Intervju - Shred

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Shred2-1.png


Poeng: 13.252.087
Rangering: 7
Beseirede motstandere: 73,48 Mio. (15.)
Stamme: UNI




- Kan du fortelle hva din tw histore er, hovedsaklig fra v3?
Jeg husker egentlig ganske lite fra mine første år på tw, men jeg skal prøve mitt beste. Jeg begynte på v3 etter en liten periode på v1 i en stamme som het Cronos [CoN]. Da de største spillerne i CoN ble adlet begynte spillere å slette seg, det endte opp med at jeg gjorde det samme og avtalte med en god del av de andre å begynne sammen på v3, som startet omtrent på denne tiden.

Jeg begynte opp på Shred, men med lite tid til å spille og lite erfaring fra meg selv og at broren min passet litt på (han hadde selvfølgelig aldri vært borti dette spillet) så ble jeg adlet ned 2 ganger før sommerferien. I sommerferien dro jeg som vanlig bort og jeg lot The Norgie ta seg av kontovakten i nesten 2 måneder i strekk. Det skjedde ikke mye på kontoen min, men nok til at jeg overlevde ute på rimmen. Når jeg selv kom hjem igjen begynte jeg å adle litt byer. Men en litt større spiller med navnet Spectos valgte å ta en by fra meg. Etter at han gjorde dette ville han plutselig ha meg med i stammen sin, som het pals. Der var jeg med kun 1 uke ettersom pals var i krig med UNI. pals så ikke ut til å klare seg og Spectos anbefalte meg å søke til UNI, han hadde visst en kontakt der som fikk meg inn. Da var jeg plutselig medlem i UNI-XP, med litt over 20k poeng. Så valgte Spectos å slutte og lot meg få byene hans som en liten boost ute på rimmen. Her vokste jeg meg sakte men sikkert oppover og ble godt kjent med erndos (den gang zombe) og Sirkillalot, som var mine nærmeste naboer i UNI. Det ble mye prat mellom oss og vi samarbeidet med å ta ut flere spillere på vår egen størrelse. Spillere kom og gikk og vi vokste oss større. Etter en god stund begynte det å bli liten plass på rimmen og jeg måtte nærmere sentrum og fienden. Det var en del spillere i UNI og UNI-XP som sluttet og internadling var en viktig rolle for at jeg klarte å vokse fort og uten stor motstand. Og det har blitt en del gråbyadling for å tette clustrene rundt her igjen. Lite ODA, som grunnes den lette oppveksten og den lille andelen av off-byer. Jeg likte alltid å ha en del def-tropper for å kunne forsvare meg selv, men dette behovet har omtrent aldri vært et tilfelle. Omtrent halvparten av min ODD er skaffet ved å angripe meg selv, så nok en gang har det vært ganske lett, og mange ubrukte byer. Men det var ikke slik at disse def-byene stod hjemme. De ble selvfølgelig sendt ut til stammefrender som hadde litt tøffere fronter. Jeg har vel egentlig aldri hatt noen store fronter til fienden rundt meg. Jeg har vært en spiller som ofte har kommet i gang litt for sent og det var ikke et sjeldent syn å se områdene rundt meg gå grå like etter at jeg begynte å forplante meg der. Dette er noe som jeg ikke har satt så veldig stor pris på, og mange gråbyer til fine clustre har vært klare til å ta.

Fiendene jeg har klart å ta flest byer av det siste året har heller ikke hatt en motstand det er mulig å skryte så mye av. Hverken alive35 eller RDI-rsr så ut til å ha noe imot at jeg tok byer fra dem, så en del gratisbyer har det vært. Den som har vist meg størst motstand var EliteWolf, en spiller som jeg har stor respekt for. Jeg klarte etter en del strev å ta byene fra han i et nokså stort cluster ved god hjelp av adelsnukes. Var det ikke god timing så ble ikke byene mine og han satte jevnt og trutt inn en del readlinger, som gjorde at de fine def-troppene endelig kunne gjøre litt nytte for seg. Men det var synd at dualen hans satt kontoen til sletting like før jeg satt inn støtet rundt juletider i fjor med 500+ nukes og 100+ adelsnukes med veldig kort gangavstand som gjorde seg klare for runde 2.

Alt har gått opp og ned: motivasjonen, spilletiden, motgangen og til og med erfaringen er ting som har variert veldig i min tid på v3. Dette er litt pga. idrett, skole, militæret og andre ting som tar av hverdagen
Nå er det bare å holde koken oppe og adle alt som er igjen før jeg endelig kan legge min tw-karriere på hylla og begynne med studier til høsten. Så jeg satser på at resten av UNI gjør det samme og sørger for å være ferdige før sommeren kommer.


- Du har nå spilt i godt over 3 år, hva er det med spillet som har fått deg til å holde på så lenge?
Kunne svart dette spørsmålet med ett ord. Spillavhengigheten! Men kan gi deg et litt lengre svar. Den første stunden tror jeg det kun var slik at det var mye nytt og mye som skulle utforskes. Når det meste var blitt lært og jeg hadde kommet meg ganske godt inn i spillet så var det nok avhengigheten som tok over. Jeg har flere ganger vurdert å slutte, men takket være en flott gjeng i UNI og et stort konkurranseinstinkt har jeg klart å holde det gående så lenge. Hadde det ikke vært for noen fine kontovakter i de mange månedene jeg har vært bortreist i løpet av disse årene jeg har spilt så hadde jeg nok ikke vært her den dag i dag.

Men avhengigheten ved spillet er en farlig ting. Det er mange timers søvn som har gått tapt takket være koordinering og annet bortkastet tull som kommer i spillet. Men jeg har det moro, så jeg kan ikke si at det har vært helt bortkastet å drive med dette :)


- UNI fikk etterhvert ett negativt stempel, ble betraktet som "noobs" og spådd en dårlig fremtid. Tiltross for dette har UNI overvunnet alt av motstand og går nå av med seieren. Hva mener du er årsakene til at UNI nå vinner, og hva skiller UNI fra andre stammer?
De uttalelsene kom vel fram pga. de mange ukjente navnene som var i UNI, meg selv inkludert. Men man skal ikke skue hunden på hårene! Dette er nok den største feilen våre fiender noen sinne har gjort og det er nettopp dette som er årsaken til at vi nå går av med seieren.

De forventet ikke så god motstand som UNI har hatt og ble nok ganske overrasket. Vi ble sett på som et enkelt mål og den store innsatsen ble det kanskje ikke. Dette har jeg selv tatt med videre og man kan ikke hvile før kampen er over. Det er mange av våre fiender som har gått grå og vi har jo fått høre at de hadde tatt oss om de hadde fortsatt. Det kan godt hende at de kunne ha gjort en endring i v3 sine historie, men den muligheten klarte dem ikke å ta og det er de sterkeste som står igjen til slutt.

UNI er en unik stamme som alltid har hatt et veldig godt samarbeid gjennom tykt og tynt. Folk har kommet og gått som både dualer og andre kontoer, men vi sitter igjen med en del av oss som har vært her i en del år nå og vi har våre daglige samtaler på skype. Det er ikke mange av spillerne i UNI som bruker det offentlige forumet og dette er nok mulig en av årsakene til at vi kan bli sett på som litt noobs. Men i stedet for dette har vi våre diskusjoner 24/7 på skype og i stedet for å ta en runde på forumet tar man kanskje en nukerunde i stedenfor eller gjør noe med sitt sosiale liv.

Årsaken til at UNI nå vinner v3 er at vi er så like. Vi har ikke hatt så mange store kjente spillere, men alle som er i UNI gjør sin del av det som skaper stammen og på en totaloversikt så blir vi veldig gode. Vi er en jevn gjeng med få interne konflikter. I hvert fall nå for tiden. Det er nettopp dette som skiller UNI fra andre stammer. Jeg har ikke vært borti en eneste stamme som ligner på UNI i min tid på TW. Vi er de proffe noobsa!!
Vi var ingen premade stamme som skulle spille for å vinne. Jeg tviler på om det var noen av oss som akkurat hadde noen forventninger om å vinne verdenen når vi registrerte oss, men det er det skjebnen nå har ført til.


- Du som de aller fleste nevner at skype blir brukt veldig mye og at kontaken med stammevenner foregår der. Hvordan vil du si skype påvirker tribalwars, og er man avhengig av å bruke skype for å få suksess som stamme eller spiller?
For meg er skype med på å påvirke TW ganske mye. Man kan bli bedre kjent med sine medspillere og lære nye ting. Man kan enkelt og fort få kontakt med andre angående ting som skjer in-game og det er greit med store chatter for hele stammen. Det er ikke alltid man sitter og oppdaterer innboksen på TW om det er lite som skal gjøres og da er det greit å få en notification om det er noe som skjer.
Man er selvfølgelig ikke avhengig av skype for å få en suksess som spiller, men det gjør det hele mye enklere. Men som en stamme derimot tror jeg det kan ha noe å si. Når man har en chat hvor alle medlemmene er med i blir det mye enklere å bli kjent med hverandre enn det blir via stammens forum eller pm. Forumet kan virke greit, men vi har sett at det er litt mer aktivitet på skype og når det oppdaterer seg selv så er det ingenting negativt med å bruke skype innad i stammen.

Skype er en bonus å bruke føler jeg. En enklere måte å kommunsiere med dine medspillere. Det er ikke sikkert den gir deg en større suksess, men den gir deg neppe noe mindre!


- Føler du at du har fått noe tilbake med å spille tw?
Om jeg har fått noe tilbake ja... Har i hvert fall fått en del erfaring om spillet og kan mer om TW nå enn det jeg kunne fra før. Får nok mye bruk av det i framtiden uten TW. ;)
Men har i alle fall blitt kjent med mange nye og hyggelige mennesker gjennom årene. Det å ha noen å prate med til enhver tid jeg er på skype om hva som helst og om problemer i livet og hva som ellers foregår har jo vært veldig greit. Blitt en del TW-prat med gjengen, men tar ikke lang tid før det går over i noe helt annet! Også jeg har jo faktisk møtt erndos, som ikke bor så langt unna meg, i virkeligheten et par ganger! Får bare håpe på at det blir et UNI-treff snart da, så jeg også kan få møte resten ^__^

- Kan vi forvente å treffe på Shred i fremtidlige verdener?
Man skal aldri si aldri. Men det er meget tvilsomt at jeg noen gang kommer til å vende tilbake. Spillet har vært tidskrevende og det er mange ganger jeg har vurdert å slutte. Det eneste som fortsatt holder meg på TW er det at vi har seieren i lomma. Det går ikke an å gi seg nå :D


- Noen spillere, fiender eller venner, som du ønsker å takke?
Det er veldig mange som skulle vært nevnt her, men det ville tatt for lang tid å skrive noe om dere alle. Derfor velger jeg å ta ut noen få spillere som har mye å si for meg og der jeg har kommet nå! Jeg vil først bare si takk til alle spillerne som er i og som har vært i UNI. Dere er en utrolig fin gjeng som jeg ikke kommer til å glemme om dere fortsetter å være på skype.
Jeg vil også takke alle fiender som har gitt meg motstand og byer gjennom årene, selv om jeg ikke har pratet med eller husker dere!

EliteWolf: Jeg glemmer spillere så utrolig fort. Men jeg vil gjerne få tiden til å takke fienden som har gitt meg aller størst motstand. Og det var selveste EliteWolf som faktisk klarte å readle et par byer jeg tok av et av hans inaktive stammemedlemmer fordi jeg ikke gadd å støtte opp byene siden jeg trodde det kom til å bli en enkel match. Men da var det plutselig en hel haug av innkommende fra EW. Og det er ikke ofte jeg har sett dette på min bruker. Han ga meg også min første Dagens forsvarer-medalje den kvelden. En medalje jeg aldri trodde jeg kom til å få. Jeg klarte faktisk å få den en gang til, men det var selvmordsangrep på min egen stackede by.
Jeg fikk jo adlet en del byer av EW, men det er nettopp disse byene jeg mener jeg virkelig har fortjent. Det er mange byer jeg har fått "gratis", men det kan man ikke akkurat si om disse. Så det var veldig synd at dualen hans satte kontoen på slett når originalen var borte og gikk grå den samme natten som min største angrepsrunde noen sinne ble satt inn.

Simen/Kvænangen/dommola: Wow, hva skal man si? En hyggelig/god/tæn same som sitter oppe i nord og prioriterer TW og stammen sin foran alt annet her i verden. Er mange jenter som har fått rødt kort hos denne kjekkasen gjennom årene fordi det er tid for TW. Men sånn kan det gå når forespørselen er såpass stor! God på scripts og intervjuer er han også. Er ingenting du ikke kan spørre han om uten å få et hjelpsomt svar tilbake. Bare pass på å ikke komme med spørsmål når han er in love!

Adrian/erndos/Zombe: Ja, den eneste fyren i UNI jeg har møtt IRL. Har vel vært naboer på v3 siden han spilte på "zombe" oppe langs rimmen i nord og har vært min rival på v3 siden. Også har vi hatt mange samtaler sammen på skype. Før i tiden var det samtaler om TW og hvordan vi skulle samarbeide. Nå er vel kun tøys og tull det går i. Og litt "voksen"-prat...if you what I mean ;)

Sirkillalot/Sirkel/Kenneline: Gode gamle Sirkel som har sine egne måter å spille på. Det går litt i berg-og-dal-bane, men når det er TW som er i fokus er det ingenting som kan stoppe han. Men vi har jo faktisk hatt det slik at han ikke har gitt et pip fra seg på en måneds tid. "Er han død?" er et vanlig spørsmål i UNI. Men det er bare å ta en titt på medlemslista og se at han faktisk fortsatt er grønn :)
Var naboen min langs rimmen i nord sammen med Adrian og vi har hatt mange samtaler om TW og alt annet mulig rart som det går an å prate om her i verden. Er greit at alt dette rare kommer i fra Sirkel, for det virker til å være ganske normalt der han kommer fra ^____^

Mester HS/red devil/Soppen: Ta henda opp for Sandefjord!!! Etter at blant annet jeg og noen andre i UNI adlet vekk red devil fra J.F.F. tok han det riktige valget og tok over Mester HS. Dette er nok det smarteste soppen har gjort i livet sitt, men det er jo greit å ha noen å prate med på skype. Og som selvfølgelig alltid er enig i det jeg sier. Helt ærlig så vet jeg ikke hvor god han er i TW men i følge statsen hans så virker den god nok :)

The Norgie: Hun satt kontovakt for meg i rundt 2 måneder i sommerferien det første året på v3, men om det fortsatt er henne som spiller vet jeg desverre lite om. Hun skal i hvert fall ha en veldig stor takk for å ha holdt kontoen min aktiv før jeg kom inn i UNI og holdt den unna å gå grå. Hun skal også ha en takk for å ha fått meg til å kaste bort mange dager av livet mitt på dette spillet! ;D


- Har du noen avslutningsord helt på tampen?
Egentlig ikke, føler at det forrige spørsmålet fikk med seg det meste som skal til i en avslutning. Takk til alle jeg har spilt med, mot og i det hele tatt på verden 3! Er nok noen av deres byer jeg tar den dag i dag ;)

Love <3
Shred
 
Topp