LD Søker Jenter

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
At du gidder. Er mye morsommere å gjøre oppgaver enn å lese :D

Eller alternativt få en god lærer og bare følge med i timen...

du er sikkert en sånn som spiller poker på facebook i timen eller skriver rett av fasisten du
hehe
når jeg har en så håpløs lærer som jeg har no
så må jeg bare ta litt ekstra tid og lese på det jeg er litt usikker på
 

DeletedUser

Guest
Neh... Men det hender jeg sitter på Tribal Wars under en forelesning eller plenumsregning ;)

Høres bra ut. Det meste bare glir inn hvis du tar deg litt tid. Vgs er stort sett bare å sette ting inn i en formel. Det kreves ikke ofte noe særlig forståelse eller fantasi. Abel Konkurransen er bra sånn...
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Neh... Men det hender jeg sitter på Tribal Wars under en forelesning eller plenumsregning ;)

Høres bra ut. Det meste bare glir inn hvis du tar deg litt tid. Vgs er stort sett bare å sette ting inn i en formel. Det kreves ikke ofte noe særlig forståelse eller fantasi. Abel Konkurransen er bra sånn...

Abel Konkurransen?

det er bare å huske formelene
som det begynner og bli ganske mange av
vi får jo ikke bruke regelbok lengre
så de må pugges
men vi har jo selvføgelig noe som heter problemløsning
og de er litt verre å våge seg ut på
men greier de etter litt fram og tilbake
 

DeletedUser

Guest
Abel Konkurransen ;)

Den består av tre runder. Alle på vgs kan melde seg på i første.

I første runden er det 20 oppgaver, med 5 alternativer. Du får 5 poeng for riktig og 1 poeng for ikke å ha svart. Med andre ord får du statistiskt sett like mye poeng for ikke å svare som å gjette. Ingen kalkulator, bare penn og papir. 100 minutter.

De 10 % beste går videre til andre runde, og de fleste som har meldt seg på første runden får greie karakterer i matte. For å komme videre kreves det vanligvis rundt 50-60 poeng. For å si det sånn så kjenner jeg ei som har fått 6 i 2. og 3. klasse i matte og som bare fikk ca 25 poeng de siste to årene på første runde. Go figure.

Andre runde er vanskelig! Svaret er et tall mellom 0 og 999 tror jeg. 10 oppgaver, 10 poeng for riktig, 0 for feil eller ikke svart.

De 10 beste eller noe sånt går videre til finalen. De folka er temmelig oppegående, for å si det sånn.
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Abel Konkurransen ;)

Den består av tre runder. Alle på vgs kan melde seg på i første.

I første runden er det 20 oppgaver, med 5 alternativer. Du får 5 poeng for riktig og 1 poeng for ikke å ha svart. Med andre ord får du statistiskt sett like mye poeng for ikke å svare som å gjette. Ingen kalkulator, bare penn og papir. 100 minutter.

De 10 % beste går videre til andre runde, og de fleste som har meldt seg på første runden får greie karakterer i matte. For å komme videre kreves det vanligvis rundt 50-60 poeng. For å si det sånn så kjenner jeg ei som har fått 6 i 2. og 3. klasse i matte og som bare fikk ca 25 poeng de siste to årene på første runde. Go figure.

Andre runde er vanskelig! Svaret er et tall mellom 0 og 999 tror jeg. 10 oppgaver, 10 poeng for riktig, 0 for feil eller ikke svart.

De 10 beste eller noe sånt går videre til finalen. De folka er temmelig oppegående, for å si det sånn.


kult
skal teste det
en på skolen min fikk faktisk første plass i en sånn stor konkuranse i utlandet tror jeg
 

Eldar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Hehe.
Den testen skal ikke jeg ta:D
Jeg var en av de beste i matte på Barneskolen.
Men jeg må si at det er alt for slapt^^
I 6-7 burde vi ha lært mye mer enn å drive å tulle,
feks vi tok fly til Oslo ble der en helg,
sprang rundt i skogen.
Og i 7klasse var det enda gange tabellen
engelske ord som mom, dad, dog.
Vi hadde nesten ingen lekser!

Det er helt feil!
Lærerene burde være mye mer skjerpet og ta oss mer seriøst(snakker om 7klasse nå:p).
Da blir det mye lettere når vi begynner på Ungdom skolen hvor lærerene går ut i fra at vi kan det meste.
Jo tidligere du finner en arbeids rytme jo bedre:)
 

DeletedUser

Guest
Hehe.
Den testen skal ikke jeg ta:D
Jeg var en av de beste i matte på Barneskolen.
Men jeg må si at det er alt for slapt^^
I 6-7 burde vi ha lært mye mer enn å drive å tulle,
feks vi tok fly til Oslo ble der en helg,
sprang rundt i skogen.
Og i 7klasse var det enda gange tabellen
engelske ord som mom, dad, dog.
Vi hadde nesten ingen lekser!

Det er helt feil!
Lærerene burde være mye mer skjerpet og ta oss mer seriøst(snakker om 7klasse nå:p).
Da blir det mye lettere når vi begynner på Ungdom skolen hvor lærerene går ut i fra at vi kan det meste.
Jo tidligere du finner en arbeids rytme jo bedre:)

Barneskolen er bare tulleri og fjas, da. La ungene spille onlinespill, så lærer de engelsk, gi de en bok, så lærer de norsk.

Fantasy lærte meg norsk (og forumdingling), gaming lærte meg engelsk. :D
 

McDreamy

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Barneskolen er bare tulleri og fjas, da. La ungene spille onlinespill, så lærer de engelsk, gi de en bok, så lærer de norsk.

Fantasy lærte meg norsk (og forumdingling), gaming lærte meg engelsk. :D


Yepp helt enig:)
Online games gjør mirakler:D
 

DeletedUser

Guest
Fantasy bøker lærte meg engelsk. Jeg har ennå ikke lært meg norsk :)
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Jeg kan ikke Engelsk,
og kan ikke Norsk.

så vet ikke hva jeg skal gjøre
hehe

bare matte og strategy som virker i mitt hode.
 
Topp