Hvorfor så mye barbar/bonus byer til de innerste?

Shining wolf

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
68
Sitter her og lurer på om inno igjen holder på og ødelegge?

Hvorfor er de kunne de som er innerst som skal ha en kjempe område med farmings og barbarer,vi som ligger i kantene,har jo så og si 5 barbarbyer på 3timers hold,kanskje jeg smører litt på kaka hær,men de ødelegger jo fordi som ligger i utkanten,hemmer både på farming og byggnyingsprossesen,så hvorfor kommer de ikke mere barbarbyer til utkanten heller for kun i midta..

Trist,men de ødelgger for en drøss med spiller,ja man kan ta de at etterhvert,men mange som gir opp når de går så tregt,så få inn mere barbarbyer så de blir jevnere,du ser jo de som ligger på topp 25 alle har et kjempe område,restn vil jo dette av i starten på grunn av dette. Så jeg håper for og spilets skyld at det kommer flere barbarer til de som ikke ligger i senteret av karte.:)
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Selv om folk restarter, er det ikke sikkert at byen blir en bb. Så man ska ikke satse på det.
 

Johnny Knoxville

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Jato Link, I choose you! Use spicy explanation!


pokeball_by_supermariobroDX.gif
 

failed abortion

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
73
For meg er deg 100% som ikke blir gråe fordi jeg
Fikk en fyr til å gjøre det. Han ble ikke grå
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Jato Link, I choose you! Use spicy explanation!


pokeball_by_supermariobroDX.gif

Jatoooo Link!

Spørsmål 1) Hvorfor så mange gråbyer i midten og så få rundt?

Det stemmer ikke helt at det kommer av at folk restarter i starten av verdenen (selv om det også spiller inn). På verdener med forhåndsregistrering, slik som v20, må det settes ut noen gråbyer i midten først, slik at ikke midten blir et HAV av spillerbyer, og så kommer alle gråbyene i en ring rundt. Av denne grunn satte Dakapo innstillingene slik at 50 gråbyer og 50 bonusbyer ble generert per spillerby før verdenen startet. Deretter ble 2 spillerbyer opprettet på verdenen, slik at totalt 200 gråbyer ble generert rundt spillerbyene. Så ble de to spillerne slettet, og vi satt igjen med 202 gråbyer tett samlet i midten før serverstart.

Nå er gråbygeneratoren satt til henholdsvis 20 for gråbyer og 30 for bonusbyer, noe som gir 2% sjanse for at en gråby blir generert, og 3% sjanse for at en bonusby blir generert hver gang en spillerby opprettes. Det er faktisk veldig lavt, til .no å være. Som et resultat blir det et litt ujevnt balanseforhold mellom gråbyer i midten og gråbyer ellers nå i starten, men på sikt (når alle de inaktive kontoene slettes, altså om 14 dager) vil det jevne seg litt ut.

Kilde: http://no20.tribalwars.no.com/interface.php?func=get_config

PS: Ja, farming blir tøffere med færre gråbyer, men verdenen blir mer intens og spennende.

Spørsmål 2) Hvorfor blir noen byer gråbyer og noen andre ikke?

Alle spillere som blir med på verdenen på vanlig måte (uten å forhåndsregistrere seg) blir gråby når de restarter / blir slettet pga inaktivitet.

De spillerne som derimot forhåndsregistrerer seg eller blir med på verdenen gjennom en invitasjon fra en annen spiller IG, vil ikke bli gråby når de restarter. Da forsvinner heller den gamle byen. Jeg er relativt sikker på at spillerbyene i disse tilfellene også vil forsvinne i de tilfeller hvor kontoen slettes eller fjernes på grunn av inaktivitet.

Det er forøvrig dette som lager ringen mellom core og rim hvor det nesten ikke er noen byer i det hele tatt, siden de som forhåndsregistrerer seg og havner utenfor de gråbyene i midten vil restarte i frustrasjon, og de som er inaktive bare forsvinner...

Kilde: Feilaktige antagelser.
 
Sist redigert:

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Det er allerede svart på i sporsmål 1: 2% sjanse for at en barbs spawner per spillerby, og 3% sjanse for at en bonusby spawner per spillerby.
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Ja, det kommer flere gråbyer på rimmen. Det er 5% sjanse for at en gråby blir opprettet når en ny spiller blir med på verdenen (2% barbarby og 3% bonusby). Det vil si at hvis 100 nye spillere registrerer seg vil det komme ca. 2 barbarbyer og 3 bonusbyer til. De vil havne i nærheten av der alle de nye spillerne havner, altså på rimmen.

Heldigvis vil de som allerede er på rimmen og restarter / slettes bli gråbyer også. Men likevel: Gråbyforholdet mellom rim/core vil ikke jevne seg ut noe særlig med mindre dakapo øker prosentsatsen for at nye gråbyer opprettes. Prosentsatsen er etter min mening lavere enn hva den burde være, tatt i betraktning hvor mange gråbyer som ble opprettet i core før verdenens oppstart.

EDIT
Det hadde vært gøy med en uttalelse fra Dakapo i denne tråden :)
 
Sist redigert:
Topp