millisekund

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Står fortsatt på mitt at jeg ikke støtter dette. Dette vil kun gi en enda større fordel for de som allerede har et godt nett og sender ekstremt raske tog fra før av...

Det går an og gjøre slik at ALT under 150 ms blir innstillt eller...?:eek:
Alt over kan forbli det det er?
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Da gjør du det rett og slett feil. For dette vet jeg av erfaring at funker selv med meget dårlig nett-tilkobling.

Not really...


Da burde heller de som sender toget på under 150ms bli straffet ved at toget automatisk blir satt til noen sekunder. Da slipper de som sender toget å trekke dem tilbake og admin slipper problemet.

Slik at de som allerede kan sende raske tog kan bare fyre på og få samtlige av sine tog til 150ms i stedet for at noen av dem forblir 200-250? Oh well. Disagree.
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Slik at de som allerede kan sende raske tog kan bare fyre på og få samtlige av sine tog til 150ms i stedet for at noen av dem forblir 200-250? Oh well. Disagree.
Hvordan fikk du det der ut av det jeg skrev? -.-

Tog på 150 ms og oppover blir som vanlig. Tog under 150 ms blir satt til et sekund mellom hvert angrep elns. Skjønte du nå, eller skal du kverulere mer?
 

DeletedUser

Guest
Om det skal bli slik at alle tog under 150 ms "fikses" automatisk burde det bli en tidsstraff på det ja. Hvis ikke kan det utnyttes slik brann sier. flere sekunder kan ødelegge et godt timet angrep, men 1 sek mellom første og siste AM mener jeg er passende straff for de som absolutt skal sende ulovlige tog selv om det er regler mot det. Det vil også gi oss med litt lagg-flaks sjangsen til å time uten at det blir fullstendig ødelagt.
 

DeletedUser

Guest
Om det skal bli slik at alle tog under 150 ms "fikses" automatisk burde det bli en tidsstraff på det ja. Hvis ikke kan det utnyttes slik brann sier. flere sekunder kan ødelegge et godt timet angrep, men 1 sek mellom første og siste AM mener jeg er passende straff for de som absolutt skal sende ulovlige tog selv om det er regler mot det. Det vil også gi oss med litt lagg-flaks sjangsen til å time uten at det blir fullstendig ødelagt.

Kva meiner du med lagg-flaks?


Eg ser virkelig INGEN gode argument for å ikkje ha ein fysisk spere. Korleis kan det utnyttast slik som brann seier? Toga mine er alltid på 160+-5ms, men likevel må eg bruke tid kvar gong for for sikkerhetsskyld sjekke om dei er lovlige. Om denne fysiske sperra blei innført så ville alle toga mine vore nøyaktg 150ms, kvar gong. So what? Eg og den eg angriper slepp å kaste bort tid på å sjekke om eg har gjort noko ulovlig. For ikkje å snakke om alle dei som slepp å bli straffa fordi ein eller anna glitch ført til eit alt for raskt tog, og all tida moderatorane må bruke på å manuelt behandle noko som kunne vore gjort automatisk.
Det er ikkje noko skill i å sende raske tog, det handlar berre om å sette det opp og ha ei nogelunde stabil datamaskin. Om det hadde vore opp til meg så kunne det godt vore ein adlestog knapp som sendte toget på akkurat 150ms, så det vart likt for alle... Ville blitt mindre random enn no.

Prøvde dessutan å sende med "ustabilt nett", dvs netcom 3g og uTorrent på full guffe. Tok type 10 sek å laste samlingsplassen. Toget blei 160ms lell gitt ... Ustabil pc derimot vil eg nok tru er verre ;)
 

DeletedUser

Guest
Som Dommola sier så er ikke adelstog noe problem uansett hvilket nett man sitter på. Satt før på mobilt bredbånd som ble delt 3 andre, og når farta da blir satt ned pga. over 5 Gb lastet ned, så går det ikke særlig raskt. Men togene ble uansett samme som om man satt på et raskt nett. Da er det verre med sniping. Men støtter forslaget fullt ut. Mye arbeid som spares!
 

Bambam

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Wohoo!

Jeg har endelig funnet noe jeg er enig med Brann i!! Jeg vil faktisk våge meg utpå dypet med å si at grensen er satt for lavt, men det blir en annen diskusjon.

Jeg skjønner faktisk ikke at den metoden der er lov en gang..


"§10) Boter og Skript

Spillet skal kun spilles med en vanlig nettleser. Boter, tilleggsprogrammer (add-ons) til nettlesere og andre programmer som automatiserer aktiviteter i spillet er forbudt."

"§14) Tekniske fordeler

Bruk av tekniske fordeler som blir gitt av endringer i operativsystemet, og/eller feil i maskinvare som påvirker tidspunktet for angrep er strengt ulovlig."

En endrer jo vitterlig innstillingene i operativsystemet, og det påvirker absolutt tidspunktet. Men det er jo umulig å sjekke dette for teamet, så jeg skjønner på en måte at de har holdt seg unna denne saken..

Jeg trives veldig med å sende tog med å trykke 2 og enter. De blir ikke klinisk umulig å snipe uten fire bøtter flaks, men det gir meg glede hver gang de havner under 500ms. Husker dere den tiden gutter?

Selv om det ikke er forbudt, så gjør det det ikke moralsk riktig.

Hvorfor ikke dra forslaget deres enda lengre?

Vi ber om en knapp som sender tog på 150 ms som standard. Men den må gjøres vanskelig å finne i innstillingene, så kan vi som har holdt på en stund ha et solid overtak på nybegynnerene..

Dette er ikke tippeligaen, vi selger ikke bedre spiller til andre ligaer, vi koser oss i fellesskap her..

Bare så det ikke kommer noe om at jeg ikke får det til, så satte jeg opp den forrige makina mi sånn, men jeg ga blanke når jeg fikk meg ny.

Edit:

Nettet har ingenting med det å gjøre, så fremt en ikke sitter med et modem som sender ekstremt lite info fra seg (les 1997). Dette går på hvor kjapt nettleseren klarer å mekke i hop infoen..
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
"§10) Boter og Skript

Spillet skal kun spilles med en vanlig nettleser. Boter, tilleggsprogrammer (add-ons) til nettlesere og andre programmer som automatiserer aktiviteter i spillet er forbudt."

"§14) Tekniske fordeler

Bruk av tekniske fordeler som blir gitt av endringer i operativsystemet, og/eller feil i maskinvare som påvirker tidspunktet for angrep er strengt ulovlig."

En endrer jo vitterlig innstillingene i operativsystemet, og det påvirker absolutt tidspunktet. Men det er jo umulig å sjekke dette for teamet, så jeg skjønner på en måte at de har holdt seg unna denne saken..


Det er absolutt ikke nødvendig å verken bruke boter eller skript, eller å gjøre endringer i operativsystemet for å sende 150 ms tog.
Funksjonen er allerede i opera, og det er derfor en bruker den nettleseren. Ang. endringer i OS, så er jeg klar over at det er en god del som gjør det. Men i alle fall hos meg så trenger det bare litt "oppvarming" for å treffe på 150 ms, altså at man starter på noen faner før toget, og da vil toget bli omtrent 150 ms. Dersom man starter med toget, så vil det bli nærmere 500 ms, så derfor gjelder det bare å finne rett antall faner man må ha før selve toget :)
 
Topp