Matte oppgave! (Målestokk)

stein905

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Hehe! :rolleyes:

Har en slags innlevering i matte, og kanskje noen der ute som kan hjelpe meg?

A: Avstanden mellom to punkter på et kart er 4 cm. Kartet har målestokken 1: 25 000. Finn den rette avstanden mellom punktene i virkeligheten.

B: En garasje er tegnet i en arbeidstegning med målestokken 1: 50. Garasjen har i virkeligheten bredden 6,0m. Finn bredden av garasjen på arbeidstegningen uttrykt i centimeter.

C: Avstanden mellom to punkter på et kart er 3,5 cm. I virkeligheten er avstanden mellom punktene 5,25 km. Finn målestokken til kartet.


:p
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
B: En garasje er tegnet i en arbeidstegning med målestokken 1: 50. Garasjen har i virkeligheten bredden 6,0m. Finn bredden av garasjen på arbeidstegningen uttrykt i centimeter.
:p

Fryktelig liten garasje må jeg si.. :rolleyes:
 

Sarsi9

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Hehe! :rolleyes:

Har en slags innlevering i matte, og kanskje noen der ute som kan hjelpe meg?

A: Avstanden mellom to punkter på et kart er 4 cm. Kartet har målestokken 1: 25 000. Finn den rette avstanden mellom punktene i virkeligheten.

B: En garasje er tegnet i en arbeidstegning med målestokken 1: 50. Garasjen har i virkeligheten bredden 6,0m. Finn bredden av garasjen på arbeidstegningen uttrykt i centimeter.

C: Avstanden mellom to punkter på et kart er 3,5 cm. I virkeligheten er avstanden mellom punktene 5,25 km. Finn målestokken til kartet.


:p
Slå opp i matteboka di. Står formler der. Er dritlett å regne ut hvis du har de ;)
 

DeletedUser

Guest
A: Avstanden mellom to punkter på et kart er 4 cm. Kartet har målestokken 1: 25 000. Finn den rette avstanden mellom punktene i virkeligheten.

4x25k=100k

B: En garasje er tegnet i en arbeidstegning med målestokken 1: 50. Garasjen har i virkeligheten bredden 6,0m. Finn bredden av garasjen på arbeidstegningen uttrykt i centimeter.

6/50=0.12m=12cm

C: Avstanden mellom to punkter på et kart er 3,5 cm. I virkeligheten er avstanden mellom punktene 5,25 km. Finn målestokken til kartet

5.25km/3.5cm=525 000cm/3.5cm=150 000. Målestokk 1:150 000

..
..
..
..
..
....gud jeg kjeder meg..
 

Sarsi9

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Grim, lag et vanskelig mattestykke til deg selv, løs det, post det her og motta applaus. Enjoy!
 

DeletedUser

Guest
Men da skulle vel 2+2-2x2: bli det samme som 2+2:2-2x2? :)
Nei, jeg skjønte ikke disse matrisene.
 

DeletedUser

Guest
Jeg kan dele på null :cool:

4zt4r7.jpg
 

DeletedUser

Guest
Tribalhugger is seriously good at drawing!
Og Min andre Multiaccount er... flink til å dividere på 0 :p
 
Topp