Tas til følge Noen forslag angående PP-funksjoner

DeletedUser

Guest
Jato Link kom meg fire minutter i forkjøpet, så henviser HIT angående tredje forslaget.

Så, vi er alle litt irritert over disse premiumfunksjonene som gjør at man kan kjøpe seg fordeler. Her er noen (forhåpentligvis konstruktive) forslag for å fikse på dette.

For teamet
Kjør en undersøkelse IG over hva spillerene faktisk mener. Det er uvisst hvorvidt forumbrukerene er representative for hele TW.no. Lag en enkel undersøkelse på alle verdener med spørsmål av denne typen:
Det har i det siste blitt innført muligheter til å kjøpe seg (med ekte penger) fordeler i spillet som for eksempel ekstra ressurser og adelsmenn. Dette er ikke det samme som vanlige premiumkonto eller kontoadmin. Ønsker du at disse nye funksjonene skal fjernes, slik at de eneste premiumfunksjonene som er igjen er premiumkonto og kontoadmin?
For så å slenge med noen alternativ.

Noe a lá det. Da får dere et helhetlig bilde av hva samfunnet mener. Da kan man også få noe mer å slå i bordet med til InnoGames enn "vel, noen på forumet mener ditt og datt..."

Merk at man bør være forsiktig med formuleringen av spørsmålet slik at mest mulig korrekt informasjon blir med. Jeg anbefaler å ta det opp her på forumet på forhånd.

For spillere
  • Flytt til de pp-frie verdenene på TW.net, og slutt på TW.no.
  • Basert på noe Jato Link skrev: Lag en allianse/koalisjon mot PP-bruk. Alle som er med må bli sjekket gjennom delt skjerm på skype at de ikke bruker ekstra premiumfunksjoner (det er en logg på profilen, ja), og man adler ned de som ikke er med. Enkelt og greit.


Meninger? Andre forslag?
 
Sist redigert av en moderator:

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Nå er jeg usikker på hvor mye gjennomslagskraft en slik undersøkelse vil ha ettersom det som nevnt i en annen tråd er ganske få som deltar på forumet i forhold til de som benytter seg av PP-funksjonene (nå snakker jeg ikke om dem som bruker tusenvis av poeng på smutthull, men som booster ressurser eller halverer et par byggetider).
Men for all del. Jeg stiller meg bak det meste av seriøse forslag som kan begrense denne galskapen!
 

DeletedUser

Guest
Nå er jeg usikker på hvor mye gjennomslagskraft en slik undersøkelse vil ha ettersom det som nevnt i en annen tråd er ganske få som deltar på forumet i forhold til de som benytter seg av PP-funksjonene (nå snakker jeg ikke om dem som bruker tusenvis av poeng på smutthull, men som booster ressurser eller halverer et par byggetider).
Men for all del. Jeg stiller meg bak det meste av seriøse forslag som kan begrense denne galskapen!

Nettopp siden det er få som bruker forumet så går forslaget ut på at undersøkelsen foregår IG :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg liker veldig godt måten du kommer med dette forslaget på. Planen for spillere, om å lage en allianse, og adle alle som ikke er med. Den liker jeg. Da spiller og protesterer vi en og samme tid! Problemet blir bare dette:

Så langt er det en dominerende stamme på hver verden. Ofte er disse stammene lagd av venner, erfarne spillere. Disse vil som oftest ikke skilles. Derfor blir det nok meget vanskelig å gjøre noe som helst, i vertfall å lage en egen stamme som protest mot PP-funksjoner. Det som evt kan gjøres, er at vi på forumet bestemmer oss for å bli med i en verden, satse alt, lage en egen stamme og å ha det å boikotte PP funksjoner som hovedmål.

Nå kan jeg ha misforstått alt du mente, og da beklager jeg.

Mvh Kriss
 

DeletedUser

Guest
Jeg liker veldig godt måten du kommer med dette forslaget på. Planen for spillere, om å lage en allianse, og adle alle som ikke er med. Den liker jeg. Da spiller og protesterer vi en og samme tid! Problemet blir bare dette:

Så langt er det en dominerende stamme på hver verden. Ofte er disse stammene lagd av venner, erfarne spillere. Disse vil som oftest ikke skilles. Derfor blir det nok meget vanskelig å gjøre noe som helst, i vertfall å lage en egen stamme som protest mot PP-funksjoner. Det som evt kan gjøres, er at vi på forumet bestemmer oss for å bli med i en verden, satse alt, lage en egen stamme og å ha det å boikotte PP funksjoner som hovedmål.

Nå kan jeg ha misforstått alt du mente, og da beklager jeg.

Mvh Kriss

Det kan hende du har misforstått litt, men det er nok da på grunn av uheldig språkbruk fra min side. Når jeg snakket om allianse så mente jeg ikke som i en stamme, eller IG-allianse. Jeg tenkte da på at spillere blir enige om å straffe de som bruker det.

Men Jato Link satt å skrev om det samme forslaget samtidig, men i mye bedre detalj. Jeg anbefaler derfor at du stikker over til denne tråden for akkurat det forslaget.
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
My bad. Fikk ikke med meg at det skulle være en IG-undersøkelse.

Ulempen med en slik er at terskelen for å gjennomføre den er uhyggelig mye større. Dette er en såpass opplagt sak (finnes det virkelig noen som vil ha disse funksjonene der?), at det kan nok godt hende at innogames rett å slett ikke vil godta at spillere får det for seg at dette kan være valgfritt - noe det faktisk ikke er.
 

DeletedUser

Guest
Det er jo et poeng... som kanskje kan unngås i stor grad dersom man legger til at formålet med undersøkelsen kun er å kartlegge spillerenes ønsker, og at det ikke trenger å ha noen utslag i faktiske endringer.
 

ruskis

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Jato Link kom meg fire minutter i forkjøpet, så henviser HIT angående tredje forslaget.

Så, vi er alle litt irritert over disse premiumfunksjonene som gjør at man kan kjøpe seg fordeler. Her er noen (forhåpentligvis konstruktive) forslag for å fikse på dette.

For teamet
Kjør en undersøkelse IG over hva spillerene faktisk mener. Det er uvisst hvorvidt forumbrukerene er representative for hele TW.no. Lag en enkel undersøkelse på alle verdener med spørsmål av denne typen:
Det har i det siste blitt innført muligheter til å kjøpe seg (med ekte penger) fordeler i spillet som for eksempel ekstra ressurser og adelsmenn. Dette er ikke det samme som vanlige premiumkonto eller kontoadmin. Ønsker du at disse nye funksjonene skal fjernes, slik at de eneste premiumfunksjonene som er igjen er premiumkonto og kontoadmin?
For så å slenge med noen alternativ.

Noe a lá det. Da får dere et helhetlig bilde av hva samfunnet mener. Da kan man også få noe mer å slå i bordet med til InnoGames enn "vel, noen på forumet mener ditt og datt..."

Merk at man bør være forsiktig med formuleringen av spørsmålet slik at mest mulig korrekt informasjon blir med. Jeg anbefaler å ta det opp her på forumet på forhånd.

For spillere
  • Flytt til de pp-frie verdenene på TW.net, og slutt på TW.no.
  • Basert på noe Jato Link skrev: Lag en allianse/koalisjon mot PP-bruk. Alle som er med må bli sjekket gjennom delt skjerm på skype at de ikke bruker ekstra premiumfunksjoner (det er en logg på profilen, ja), og man adler ned de som ikke er med. Enkelt og greit.


Meninger? Andre forslag?

Er enig med Grimlock, det kommer til å ta tid å få en PP-fri verden her på .no.

Så dra heller til .net og spill der med bare PK, FA og KA.

-Jonas
 

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
Er ikke det et godt argument mot PP da?

"De har PP-frie verdner på .net"
"Hvorfor ikke i Norge?"
 

DeletedUser

Guest
Det trodde jeg og, men da var følgende svar gjeldende:
".net har en mye større spillerbase enn .no, og kan i større grad påvirke det med pp."

Jeg må innrømme at jeg er usikker på nøyaktig hvordan det henger sammen. Det kan nok finnes en grundigere begrunnelse, men den skulle jeg gjerne hørt - for eksempel, hvorfor er det ikke andelen spillere som ikke ønsker PP-funksjoner som avgjør?
 

DeletedUser

Guest
Tror egentlig at økonomi henger mer sammen med dette.

Andelen norske spillere som hadde ønsket en slik verden er stor, hvor mange som hadde startet er mer usikkert. Det som har virket sikkert er at en slik verden ville tatt mange av spillerne på .no og dermed kanskje forhindret alle PP-verdenenes leverett. Så for å fortsatt kunne melke de siste kronene ut av .no så må de øke på med mer og mer pp-relaterte verdener til folk ikke gidder mer. Så kan de legge ned hele .no
 
Topp