tråden (bare siter, og rediger inn), men da gjøre det klart rett før eller etter sitatet at du legger det inn siden det virket som om noen misforsto hva du mente.

Til neste gang kan du prøve å legge ved et enda mer konkret eksempel enn det du hadde med, og gjerne prøve å forklare det på to forskjellige måter. Litt overkill kanskje, men det kan være greit til tider.

Mer generelt så føler jeg prefix'en til denne tråden nå er, uhm, feil og burde endres snarest. Det hadde også vært kjekt om de som svarte negativt/positivt sier om de misforsto hva forslaget gikk ut på.
 

nerd 1

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Life's a bitch, get used to it.

Og her kjøper man seg Call of Duty eller Battlefield til 600,-for Play Station eller Xboz, men har ikke råd til en 20-er i måneden som helt vanlig premium konto faktisk koster.

Broren min som kjøper det xD Ser på det samme som grim iforhold til forslaget så det fins vel ikke på pk heller (viste ikke det da før nå.. :p ) fikk gratis pk, men var litt for tidlig iforhold til akademi (og når jeg tok over konto på v1 så var det pp der som jeg fikk lov til å bruke, men husker ikke så mye derfra om pk...)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Forslaget er ikke i per definisjon sendt videre til Innogames, men jeg spurte om hvorfor det er sånn for den ene måten og ikke den andre. Ba også om å enten fjerne muligheten til dette på pakkene, eller legge det til på gullmyntene også.
 

DeletedUser

Guest
Hvis resultatet av denne tråden blir at man ikke lenger vil kunne lage flere pakker samtidig så kommer jeg til å føle meg tvunget til å skyte meg selv i foten. Med en soft-gun pistol.
 

DeletedUser

Guest
Sure :razz: Så skal jeg linke til det her på forumet. Sånn som dette;

[video=youtube;NKE-RXR_XIs]http://www.youtube.com/watch?v=NKE-RXR_XIs[/video]
 

DeletedUser

Guest
De som er lei av alle de premium funksjonene (Som meg), slutt å spill på Norsk server, lær dere engelsk og spill på .Net (Y), 10000 ganger bedre å spille der enn her. Engelsk språk begynner å bli normalt her i Norge, lærer engelsk overalt, så vi bare lar Norsk server gå ned :D

Så vi slipper å bruke så mye penger på premium funksjonene :D
 
Sist redigert av en moderator:

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
De som er lei av alle de premium funksjonene (Som meg), slutt å spill på Norsk server, lær dere engelsk og spill på .Net (Y), 10000 ganger bedre å spille der enn her. Engelsk språk begynner å bli normalt her i Norge, lærer engelsk overalt, så vi bare lar Norsk server gå ned :D

Så vi slipper å bruke så mye penger på premium funksjonene :D

Dersom du lever i den tanken at .net ikke implementerer premiumfunksjoner, tror jeg du bør følge litt bedre med. :)
 

DeletedUser

Guest
Dersom du lever i den tanken at .net ikke implementerer premiumfunksjoner, tror jeg du bør følge litt bedre med. :)

spiller på W67 som er ganske ny..

Ingen redusering av bygningene
Ingen økning på ressurs
Ingen sånne flagg ting

Det er bare vanlig premium konto og farm assistents.

Norsk verden klarer ikke å lage en verden uten alle de nye funksjonene fordi Innogame bestemmer over dere. .Net står mer sterkere i dette og vil ikke akseptere de nye funksjonene, hvis de gjør det så hender det at de lager 2 verden, 1 verden med premium funskjoner og 1 med uten. Det er hvert fall sånn i store servere som Brasilsk, tysk, arabisk og på Asiatisk server
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Så du tar utgangspunkt i en verden fra .net, og går ut i fra at dette er normen for .net automatisk?
Vi har også verdener på .no som ikke har slike funksjoner, og selv om de ikke nødvendigvis er spesielt nye, så har det sine grunner også.
.no har ikke muligheten til å starte nye verdener like ofte som .net har, rett og slett pga. at spillerbasen synker, og generelt er lavere.

Delvis pga. negativitet for visse aspekter som kommer med hvilket som helst samfunn, slike som du har nå, eksempelvis.
Det er nok også delvis pga. slike ting som en nedgående trend, som ofte fører til at ikke nye spillere slår seg ned på noe som er i sine nedgangstider. Og det fører gradvis til at erfarne spillere søker til andre servere for å søke nye utfordringer, uten å spille med/mot de samme folkene hele tiden.

Dette respekterer jeg.

Men jeg forstår også at .no - pga. sine begrensninger ift. spillerbase - ofte må implementere det som er nytt der og da, av rent logiske årsaker. Dukker det opp en ny funksjon, som flagg, vil de nok gjerne få det ut til spillerne på alle servere raskest mulig.

Det er ingen hensikt i å ekskludere spillere på .no bare fordi visse spillere ønsker mer av det samme gamle. Utviklingen skjer, selv om noen er konservative ovenfor den. Lær deg å leve med forandringene, eller bidra til å skape de forandringene du ønsker å se. (Det er ingenting som er perfekt, så jeg vil helst slippe å høre at du ikke ønsker noen forandringer.)

Forøvrig er jeg relativt sikker på at verdener uten flagg/halvering/kjøp av gullmynter ikke har sett sin siste dage, da det selvfølgelig foretrekkes at det er variasjon på verdener her. Og det kan inkludere å åpne flere slike mer klassiske verdener ettersom disse gamle gradvis avsluttes og blir ferdige.

Men uansett hvilke verdener som skulle dukke opp her på .no, vil det vel ikke ha noe å si for deg, da du tydeligvis kun dukker opp på forumet for å klage på hvor dårlig det er her. Og at alle norske spillere helst bør migrere til en internasjonal server der de ikke kan snakke og lese sitt morsmål.

Vil du ha noe forandret, snakk heller om det. Se om du finner støtte. Gjør du det ikke, var ikke forslaget godt nok.
 

DeletedUser

Guest
De som er lei av alle de premium funksjonene (Som meg), slutt å spill på Norsk server, lær dere engelsk og spill på .Net (Y), 10000 ganger bedre å spille der enn her. Engelsk språk begynner å bli normalt her i Norge, lærer engelsk overalt, så vi bare lar Norsk server gå ned :D

Så vi slipper å bruke så mye penger på premium funksjonene :D

Jeg syns dette var en ganske god idé :) Det å stikke til .net, altså. I hvertfall for en del.

Dersom man er lei av knøttsmå verdener så passer jo .net veldig bra. Selv om størrelsen på verdenene har gått nedover der óg er de fortsatt på størrelse med, eller større enn, V1 og V2, de to største verdenene på .no. Jeg skummet over annonseringene til de nyeste tre verdenene på .net, og så ikke at det var nevnt noe om ekstra premiumfunksjoner. Hvis noen har bedre peiling, kunne de bekrefte/avkrefte hvorvidt det er utbredt på .net? Det er jo mindre relevant å se på veldig mye eldre verdener, siden de ekstra premiumfunksjonene er relativt nye :razz: Deres første spede begynnelse her på .no var vel på V8.

Når det gjelder innflytelse så vet jeg ikke hvor stor innflytelse .net har. Det jeg vet er at teamet på .no satte opp innstillinger på V13 som, i utgangspunktet, virker å være veldig bra for å beholde nye spillere. Men når det så blir implementert slike premiumfunksjoner som fullstendig skyter de innstillingene i foten virker det ikke som om .no har noen innflytelse å snakke om. Så .net kan vel neppe ha det dårligere.

Jeg må også si at jeg får inntrykk av at det er mye mer initiativ og tiltak i teamet på .net sammenlignet med det på .no, og det virker lettere å interagere med dem.

Du nevner også språket engelsk. Det å spille på nett er en utmerket anledning til å øve seg på å skrive engelsk. Et språk som det er en enorm fordel å mestre - og øvelse gjør visstnok mester. Ikke bare i sosiale situasjoner, men også i arbeid og studier er det en fordel å være god i engelsk - personlig erfaringer støtter opp om dette :razz: Ønsker man å finpusse norsken sin er nok neppe TW det rette stedet.

Angående premiumfunksjonene som InnoGames implementerte her så vil jeg tro det gir økonomisk mening for dem å implementere det på mindre servere. Det er folk som bruker... mye... penger på å kjøpe premiumfordeler, og relativt få (om noen - jeg kjenner ingen tror jeg...?) som har sluttet i protest. Men la oss håpe at det blir en av de nye tingene som etter hvert forsvinner, slik som militærleirene. Endring i seg selv er tross alt ikke nødvendigvis positivt :) Og skal man dømme etter forumet så er det ikke mange som faktisk ønsker seg premiumfunksjonene. Uten at det stopper folk fra å utnytte dem, selvfølgelig.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Nå skal det sies at denne tråden her ikke handler om hvilke premiumfunksjoner som er her eller på .net, men preging av gullmynter i alle byene uten premium da det er mulig med pakker.
 
Topp