Hvis TW-folket fikk avgjøre valget...

Hva stemte/ville du stemt på ved valget 2011?

  • Fremskrittspartiet

    Stemmer: 14 18,7%
  • Høyre

    Stemmer: 23 30,7%
  • Kristelig Folkeparti

    Stemmer: 0 0,0%
  • Venstre

    Stemmer: 3 4,0%
  • Senterpartiet

    Stemmer: 4 5,3%
  • Arbeiderpartiet

    Stemmer: 15 20,0%
  • Sosialistisk Venstreparti

    Stemmer: 4 5,3%
  • Rødt

    Stemmer: 1 1,3%
  • Pensjonistpartiet

    Stemmer: 4 5,3%
  • Annet

    Stemmer: 7 9,3%

  • Totalt antall stemmer
    75

DeletedUser

Guest
Annet fordi jeg ikke visste hva jeg skulle skrive :p Du kan telle det som en blank stemme :)
 

DeletedUser

Guest
Det godtas ikke :(
Det er vel større en pensjonist partiet?
 

DeletedUser

Guest
Du kunne jo... ikke stemt?

Nei :p Du skjønner, vi fikk besøke rådhuset og lære litt om dette på skolen :) Og dersom jeg ikke bruker stemmeretten min så får jeg ikke klage på det som blir valgt. Ikke akkurat slik det ble formulert da, men slik jeg husker det.

Å stemme blankt er jo også en stemme. Så da har jeg rett til å bedrive politisk arbeid på lik linje med alle andre som har stemt :)

I iz smart :cool:
 

DeletedUser

Guest
Forbeholder meg rette til å klage uansett jeg da. Nesten så jeg burde droppe å stemme og begynne å klage bare for prinsippets del. Men jeg har stemt da, og klager ikke.
 

DeletedUser

Guest
Det er ikke forbudt å klage dersom vi ikke bruker stemmeretten vår. Men vi har ingen rett til det :)
 

DeletedUser

Guest
Det er ikke forbudt! xD Nå har jeg gjentatt det, øh... 1 gang?? :eek:
 

DeletedUser

Guest
Ok... la meg se om du skjønner dette...

Dersom vi bruker stemmeretten kan vi klage uten at noen kan holde det imot oss. Vi har vårt på det tørre. Jeg foretrekker å ha det slik, vet ikke med deg.

Får en følelse av at du kverulerer bare for å kverulere :confused:
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Det han mener er jo at om man ikke bruker stemmeretten sin sier man fra seg retten til å klage, ettersom man ikke brydde seg nok til å være med å velge hvem man senere skal klage på en gang.
 

DeletedUser

Guest
Altså, for å ta det med en metafor... dersom du ikke gidder å si hva du mener om en sak, ville det være greit for deg å klage over at du ikke fikk viljen din etterpå? Dersom noen hadde oppført seg sånn mot meg hadde jeg blitt bra forbanna ;)
 

DeletedUser

Guest
Og det jeg sier er at at jeg forbeholder meg retten til å klage uansett.

Det er latterlig at noen skal påstå at man ikke har "rett" til å klage bare fordi man lot være å stemme blankt, som om ytringsfriheten plutselig ikke gjelder for dem lengre, og som om de som stemmer blankt plutselig blir litt mer verd enn de som ikke stemmer.
 

DeletedUser

Guest
Altså, for å ta det med en metafor... dersom du ikke gidder å si hva du mener om en sak, ville det være greit for deg å klage over at du ikke fikk viljen din etterpå? Dersom noen hadde oppført seg sånn mot meg hadde jeg blitt bra forbanna ;)

Det gjelder jo like fullt de som stemmer blankt også?
 
Topp