Hva bør man ha når man går ut av n00b protection?

jannas666

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
tja..lurer igrunn på hva folk føler man bør ha av tropper/bygninger når n00b/nybegynner beskyttelsen er over..

om folk har lyst å komme med tullesvar å skit,finn en av brann sine tråder å spam isteden:D
 

DeletedUser

Guest
hvorfoor-.-... du kan ikke forvente at det ikke kommer tullesvar her^^... så lenge ikke en moderator svarer så kommer du vel ikke til å få noen svar i det hele tatt:D

Men du burde ha nok tropper når nubprot. går over^^
 

jannas666

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
sukk....

har spillt endel TW og travian etc etc..men dette forumet er det mest tullete og useriøse forum jeg har sett...INGEN spørsmål blir besvart på en skikkelig måte uten at en viktigper kommer med urelaterte innleg å BS..

geez...:mad:
 

DeletedUser

Guest
:D... men ærlig talt så husker jeg ikke åssn man burde ha det egentlig...lenge siden jeg var på det nivået.. og jeg vet ikke helt hvor mange tropper man pleier å ha^^
 

DeletedUser

Guest
Mur lvl 5-10(Mur bør du oppgradere nesten hele tiden, lite vits i å ha den i lavere enn 20)

Hvis du har 10 sverd, bør du ha 12 spyd.

Har du 100 sverd bør du ha 120 spyd.
etc
Dette er egentlig ikke noe bra, men så snart noob protectionen går ut, er det nesten ingen som tør å angripe de aktive.
 

DeletedUser

Guest
Och du bör ha ca 100 spjut och en paladin när nybörjar-skyddet går ut för att kunna farma så mycket som möjligt. Helst mer spjut så du får ut varenda liten resurs ur varenda by :D
 

jannas666

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
tack så mycket :)

hva med scouts å lett kavaleri? er det noe mål å utvikle og evt ha en liten tropp med hester før de 5 første dagene?

Paladin..ja,det er jo billig og kjempebra..synd jeg ikke kan lage 500stk av dem:D

jaja,har ennå et par dager nub protection igjen..
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Lett kavaleri ska man också ha mycket utav. Dom är bra till att farma med men du ska inte skaffa dom för tidigt.
 

Persen

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
sukk....

har spillt endel TW og travian etc etc..men dette forumet er det mest tullete og useriøse forum jeg har sett...INGEN spørsmål blir besvart på en skikkelig måte uten at en viktigper kommer med urelaterte innleg å BS..

geez...:mad:


:D Er litt enig der
 

DeletedUser

Guest
I følge noen av guidene bør du har forsvars-soldater i et antall av poeng x 0,8 inntil 1000 poeng og gradivis øke det til 1,5 x poeng etter hvert. Men dette er fra et engelsk forum, og der er det jo EN DEL flere spillere og ikke minst AKTIVE spillere. Her er det ikke mange angrep i begynnelsen hvis du er på rimmen (i utkanten). Så er spørsmålet om du har sterke motstandere i nærheten og om du tør risikere å ikke bygge forsvar, selv om det koster masse ressurser og hemmer deg i en fase i spillet. Når angrepet kommer er det i alle fall for seint å bygge soldater...
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tror det beste man kan ha er en sterk stamme i ryggen som anntar at du kan ha en fremtid hos dem ;)
 

DeletedUser

Guest
Meget viktig ja ! Men et problem når man er n00b er å vite hvilken stamme man skal satse på ! Det er jo horder av dem der ute, noen skikkelig gode med god kommunikasjon internt, hjelp og støtte, mens andre bare er en stamme i ordet. Noen er sterke, andre er konstant i krig og man risikerer å komme i skvis selv pga. det ved å gjøre et feil valg.
 

DeletedUser

Guest
Meget viktig ja ! Men et problem når man er n00b er å vite hvilken stamme man skal satse på ! Det er jo horder av dem der ute, noen skikkelig gode med god kommunikasjon internt, hjelp og støtte, mens andre bare er en stamme i ordet. Noen er sterke, andre er konstant i krig og man risikerer å komme i skvis selv pga. det ved å gjøre et feil valg.

Høres veldig fornuftig ut!For meg var det enkelt, jeg søkte på den eneste som appelerte til meg uten tanke for disse tingene! Så gjenstår det å se om valget var riktig... Men det føles riktig etter ett døgn ;)

På tide å skifte batterier i tastaturet tenker jeg
 

DeletedUser

Guest
I følge noen av guidene bør du har forsvars-soldater i et antall av poeng x 0,8 inntil 1000 poeng og gradivis øke det til 1,5 x poeng etter hvert. Men dette er fra et engelsk forum, og der er det jo EN DEL flere spillere og ikke minst AKTIVE spillere. Her er det ikke mange angrep i begynnelsen hvis du er på rimmen (i utkanten). Så er spørsmålet om du har sterke motstandere i nærheten og om du tør risikere å ikke bygge forsvar, selv om det koster masse ressurser og hemmer deg i en fase i spillet. Når angrepet kommer er det i alle fall for seint å bygge soldater...

Det jeg gjør er å være den første som får speider i området mitt. så sender jeg en speider til alle i området og sjekker hvor sterke de er. ta kan du få en oversikt av hva du trenger å ha;) Du skulle kunne forsvare deg mot hvem som helst.
 

nissemann200

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Godt spørsmål, og mange gode svar. Jeg vil si at det handler om nabolaget dit. Har du bare svake naboer, landsbyer som står på noen og hundre poeng og ikke vokser, eller noen som vokser sakte, så kan du nesten drite i forsvar. Sikre deg med et fullt utbygd skjulested og mur i bra nivå (minst 5, helst mer). Da er du brukbart utrustet i utgangspunktet. Finn en spiller på ditt nivå i ditt nærområde, og spør om å joine hans/hennes stamme - eventuelt lag en egen og inviter noen i nærheten av deg. Stammer som ikke er representert i nærheten, kan ikke hjelpe deg når du blir angrepet.

Jeg fikk et mildt sjokk da jeg leste at jeg burde ha tropper i antall 500-1000, det var astronomisk for meg da jeg var ny. Nå har jeg vennet meg til tanken, og har en bra hær til forsvar og angrep - selv om jeg aldri har blitt angrepet selv...

Altså: Det beste forsvaret du kan ha, er å være flest poeng i ditt område - og være medlem i en stamme som er sterk i området.
 

jannas666

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
ok.

Først, takk for mange GODE svar, ser det er mange forskjellige oppfatninger om hvor mye tropper å hva forsvar en bør ha når dag5 renner ut..

1000 tropper er ennå litt mye..selv om jeg har kun en dag igjen av beskyttelse..

scoute omgivelsene sine,og finne ut faktisk hvor mye naboene har gir meg jo iallefall en pekepinn på om jeg kan forsvare meg ok.

Målet mitt er jo ikke å bare kunne forsvare meg mot slemme naboer,men faktisk å dominere mitt kontinent. :D

J666
 

DeletedUser

Guest
Jeg vil si at det handler om nabolaget dit. Har du bare svake naboer, landsbyer som står på noen og hundre poeng og ikke vokser, eller noen som vokser sakte, så kan du nesten drite i forsvar. Sikre deg med et fullt utbygd skjulested og mur i bra nivå (minst 5, helst mer).

Jeg ville lagd forsvarstropper uansett egentlig, angrep kan komme og da er det som tidligere sagt allerede for sent. Forsvarstropper tar også lang tid å lage så like greit å starte med en gang.

Jeg ville lagd mye spyd som forsvarer godt mot lett kavaleri, noe de fleste angrep består av i starten, og som er ekstremt billig. Ved å plyndre nærliggende landsbyer tre ganger daglig dekker spydmennene mine ikke bare behovet for forsvar, men også behovet ressurser. To fluer i en smekk altså :)

Når ressursene strømmer inn kan en fokusere på brakker, mur og HQ. Og jo høyere nivå på brakkene, jo raskere kommer spydene og en kan øke plyndringen. Ressursene en får inn øker med det økende behovet.

Dette er selvsagt kun helt i starten da dette var ment som et svar på hva en gjør før en gør ut av noob protection. Taktikken min er allikevel nogenlunde den samme opp til jeg har 3-4 landsbyer, plyndringen gjøres da selvfølgelig med lett kavaleri og/istedet for spydene.
 

DeletedUser

Guest
Fikk du en god plassering burde du ha rundt 100 økser, 50 spyd (og paladin) og være på LC rush når noob protection går ut.
 

DeletedUser

Guest
Meg? :O
<forum.tribalwars.no>

Meldingen du har skrevet er for kort. Vennligst forleng meldingen din til minst 10 tegn.
 
Topp