La oss lufte vårt skitne undertøy!

DeletedUser

Guest
Jeg hører mye rart om meg av og til. For eksempel så er det noen som mener at jeg ikke har et liv fordi jeg skriver lange innlegg på forumet, eller lignende. Andre igjen ser ut til å mene at jeg hater teamet. Noen andre igjen mener at jeg bare liker å kverulere. Mens enda flere ser ut til å tro at jeg går rundt og er konstant sur.

Dette er tidvis underholdene og tidvis irriterende. Så la oss alle lufte vårt skitne undertøy her på forumet! Ikke bokstavelig talt, åpenbart.

La meg først forsikre meg om at hvorvidt jeg har et liv eller ikke er ingen her på forumet kvalifisert til å uttale seg om, og jeg ser heller ikke helt hvordan det er relevant i noen særlig sammenheng. De som er overbevist om at jeg hater teamet (fikk blant annet det kastet til meg av en moderator) har åpenbart ikke den fjerneste anelse om hva hat er, og enda mindre hva mine følelser er. Angående kverulering så er det å kverulere ifølge Wiktionary "diskutere eller si imot uten egentlig gode argumenter". Jeg våger å påstå at jeg sjeldent faller inn under den definisjonen... og når jeg gjør det så burde det ikke være et problem å stikke hull på mine argumenter, siden de per definisjon må være dårlige. Mitt humør er også varierende... som med de fleste andre.

Årsakene til disse inntrykke kan jo være flerfoldige. La meg spekulere.

  • Jeg bruker ikke spesielt mange smileys, som noen er avhengige av til å tro at folk ikke er kjempesinte :razz: :D :mehe:
  • Jeg har faktiske forventninger til oppførsel og reaksjoner på en del punkter, og kan faktisk bli genuint irritert til tider. Ja, selv T-rex roboter har følelser.
  • Enkelte oppfatter kritikk som et personlig angrep.
  • Jeg er veldig langt unna konfliktsky, som sikkert oppfattes som aggressivt. Da blir det lett å hoppe til konklusjonen om at jeg er sur.

Men det er åpenbart at det er noen problemer. Skal vi se...

Kritikk
Ja, jeg er kritisk til mye av det teamet gjør, eller eventuelt ikke gjør. For å gjøre det klart, hva er målet mitt? Jo, det er å gjøre ting bedre for de som spiller TW. Inkludert meg selv. Hva kjennetegner de gangene jeg er kritiske til noen i teamet? Jo, jeg begrunner det med konkrete eksempler. Eks #1, eks #2. Dersom noen mener jeg ikke har et poeng så er det ingenting i veien for å peke ut hvorfor eksemplene mine ikke har noe med saken å gjøre. Jeg liker å gjøre mot andre slik andre skal gjøre mot meg - og en av tingene jeg ønsker meg er at påstander blir begrunnet skikkelig. Blir de det er jeg kjempefornøyd.

Det hender også at jeg blir irritert på teamet. Hvorfor er dette egentlig? Fordi jeg har forventninger til teamet. Når de svikter disse forventningene blir jeg irritert. Hadde det vært bedre om jeg ikke forventet noe av teamet? Jeg må innrømme at jeg selv foretrekker det når noen forventer mer av meg - det er tross alt et slags kompliment.

Men hvis jeg har slike sterke negative følelser til teamet som noen tror, si meg... Hvorfor har jeg aldri sendt inn en klage til InnoGames?

Syrlige kommentarer
Jeg skal ikke nekte for at jeg til tider kommer med syrlige kommentarer til teamet. Hvorfor? Fordi jeg er skuffet over dem. Jeg ble gitt dette innlegget som et eksempel. Det var ment som a) et humoristisk svar (som noen skjønte), og b) en liten smekk for at det åpenbart ble gjort for lite bakgrunnsarbeid før forslaget ble forkastet. Men det ble tolket som en syrlig kommentar. Et annet eksempel jeg fikk var dette innlegget. Når det tre dager etter at jeg pekte ut en svakhet ved regelverket ikke blir gitt noen respons føler jeg meg faktisk berettiget til å være småfrekk. Jeg hjelper dere med deres jobb, da forventer jeg faktisk at dere stiller opp. Hva har disse innleggene til felles? Det ligger en grunn bak, og de kan tolkes mye mer negativt enn det de er ment som.

Morsomt nok går det også andre veien. Jeg får nok syrlige kommentarer tilbake - for eksempel fikk dette innlegget, som igjen hjelper teamet med jobben sin (bare hyggelig å være til hjelp, jeg er vandt med en total mangel på takknemlighet) som fikk denne syrlige kommentaren tilbake.

Dette har jo holdt på en stund. Her i tråden kan man se eksempler på at teamet velger å tolke det jeg skriver i en mest mulig negativ vinkel. Vil dere vite forskjellen på meg og teamet her? Jeg spekulerer i hva de mener, men går ikke ut ifra at det jeg tror er sannheten. Veldig mange i teamet gjør det motsatte - antar at det de tror om meg er sant. Jeg føler at teamet som en helhet ikke liker meg (enkeltpersoner der elsker meg, selvfølgelig), men vet ikke om dette stemmer. Men når noen tror at du hater dem så skal det godt gjøre å ikke mislike dem, IMNSHO.

Hønen eller egget - hvem var frekke først? Jeg mener det var teamet. Teamet ser ut til å mene det var meg. Et gammelt eksempel på håpløs oppførsel fra teamet sin side, når jeg vil påstå jeg oppførte meg eksemplarisk, var dette innlegget. Et grundig forslag. Med kun positiv (og stor) respons. Det ble først avslått og låst uten begrunnelse. Når jeg konfronterte daværende CM PABben om det? Jeg fikk beskjed om å prøve å samle argumentene mine i en tråd og legge det ut på forumet, ikke klage til han. Det var jo akkurat det jeg hadde gjort! Den ble til slutt godkjent, men teamet ga ikke akkurat et godt inntrykk av seg selv der.

Hva jeg ønsker
  • Jeg ønsker at alle, både i teamet og utenfor teamet, skal slutte å anta at de tror de vet hva jeg føler ut ifra gjettinger. Er du usikker så spør, enten i tråden det omhandler eller privat.
  • At tråder ikke skal låses bare fordi en moderator ikke har mer og si på slutten. Skal den låses, ikke lås den samtidig som du slenger inn det siste ordet - det er barnslig.
  • Hvis du har et problem med meg eller noe jeg skriver, ta det opp med meg. Og begrunn påstandene dine med noe konkret.
  • Er du uenig i påstandene mine og argumentene mine? Si hvorfor, og kom med en begrunnelse.
  • Gjorde jeg akkurat jobben din for deg? Et "Takk for hjelpen" er ikke for mye å forvente.

Nå, hva forventer dere alle av meg? Både i og utenfor teamet. Vær ærlige.

honesty.jpg111.jpg
 
Sist redigert av en moderator:

Ingmo

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
21
Mikkel <3

Dette med å tolke det mest mulig negativt er vell noe som de aller fleste sliter med på nett, kanskje veldig mye pga 90 % av den menneskelige kommunikasjonen ikke kommer i form av ord, og sinnhumøret til individet som leser innlegget bestemmer mye i hvilken retning innlegget tolkes.

Jeg personlig synes du er en utrolig ressurs for tw.no, du tar opp temaer som hjelper oss med å forbedre vår spill vær dag i alle fall som spiller, og jeg mistenker moderator også. Bare ta temaet med regler som eksempel, det må da være en drøm for moderatorene å kunne ha et regelverk som er enkelt å tolke og behandle alle likt.

Alt du gjør er vell dokumentert og godt begrunnet! Digger deg, stå på videre :)

Mvh ingmo

PS: Det er en grunn til at du har flest rykte poeng på helle forumet! :grin:

PSS: Du må gi andre brukere rykte før du kan gi det til Grimlock igjen. :(
 
Sist redigert:

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Mitt svar til Grimlocks skitne undertøy blir skrevet med neseklype og etter stort press fra trådstarteren som tror vi alle ignorerer han.
Dette svaret må ikke under noen omstendigheter sees på som teamets offisielle standpunkt, og representerer således bare min personlige mening.
Svaret mitt er langt og komplisert, så jeg legger det i en spoiler sånn at de som ikke vil lese side opp og side ned med tekst, kan slippe dette.

[SPOIL]Pfffffft[/SPOIL]
 

DeletedUser

Guest
@Ingmo: <3

@Jee...eeright:

[spoil]
well-played-sir-well-played-indeed.jpg
[/spoil]

Men at ingen har svart negativt, i eller utenfor teamet, må jo bare bety at jeg tok feil, og ingen har noen problemer med meg og min oppførsel! :razz:
 

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Jeg har også fått karmaen "skaff deg et liv" xD

Jeg vil heller tro at teamet unngår konflikter, men prøver å holde masken hver gang de ser at noen påpeker at de tar helt feil.
 

DeletedUser

Guest
Jeg syntes dette representerer deg;
Part-time Evil Overlord, Warlock & Grumpy Old Guy
 
Topp