intervjuv-dommola

DeletedUser

Guest
etter god respons på v3 bestemte jeg meg får å legge den ut i offentlighet, laget av sunny4000/blazer.


Hvem er dommola?

Æ e en nylig singel 19 åring fra Kvænangen ;) Æ ha vært avhengig av TW i rundt 2 år nu, takkevære en av mine bestekompiser, murtan/josemik.
Normalt når æ sitt på tw så sku æ egentli ha vært på skolen eller trent.
Er langrennsløper å går på toppidrettsgymnas i Troms. Ellers bedriv æ tia me å spille fotball, på høyt nivå, i 6. divisjon.

fortell i korte trekk om din historie på tribalwars, bragder, nære venner, din første fiende o.s.v:

Det var en gang 26. januar i 2009, og jeg registrerte meg på verden 3 med brukernavnet Kvænangen. Gikk noen dager, også ble jeg medlem i stammen [UNI] til DualFighter. Der ble jeg rekruttør og gjorde en stilren masserekruttering, noe som gjorde at vi fort ble den dominerende stammen i K34, og vi måtte etterhvert sette inn en ny stamme, UNI-A/UNI-XP.

Spilte lenge og godt, men så ble jeg rapportert for multi med kontoen Rasha, av min egen hertug og tw-idol Bambam ^^ Jeg ble satt litt tilbake, men fortsatte fremover med begge kontoene, hvor jeg hadde dual med en irl kompis på Rasha.

Så kom tiden hvor UNI gikk inn i sin første krig, mot stammen Pals. Dette var en god stamme med mange veteraner i. Vi slet veldig med å komme igjennom fronten deres. Når jeg tenker tilbake på den tiden, så ser jeg hvor noobish vi var. Minner meg om spillet til POP og HAWT ;P Under denne krigen drev jeg med litt hemmelig diplomati, til bambams store forbannelse, men dette resulterte i at vi merget med KMH og fikk inn spillere som Pondus64 og Hoan92, for å nevne to.

Sammen med dem så gikk vi løs på motstandere som NN/IRL, ILR? og TWK. Vi satt nå med mye større erfaring, og samarbeidet vårt var uknuselig. Så en etter en knuste vi våre fiender, og hadde en liten form for allianse med DOGZ da vi gikk i mot Alive35 og agskaper sammen med dem og Yakuza. Under alt dette så hadde vi en liten oppløsning da vår hertug Juju Man hadde mistet stammens og ledelsen sin tillit. Stammen kom opp igjen løpet av natta:)

Gikk en liten stund, også fikk jeg en melding fra bambam om at han hadde tilbud om en konto jeg kunne ta over. Og det viste seg å være mitt største tw-idol av dem alle, dommola, som tilbydde meg og bambam hans konto. Endte med at jeg fikk ta over kontoen, men steget fra min egen til dommola sin store konto var hardt. Gikk noen dager og så var jeg under massive angrep, og etterhvert hev Yakuza seg med og sa ved det takk for IAP'en.

Så etter noen kriger med bl.a. Yakuza, POP, J.F.F, ~TD~ og HAWT, er vi her i dag.

Nå sitter jeg igjen med en flott gjeng med personer. Vi har det veldig fint sammen og koser oss på skypechaten vår ^^



Du nevnte jo forbilder, hvem er/var dine forbilder og hvorfor, er det disse også de som lærte deg spillet?


Mine forbilder har vært Bambam og den orginale dommola.

Før jeg begynte med tw så hadde jeg vært veldig interessert i PC-spillet Stronghold også spilte jeg Travian ett halvt år. Så ut i fra disse spillene fikk jeg endel avg gleden og interessen for strategiske middelalder spill. Tribalwars var noe mer avansert.

Bambam var jo leder av UNI veldig lenge og han måtte jobbe hardt med å holde meg i tøylene. Han lærte meg veldig mye og det var han som fikk meg til å begynne med å lese guider. Det jeg kan i dag kommer fra mange forskjellige guider. Så jeg var veldig glad i guider, og når jeg fant en ny guide så tok jeg til meg det som stod der, og de fleste gangene så videreformidlet jeg dem til spillerne i UNI. Så guider har vært en veldig viktig del for min erfaring.

Dommola var en veldig hyggelig og imøtekommende person, og jeg spurte han til tider om tips til forskjellig. Det var blant annet han som fikk til å bruke faste nukes med øks, lk, 213 rams og katas, hvor tiden var en viktig brikke.

Også må jeg si at det å komme inn til en av .nets store stammer, i mitt tilfelle Time på w32, gjorde underverker. Det var en veldig Opera vennlig stamme som har gjort min tw-hverdag så mye lettere.

Hvilken innvirkning føler du at DU har hatt i uni, og i v3 ellers?

Min innvirkning i UNI vil jeg påstå er veldig stor, og ettersom jeg har vært i ledelsen til UNI nesten hele tiden siden starten, så vil jeg også ha gjort stor innvirkning på v3.

UNI har vært en så stor del av min hverdag de 2 siste årene, og i løpet av den tiden har jeg gjort mye godt og vondt. Det største jeg har gjort vil jeg si var da jeg tok kontakt med Rennebu, nå på grimvikings. Da jeg kontaktet han var det med hensikt for å hente litt hjelp med tanke på krigen mot PALS. Dette resulterte i en merg mellom stammene våre. Det verste må være vel kanskje være at jeg hadde til vane å terge på oss Yakuza og muligens DOGZ ved mine kommentarer på off.fora. Iallefall følge Bambam.

Ellers var jeg en viktig brikke i oppløsningen og nedbrytingen av ~TD~. I senere tid så gikk jeg ut av UNI får å danne en superstamme, kjent som HAWT, som kunne ta opp kampen mot UNI.

- Hvor mye tid bruker på daglig på tw og hvordan holder du motivasjonen oppe?

Det varierer mye fra dag til. Dager hvor jeg velger å ikke gjøre noe IRL, så sitter jeg vel gjerne i 16 timer+++. Andre dager er jeg bare innom noen minutter for å se. Mye pga. jeg føler for å spille League of Legends istedenfor eller faktisk være ute og på skolen.

Motivasjonen den kommer og går som . . ja den er ustabil. Da motivasjonen er på topp er når stammen planlegger offensiver. Jeg er en lag spiller, og det er så mye artigere å spille når mange deltar.
Ellers så funker det å drikke endel Burn ;)


Du ligger på 1 plass på oda, og 3 plass på odd, og rank 3 i poeng, Føler du disse rankene er representative for hvor flink du er i spillet?


Slik som verden 3 har vært en god stund, så behøver du ikke å være veldig flink for å få mye ODA eller poeng generelt. For å få høy ODA må du bare være aktiv å nuke spillere/barbarer, og det hjelper selvsagt på at de du nuker ikke har så høy erfaring innen forsvaring. Poengene kommer fort om du har mange barbarer rundt deg og faktisk farmer. Noe som Pondus64 har benyttet veldig godt. Så trur at ODA og poeng kommer av at jeg er aktivere enn de fleste.

ODD'en kom alle for ett år siden, da sleit jeg veeeeldig mye, og valgte å ta en pause fra dommola kontoen og koset meg på en mindre konto. Så på den tiden ville nok ikke erfaringen min matchet ODD summen.

Men per dags dato føler jeg at rankene er viser greit hvor flink jeg er i spillet.


Hva tror du skiller uni fra andre stammer på v3?


Det er vanskelig å svare på. Men UNI består av en fin gjeng som har spilt sammen i over 2 år nå, og til å være på verden 3 så er dette veldig bra. Vi er en stamme som ikke gir opp, holder sammen, er tålmodige og hjelper hverandre med nærmest alt. Opp igjennom tiden har stammen vært åpen for alle type mennesker og spillere.
Ut av alle stammer jeg har vært innom så er dette muligens den mest inkluderende og koseligste stammen av dem alle.

så grunnen til at vi vinner v3, for å teste skjebnen, er at vi har alt en god og suksessfull stamme trenger ;)


Hva er din mening om bruk av spioner i krigføring på TW?



Spioner er en fin ting å ha for stammer flest. Jeg har tidligere vært veldig flittig med og ha spioner rundt hos våre motstandere her på verden 3. Det av den enkle grunn at jeg og andre enkelt spillere i UNI skulle få en litt tid på å forberede oss før offensiver traff oss. For min del var det en veldig fin mulighet og ha etter at jeg tok over dommola kontoen. Da hadde jeg en tilnærmet 360* front.
Som de fleste i POP, HAWT og UNI nå har fått med seg, så er jeg totalt i mot spioner. Ikke at det gjør noe om POP og HAWT har spioner i UNI, men at våre fiender kommer og sier at de kan spionere for UNI om vi freder dem. Det synes jeg ingenting om. Jeg rapporterer alle som ønsker å spionere for oss til spillerens ledelse. Så UNI tar ikke i mot spionhenvendelser ;-)

Hvem synes du er de mest profilerte spillerne på v3, og hva mener du om dem?

Er mange spillere det. Er så mange spillere som jeg ser på som profilerte spillere, men for å trekke inn noen så kan jeg jo nevne topp 3 av dagens og de pensjonerte.

Pondus64 - Helt klart en av de mest profilerte. Selv om han er blant de minst aktive så vokser han raskere enn noen annen. Til tider jeg angrer kraftig på at jeg fortalte han om økt-farming xD

Fjønissn - En av denne verdens beste spillere, på alle måter. På alle verdene han har stilt opp har han preget verden. Alltid med i en av topp stammene.

Alive35 - Kakelakken over alle kakelakker. Han har til tider falt mye ned på listene, men da ingen har fullført arbeidet 100% så kommer han alltid opp til toppen igjen.


dommola - En spiller som var hadde veldig god orden på ting på kontoen. Vant vel Champion greia for verden 3, og det med god grunn. En av mine to tw-idoler.

Bambam - Han har vært så mangt for meg tw og har mye av skylden for hvor jeg står i dag. Både IG og IRL faktisk. Det siste tw-idolet mitt ^^

wtorleif - En gammel, sær og egoistisk spiller. Kan ikke si at jeg likte han som spiller. Stammen hans POP var jo bygget opp rundt han. Men selv om jeg misslikte fyren og man aldri fikk se han i action, så ville ikke verden 3 vært den samme uten han. På både godt og vondt.

Jayz - Helt klart en av de beste spillerne på verden 3. Utrulig skillet spiller! Mens sinnssyke angriperen med 10 fingre.




Helt til sist, har du en hemmelighet du ønsker å dele med verden?

Da vil det vel ikke være en hemmelighet lengre :O
 
Topp