Besvart Hvordan bytte premium mot ressurser?

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
Kan du forklare meg hvordan jeg legger ut bytter der jeg tilbyr premiumpoeng for tre? Jeg får det nemlig ikke til.
 
Sist redigert av en moderator:

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Dersom du er på en verden der denne premiumfunksjonen er aktivert, går du først inn på Markedet, dersom du har det bygget.
Hvis ikke, bygg Markedet først.

Deretter går du inn på "Dine tilbud", for så å taste inn det antallet du ønsker å handle med din handelsmann i feltene som står under "Handle med handelsmannen". Velg så hvilke ressurser du vil bytte mot ressursene du ønsker, og trykk deretter på "Gjennomfør handelen".

Handelen vil alltid bytte i ratioen 1:1, altså vil du alltid få like mange ressurser av den sorten du bytter mot, som ressursen du byttet fra.
1000 tre, gir 1000 leire. Det er heller ingen grense for hvor mye ressurser du kan bytte, annet enn at du må ha så mange ressurser av den sorten for å kunne bytte.

Dette koster 10pp per handel.

Håper dette var et utfyllende nok svar for deg.
Ha en ellers fin dag. :mehe:
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
tror han mente nye på v16, om jeg ikke tar feil.. Der du kan bytte bort pp for tre/jern/leire.. I såfall gjøres det i marked.


Edit: Ja 5pp mot 10000 ress er vel limiten.. sto hvertfall 0,5 til meg og er vel mellom 0,5 - 2 på v16.
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Du kan kun bytte ressurser mot premiumpoeng dersom kostnaden per 1000 ressurser er minst 200000 premiumpoeng. Du prøvde å bytte ressurser til en kostnad av 5 premiumpoeng per 1000 ressurser.

200.000pp for 1000 res!!?? Er inno gått helt fra vettet?
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Du kan kun bytte ressurser mot premiumpoeng dersom kostnaden per 1000 ressurser er minst 200000 premiumpoeng. Du prøvde å bytte ressurser til en kostnad av 5 premiumpoeng per 1000 ressurser.

200.000pp for 1000 res!!?? Er inno gått helt fra vettet?

tror de ville forhindre missbruk :D
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Den skal selvfølgelig ikke være der. Alle skjønner at 200.000 premiumpoeng per 1000 ressurs er helt på jordet. Den er nå fjernet!
 

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
Er det en risiko for at denne vil dukke opp på permanent basis senere? Om du da regner litt på det, kan du kjøpe deg lette ressurser med pp/ tjene deg rik på å farme mye. IG ser vel ikke nytten av denne funksjonen, da ppen byttes mellom spillerne, og ppen blir da ikke brukt opp.:mehe:
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Er det en risiko for at denne vil dukke opp på permanent basis senere? Om du da regner litt på det, kan du kjøpe deg lette ressurser med pp/ tjene deg rik på å farme mye. IG ser vel ikke nytten av denne funksjonen, da ppen byttes mellom spillerne, og ppen blir da ikke brukt opp.:mehe:

Ikke godt å si enda. De driver vel og tester akkurat nå.
 

DeletedUser

Guest
Jeg syns dette er en god måte å overføre PP på uten å vente ut den PP-overføringssperretiden! Slipper man også å spørre igjennom ticket (enda det er slutt på denslags service :( ).
 

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
Jeg syns dette er en god måte å overføre PP på uten å vente ut den PP-overføringssperretiden! Slipper man også å spørre igjennom ticket (enda det er slutt på denslags service :( ).

Hehe! :p Kommer nok uansett ikke til å skje, mtp IG ikke tjener noe på funksjonen direkte, men du må jo ha pp innabords, og etter det flyter ppen videre, som kan føre til mindre kjøp, siden det kan komme til å avlaste handelsmannen. Tror dog denne funksjonen bare blir i bruk etter en del dager, i motsetning til handelsmannen, som sikkert håver inn pp i oppstarten av alle verdener.
 
Topp