kjøp av premium-Mobil

DeletedUser

Guest
Reklamefrihet har jo kostet 6.50 (?) i måneden for de som har kjøpt med mobil. Så å få reklamefrihet inkludert er en tragisk liten "trøst" for de som ikke har eget visakort eller må handle med mobilen av andre grunner. Dette kommer ikke til å bli særlig dyrere for meg personlig (om det stemmer hva PABben skrev om å kjøpe 5000 pp om gangen) , men jeg synes det er patetisk av innogames å endre prisene på denne måten. En generell liten prisøkning innen det samme systemet hadde enda gått an, men dette blir sykt mye dyrere for de som ikke kan spandere på seg premium for 437,50 om gangen, mens de som faktisk kunne hatt råd til en prisøkning nærmest blir premiert. Men det er vel bare kapitalisme på sitt "beste".

Og etter hva jeg kunne se så tjener vi "storforbrukerne" hele 22 dager for hvert 50. premiumpoeng vi har når poengene blir regnet ut..? Kanskje en fordel å hamstre inn litt poeng før april, eller? :rolleyes:

Det er helt åpenbart noe de gjør for å få inn mere penger i kassa. Det er som du sier, billigere om du kjøper mere.. Men umulig dyrt, om du handler med mobilen.. Ergo MÅ man gå over til å betale med kort om en skal kunne fortsette, og vips bruker du jo også mere penger av gangen... Da en får mere poeng per krone, desto flere kroner en kjøper for..

Det er en slu salgstaktikk sånn jeg ser det. Men de må jo få ha retten til å gjøre som de vil! Og om det virkelig er blitt dyrere for dem som de påstår, så er det jo greit å sponse det! Men her lukter det daue ugler i mosen as... :p
 

DeletedUser

Guest
hva skjer med premium poengene du har ledig når dere innførere det nye systemet?:p

blir det ganget opp?
 

DeletedUser

Guest
6. tegn.
Tribal wars-Team skrev:
Dine eksisterende premiumpoeng vil bli rekalkulert ved å gange dem med 46 og runde opp til nærmeste nummer som kan deles på 10.
 

DeletedUser

Guest
Kjøp av premiumpoeng:
Om jeg har regnet riktig (noe jeg slett ikke garanterer) så er dette prisene og fra april:

Nå - mobil:
3 dager = 6,49 kr
2 uker = 19,49 kr
2 uker inkl reklamefrihet = 22,74


Fra april - mobil:
3 dager = 8,75 kr
2 uker = 29,17 kr


------------------

Nå - visa (50 p):
3 dager =3,68 kr
2 uker = 11 kr
2 uker inkl reklamefrihet = 12,84


Fra april - visa (1500 p):
3 dager = 3,5 kr
2 uker = 11,67 kr

Fra april - visa (5000 p):
3 dager = 2,63 kr
2 uker = 8,75 kr



Å kjøpe 1500p i april blir altså omtrent samme prisen som å kjøpe 50p i dag, mens å kjøpe 5000p faktisk blir billigere enn det er nå.
Men man må ut med et større engangsbeløp, så det er nok uaktuelt for mange.

------------------

Innveksling:

Nå:
3 dager = 1 pp
14 dager = 3 pp
30 dager = 5 pp
Reklamefrihet = 1 pp


Fra april:
3 dager = 30 pp
14 dager = 100 pp
Reklamefrihet inkludert
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Har du tatt med at reklamefrihet er inkludert i prisene etter endringen?
 

DeletedUser

Guest
men hvor mye koster det for oss som kjøper 1mnd. av gangen?

blir det 70 som jeg frykter?
 

Seba-den-nye

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Siden 23. november 2007 så har ikke prisene gått opp. Selv om prisene på premium ikke har gått opp, så har andre tjenester som serverleie og sms-leie gått opp. De nye prisene er nødvendig for at vi skal kunne fortsette å være tilgjengelig på det store markedet.

som du sier er prisene nødvendige. men tw-teamet kommer til å tape på det, regner med at flere kjøper pk mindre fordi dei her ikke lyst å betale 35 kr på mobilen , no som EG kaller svindel, hell 15 kr mer en det eg betaler no for premium og eg ikke tar feil. Så sånn som eg ser det så vil ikke tw-teamet få in mer penger på dei nye prisene -.- så skjønner ikke LITT kofor prisene blir endret, nesten dobbelt så dyrt for sms brukerer
 

DeletedUser

Guest
Regnet ut til 30 uker så blir prisene:

Nå med mobil = 292,35 kr
Inkludert reklamefrihet = 341 kr

Fra april med mobil = 434,55 kr (!?)

Nå med visa (50p) = 165 kr
Inkludert reklamefrihet = 192.60 kr

Fra april med visa (1500 p) = 175,05 kr
Fra april med visa (5000 p) = 131,25 kr


Tok utganspunkt i prisen fra forrige innlegg og ganget opp. Så fint om noen gidder å sjekke om tallene i forrige innlegg er korrekte, for det her ser da voldsomt ut...
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Har du tatt med at reklamefrihet er inkludert i prisene etter endringen?

Jeg har tatt utgangspunkt i en random som verken gidder å bruke penger på reklamefrihet, eller som enten ikke bryr seg om eller ikke ser reklamen uansett. Den eneste forskjellen er at man ikke kan velge bort reklamefriheten i det nye systemet.

Prisen for reklamefrihet for 14 dager er halvparten av prisen for premium i 3 dager, for de som vil regne ut selv.
 

DeletedUser

Guest
Lagt inn en ekstra med reklamefrihet inkludert

Igjen, jeg garanterer ikke for hvor korrekte tallene er :p
 

DeletedUser

Guest
Hvordan skal jeg kunne spille uten premium?
det er mulig, men f.eks. lage gullmynter tar 30min, i steden for 30sek.
Masse som som er ille uten premium, da slutter jeg heller en å spille uten.

Jeg er ikke gammel nok til å ha kredittkort, så det blir feil at dere skal "straffe" oss som ikke er gamle nok med den prisøkningen.

jeg har da fått 333 byer og 3 mill poeng av å ikke ha premium. så da er det vel ikke noe must?
 

DeletedUser

Guest
ikke et must.
Men jeg har ikke tenkt å bruke 30. min på å lage gullmynter.
Og troppene blir helt kaos, alt blir det.
 

super lol

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Jeg bruker alltid mobil til å kjøpe PK, og nå blir jo vi som bruker mobil veldig utsatt for blakkelse:(
Oj jeg som kjøper PK på 2 servere:eek:
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Jeg bruker alltid mobil til å kjøpe PK, og nå blir jo vi som bruker mobil veldig utsatt for blakkelse:(
Oj jeg som kjøper PK på 2 servere:eek:

Jeg kjøper på 4, og nå kjøper jeg på ingen :) Blir vel å hamstre litt :p
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Som Wynja skriver, så vil det bli billigere hvis man kjøper mer premium av gangen. Dette er også forespurt under "forslag og diskusjoner".

Wynja har også laget en fin post der premium-poengene er regnet ut i forhold til den faktiske prisen, og som dere ser der så vil det koste deg ca 6kr ekstra hvis du kjøper med sms. Grunnen til dette er at kostnadene våre for å tilby denne tjenesten (kjøp av premium via sms) er større. Vi tjener ikke noe mer om dere kjøper med mobil vs andre betalingsformer.

Til dere som lurer på hvorfor det samtidig kommer et nytt system: I versjon 6.1 vil det komme en funksjon som gjør at man kan halvere byggetiden for et gitt antall premiumpoeng. Det ville selfølgelig være for dyrt dersom dette skulle koste 1 gammelt premiumpoeng, og derfor har vi fått et nytt system.

Hvis noen fremdeles er i tvil; Du vil IKKE tape penger/poeng når vi omgjør dine gamle poeng til nye poeng. Du vil derimot kunne få mer poeng enn du hadde fra før.

Som nevnt tidligere så har ikke prisene økt på godt over 2 år. I mellomtiden har inflasjonen økt og vi har utviklet og implementert en rekke nye funksjoner, men prisene har vært de samme.
 

DeletedUser

Guest
Til dere som lurer på hvorfor det samtidig kommer et nytt system: I versjon 6.1 vil det komme en funksjon som gjør at man kan halvere byggetiden for et gitt antall premiumpoeng. Det ville selfølgelig være for dyrt dersom dette skulle koste 1 gammelt premiumpoeng, og derfor har vi fått et nytt system.


vil dette komme til alle verdener, eller bare verdener som starter med de innstillingene?
 
Topp