Hvor er BOL?

DeletedUser

Guest
Jeg har hørt mindre og mindre om BOL i det siste. Hva er det som skjer i den gården? Hvor er all propagandaen som vi fikk minst en gang daglig før? Hvor er alle angrepene? Hvor er egentlig BOL på vei?

Den siste uken har bol tatt 208 byer. JCs har tatt 431 og IB har tatt 406. Før var BOL veldig høyt oppe hele tiden. Hva er det som har skjedd her?

Men BOL taper også mindre byer. De har tapt 52 byer som tyder at de ikke er i like stor fokus som før. Virker som det bare er IB og JCs som kriger. Har selv ikke angrepet noen i BOL på lenge. Ikke en eneste innkommende engang. Så de har en fortjeneste på 156 byer på 7 dager, som er ganske lite. Foreløpig så er det IB som har mest fortjeneste med 318 byer. JCs har tapt 264 byer (litt innadling der da..) men de tar også mange byer.

Så tilbake til BOL. Hvor er alle "angrepene" mot IB som vi hadde så mange diskusjoner om før? Er det lite aktivitet eller er det bare en "pause" i BOL?
 

DeletedUser

Guest
Ser ut som BOL har gått i "dvale".

Jeg har heller ikke sett noe propoganda fra BOL, som de kom så ofte med før. Har egentlig ikke sett så mye propoganda fra noen av V1's stammer. Virker litt som om V1 har "dabbet" litt av, og at de store stammene bare står å stanger.
 

DeletedUser

Guest
Er vel ingen hemmelighet at V1 er så godt som ferdigspilt når vi ser den dalende aktiviteten på forumet. Ett viktig aspekt er at vi ikke ser noen god propaganda, hverken fra BOL eller IB - Nei Magic, om du klager på Bol kan vel du kjøre igang litt for IB? Er jo tross alt IB som leder V1?

Ellers er det vel absolutt ingen utenom Magic fra topp 20 lista som faktisk gidder å skrive på forumet. Bare det bør være en indikasjon på at vi har en nedadgående kurve her på V1.

Hva som skal til for å snu denne kjedlige trenden? Helt ærlig tror jeg ikke det går ant å snu denne trenden, da man må ha dedikerte spillere for å skape litt blest rundt noe. V1 mangler disse spillerne.
 

DeletedUser

Guest
hehe, jeg har aldri vært den som sprer propaganda, men den som sier imot det :D

V1 gikk nedover da Core ble en røre. Det var starten. Men det som virkelig satte pilen i hjertet var da alle de profilerte spillerne ble borte. General1, MiniEirik, Holmorama, brann2006, CelticEmperor og mange flere. Mye dårlig ledere i tw-team med masse hard kritikk. Mye snakk om korrupsjon og favorisering av spillere i V1.

Men kan man si. tribalwars.no har ikke nok spillere til å skape akkurat det vi trenger. Konflikter og spenning. Ja, det har vært noe, men ikke nok. På .net og de tyske serverne er det ekstremt med kverulering mellom spillerne og stammene som bruker alle mulige midler for å ta knekken på de andre.

Vi har også blitt veldig store, så det er vanskeligere å ta ut hverandre. Det at speed er 1, gjør det ikke akkurat lettere.

Men en ting er sikkert. Det er fortsatt mange som kriger og har det moro! Man kan ikke gå rundt å bare tenke på det negative, for det vi bare dra oss lenger ned. Hvis vi tenker framover og prøver å skape noe ut av et eller annet, er det mye bedre enn å ikke gjøre noe.

Kan ikke si at V1 får veldig god "reklame" heller av spillerne som spiller her.
 

DeletedUser

Guest
V1 ja. e jo egentli ikkje så mykje å sei. V1 blei aldri den samme etter at eg slutta. Om det var lurt at eg tok over ein konto kan diskuteres :p
Men kanskje BOL har nokken super planer i bakhode:p hehe.. pluttselig eksploderer alt, det hadde vert nokke ja. Men det e ikkje så mykje som kan eksploderes på V1 lenger nei, det meste som kan eksplodere har vel eksplodert for leeeenge siden. Men ja, ka ant sku eg sei, jo, magic, bra du prøver å holde liv her da.. Det trengs :cool:
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
jepp:) er en av de få som liker bedre v 1 enn noen andre servere eg:) v 4 er ok.. men GANSKE kjedelig!:p
 

eivped

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
1 Balle Klorin BOL - anntall forumposter:16
2 terhals IB - anntall forumposter:9
3 magic dude IB - anntall forumposter:332
4 Eurosis IB - anntall forumposter:10
5 michaelh3877 IB - anntall forumposter:Beklager - ingen treff.
6 Theodoric IB - anntall forumposter:0
7 dannemann BOL - anntall forumposter:Beklager - ingen treff.
8 Kathoga IB - anntall forumposter:5
9 lowenan IB - anntall forumposter:28
10 Divedude IB - anntall forumposter:Beklager - ingen treff.
11 Oddybear HVIB - anntall forumposter:13
12 kenn93x HVIB - anntall forumposter:394
13 paalodin IB - anntall forumposter:46
14 Pitchoun JCs - anntall forumposter:Beklager - ingen treff.
15 Fredrik4 IB - anntall forumposter:Beklager - ingen treff.
16 Njal IB - anntall forumposter:Beklager - ingen treff.
17 hadenmann IBB - anntall forumposter:23
18 thoret BOL - anntall forumposter:165
19 Stein905 IB - anntall forumposter:1.049
20 belling JCs - anntall forumposter:Beklager - ingen treff.

Som dere ser så er det hauger av folk på top 20 lista som ikke har forumbruker engang ("Beklager - ingen treff."), og de som har det har som oftest få innlegg.

Ja, jeg vet dette ikke bare omhandler hvordan v1 er akkurat nå, men men, dritt på!

- Eivped
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Er vel ingen hemmelighet at V1 er så godt som ferdigspilt når vi ser den dalende aktiviteten på forumet. Ett viktig aspekt er at vi ikke ser noen god propaganda, hverken fra BOL eller IB - Nei Magic, om du klager på Bol kan vel du kjøre igang litt for IB? Er jo tross alt IB som leder V1?

Ellers er det vel absolutt ingen utenom Magic fra topp 20 lista som faktisk gidder å skrive på forumet. Bare det bør være en indikasjon på at vi har en nedadgående kurve her på V1.

Hva som skal til for å snu denne kjedlige trenden? Helt ærlig tror jeg ikke det går ant å snu denne trenden, da man må ha dedikerte spillere for å skape litt blest rundt noe. V1 mangler disse spillerne.


At off. forum har vært stedet for drittkasting og propaganda uten mening kan nok være grunnen til at mange ikke gidder å ha innlegg her, men konsentrerer seg om å spille istedenfor, Personlig syns jeg vel V1 er bedre enn noen gang nå, hvorfor "gamle" spillere syter her har jeg ingen forklaring på?? Man skaper sin egen TW hverdag at dere EX spillere ikke hadde det som skulle til når dere var med er vel egentlig deres eget problem. Dere geni erklærer dere selv, men hvor er dere??? Dere er ikke med lengre ihvertfall
 

DeletedUser

Guest
At off. forum har vært stedet for drittkasting og propaganda uten mening kan nok være grunnen til at mange ikke gidder å ha innlegg her, men konsentrerer seg om å spille istedenfor, Personlig syns jeg vel V1 er bedre enn noen gang nå, hvorfor "gamle" spillere syter her har jeg ingen forklaring på?? Man skaper sin egen TW hverdag at dere EX spillere ikke hadde det som skulle til når dere var med er vel egentlig deres eget problem. Dere geni erklærer dere selv, men hvor er dere??? Dere er ikke med lengre ihvertfall

Kunne ikke sagt det bedre selv <3

Det er in game som teller!! ;)
 

DeletedUser

Guest
At off. forum har vært stedet for drittkasting og propaganda uten mening kan nok være grunnen til at mange ikke gidder å ha innlegg her, men konsentrerer seg om å spille istedenfor, Personlig syns jeg vel V1 er bedre enn noen gang nå, hvorfor "gamle" spillere syter her har jeg ingen forklaring på?? Man skaper sin egen TW hverdag at dere EX spillere ikke hadde det som skulle til når dere var med er vel egentlig deres eget problem. Dere geni erklærer dere selv, men hvor er dere??? Dere er ikke med lengre ihvertfall

kanskje fordi noen ble tatt av annet en et nettleser spill?
 

DeletedUser

Guest
At off. forum har vært stedet for drittkasting og propaganda uten mening kan nok være grunnen til at mange ikke gidder å ha innlegg her, men konsentrerer seg om å spille istedenfor, Personlig syns jeg vel V1 er bedre enn noen gang nå, hvorfor "gamle" spillere syter her har jeg ingen forklaring på?? Man skaper sin egen TW hverdag at dere EX spillere ikke hadde det som skulle til når dere var med er vel egentlig deres eget problem. Dere geni erklærer dere selv, men hvor er dere??? Dere er ikke med lengre ihvertfall

Jeg er litt enig. Mye drittpropaganda har det vært, men stakkars v1, noen prøver å få igang noe, men de klarer det liksom ikke... Allt blir så trøtt og kjedelig... Føler at propaganda på dette tidspunktet av spillet er svært rissikabelt da begge sider vet hva de snakker om, og vil slå hardt tilbake. Kanskje det kunne vært løsningen, eller har det vært så mye propaganda at alle har tatt en side, og derfor vil propaganda ikke vil være så virkningsfullt...?

Når jeg sammenlikner med de andre norske serverene, så er det noe vi mangler her på v1. Underdogz. det hadde vært noe! Da vi hadde brann med sine angrep på IB, var det fart, spenning og til tider bra propaganda! Jeg føler at det er mange store spillere der ute som kjeder seg, og vet ikke hva de skal gjøre. De kan endre denne verdenen med å ta et tak! :p Jeg kan garrantere at det vil bli liv på forum om det hendte!

Min hypotese er at V1 vil ebbe ut i ingenting, eller en dag bli en bedre verden en noen gang før!
 

DeletedUser

Guest
Det er langt færre spillere nå enn før ettersom mange har blitt eliminert. Og de spillerene som har vært mest aktiv på forumet har forsvunnet ut av spillet eller enkelt og greit mistet interessen.

Men jeg tror også v1 lider litt under at stammene prøver og fylle opp de kontoene som blir gitt opp av orginal spillerene. Mange spillere har kommet tilbake inn i nye kontoer, men som regel blir dette bare i en kort periode med som regel ikke veldig stor suksess. For min egen del så har jeg iallfall manglet motivasjon til å ta opp et spill andre har startet ettersom jeg ikke har fått noen nye gode utfordringer. Som regel er det vanskligere og motivere seg til å spille en annen konto enn og spille på sin egen konto.

Men for all del, synes ikke V1 er død. Er fortsatt mange som holder koken. Du trenger ikke være på propaganda forumet for å spille godt og kose deg med spillet. Jeg tror det fortsatt mye drama igjen i V1. Det vil nok komme flere utbryter grupper som vil komme frem og ype seg imot de vel etablerte stammene. Jeg håper iallfall at det er spillere som har større ambisjoner enn å vinne med 100 andre.
 

DeletedUser

Guest
Det er langt færre spillere nå enn før ettersom mange har blitt eliminert. Og de spillerene som har vært mest aktiv på forumet har forsvunnet ut av spillet eller enkelt og greit mistet interessen.

Men jeg tror også v1 lider litt under at stammene prøver og fylle opp de kontoene som blir gitt opp av orginal spillerene. Mange spillere har kommet tilbake inn i nye kontoer, men som regel blir dette bare i en kort periode med som regel ikke veldig stor suksess. For min egen del så har jeg iallfall manglet motivasjon til å ta opp et spill andre har startet ettersom jeg ikke har fått noen nye gode utfordringer. Som regel er det vanskligere og motivere seg til å spille en annen konto enn og spille på sin egen konto.

Men for all del, synes ikke V1 er død. Er fortsatt mange som holder koken. Du trenger ikke være på propaganda forumet for å spille godt og kose deg med spillet. Jeg tror det fortsatt mye drama igjen i V1. Det vil nok komme flere utbryter grupper som vil komme frem og ype seg imot de vel etablerte stammene. Jeg håper iallfall at det er spillere som har større ambisjoner enn å vinne med 100 andre.

Var WC et forsøk på det?
 

DeletedUser

Guest
At off. forum har vært stedet for drittkasting og propaganda uten mening kan nok være grunnen til at mange ikke gidder å ha innlegg her, men konsentrerer seg om å spille istedenfor, Personlig syns jeg vel V1 er bedre enn noen gang nå, hvorfor "gamle" spillere syter her har jeg ingen forklaring på?? Man skaper sin egen TW hverdag at dere EX spillere ikke hadde det som skulle til når dere var med er vel egentlig deres eget problem. Dere geni erklærer dere selv, men hvor er dere??? Dere er ikke med lengre ihvertfall

Gamle spillere? Huff.. Nå ble jeg nesten såra. Nesten.
Å hvordan du kan påstå at vi "syter" skjønner jeg ikke. Hva syter vi over? Helt ærlig ser jeg ikke hva du kan begrunne den påstanden med.

Hvor vi er? Litt usikker på diverse andre spillere, men for min del ligger jeg trygt og godt i The Rim hvor jeg nyter pensjonatlivet :)
 

DeletedUser

Guest
At det er en dalende int. for v1 er ikke så rart,synes jeg. Dersom trenden fortsatte slik den var da jeg spilte selv. Jeg mistet egentlig lysten til å spille
fordi det ikke ble et spill lengre. Det ble en jobb. Og akkurat det er det ingen som har skyld i. :) Det ble å ta på seg for mye ansvar og delegere for lite.
Så om noen har skyld i det så er det vel meg. Når det er sagt så synes jeg TW generelt hadde tjent på å moderer størrelsen på verdenene litt. Jeg personlig blir litt demotivert når jeg ikke etter å ha spilt MEGET aktivt i over et år klarer å se noen ende på det hele. Og det er jo det som er interessant for min del; hvem står igjen som seierherre. Nå er jeg egentlig tilhenger av langdryge spill, spes. strategispill etc. men det ble som sagt for mye å gjøre og for ukontrollerbart. Noe som sikkert har noe med hvem som spiller etc. etc. Det er mange variabler som kan føre til at en mister interessen. Og dette var da altså mine. Men en ting vil jeg si,jeg savner dere alle sammen på en måte venner som fiender. Og håper dere alle har hatt en knakendes fin sommer.

~Male~
 

DeletedUser

Guest
er vel på vei til vinter nå når jeg ser ut?

sommer på verdenen da.
 
Topp