Hva skjer?

DeletedUser

Guest
Les generell på dette forumet.

Ledelsen sliter med våre tyske eiere, og forlater skuta.
Hvordan skal dette enda da?
 

DeletedUser

Guest
Jeg tar over tw og perm banner alle som sier i mot meg...
 

DeletedUser

Guest
Slapp av. Jeg kommer til å styre skuta. :D Min første avgjørelse er å banne Noffe og RV for.... en eller annen grunn. :D;)

Neida. TW vil nok få seg en ny ledelse, eller så får vi vel finne oss et nytt spill.

Noen som vil spille Travian? :D

Btw. Jeg tuller med den siste. Travian er dårlig.
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Mange oppegående spillere her (selv om jeg ikke har liret av meg så mye positivt om dere her i forumet;) ) så jeg er overbevist om at noen bra tar over.
Jeg kan trøste dere med at jeg ikke søker. :D

Dont worry - be happy!
Gammelt TW ordtak
 

DeletedUser

Guest
Mange oppegående spillere her (selv om jeg ikke har liret av meg så mye positivt om dere her i forumet;) ) så jeg er overbevist om at noen bra tar over.
Jeg kan trøste dere med at jeg ikke søker. :D

Dont worry - be happy!
Gammelt TW ordtak

Nå ble jeg straks mye roligere
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Dette er en seriøs tråd, vennligst hold unødvendige tulle kommentarer og "offtopic" unna den.

Jeg foreslår at vi burde stille spørsmålet til våre felles medlemmer ved TW.no:

Ville du vært interresert i å være en del av TW.no Teamet?

Evt, så kan vi gå ut med nominasjon av spillere vi mener kan anbefales til jobben. (vennligst ikke nominer tidligere medlemmer av Teamet, disse er antakelig ikke interresert lenger. Tror jeg ihvertfall)

mvh
~Jazcan~
Medlem av TW.no
 

DeletedUser

Guest
Dette er en seriøs tråd, vennligst hold unødvendige tulle kommentarer og "offtopic" unna den.

Jeg foreslår at vi burde stille spørsmålet til våre felles medlemmer ved TW.no:

Ville du vært interresert i å være en del av TW.no Teamet?

Evt, så kan vi gå ut med nominasjon av spillere vi mener kan anbefales til jobben. (vennligst ikke nominer tidligere medlemmer av Teamet, disse er antakelig ikke interresert lenger. Tror jeg ihvertfall)

mvh
~Jazcan~
Medlem av TW.no



Bra..!!
Jeg melder meg til vervet som mod.
Det viktigste er vel å finne en admin.

Er det noen som kort kan beskrive organisasjonen?
 

DeletedUser

Guest
Bra..!!
Jeg melder meg til vervet som mod.
Det viktigste er vel å finne en admin.

Er det noen som kort kan beskrive organisasjonen?

Vel, jeg studerer bl.a. organisasjon og ledelse, er bare på andre året, men til og med jeg kan se at Innogames som oganisasjon fungerer ikke. Det var kort fortalt noe av dette vi tok opp i mailen som ble sendt dem rundt starten av v3, sammen med spørsmål og forskjellige muligheter til forbedringer. Som dere vet er den ikke besvart enda.

Slik jeg ser det fungerer det slik:
- Det er tre sjefer, med ansvar for hver sin del av innogames: Graphics, human recourses og development.
- Under disse finner du en sjef for hver spill, for TribalWars er det et kvinne menneske kaldt Domi, for The west er det Hoodoo.
- Under dem er det Community managers for hvert land, som igjen skal sette sammen sitt team. På .no har vi forsøkt å ha en in-game admin for hver verden. I tillegg er det en Forum admin. Da jeg var forum-admin ansatte jeg flere moderatorer som hadde ansvar for hver sin del av forumet.

------

Problemet med organisasjonen er at det ikke finnes noen å stille spørsmål, da Domi er overarbeidet, og alle CM's vet at man må få tak i henne på en "god dag" for å få gjennomslag for noe. Det er også blitt sagt at egentlig bør CM være en som reiser til tyskland ofte for å smiske med dem. Det gjør Nino for .se, og han har jo som vi vet fått speed-server, mens danske og norske tw ikke får det. Når man spør om hva som kreves, sier de at man må ha flere spillere, men sier ingenting om hvor mange. Det er bare enda en regel som ingen vet noe om detaljene rundt.

Det er bare CM som får lov å stille spørsmål til Domi, men Domi må som kjent stilles spørsmål på en bra dag. Hvis ikke får man ikke noe igjen for det. I tillegg er engelsk-kunnskapene hennes noe under middels, så det hjelper ikke på.

Det finnes ingen med ansvar for opplæring av CM, eller noen regler for hvordan man skal håndtere saker. det finnes heller ingen manual for hvordan programmene fungerer. F.eks: Det eneste svaret jeg har fått på hvordan en sak med vriene spillere skal håndteres er "universal-bann dem, så slipper du problemet."

Når man summerer opp disse manglene på retningslinjer, opplæring og regler for administrasjonen, så ser man at det er store problemer med å få gjort noe for å forbedre situasjonen. Det er som en skoleklasse, og alt handler om å ha riktig kontakter for å få pumpet dem for informasjon og/eller råd. Alt baserer seg på rykter og antakelser. Man må bare passe seg for å ikke spørre feil person. Da klikker enkelte hos Innogames. Det er heller ingen tillitt til Community manager, så vedkommende får ikke lov å håndtere en sak slik han/hun ønsker. Det er ingen poeng i å ta intiativ til å forbedre noe, det blir slått ned på og overstyrt uansett. Og det blir ikke gitt svar på hvorfor, så det er ikke mulig å unngå å gjøre "feilen" i fremtiden. Det er f.eks. ikke vits å prøve å tilfredstille kundenes behov ved å ta avstemninger på hvordan settings på verden skal være, da vil innogames bare overstyre dette hvis de har en dårlig dag.

Vet også at første CM for .no ikke fikk betalt. Han ble også fjernet uten å vite hvorfor selv. Det var faktisk et rykte jeg fikk høre fra andre admins og måtte fortelle videre til han. Så en dag var plutselig kontoene hans fjernet.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Dette høres jo ut til å kunne bli en behagelig jobb hvor ingenting skjer. Hva er lønnen?
 

DeletedUser

Guest
Jeg har premium. Hva med extra frynsegoder som PERMBANNING av de jeg føler for? Hehe :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg har premium. Hva med extra frynsegoder som PERMBANNING av de jeg føler for? Hehe :)

Hehe, mange som hadde gått under hvis du regjerte forumet ;)

Er jo mye ansvar da, i tillegg må du høre på klaginga til personer som synes du er bajs og korrupt. Gøy jobb uten tvil?:rolleyes:
 
Reaksjonspoeng
3
Synes det virker gøy jeg.

Selv om jeg er en forsvarer av moderatorenes arbeid betyr det ikke at jeg synes de gjør en perfekt jobb.
Jeg er sikker på at jeg kunne gjort det bedre.
Men etter en uke i jobben vil jeg nok tro noe annet.
 

DeletedUser

Guest
Vet også at første CM for .no ikke fikk betalt. Han ble også fjernet uten å vite hvorfor selv. Det var faktisk et rykte jeg fikk høre fra andre admins og måtte fortelle videre til han. Så en dag var plutselig kontoene hans fjernet.

DosX var en grei kar :)
 

DeletedUser

Guest
Hehe, mange som hadde gått under hvis du regjerte forumet ;)

Er jo mye ansvar da, i tillegg må du høre på klaginga til personer som synes du er bajs og korrupt. Gøy jobb uten tvil?:rolleyes:

So??
Vi har jo trent på dette her en god stund? hehe
 
Topp