Litt hjelp til dere som er mindre flinke i startup :)

-Coller

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
I starten er det 10K av hver ress i hvert kontinent, som sikkert alle har fått med seg nå

Om man ikke preregger så har man mulighet til å flytte byen sin

Jeg var fult klar over dette på forhånd og hadde satt opp flere faner og linker på menylinja i chrome

Man har også muligheten til å bruke 30pp på å kjøpe raskere handelsmenn, som jeg brukte for å gi mer tid mellom første og andre leveringsrunde med ress

Så jeg logget inn, trykket på linken til hovedkvarteret, rushet til marked med så mye pp det er mulig å bruke

Hadde på forhånd kopiert inn antallet ress jeg ville kjøpe per kjøp(må være lavere enn varehus kapasitet)

Så brukte jeg linken jeg også hadde klar på forhånd til premiumbytte, så limte inn antall ress og kjøpte så fort som jeg klarte

Etter dette kjøpte jeg handelsmenn bonusen som nevnt over, så gikk på kartet, sjekket hvilket kontinent jeg var i og flyttet byen til ett annet

Etter dette brukte jeg igjen linken til premiumbytte og kjøpte 10k av hver ress der også

Som kanskje folk la merke til var det kun 3 spillere som fikk kjøpt ress i starten, men det er 4 kontinenter ;)

Etter dette rushet jeg gjennom lista med quests jeg også hadde planlagt til punkt og prikke på forhånd, og fikk varehuset høyt nok til å holde på ressursene jeg hadde kjøpt

I løpet av de første 2 timene hadde jeg brukt 5000 pp på redusering av priser, kjøp av 60000 ressurser og masse halvering av byggetider, 20% mer ressurser bonusen, PK og FA

Vi var også på forhånd klare over at det fylles opp 25% av premiumbytte kapasiteten hver natt(ikke samme tidspunkt hver natt, men vi viste ca når og fulgte med)

Første dagen hadde vi da kjøpt 75000 ressurser, mens ingen andre hadde kjøpt mer enn 30000 så vidt jeg vet

Vi hadde planlagt hele veien og gjorde kun quests det var verdt det å gjøre, fikk LK fort og rushet opp ressursfeltene veldig høyt etter dette

Vi farmet mest og hadde høyest ressursfelter på dette punktet

Etter dette har vi fortsatt å kjøpe 25% av varehus kapasiteten hver eneste natt i vårt kontinent, helt fram til dagen vi ble feilaktig bannet for push konto

Bare å spørre om det er noe dere lurer på

Informasjonen jeg hadde på forhånd før verdenen startet er hovedsakelig fra .uk, der jeg har spilt gjennom startup veldig mange ganger for å sørge for å ha full kontroll :p

Er på en liten ferie atm, så ikke forvent så raske svar, men skal svare på alt etterhvert

Har ikke hatt tid til å rette skrivefeil, men satser på at det er forståelig
 

Destructere

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
83
Flott guide! Eneste overskriften er litt missledende. Bør heller være "Litt hjelp til dere som er mindre flinke i å bruke PP :)". Ellers veldig bra (yes)
 

-Coller

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Hehe, du har helt rett i at vi bruker mye PP, har aldri nektet for det :)

Totalt har vi brukt 10-12 K på verden 25, og skulle bruke mer :p
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Interessant lesing. Sett bort fra at hele prosessen bryter med mange av mine etiske prinsipper på TW, så er det en fin liste du har delt med oss.

Jeg må likevel kommentere den arrogante og feilaktige overskriften din. Dette handler ikke om å være flink eller ikke flink i startup, dette handler om å bruke premiumpoeng raskest og "best" mulig. Det er ikke du som er flinkere enn alle andre, det er alle andre som ikke spiller like feigt som deg. Du skal ha for at du er flink til å bruke pp raskt, men for oss som spiller "normalt" er det mer enn hvordan og når man bruker PP som er avgjørende for suksess.
 
Sist redigert av en moderator:

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Litt hjelp til dere som har 400 spenn dere gjerne vil bli kvitt på under 24 timer!
 

Destructere

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
83
Og jeg er heller ikke en av dem som klager på det. Jeg bruker selv PP inn i mellom så bare stå på deres sak om dere har følgt reglene til punkt og prikke :)
 

Holycrapintheair

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
15
I starten er det vel bare PP som gjelder så da er ikke overskriften så dårlig, den passer faktisk. Det er ihvertfall sånn jeg har sett det. Alle verden jeg har spilt på har et vært det samme på starten den som brukte PP best var den som var på toppen derfor anses -Coller som flinke i startup. på v22,v23,v24 og nå v25 så har rank 1 brukt massiv PP, men ikke på noen av de verdenene har den kontoen beholdt Rank 1 så folk burde slappe av litt.
 

-Coller

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Med denne lista kunne jeg tatt rank 1 med å bruke "kun" 1k pp også, men selvfølgelig ikke med like stor ledelse

Merker jeg får ekstremt mye negativt mot meg grunnet tanken at det ikke er mulig å ha en så stor ledelse uten å jukse, men her forklarer jeg hvordan hvem som helst med 1k pp kan ha en helt syk start
 

MariusN

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
221
Det artigste er vell hvordan Final har gått ganske knallhardt ut fra start og sagt at han har hatt like mye ress, og ikke har skjønt hvordan dere skal gå fra så mye. Lite viste han om at dere faktisk hadde over dobbelt så mye ress :LOL:
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Med denne lista kunne jeg tatt rank 1 med å bruke "kun" 1k pp også, men selvfølgelig ikke med like stor ledelse

Merker jeg får ekstremt mye negativt mot meg grunnet tanken at det ikke er mulig å ha en så stor ledelse uten å jukse, men her forklarer jeg hvordan hvem som helst med 1k pp kan ha en helt syk start

Jeg kritiserer deg ikke for å jukse. Jeg kommer ikke til å anklage deg for juks med mindre det finnes legitime bevis for det. Det eneste jeg påpeker er at overskriften din er en smule arrogant og misvisende.

Du kan ikke forvente å legge ut en tråd der du oppfordrer folk til å svi av 5000 pp de første to timene for å få en god startup, uten å få negative tilbakemeldinger!! :p
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Erfaringsmessig pleier ikke folk å bli utestengt med mindre det allerede finnes bevis for juks. Prosessen videre mot den endelige straffeutmålingen er egentlig bare at spilleren får mulighet til å komme med sitt forsvar i saken. Hvis forsvaret er formildende eller eventuelt fullstendig underminer bevisene i saken, kan straffen reduseres. Hvis ikke vil straffen forbli som den er.
 

-Coller

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Skrev 1k, ikke 5k

Klarer du ikke å tjene 1K på en verden for å bruke på neste så må jeg nok påstå er du er en dårlig spiller

Forventet ikke positive ting her, ville bare forklare hvordan ting faktisk var

Overskriften var litt ment som en spøk, ikke åpenbart nok?

Gidder ikke å anstrenge meg for å være hyggelig her, får kun dritt tilbake uansett
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Poenget var bare at folk skulle skjønne hvordan det er vi fikk en så stor ledelse, fordi vi skjønner at det kan se ut som bots/push eller whatever for folk utenfra, og generell konsensus ser ut til å være nok for at Dakapo Permbanner folk.
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Skrev 1k, ikke 5k
I løpet av de første 2 timene hadde jeg brukt 5000 pp på redusering av priser, kjøp av 60000 ressurser og masse halvering av byggetider, 20% mer ressurser bonusen, PK og FA
Når dette er en del av hjelpeguiden til de som er "mindre flinke i startup", så er det, som eksempel, et tips.

Klarer du ikke å tjene 1K på en verden for å bruke på neste så må jeg nok påstå er du er en dårlig spiller

Forventet ikke positive ting her, ville bare forklare hvordan ting faktisk var

Overskriften var litt ment som en spøk, ikke åpenbart nok?

Gidder ikke å anstrenge meg for å være hyggelig her, får kun dritt tilbake uansett

Skriver du dritt får du dritt, er en god regel. Spøk eller ikke, hadde du hatt en annen overskrift hadde i hvert fall jeg svart deg veldig annerledes (naturlig nok!).
 

-Coller

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Hmm, jeg har da fått langt mer dritt mot meg på forum enn jeg har skrevet?

Som sagt var overskriften ment som en liten spøk, som jeg synes var ganske åpenbart

Hele innlegget var jo helt åpenbart skrevet for å forklare dere hvordan det er mulig å få en stor ledelse uten å jukse

Da jeg flere ganger har fått meldinger med ting som "tror ikke noe på at du klarer å doble poengene til rank 2 uten å jukse"
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Bortsett fra overskriften, og min holdning til denne typen pp-bruk, så har du skrevet en fin oppstartsguide for pp-brukere :) Det skal du ha. Og jeg personlig tror ikke på anklagene mot dere før jeg ser håndfast bevis, og selv om det ikke virker slik på mange av de som skriver, så er jeg sikker på at den holdningen gjelder de fleste. Jeg tror ikke dere jukser.
 

Nerder av Stål

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
94
Du trenger sikkert ikke å kommentere på overskriften i hvert innlegg da polarbear, vi har forstått at du ikke liker den nå...
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Coller følte seg som et offer, så jeg bare avklarer min objektive kritikk. Hvis du ikke tåler det er ikke forumet et sted for deg.
 
Topp