Kva innstillinger vil de ha på v4?

Status
Stengt for ytterligere svar.

super mario

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Enig med multi, om de vokser mer blir det fort mye gråbyadling og muligens mindre action.

Klarer meg fint med 3k gråbyer. Da er de fine å farme, samtidig som folk flest ikke gidder adle de.
 

DeletedUser

Guest
Enig med multi, om de vokser mer blir det fort mye gråbyadling og muligens mindre action.

Klarer meg fint med 3k gråbyer. Da er de fine å farme, samtidig som folk flest ikke gidder adle de.

Problemet med att barbarbyarna är små är att ingen vill adla dem och det därför bildas stora områden överallt utan spelarbyar vilket innebär att adelsanfallen i regel måste skickas mycket längre

Detta fungerar enligt mig endast om enhetshastigheten är betydligt högre än 1 vilket jag misstänker att det inte kommer att bli på v4 eftersom alla omröstningsalternativen vid en snabb överblick ser ut att innebära enhetshastighet 1

Resultatet av att adla alla barbarbyar är att det blir mer action än om det hela tiden finns en massa barbarbyar i vägen

De som vill kriga får göra det på högsta växel och de som vill plocka barbarbyarna får göra det i väntan på att krigarstammarna kommer och plockar dem

Därför är jag för stora barbarbyar
Lite pga att jag är för lat för att orka bygga upp dem själv med :eek:
 

super mario

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Hehe, er litt uenig. Om det er store områder med grått, er det ofte fordi en spiller har sluttet og gått grå. Om dette er tilfellet er ofte disse byene over 9k poeng blir da ingen relativ stor byrde å bygge opp. Derfor ser jeg ikke hvordan gråbyer skaper problemer for action. Om jeg misforsto deg( godt mulig), så må du utdype :p
 

DeletedUser

Guest
Det jag menar är att om man har stora barbarbyar så dröjer det lite längre tid innan det blir riktig action, men när den väl kommer så blir det en jättesmäll när alla vuxit till sig ordentligt och alla byar ligger 30 min bort med adel och all action håller dessutom världen ut

Med små barbarbyar blir det action fortare, men eftersom det är längre till fienden senare så blir det inte mycket mer än ett klick lite då och då med den låga enhetshastigheten som det ser ut att bli på v4

Jag anser därför att stora barbarbyar kommer att leda till större krav på aktivitet, mer action och därför kommer det att bli mycket roligare
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp