Intervju - erndos

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
0A7124FA5FA236B3AA1FE496CA6B250E.png


Poeng: 11.257.045
Rangering: 8
Beseirede motstandere: 172.089.629 (6.)
Stamme: UNI





~ Hva er din historie? Hvor lenge har du spilt Tribalwars?
Startet i 2008 på v1. Og spilte der en liten stund, etter et par restarter etter å ha blitt nedadlet hver gang.. hadde lite med erfaring, og viste så vidt hva en adelsmann var. Tok meg en liten pause fra TW, og startet igjen litt etter at v3 startet. Ble med i en liten stamme som het NoN, og ble kjent med Sirkillalot etter et par PM`s. Vi begynte vårt sammarbeid like etter at v3 startet og har sammarbeidet fra den dag av til nå i dag. Vi var stengt inne i krigen med UNI/UNI-XP. Og eneste utvei var en merg. Jeg er altså ikke orginalen på Erndos, jeg spilte på «zombe» i starten av v3. Jeg spilte meg opp til 500k og bestemte meg for å ta meg en pause fra v3 ettersom jeg ble ganske så stengt inne, og hadde ikke store mulighetene siden det var dårlig kommunikasjon fra ledelsen med å få flyttet meg nærmere en front. Men hadde fremdeles kontakt på skype med noen kjente ifra UNI-XP Stammen. Jeg ble altså innadlet av Sirkillalot og Shred som jeg ville selv.

Et par måneder senere startet jeg opp zombe igjen bare for å sjekke ossen det gikk med mine venner. Og 1 uke senere fikk jeg en forespørsel om å ta over på Erndos. Jeg takket da ja til dette og ble da nye eieren av Erndos. Litt senere etter at jeg logget inn på Erndos ble jeg beskyldt for multi, da jeg ikke hadde slettet «Zombe» mistet jeg halvparten av byene på Erndos. Fra 1,4mio til 700k.. Adlet opp alle de tapte byene ganske fort med god hjelp fra Sirkillalot og Shred.

Vi hadde et par kriger som var utrolig morsomme og jeg lærte ganske mye gjennom krigene mot Yakuza og ~TD~. Som mål hadde jeg og Sirkillalot om å ta ut «Shaman Matosan», og det gikk sakte men sikkert fremover med et kjempe godt sammarbeid. Savner de tidene der. «Geronimo» var også ved siden av Shaman, men Geronimo varte ikke lenge og ble grå. Og jeg tok da sjansen ved å ta ganske mange gråbyer ifra Geronimo, samtidig som jeg adlet og nuket på shaman.

Tok litt tid å få tatt ned shaman ordentlig ifra K44, men han ble borte etter hvert og siste byene han hadde ble vel grå de også. Dette begynner vel å bli 2 år siden dette skjedde. Husker ikke så innmari godt fra den tid, men dette er vertfall litt av det jeg husker. Kunne ikke engang huske at jeg var medlem av NoN, men Sirkillalot minte meg på det for en stund siden. Ettersom vi har kjent hverandre i 2 års tid snart. Blir vel flere sider her om jeg skal skrive alt jeg husker, så jeg tror dette får holde.


~ Hva fikk deg til å starte med TribalWars, og hva er det du liker med spillet?
Jeg ble tipset av en kompis som hadde begynt å spille TW og startet da å spille med han på v1.

Jeg liker spillet fordi det er litt konkuranse og jeg elsker konkuranser. Og det er jo et tidsfordriv jeg bruker omtrent hver dag, og syntes det er ganske morsomt når det er litt krig som skjer. I det siste har det vært utrolig kjedelig og litt umotiverende ettersom alle spillere velger å gå grå, eller ikke gi motstand i det hele tatt. Men nå har jeg fått meg en liten konkurent som faktisk har gitt noen få incs tilbake, og dette ga meg litt motivasjon igjen. Så jeg akter ikke å gi meg før den spilleren er vekk fra der jeg velger han skal vekk fra ^^!

~ Jeg antar at du har opplevd en god del opp igjennom tiden på V3. Hva er dine beste minner?
Har opplevd utrolig mye gjennom tiden min i V3. Ettersom det har vært en god del år.
Beste minner må vel være.. Da vi kriget mot Yakuza, og da jeg fikk 150++ nukes mot meg fra en spiller med 7 ganger så mye poeng som meg. Altså «Freps» Tror det bare var rundt 5 nukes som gikk gjennom ettersom jeg fikk god hjelp ifra Fjøsnissn og Sirkillalot + andre medlemmer i UNI-XP/UNI.

Beste minnene er vel fra krigene mot Yakuza. Det var tider det.


~ UNI har en stor andel av spillerbyene nå. Hvordan går krigen? Ser dere lys i tunnelen?
Krig og krig.. Kan vel omtrent ikke kalle det krig når det bare er UNI som viser styrke.
Er vel noen få spillere som gir motstand og klarer å adle noen byer, men ellers så er det UNI som adler og adler, og flere røde flekker blir sakte men sikkert borte fra kartet.

Lys i tunellen har vel JEG alltid sett. Ettersom jeg har sett hva de fleste erfarne spillerene i UNI har vist, så har jeg vel alltid vist at UNI kommer til å vinne v3 til slutt. Men nå er det bare et spørsmål om tid før vi får 100% dominans her på v3.


~ Fortell litt om din spillerstil.
Jeg har alltid vært en offensiv spiller. Jeg rett og slett elsker å nuke og adle! Jeg gir meg ikke før jeg får det jeg vil ha!
Får jeg noen få incs så får du minst 5 ganger så mange tilbake!
Men som verdenen er nå så får jeg få incs. Så gir jeg så mange jeg vil, og det kommer i 5-700+ fulle nukes hver gang jeg sender ^^!
Hadde vært utrolig gøy med noen incs innimellom sånn at jeg får litt konkuranse, og litt mer motivasjon til å angripe litt.


~ Noen spesielle spillere du ønsker å trekke fram som har påvirket deg?
Mitt «idol» her på TW er -> Sirkillalot!
Han har hjulpet meg med ALT jeg har spurt om, og har alltid vært til hjelp - han har svar på alt!
Har lært utrolig mye ifra han, og anser han som den sykeste adleren jeg har sett i min tid på TW.
Han gir seg aldri og tar det han føler for.

Sirkillalot, Fjøsnissn, Mester HS, Dommola(Kvæna), Shred har påvirket min tid på v3. Hadde det ikke vært for dem så hadde vel jeg ikke spilt på v3 mer. Har lært utrolig masse fra disse spillerene også, og har hatt utrolig mye gøy på skype med dem alle sammen. Og prater med dem alle sammen flere ganger i uken.


Har du noen tips til uerfarne spillere?
Sitat fra «Skype»
[23:06 PM] Erndos |: 7. Har du noen tips til uerfarne spillere?
[23:06 PM] Erndos |: hva skal jeg skrive der :S?
[23:06 PM] Mester HS: SLUTT! :D
[23:06 PM] Mester HS: Før UNI tar dere!



~ En kan lett si at TW er tidsfordriv, men tror du at det også kan være lærerikt? I såfall hvorfor?
Hmm… Man skriver/leser jo ganske mye om man snakker masse med andre spillere på forum og evt. Skype, da blir man jo litt bedre til å skrive og lese.


~ Hvilke spillere er i dine øyne de mest profilerte på v3 og hva synes du om dem?
Sirkillalot – En utrolig skilla spiller som jeg har lært utrolig mye av. Veldig hyggelig og morsom, og hørt mange morsomme historier fra han karen her. Han som har påvirket min tid her på v3. Hadde ikke han vært han så hadde ikke jeg vært her heller. Er han jeg har pratet mest med her på v3. Utrolig mye gøy på skype og forum. Snakker alltid sant, og alltid til å stole på!

Dommola(kvæna) – Sykt god spiller, utrolig mye skills fra han her. Kan alt fra scripts til.. ja.. alt hva det kunne være. Lært ganske mye ifra han, og han har påvirket meg til å bli en bedre off spiller. Kjempe hyggelig og ung kjekk kar!

Fjøsnissn – Utrolig flink, har sett han i action på flere verdener og ligger alltid på topp når nye verdener starter. Utrolig god def spiller! Var bare jeg som klarte å ta en by ifra han da vi var i krig mot hverandre – PALS vs UNI :D . Men ellers en utrolig hyggelig gutt, og mye morsom snakk på skype daglig ^^!

Mester HS – Jeg og Mester HS er som brødre er det flere i UNI som har sagt, like ille begge 2 hører vi hele tida :p Like irriterende begge 2, og sykt mye morsomt på skype hver dag! :D Men ellers kjempe god def spiller

Shred – Hyggelig og kjekk gutt. Liker å ha konkurranser med deg ettersom vi ligger ganske jevnt på rankingen. Mye morsomt på Skype, og eneste TW spilleren jeg har møtt IRL :D God spiller som fortjener å ligge rett under meg på ranken ^^!


~ Først var du i UNI, men så gikk du til Gs - hva fikk deg til å gå tilbake til UNI igjen samme dagen?
Dette var noe jeg og Dommola(Kvæna) ble enige om. Vi skulle danne en ny stamme, og prøve å få blitt litt mer aktive ettersom det var lite aktivitet i UNI en liten stund. Så det ble litt mye frem og tilbake.. Men så bestemte «Hoan92» hertugen for å gå av stillingen, og da ble jeg og Dommola spurt om å ta over den stillingen, og ville prøve å få litt aktivitet tilbake igjen til UNI.

Dette ble vi selvfølgelig med på, og klarte å få UNI i gang igjen. Ble satt i gang flere aksjoner fra alle kanter av kartet og en spiller som var hovedmål ble fort borte etter disse aksjonene.


~ Før vi avslutter her, er det noe du ønsker å legge til?
Vil takke UNI for et utrolig hyggelig sammarbeid. Og takke de fleste jeg har skrevet litt om her!
Det hadde ikke vært noe morsomt uten dere!
UNITY IS POWER!
 
Topp