Nedstemt/ikke mulig OD til KV

Ingmo

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
21
Hei

Jeg fikk en god ide fra en samtale på skype, hadde det gått ann å lage en OD til? alla ODKV ?:p

På bildet under så vises det bedre hva jeg mener.

twting.jpg


Sånn som jeg ser det så burde det ikke vert så veldig veldig vanskelig å få til, når og hvem som er kv lagres jo og det samme regner jeg med at OD gjør også :rolleyes:

Hadde vert veldig kult, og man hadde fått et mye bedre bilde på hvem som er aktiv :)

Mvh ingmo

PS: fikk ikke bilde til å funke :confused: mod hjelp takk :eek:

http://imageshack.us/photo/my-images/804/twting.jpg/
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
støttes :)
Dette forandrer i grunn ikke spillet i det hele tatt heller.
 

DeletedUser

Guest
hadde funket fint tror jeg :) men blir stress å lage det til vil jeg tro..
Men kontoen som du har KV for må også få OD :)

og dette kan bli missbrukes.. vist en blir masse nuket.. så får en i stammen masse OD fra KVen.. så vil de angripe han også og så ta KVspilleren for å få mindre modstand :)

ergo en fin ide, men lett å utnytte
 

DeletedUser

Guest
Du har misforstått litt;)

Forslaget er at man kan se hvor mye od kontovakten har skaffet kontoen h*n sitter, ikke at od blir overført til kontositter:)
 

DeletedUser

Guest
og dette kan bli missbrukes.. vist en blir masse nuket.. så får en i stammen masse OD fra KVen.. så vil de angripe han også og så ta KVspilleren for å få mindre modstand :)

ergo en fin ide, men lett å utnytte

mente her at vist noen i stammen ser at en person i stammen øker like mye/ganske likt som en annen person i stammen, så er det lett å se at han ene personen er KV. så begynner de å angripe den personen også for å lette presset på hovedmålet :)

så jeg tror ikke jeg støtter det, vist det ikke vil være en mulighet å skjule det
 

DeletedUser

Guest
hadde funket fint tror jeg :) men blir stress å lage det til vil jeg tro..
Men kontoen som du har KV for må også få OD :)

og dette kan bli missbrukes.. vist en blir masse nuket.. så får en i stammen masse OD fra KVen.. så vil de angripe han også og så ta KVspilleren for å få mindre modstand :)

ergo en fin ide, men lett å utnytte

Den ser jeg...Men kan vel ha en funksjon som med medaljer? ha muligheten for å skjule disse poengene?
 

DeletedUser

Guest
syns heller vi kunne hatt en sånn KV medalje bekjempet

sånn vanlig medalje per angriper tatt :)

10k OD = tre
100k OD = bronse
1mil = sølv
25mil = gull

osv :) (kan ikke medaljene.. bare et forslag)
 

DeletedUser

Guest
Støttes ikke. Dette blir altfor random i forhold til hva som skal regnes som kontovaktens OD. I angrep kan det lett begrenses til OD'en man får fra de angrepene kontovakten har sendt ut, men i forsvar blir det mye vagere:

Skal man få OD kun fra angrep som sendes mens kontovakten sitter, eller fra de angrepene som treffer mens han sitter? Det kan bli helt feil med tanke på hvor mye kontoeier har gjort selv på forhånd, eller hvor mye kontvakten selv gjør mens han sitter.

Er det kontoeieren eller kontovakten som har mekket stacksene? Dersom kontoeieren har mekket stacks og ordnet opp, og bare satt opp en kv som skal tagge nye incs mens han selv sover litt, blir det da riktig at kontovakten skal få masse OD bare for å titte på rapportene?

Eller om kontovakten mekker stacks, skulle han da fått OD'en kun for perioden han sitter kontoen eller sålenge de aktuelle stacksene er intakte?

Hva hvis en by får et par incs med kjempelang reisetid mens kontovakten sitter, han mekker en mongostack før kontoeieren logger på igjen, og så i etterkant får samme byen 500 nye inc (all nukes) fra resten av fiendestammen som treffer før de to første incsa. Blir det da riktig at kontovakten kun skal få OD for de to eldste angrepene fordi det var de han visste om da han satt? Eller får han ikke OD for noen av dem fordi ingen traff mens han var kv?

Det er jo også som kjent relativt vanlig med spioninfo eller ulojale stammemedlemmer som lekker informasjon. Hvis man får kloa i en claimeliste og en storoffensiv fra fienden og en kontovakt fikser stacks over hele fronten og frigjør snipebyer og hele pakka før det overhodet finnes et eneste inc, og dette gjør at alle fiendens offbyer går rett i veggen mens kontoeieren selv bare sitter og glor, vil ikke det ødelegge prinsippet med KV-OD en smule?

En KV kan også bare drite i å dodge for å få KV-OD.

Edit: poenget var å vise hvor mange problemer som vil oppstå ved å legge til en slik funksjon, og hvordan det - uansett hvordan man regner ut KV-OD'en - aldri vil kunne bli helt rettferdig og "korrekt".
 
Sist redigert av en moderator:

Ingmo

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
21
Det jeg tenkte var at i tillegg til at konto eier får od så får også kv mens han sitter, trenger ikke gjøre det vanskeligere. Poenget er jo ikke å ta ifra konto eier od, bare se at kv også har gjort noe, men som det ble kommentert ovenfor her så det å ha det som en medalje var heller ikke dumt, da kan man skjule det.

Dette med denne tråden er jo å diskutere fram noe som funker, så du må gjerne komme med forslag på problemene du legger fram Wynja :)

Mvh ingmo
 

DeletedUser

Guest
Nei jeg tolket det heller ikke som at kontoeier skulle miste OD. :)

Problemene jeg la frem var jo nettopp av en slik art at det ikke finnes noen tilfredsstillende løsning på dem, det var det som var poenget. Om du leser igjen så ser du at det jeg legger frem faktisk er en hel del løsninger eller måter å gjøre det på, pluss problemet med den løsningen.

Om noen derimot skulle finne enda en løsning som viser seg å være vanntett så vil jeg erklære ham/henne som et geni :)
 

DeletedUser

Guest
eller bare mye mer random.. bare det kommer antall angrep KVen har hatt mens du satt på den :p hehe
 

DeletedUser

Guest
Blir jo nesten en slags "kommandoer utført mens kontovakt" da.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Støttes ikke. Da er jeg heller for en medalje der mann feks får en medalje for antall drepte adelsmenn på en KV. En ekstra "kongemorder".
 
Topp