Besvart Har man lov til å sende ressurser når man sitter kontovakt?

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
"Det er aldri lovlig å sende ressurser til andre spillere fra kontoer du er kontovakt . Handle på markedet er lov."

Er det ikke lov å sende ressurser til stammevenner mens du sitter kontovakt? Hvorfor ikke?
 

DeletedUser

Guest
Bare for at vi skal ha noe ekstra å tenke over/sende ticket på!
Eventuelt gi dem en ekstra grunn til å banne folk:O
 

DeletedUser

Guest
Eller fordi at de har vært så snille at de har laget en regel som gjør at KV ikke kan misbruke KV og gi vekk alle ressursene.

Smart spør du meg.
 

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Å sende ressurser er jo en naturlig del av spillet. Jeg må innrømme at jeg har sendt ressurser til personer i stammen mens jeg satt kontovakt. Jeg kan virkelig ikke se noen grunn til å forby det. Selvsagt vil jeg følge kontoeierens instruksjoner, men hvis jeg får en request med en melding som: "Jeg skal på hytta i helga, pass på kontoen" så vil jeg sende overflødige ressurser hvis noen ber om det.

Om noen hadde brukt KV til å sende alle ressursene mine vekk ville jeg ikke brydd meg nevneverdig, da det er troppene som er det mest verdifulle jeg har. Det er mye billigere å få nye ressurser enn nye tropper...
 

The Tooth Fairy

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Kommer helt an på CASEN spør du meg..

Er dette i early game, så er ressursene gull verdt og hadde en kv sendt bort alt mitt, hadde det rablet for meg.

Er dette late game, så hadde jeg brydd meg midt i baken, og vel godtatt dette lett. Da hadde jeg hatt så mange byer og ressurser at det ikke hadde vært et problem.

Men i seg selv hadde jeg ikke brydd meg om noen sendte ressurser mens jeg satt opp noen som kv, utenom det hadde vært early game såklart.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
"Det er aldri lovlig å sende ressurser til andre spillere fra kontoer du er kontovakt . Handle på markedet er lov."

Er det ikke lov å sende ressurser til stammevenner mens du sitter kontovakt? Hvorfor ikke?

Det kommer av at en kontovakt ikke skal kunne misbruke en konto ved å sende vekk alle ressursene. Ressurser er viktig, spesielt tidlig i spillet som allerede nevnt og uten ressurser får du heller ikke tropper. Handel på markedet er helt greit da du får noe annet i retur - det går ikke an å bare sende vekk ressurser.
 

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Så det er ikke lov? Hvis man får tillatelse fra vedkomne da? Med 0.5 i ratio går det fint å kvitte seg med mesteparten av ressursene på markedet også. Jeg ser virkelig ikke problemet med å sende 50 000 leire til en annen person i stammen, det er jo en helt normal ting å gjøre. Det røde er forresten for å markere feil.
 

DeletedUser

Guest
Eller fordi at de har vært så snille at de har laget en regel som gjør at KV ikke kan misbruke KV og gi vekk alle ressursene.

Smart spør du meg.

Der sa du det! :D Jeg fikk kontoen min rassert på V1 av en kontovakt som liksom skulle hjelpe meg å få bedre oversikt..

HERLIG å lese at det finnes regler som begrenser hvor mye ugang en KV kan få gjort, når en får en KV fra helvete...
 
Topp