Besvart Navn på forum - Endring på regelverket?

DeletedUser

Guest
Det er blitt såpass mye styr om dette på v23-forumet nå spesielt, at det kan vel være greit å ta en liten diskusjon om dette og da kanskje finne ut om en endring eller spesifisering av regelverket rundt å bruke navn på forumet er imot reglene eller ikke. Greit å få denne diskusjonen på et sted hvor det kanskje kan bli en endring.

Jeg vet praksis på dette har endret seg med årene på naturlig måte, og ser ikke noe problem med dette. Uansett hva original hensikt måtte ha vært. Synes fornavn er helt greit å bruke. Etternavn kan man styre unna.
 
Sist redigert av en moderator:

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
Nå er det sånn at en del spillere IKKE vil se sitt irl-navn på forum, da bør man respektere dette. Og i stedet for å redigere alle poster hvor disse spillerenes navn forkommer, med den frustrasjon fra spillere som får sin post redigert kommer i tillegg, så er det enklere å bare å la være å bruke navn og henvise til spillere generelt.
Så basic, å si at Robert er en av .no's beste spillere, er en generell og ikke spesifikk hentydning, vil jeg anse som greit nok, men å henvise til HVOR Robert spiller, bør man unngå. At Redswan spiller for tiden på kontoen ALL-IN, vil være noe lov. I ditt tilfelle vet jeg riktignok at du ikke er så sjenert av deg, men det finnes en del spillere som helst vil være mer anonym, og som vil slippe å se navnet sitt på forum i det store og hele.

1.3 - Rapportering av innleggene
Alle brukere av forumet har mulighet til å rapportere innlegg som strider med forumets regler. Rapporteringen må inneholde en grunn, og innlegget må stride med forumets regler. Rapporten vil bli lest av en moderator.
Misbruk av rapporsystemet er forbudt, og ved misbruk vil brukeren først få en advarsel, og kan i alvorlige tilfeller bli utestengt.
Regelbrudd i spillet skal rapporteres via supportsystemet.
Det er ikke lov å lage klagetråder på forumet. Alle referanser til spillrelaterte utestengelser, og diskusjoner rundt disse eller juks er ikke tillatt.
TribalWars teamet skal opptre diskrè til enhver tid, og skal opprettholde anonymiteten til brukerene, det er forventet at du gjør det samme.

denne siste linjen i reglene her, om å opprettholde anonymitet, kan tolkes på flere måter, men når noen krever full anonymitet, så er det teknisk sett dekket her, og dermed må man respektere det. Det er dete hele, dette dreier seg om å respektere andre.

Før i tiden brukte vi bare nick, i den senere tid har folk blitt mer kjent via skype, og for noen føles det mer naturlig å bruke irl-navn. Vil sette pris på om irl-navn holdes til skype, så bruker vi nick på forum. For min egen del vil det også være enklere, da jeg lettere vil gjenkjenne spillere.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Har ikke mye tid til å brodere ut noe sykt langt svar her, er på farta ut døra. Men en av de største forskjellene nå og før er jo at det er flere dualler nå, som gjør at nick da kan bety 1-5 spillere.

Har dere fått inn klager på at noen synes det er feil at deres navn blir skrevet på forum i 2015?
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
da er det jo bare å bruke nicket som disse dualene er kjent for. de fleste har jo spilt på en egen konto før de ble godkjent som dualer. ikke si at det bare er meg som ville vært så kresen at jeg vil ha en spiller som har noe å vise til, som dual på min konto?

og ja, jeg har fått henvendelse om å fjerne navn fra forum. med henvisning til regelen skrevet i forrige post.
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
TribalWars teamet skal opptre diskrè til enhver tid, og skal opprettholde anonymiteten til brukerene, det er forventet at du gjør det samme.
.

Ordet anonymitet forbinder jeg med hele navnet, ikke bare fornavnet. For alt spillerne vet kan det navnet du har begitt seg ut for være et fiktivt navn. Fornavn skader ingen, det er tross alt flere som har det samme navnet.

Viktig å påpeke at dette er min mening.
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
I visse tilfeller blir det vel naturlig å bruke navnet på spilleren. For eksempel blir det for meg unaturlig å si "heinze96 er en god spiller", ettersom hans virkelige navn er mer kjent enn det nicket.

Personlig for meg, for ikke å snakke om kai gunnar berg, vil denne endringen ha lite å si ettersom vi tross alt har navnet vårt som nick, men etter denne regelen vil vel forkortelser som Jan og Kai plutselig bli fyfy?
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Hva med å la folk bruke fornavn, dersom personen godkjenner det? Enhver spiller bør selv ta ansvar for å si fra, dersom de ikke ønsker at fornavnet brukes utenfor stammen. Dette blir å lage et problem, som enkelt bør løses av spillerne selv.

Edit:
Fikk lyst til å legge til en link, som sier noe om nettvett + en ny lov, kommet i år.
http://www.datahjelperne.no/har-du-...et-kan-na-straffe-seg-du-kan-havne-i-fengsel/
 
Sist redigert:
Topp