Nedstemt/ikke mulig OD balanse

kermit

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Spessielt med tanke på ODD, mange ser på ODD som en dårlig ting å ha ettersom det betyer at du har blitt angrepet. Men hvis du fullstendig slaketer dine fiender og spiller godt i forsvar får du også mye ODD. Forsvar er også en del av spillet (viste dere det:eek:) og når noen har spillt godt i forsvar syns jeg de skal få lov til å skryte av det :D

Derfor kommer jeg med forslaget om OD balanse ikke bare for ODD også ODA og ODT. Det gjør sånn at når du får OD så trekker den også fra alt du mistet selv så du kan ende opp i minus også :)

Jeg syns det hadde vert artig og hatt dette hvertfal for ODD, kanskje det kunne være valgfritt og skjule som medaljer.
Hva syns dere?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Sånn?:
Forsvarsbalanse +/-
Angrepsbalanse +/-
Totalt +/-

Poengsummen kommer ikke til å vise hvor mye du har drept, bare om du har drept mer enn du har mistet eller omvendt.

Usikker på hvordan disse poengene skal tolkes. ODA er en veldig tydelig målestokk på hvor mye du angriper. Det er umulig å få høy ODA uten å angripe mye, og umulig å angripe mye uten å få høy ODA (hvis man ikke regner med farming, selvsagt). Angrepsbalanse i + må vel bety at du har angrepet lette byer, uten mur, få tropper, eller angrepsbyer. Siden man trenger to nukes for å ta en deffby så vil man automatisk havne i minus om man angriper defensive spillere, og enda mer i minus om man angriper stacks. Likevel vil man instinktivt tolke det som bra å ha mest mulig i pluss, så er redd det vil hindre statshorer fra å angripe de hardere målene.

ODD er en mer vag målestokk siden det eneste den viser er at du har blitt angrepet mye. Du kan få hele stammen til å stacke deg og få skyhøy ODD, uten at du egentlig har gjort noe for det annet enn å whine etter støtte. Man får også høy ODD av å drepe absolutt alt som kommer inn, selv om det ofte fører til at man mister alt man har av deff og at man ikke lengre har noe å forsvare seg med. De som er gode i forsvar vet oftere verdien av å dodge, og det får man jo ikke ODD av. Derfor er man ikke nødvendigvis Deffkongen bare fordi man har høy ODD.

Skulle skrive en rant om forsvarsbalansen og, men nå har mora mi våknet igjen og da blir det skravling en stund.. :| Får se om noen andre tar det, eller om jeg gidder senere en gang. Føler det hele ble temmelig poengløst uten noe poeng, men det får gå.. :p
 

kermit

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
jeg ser det poenget.

Jeg syns det hadde vært morro å se da om man liksom gikk i "pluss" eller "minus" etter et angrep. Kunne kanskje vært noe på TWstats isteden.
Det ville jo gi folk fler tall og leke med. Og folk etterlyser jo fler mål og del mål. Dette kunne jo kanskje ha noe med det å gjøre.
Jeg bare lufter noen tanker.
 
Topp