Misbruk i 7.0

Royal Flush

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Innogames har gjort mye riktig i 7.0, men det er noen ting de har glemt, ting som kan misbrukes.

Blant annet har vi stammekrigene. Kan trekke inn et eksempel fra Verden 7, første serveren på .no som innførte 7.0. Der har stammen HG hele 7 pågående kriger, 5 av disse er totalt useriøse og regnes kun som et PR triks. Derfor kommer spørsmålet om det skal innføres noen kriterier i å erklære en krig mot en stamme, men hva skal så dette være?

Det er selvfølgelig også mulig å tilby motparten fred, men om dette går gjennom så vil jo dette føre inn feil statistikker i forhold til hvor seriøst stammen har tatt krigen. Statistikker er jo kjempe gøy, så lenge de er korrekte. Right?

Så duket det opp en ting på HG's N00z feed her ikveld, noe som gjorde meg litt forbanna... På 5 slike oversiktsider har en stamme bokstavelig talt spammet ned HG's oversikt ved å tilby stammen fred/trekke fredstilbudet tilbake. Slik ser det ut:
Kode:
07.02.
20:02	Stammen =A= har trukket tilbake fredstilbudet.
07.02.
20:02	=A= har tilbudt stammen fred.
07.02.
20:02	=A= har tilbudt stammen fred.
07.02.
20:02	Stammen =A= har trukket tilbake fredstilbudet.
07.02.
20:02	Stammen =A= har trukket tilbake fredstilbudet.
07.02.
20:02	=A= har tilbudt stammen fred.
07.02.
20:02	Stammen =A= har trukket tilbake fredstilbudet.
07.02.
20:02	=A= har tilbudt stammen fred.
07.02.
20:02	Stammen =A= har trukket tilbake fredstilbudet.
07.02.
20:02	=A= har tilbudt stammen fred.


Det finnes sikkert flere måter en kan utnytte 7.0 på, men dette er noe av det jeg kom på. Håper virkelig det blir rydda opp i.
 

DeletedUser

Guest
Ye, den der er kjip. Stemmer for å fjerne den spammemuligheten der
 

DeletedUser

Guest
Innfør muligheten til å ignorere diplomatiske henvendelser fra en stamme kanskje? Samtidig kan det vel være hensiktsmessig å putte en form for begrensning på funksjonen, at man ikke kan erklære krig/fred mer enn tre ganger i løpet av en dag til en stamme for eksempel.

Fatter ikke at noe synker så lavt at de faktisk bruker en så gøy ny funksjon på denne måten. Men det er vel slik at noen bare må ødelegge for resten ved å tvinge mods til å gjøre noe med en filleting som dette egentlig er. Det var vel en tabbe å stole nok på oss til å gi oss en teoretisk mulighet til å spamme hverandres stammeoversikter. Et slikt potensiale må jo bli utnyttet av en dårlig stamme eller en gjeng som hadde det gøy der og da, som sikkert storkoser seg over at det blir blåst opp på forum. Slike idioter får vi vel bare tåle...
 

DeletedUser

Guest
Pio skulle ta dette opp i neste møte :)

For det er regnet som Spam og ødelegger spillet med unøvendig spam på oversikt siden for de som følger med på oppdateringene i stammen
 

Heralf

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Royal flush ,
Så duket det opp en ting på HG's N00z feed her ikveld, noe som gjorde meg litt forbanna... På 5 slike oversiktsider har en stamme bokstavelig talt spammet ned HG's oversikt ved å tilby stammen fred/trekke fredstilbudet tilbake. Slik ser det ut

Sikker på han ville spame dere ned da? kan jo vær fult muligt at Pcen klike eller at nettet hang seg opp. når han tryket venstre klik , så tryket han flere ganger så plusligt ble de mye Spam av de. noe han ikke hade tenkt?
 

Royal Flush

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Royal flush ,
Så duket det opp en ting på HG's N00z feed her ikveld, noe som gjorde meg litt forbanna... På 5 slike oversiktsider har en stamme bokstavelig talt spammet ned HG's oversikt ved å tilby stammen fred/trekke fredstilbudet tilbake. Slik ser det ut

Sikker på han ville spame dere ned da? kan jo vær fult muligt at Pcen klike eller at nettet hang seg opp. når han tryket venstre klik , så tryket han flere ganger så plusligt ble de mye Spam av de. noe han ikke hade tenkt?

Det er sjeldent jeg sier dette, men det der er en idiotisk hypotese.

@Pointwhore: Likte forslaget ditt
 

DeletedUser

Guest
kunne jo vore noe at begge stammene ble enige om å trekke tilbake krigen, uten noe stats. ingen vil jo ha negative stats...
 

DeletedUser

Guest
Sikker på han ville spame dere ned da? kan jo vær fult muligt at Pcen klike eller at nettet hang seg opp. når han tryket venstre klik , så tryket han flere ganger så plusligt ble de mye Spam av de. noe han ikke hade tenkt?

Spammingen skjer ved at man trykker på to forskjellige linker. Ett trykk som henger seg opp vil bare repetere den første linken. Man kan ikke tilby fred der det allerede er tilbudt fred, eller trekke fredstilbudet der det allerede er trukket, så det ville ikke endt opp som spam på den andre stammens vegg.
 

DeletedUser

Guest
jeg har en stamme, som er på v6, og de er inn aktie, alle sammen, og lederen, er in aktiv, og jeg gidder ikke ha dem, på krigs lista lenere, jeg prøvde å tilby fred, men de svarer aldrig på noen ting, det burde ha vert en begrensing, på hvor lang krigen skal vare, og ikke minst, den som startet krigen, burde kunne avslutte den, uten å måtte tilby fred.
 

DeletedUser

Guest
Selfølgelig måtte et sånt forslag kommer fra deg, master.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
jeg har en stamme, som er på v6, og de er inn aktie, alle sammen, og lederen, er in aktiv, og jeg gidder ikke ha dem, på krigs lista lenere, jeg prøvde å tilby fred, men de svarer aldrig på noen ting, det burde ha vert en begrensing, på hvor lang krigen skal vare, og ikke minst, den som startet krigen, burde kunne avslutte den, uten å måtte tilby fred.

da har du vel vunnet krigen? dette ser jeg på som et tullete forslag..
 

DeletedUser

Guest
ja, jeg har vunnet, men det kjedde ikke noe før nå, aner ikke hva som skjedde, men en mod, må ha fikset på det, men det er ikke et dorlig forslag for det.
 

Royal Flush

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Det beste hadde kanskje å fått til en alternativ måte å vinne en krig på annet enn å tilby fred eller motstammen oppløses. Forslag?
 

DeletedUser

Guest
hva med at den som erklærer krig, kan sette på hvor lenge krigen skal vare, og den kan avsluttes når som hesst, av den som startet den?
 

DeletedUser

Guest
Det funker ikke at en av sidene bare kan fjerne krigen, det blir feil i forhold til statistikken dersom den tapende parten bare kan oppløse krigen dersom de selv startet den, mens den som ikke startet den er stuck om de ligger nederst på statsen.

Et alternativ er at krigen kan oppløses dersom et fredstilbud ikke blir godtatt/avslått innen en viss tidsperiode. Da får den andre siden anledning til å avslå tilbudet, og den første siden kan bli kvitt krigen om den andre stammen er inaktiv/uten ledere.
 

DeletedUser

Guest
Det funker ikke at en av sidene bare kan fjerne krigen, det blir feil i forhold til statistikken dersom den tapende parten bare kan oppløse krigen dersom de selv startet den, mens den som ikke startet den er stuck om de ligger nederst på statsen.

Et alternativ er at krigen kan oppløses dersom et fredstilbud ikke blir godtatt/avslått innen en viss tidsperiode. Da får den andre siden anledning til å avslå tilbudet, og den første siden kan bli kvitt krigen om den andre stammen er inaktiv/uten ledere.

liker den, men tiden, burde vere en uke, ikke mere enn det.
 
Topp