Nedstemt/ikke mulig Intergalaktisk krig

DeletedUser

Guest
Hvis det hadde vært mulig å fått til dette, ville det nok blitt en del returnerende spillere, og det ville blitt den heftigste verdenen noen sinne.

Hva om alle verdener hadde blitt slått sammen til en verden, der hver av verdenene var hvert sitt kontinent? En stamme hadde hatt 100% kontroll over sitt kontinent/sin verden fra starten av.

Lei av små verdener? Da er dette noe for deg! (giggle)

Forslaget (mitt) mer utfyllende:

Contra skrev:
Ser nå at det opprinnelige forslaget var dårlig og lite utfyllende. Vil nå prøve å redegjøre litt grundigere for hva jeg tenker om en "intergalaktisk" verden.

Altså en slik verden vil bestå av følgende verdener:
v2 - AriCa
v3 - UNI F.
v4 - [GNI]
v5 - PMS
v6 - EPICKI
v7 - Da det er to stammer som vant denne verdenen velger jeg å ta den av stammene med flest poeng, Snipe.
v8 - 3.14
v9 - DN
v10 - P0k3
v11 - Ja, jeg vet at verdenen enda ikke er avsluttet, men innse det folkens, BNP kommer til å seire. Derfor blir det BNP fra v11.
v12 - Ikke holdt på lenge nok til å bli med på en eventuell intergalaktisk verden.. Eller?
v13 - Se v12.
v1 - Er kanskje den jevneste verdenen som virkelig er stor. Mitt forslag er at WIC får plassen herfra.

Tilsammen blir dette 11 verdener. De vil omgjøres til hvert sitt kontinent. Hvert av kontinentene/verdenene er ikke direkte i kontakt med hverandre, men er adskilt av gråbysoner. I disse gråbysonene vil det bare finnes 9k barbs, så folk raskere kan rykke fremover mot de røde prikkene. Hvis det blir en poengsum som alle ble ned- eller oppsatt til, mener jeg folk skal få velge selv by-oppsett f. eks. Så lenge det ikke går over den fastsatte poengsummen.

Jeg har tenkt på et problem som jo vil oppstå hvis en slik verden skulle forekomme. WIC har 1.000.000.000 (?) poeng, mens DN har 25.000.000 poeng. Klar fordel til WIC her. De virkelig store spillerne er kanskje nødt til å gå med på å bli satt ned i poengsum, så alle starter likt? Noen andre forslag?

En annen ting jeg har kommet til å tenke på, er medlemsantall. WIC (beklager at jeg tar dere som eksempel hele tiden, men dere er jo størst) har 68 (!) medlemmer, mens UNI har 16 medlemmer. Urettferdig much? Noen som har en løsning på dette også?

Opprinnelig skrevet av Munchlaxxxx
Personlig liker jeg forslaget, men ser også at det er noen problemer. Uansett er jeg utrolig skeptisk til det at det ikke er lov til å støtte folk utenfor stammen. Kunne vel heller oppnådd noe av det samme ved at det ikke var lov til å forlate stammen?
Enig. Det skal ikke være lov til å forlate stammen, mener nå jeg.

Opprinnelig skrevet av Grimlock
Jeg må innrømme at jeg ser flere problemer med dette enn fordeler. Det er mange stammer på forskjellige verdener som har samme spillerne i seg (for eksempel har vel Ex-Con vært hertug i vinnerstammen på V6, V8 og V10?),
Som sagt, da må den det gjelder velge en av verdenene.

Opprinnelig skrevet av Grimlock
og det vil nok være veldig varierende hvor entusiastiske folk vil være.
Det er jo nettopp det som er meninga med denne verdenen, å få pensjonerte spillere tilbake igjen!

Kirke? Aldri.

Hastighet: 1 og 1 kanskje? Jeg vet ikke, forslag?

Gullmynter: Har aldri spilt med pakker før, men hører at du må tenke mer over hvem du skal adle, fordi du ikke får så mange adelsmenn til rådighet (?). Vil uansett unngå gullmynter fordi det da mest sannsynlig vil gå ann å kjøpe seg adelsplass, og vi vet jo alle hvorfor dette er dumt. *kremt*Zippy*kremt

Premiumfunksjoner: bare premiumkonto, kontoadmin og farmeassistent. Etter min mening. Dessverre vet jeg ikke om dette er mulig og gjennomføre, eller hva Innogames?
 
Sist redigert av en moderator:

nerd 1

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Hørtes jo litt kult ut da... er det ikke veldig kjipt å da være i det man kaller safeplace eller mitt inni din verden som var stor og 100% dominangs?
 

DeletedUser

Guest
nerd 1 skrev:
Hørtes jo litt kult ut da... er det ikke veldig kjipt å da være i det man kaller safeplace eller mitt inni din verden som var stor og 100% dominangs?

Er klar over at det er en masse forskjellige ting som må på plass før denne eventuelle verdenen dukker opp.
 
Sist redigert av en moderator:

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Adelsmann kan gå 300 timer og det blir fullt av 9k gråbyer inni som man kan flytte kontinent med, i tilleg blir alle kontoer som ikke får eier blir fjernet.
 

DeletedUser

Guest
For eksempel vinnere fra alle verdner samlet i ett. Hertugen fra en vinnende stamme i en verden kan melde opp sin stamme, og det kan deretter lages en felles verden. Mulig, dette hørtes kult ut!
 

DeletedUser

Guest
Jeg må innrømme at jeg ser flere problemer med dette enn fordeler. Det er mange stammer på forskjellige verdener som har samme spillerne i seg (for eksempel har vel Ex-Con vært hertug i vinnerstammen på V6, V8 og V10?), en del verdener som ble avsluttet for lenge siden har få spillere som fortsatt er interessert i å spille (la dem nå hvile i fred!), og det vil nok være veldig varierende hvor entusiastiske folk vil være. Morsom idé, helt klart, men skeptisk til hvordan det skulle gjennomføres.

Dersom man ønsker en større verden så vil jeg heller gå tilbake til forslaget (som blir diskutert med jevne mellomrom) om en felles norsk, svensk og dansk server.
 

DeletedUser

Guest
Jeg må innrømme at jeg ser flere problemer med dette enn fordeler. Det er mange stammer på forskjellige verdener som har samme spillerne i seg (for eksempel har vel Ex-Con vært hertug i vinnerstammen på V6, V8 og V10?), en del verdener som ble avsluttet for lenge siden har få spillere som fortsatt er interessert i å spille (la dem nå hvile i fred!), og det vil nok være veldig varierende hvor entusiastiske folk vil være. Morsom idé, helt klart, men skeptisk til hvordan det skulle gjennomføres.

Dersom man ønsker en større verden så vil jeg heller gå tilbake til forslaget (som blir diskutert med jevne mellomrom) om en felles norsk, svensk og dansk server.

Joda, jeg ser hvor du vil hen. Gode argumenter du kommer med Grim, nesten så det er umulig å argumentere med deg :eek:o

Hvis Ex-Con har vært hertug i hele tre vinnerstammer, så må han selvfølgelig få lov til å spille 3x multi på en eventuell intergalaktisk verden.

Og til dere som ikke skjønte det, ironi.

Edit: Hvis en spiller har vunnet på f. eks tre verdener, må han selvfølgelig velge en av vinnerstammene.

Når det gjelder at det ikke er så mange interesserte spillere igjen, så er jo nettopp dette forslaget for å få dem igang igjen.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Joda, jeg ser hvor du vil hen. Gode argumenter du kommer med Grim, nesten så det er umulig å argumentere med deg :eek:o

Hehe, jo takk. Man kan alltids prøve å argumentere, for eksempel prøve å peke på grunner til at argumentene mine skulle være ugyldige.

En annen ting å gjøre kunne være å endre, eller tilpasse, forslaget. Sånn på sparket, så kunne du tilpasse forslaget til at det var en verden hvor man startet med et kontinent (eller andre, store, områder avhengig av antallet spillere) fyllt med byer. Men at stammene var pre-mades på en håndfull spillere. Gjøre et forsøk på å begrense dualer, og løse spillerne i stammen de starter i. Ingen støttemuligheter utenfor stammen. Gi byene til spillerne ved forskjellige metoder, alt fra tilfeldig til valgfritt. Det er mange muligheter som kunne gjort en slik verden utrolig morsom, og ikke minst annerledes.
 

Munchlaxxxx

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
43
Personlig liker jeg forslaget, men ser også at det er noen problemer. Uansett er jeg utrolig skeptisk til det at det ikke er lov til å støtte folk utenfor stammen. Kunne vel heller oppnådd noe av det samme ved at det ikke var lov til å forlate stammen? For all del: no hauls/limited hauls
 

DeletedUser

Guest
are ville valgt 3.14 om han hadde måte da :)
hadde vært artig d :)
Mikkel <3
 

DeletedUser

Guest
Ser nå at det opprinnelige forslaget var dårlig og lite utfyllende. Vil nå prøve å redegjøre litt grundigere for hva jeg tenker om en "intergalaktisk" verden.

Altså en slik verden vil bestå av følgende verdener:
v2 - AriCa
v3 - UNI F.
v4 - [GNI]
v5 - PMS
v6 - EPICKI
v7 - Da det er to stammer som vant denne verdenen velger jeg å ta den av stammene med flest poeng, Snipe.
v8 - 3.14
v9 - DN
v10 - P0k3
v11 - Ja, jeg vet at verdenen enda ikke er avsluttet, men innse det folkens, BNP kommer til å seire. Derfor blir det BNP fra v11.
v12 - Ikke holdt på lenge nok til å bli med på en eventuell intergalaktisk verden.. Eller?
v13 - Se v12.
v1 - Er kanskje den jevneste verdenen som virkelig er stor. Mitt forslag er at WIC får plassen herfra.

Tilsammen blir dette 11 verdener. De vil omgjøres til hvert sitt kontinent. Hvert av kontinentene/verdenene er ikke direkte i kontakt med hverandre, men er adskilt av gråbysoner. I disse gråbysonene vil det bare finnes 9k barbs, så folk raskere kan rykke fremover mot de røde prikkene. Hvis det blir en poengsum som alle ble ned- eller oppsatt til, mener jeg folk skal få velge selv by-oppsett f. eks. Så lenge det ikke går over den fastsatte poengsummen.

Jeg har tenkt på et problem som jo vil oppstå hvis en slik verden skulle forekomme. WIC har 1.000.000.000 (?) poeng, mens DN har 25.000.000 poeng. Klar fordel til WIC her. De virkelig store spillerne er kanskje nødt til å gå med på å bli satt ned i poengsum, så alle starter likt? Noen andre forslag?

En annen ting jeg har kommet til å tenke på, er medlemsantall. WIC (beklager at jeg tar dere som eksempel hele tiden, men dere er jo størst) har 68 (!) medlemmer, mens UNI har 16 medlemmer. Urettferdig much? Noen som har en løsning på dette også?

Munchlaxxxx skrev:
Personlig liker jeg forslaget, men ser også at det er noen problemer. Uansett er jeg utrolig skeptisk til det at det ikke er lov til å støtte folk utenfor stammen. Kunne vel heller oppnådd noe av det samme ved at det ikke var lov til å forlate stammen?

Enig. Det skal ikke være lov til å forlate stammen, mener nå jeg.

Grimlock skrev:
Jeg må innrømme at jeg ser flere problemer med dette enn fordeler. Det er mange stammer på forskjellige verdener som har samme spillerne i seg (for eksempel har vel Ex-Con vært hertug i vinnerstammen på V6, V8 og V10?),

Som sagt, da må den det gjelder velge en av stammene.

Grimlock skrev:
og det vil nok være veldig varierende hvor entusiastiske folk vil være.

Det er jo nettopp det som er meninga med denne verdenen, å få pensjonerte spillere tilbake igjen!

Kirke? Aldri.

Hastighet: 1 og 1 kanskje? Jeg vet ikke, forslag?

Gullmynter: Har aldri spilt med pakker før, men hører at du må tenke mer over hvem du skal adle, fordi du ikke får så mange adelsmenn til rådighet (?). Vil uansett unngå gullmynter fordi det da mest sannsynlig vil gå ann å kjøpe seg adelsplass, og vi vet jo alle hvorfor dette er dumt. *kremt*Zippy*kremt

Premiumfunksjoner: bare premiumkonto, kontoadmin og farmeassistent. Etter min mening. Dessverre vet jeg ikke om dette er mulig og gjennomføre, eller hva Innogames?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
@Contra: Hva er det du tenker skal gjøre at dette vil gjøre det fristende for tidligere spillere å komme tilbake? :)

Når det gjelder pakker, så har du delvis rett. En pakke har samme prisen som en gullmynt. Den største forskjellen kommer av at med mynter så kjøper man en ledige adelsplass. Man kan ikke miste denne plassen. Mens med pakker så kjøper man selve adelsmannen. Det vil si at hvis man mister en adelsmann som kostet 174 pakker, så mister man også de 174 pakkene. Med gullmynter så kan man lett erstatte adelsmannen for en relativt billig penge. Dette gjør også at adelsmenn er bundet til den byen hvor du kjøpte dem. Det er noe annet småtteri også, men det er den største forskjellen.
 

DeletedUser

Guest
Grimlock skrev:
Når det gjelder pakker, så har du delvis rett. En pakke har samme prisen som en gullmynt. Den største forskjellen kommer av at med mynter så kjøper man en ledige adelsplass. Man kan ikke miste denne plassen. Mens med pakker så kjøper man selve adelsmannen. Det vil si at hvis man mister en adelsmann som kostet 174 pakker, så mister man også de 174 pakkene. Med gullmynter så kan man lett erstatte adelsmannen for en relativt billig penge. Dette gjør også at adelsmenn er bundet til den byen hvor du kjøpte dem. Det er noe annet småtteri også, men det er den største forskjellen.

Takk for info, jeg står på mitt. Pakker it is.

Grimlock skrev:
Hva er det du tenker skal gjøre at dette vil gjøre det fristende for tidligere spillere å komme tilbake? :)

For eksempel de som spilte i AriCa og som hadde masse poeng, tror du de har veldig lyst til å starte fra scratch igjen? Mest sannsynlig ikke. Derfor tror jeg forslaget om intergalaktisk krig kan appelere til de som ikke orker å starte på nytt igjen, av de gamle medlemmene.
 

DeletedUser

Guest
For eksempel de som spilte i AriCa og som hadde masse poeng, tror du de har veldig lyst til å starte fra scratch igjen? Mest sannsynlig ikke. Derfor tror jeg forslaget om intergalaktisk krig kan appelere til de som ikke orker å starte på nytt igjen, av de gamle medlemmene.

Det er nok et veldig godt poeng. Men hvorfor holde seg til de stammene som fantes på de verdenene? Hvorfor ikke bare gjøre en verden hvor man enten lager pre-mades, blir plassert i tilfeldige stammer, eller en annen variasjon?
 

DeletedUser

Guest
Det er nok et veldig godt poeng. Men hvorfor holde seg til de stammene som fantes på de verdenene? Hvorfor ikke bare gjøre en verden hvor man enten lager pre-mades, blir plassert i tilfeldige stammer, eller en annen variasjon?

Fordi intergalaktisk krig blir på en måte som "Mesternes mester", hvis du har sett på det. Er jo noen ideer du har der, men den jeg syns hørest mest interessant ut er vel den der spillere ble plassert i forskjellige stammer.
 

DeletedUser

Guest
En intergalaktisk krig vil jo virke utfordrende for mange, sånn at de får vist seg frem.
 

DeletedUser

Guest
Fordi intergalaktisk krig blir på en måte som "Mesternes mester", hvis du har sett på det. Er jo noen ideer du har der, men den jeg syns hørest mest interessant ut er vel den der spillere ble plassert i forskjellige stammer.

Der ja. Problemet er at det ikke vil bli tilfellet. Ingen av stammene vil være slike som de var da de vant. Mange nøkkelspillere vil ikke gidde å komme tilbake. Du nevnte AriCa som et eksempel. Vel, Ruffiro kommer aldri i livet til å starte igjen. Aremoric er også magic dude på V1, så uansett hvilken stamme han velger så blir den andre stammen vesentlig svekket. Jarlebast tror jeg heller ikke kommer tilbake. Jeg (Vv0Lv3r1n3 på V2) var hertug på slutten, og er også hertug i [GNI] på V4. Ingen av de stammene blir det samme uten meg, våger jeg å påstå. Dette bare for å nevne noen eksempler på hvordan stammen aldri blir slik den var.

Stammene har også vært gjennom forskjellige faser, og avsluttet verdenene på forskjellige nivå. Noen har som du sier større antall spillere, og verdenene var ekstremt forskjellige i forhold til størrelse og innstillinger.

Poenget mitt er at ja, et slags "mesternes mester" opplegg er et morsomt tankeprosjekt. Men fullstendig urealistisk å gjennomføre. Jeg liker mye bedre tanken på en verden hvor man bare hopper over hele oppbyggingsfasen, men uten å begrense seg til de relativt få stammene som eksisterte på slutten av verdenene. Som jo er et annet poeng - det er veldig, veldig, veldig mange spillere som aldri har vært i en vinnerstamme. Skal ikke de få spille? Det blir veldig spesielt.
 

DeletedUser

Guest
Der ja. Problemet er at det ikke vil bli tilfellet. Ingen av stammene vil være slike som de var da de vant. Mange nøkkelspillere vil ikke gidde å komme tilbake. Du nevnte AriCa som et eksempel. Vel, Ruffiro kommer aldri i livet til å starte igjen. Aremoric er også magic dude på V1, så uansett hvilken stamme han velger så blir den andre stammen vesentlig svekket. Jarlebast tror jeg heller ikke kommer tilbake. Jeg (Vv0Lv3r1n3 på V2) var hertug på slutten, og er også hertug i [GNI] på V4. Ingen av de stammene blir det samme uten meg, våger jeg å påstå. Dette bare for å nevne noen eksempler på hvordan stammen aldri blir slik den var.

Enig i at ingen av stammene vil bli det samme uten deg Grim. Når det gjelder alt det andre du skrev, så må jeg også si meg enig. Umulig å gjøre det helt likt igjen, ja, men mulig å gjenskape? Evt. invitere andre profilerte spillere til stammen?

Grimlock skrev:
Stammene har også vært gjennom forskjellige faser, og avsluttet verdenene på forskjellige nivå. Noen har som du sier større antall spillere, og verdenene var ekstremt forskjellige i forhold til størrelse og innstillinger.

Contra skrev:
Tilsammen blir dette 11 verdener. De vil omgjøres til hvert sitt kontinent. Hvert av kontinentene/verdenene er ikke direkte i kontakt med hverandre, men er adskilt av gråbysoner. I disse gråbysonene vil det bare finnes 9k barbs, så folk raskere kan rykke fremover mot de røde prikkene. Hvis det blir en poengsum som alle ble ned- eller oppsatt til, mener jeg folk skal få velge selv by-oppsett f. eks. Så lenge det ikke går over den fastsatte poengsummen.

Jeg har tenkt på et problem som jo vil oppstå hvis en slik verden skulle forekomme. WIC har 1.000.000.000 (?) poeng, mens DN har 25.000.000 poeng. Klar fordel til WIC her. De virkelig store spillerne er kanskje nødt til å gå med på å bli satt ned i poengsum, så alle starter likt? Noen andre forslag?

En annen ting jeg har kommet til å tenke på, er medlemsantall. WIC (beklager at jeg tar dere som eksempel hele tiden, men dere er jo størst) har 68 (!) medlemmer, mens UNI har 16 medlemmer. Urettferdig much? Noen som har en løsning på dette også?

Leste du dette? Her kommer jo jeg med en eventuell løsning på problemet. Kom gjerne med innspill om du vil.

Grimlock skrev:
Som jo er et annet poeng - det er veldig, veldig, veldig mange spillere som aldri har vært i en vinnerstamme. Skal ikke de få spille? Det blir veldig spesielt.

Jeg er en av de spillerne som aldri har spilt i en vinnerstamme, så jo, det ville evt. blitt spesielt. Men en intergalaktisk krig har vel aldri forekommet før i TWs historie det heller, så selve konseptet er jo unikt og spesielt i seg selv.

Grimlock skrev:
Jeg liker mye bedre tanken på en verden hvor man bare hopper over hele oppbyggingsfasen, men uten å begrense seg til de relativt få stammene som eksisterte på slutten av verdenene.

Enten, som du sier, så får vi bare droppe "Mesternes Mester" og bare få igang en slik verden med alle som vil, der man hopper over oppbygningsfasen. Eller så er det jo mulig å starte opp to forskjellige verdener, "Mesternes Mester" og en verden for alle som vil. Da blir jo spørsmålet å finne ut hvor mye poeng/byer alle skal starte med osv.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp