Jobb for en 14 åring?

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Marius0505; selvfølgelig får du avslag på Expert da du er altfor ung til og jobbe der. I tillegg kan du ikke forvente så altfor masse i timen når du skal ha jobb - du er veldig ung og de får som regel ikke veldig godt betalt. De fleste bedrifter har forskjellige lønnstrinn som da sier noe om hvor mye du skal få i timen, og dette går da etter alder (evt. erfaring osv).

Jeg synes at det og levere aviser, sitte barnevakt og andre småjobber som å hjelpe eldre mennesker med handlingen, rydding i hagen eller lagerarbeid kan være bra for deg. Om du vil ha en bedre betalt jobb og litt andre jobber, må du nok vente i noen år først.



- Dakapo
 

marium0505

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Marius0505; selvfølgelig får du avslag på Expert da du er altfor ung til og jobbe der. I tillegg kan du ikke forvente så altfor masse i timen når du skal ha jobb - du er veldig ung og de får som regel ikke veldig godt betalt. De fleste bedrifter har forskjellige lønnstrinn som da sier noe om hvor mye du skal få i timen, og dette går da etter alder (evt. erfaring osv).

Jeg synes at det og levere aviser, sitte barnevakt og andre småjobber som å hjelpe eldre mennesker med handlingen, rydding i hagen eller lagerarbeid kan være bra for deg. Om du vil ha en bedre betalt jobb og litt andre jobber, må du nok vente i noen år først.



- Dakapo

Jeg tenkte at jeg kunne gjøre lagerarbeid hos expert jeg da.. men ok.
 

DeletedUser

Guest
broren min er 14. han har tjent noen tusen på å måke snå og klippe gress;0)
 

Andersfk

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Marius0505; selvfølgelig får du avslag på Expert da du er altfor ung til og jobbe der. I tillegg kan du ikke forvente så altfor masse i timen når du skal ha jobb - du er veldig ung og de får som regel ikke veldig godt betalt. De fleste bedrifter har forskjellige lønnstrinn som da sier noe om hvor mye du skal få i timen, og dette går da etter alder (evt. erfaring osv).

Jeg synes at det og levere aviser, sitte barnevakt og andre småjobber som å hjelpe eldre mennesker med handlingen, rydding i hagen eller lagerarbeid kan være bra for deg. Om du vil ha en bedre betalt jobb og litt andre jobber, må du nok vente i noen år først.



- Dakapo


eller vist far din er sjef på en bedrift, så kan du jobbe der.
 

DeletedUser

Guest
Skaff deg en jobb på Kiwi/Ica/Rimi etc...

Fikk selv jobb der som 13-åring etter jeg gjorde godt inntrykk etter en OD-dag der :) Tjente rundt 20,000 bare i sommerferien, og lønna er på 100kr timen, så klager ikke :D

Skriv en CV, legg den i en konvolutt og be noen som jobber der levere den til sjefen sin... Ellers er OD-dagen/utplassering en fin måte å gjøre godt inntrykk på ;)
 

DeletedUser

Guest
Siden det er 18-års grense på å sitte i kassa(egentlig 16, men 18 år på tobakk og alkohol), fikk jeg opplæring i tippe-kassa i stedet for :D Av en eller annen grunn er det lov :eek:

Ellers gjør jeg det som de andre driver med; fyller på frukt, brød, varer og smisker med sjefen :p
 

marium0505

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Skal jeg skrive en åpen søknad da eller bare en CV (som jeg ikke vet hva er:eek::eek:)?

Edit: Jobber du der fortsatt?
 

DeletedUser

Guest
Muttern jobber på Rimi, kanskje jeg kan få meg sommerjobb der... o_O
 

DeletedUser

Guest
CV = google det ;)

Åpen søknad vet jeg ærlig talt ikke hva er :eek:

Og ja, jeg jobber der ennå...
 

marium0505

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
CV = google det ;)

Åpen søknad vet jeg ærlig talt ikke hva er :eek:

Og ja, jeg jobber der ennå...

Åpen søknad er en søknad hvor man ikke søker til en spesiell stilling, altså at den man sender søknaden til kan velge selv hva søkeren skal ha.

Hvordan er det og jobbe der da? Et godt samfunn? Hyggelige mennesker, bra lønn osv... ?
 

DeletedUser

Guest
Åpen søknad er en søknad hvor man ikke søker til en spesiell stilling, altså at den man sender søknaden til kan velge selv hva søkeren skal ha.

Hvordan er det og jobbe der da? Et godt samfunn? Hyggelige mennesker, bra lønn osv... ?

Kiwi miljøet er alltid godt ;)

Selv om jeg er den klart yngste der, er det et godt arbeidsmiljø der... Folk blir bedre kjent, og man skaffer seg kontakter :p
Men dette vil variere fra sted til sted...

Ang lønna, synes jeg 100kr timen er bra betalt, om man har fast arbeid som 14 åring... Lønna går som regel litt hvert år, har gått opp rund 4 kr og 86 øre på 2 år :D
 

marium0505

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Kiwi miljøet er alltid godt ;)

Selv om jeg er den klart yngste der, er det et godt arbeidsmiljø der... Folk blir bedre kjent, og man skaffer seg kontakter :p
Men dette vil variere fra sted til sted...

Ang lønna, synes jeg 100kr timen er bra betalt, om man har fast arbeid som 14 åring... Lønna går som regel litt hvert år, har gått opp rund 4 kr og 86 øre på 2 år :D

Ok, hvor gammel er du nå?
 
Topp