OIM`s tid er omme!

DeletedUser

Guest
Tiden til OIM er nå forbi på verden 2. Lenge har stammen vært med blant de beste. Det har vært en verden med mange muligheter, og vi har hele tiden vært bevisste på å utnytte disse mulighetene til fornuftens beste.

Fakta:

Per dags dato er OIM ranket som nr 8 med 26 medlemmer. Det betyr at OIM er en av verden 2`s stammer med høy poengsum og lite spillere. Dette har vært et bevisst valg. For hvorfor skal man ikke fokusere på kvalitet fremfor kvantitet?
I tillegg har vi følgende rank på OD-D og OD-A:
OD-A: Rank 6 Order of the illuminati 151,46 Mio.
OD-D: Rank 4 Order of the illuminati 270,49 Mio.

Respekt? Nja, det er opp til deg som leser å vurdere. Det er ihvertfall bemerkelsverdig at OIM har ligget der de er nå med antallet medlemmer stammen har.

Historikk:
Stammen ble stiftet den 02.07 kl 22:27 av spilleren slavko. Slavko var i utgangspunktet leder for NoVi, men ønsket å etablere rekrutteringsstammer til moderstammen. Dermed stiftet dem NoVi 2 og NoVi 3. OIM har sitt utløp fra NoVi 3. Dvs. den underdogstammen med minst å si. Skrotum ble mannen som skulle styre NoVi 3. En spiller som var meget sentral i begynnelsen av v2. Hard som en nøtt med mest angrepsbyer. Etter en stund fikk han med seg Gullfisk og Geirur i ledelsen. Og slik ballet det på seg videre. Slavko gikk tilbake til NoVi for å sørge for at "moderstammen" fortsatte sitt løp. Og en stor krig var under planlegging, nemlig mot Elite. Godeste Geirur og Gullfisk var imot dette stuntet, bakgrunnen var kjennskap til flere av Elite spillerne gjennom BoL på verden 1. Der vi var rimelig fornøyd med lederskapet. Dermed oppstod det gnisninger mellom NoVi og NoVi 3.

En stund seinere valgte vi derfor å skifte navn på stammen fra NoVi 3 til NuVi, for å skille oss litt ut.Og seinere ble vi oim. Bakgrunn kan leses her:
http://forum.tribalwars.no/showthread.php?t=2240&highlight=NoVi+3
Jeg vil ikke gå nærmere inn på dette, men jeg svarer gjerne på spørsmål som vil dukke opp, så lenge de er lagt frem på en ordentlig måte.

Men, hva nå? Og hva skjer fremover?
OIM har hatt flere kriger å krige gjennom tiden. Når jeg går igjennom krigene så har det alltids kommet noe i veien for at vi ikke har fått fullført krigen. Enten det har vært merge eller rett og slett oppløsning av stammer, der spillerne har enten gått til -rome- eller Elite. Med tanke på vår alliert og iap, har de begge sørget for at vi har mistet krigsmål. Noe som sørger for at vi faktisk har en del på begge disse to stammene som vi egentlig ikke burde akseptert. Derimot har vi vært realistiske og sørget for at vi ikke har gått på noen store smeller for tidlig.

Det jeg nå vil frem til, er at det er på tide å ta en side i krigen. Og en side skal vi ta............Og hvilken vei? Les og du vil få vite...

Elite vi vil ryggen snu til, og -rome- vi vil hjelpe.
Her er litt om hvorfor gå imot Elite: De har lenge vært våres alliert, men på hvilke grunnlag? I januar/februar når jeg var aktiv, spurte jeg om OIM kunne få vite hvorfor Elite ønsket allianse med oss og hvilken verdi vi hadde for dem. Desverre klarte Elite aldri å svare på dette. Videre når Elite begynte å slite med AriCa, måtte de hente inn nye spillere for å sørge for at de lå på poeng toppen. Og hva skjedde? De tok fra oss vår daværende eneste fiende, og sørget for at vi aldri fikk gjort det comebacket som var fortjent. Jeg er en spiller av åpenhet og liker stammer som kjemper på basis av ærlighet og fornuft. Og desverre har alliansen som står mellom Elite og OIM, hele tiden vært en stille allianse, bortsett fra da vi har støttet Elite etter spørsmål.

Det står mye respekt av Elite, og jeg vil absolutt ikke svartemæle noen. De har gode krigere, de har et mål og ønske om å opprettholde seg på toppen, noe de har klart på alle mulige måter. Men desverre er jeg hele tiden nødt til å velge på basis av fornuftens ideologi, og hva som er til det beste for OIM`s medlemmer. Det er medlemmene som skal stå i fokus, og det er dem man skal jobbe for og tilrettelegge for. Ikke visa versa. Derfor har vi bestemt følgende.

OIM`s spillere vil i fremtiden fortsette under stammen -Rome-.
Vi har selvsagt hatt våres uenigheter, og spillerne som har base i k44, har vi vært temmelig irriterte på i lang tid.

La FORNUFTEN strømme ut i verden, viten, frihet og lykke!!!Vi skal nå være frempå, og sørge for en progressiv framgang mot opposisjonelle krefter. La oss kjøre på nå som -Rome- spillere!!!

Og hva sier fornuften i oss? Er dette den rette veien? Er dette noe VI skal gjøre? VI VIL VÆRE EN DEL AV FREMTIDEN. Og hva er ikke bedre enn en fremtid sammen med -Rome-?

Sammenslåingen har vi sett frem til, fellesskapet har vi sett frem til, en ny vending på verden 2 har vi sett frem til. Og alt dette er noe vi vil bidra med. Istedenfor å være egoister, vet vi, at dette må gjøres i fellesskap med andre. Og derfor har vi valgt -Rome-. En herlig og oppegående ledelse, som tar kontakt, vil ha kontakt, og opprettholder kontakten. En stamme som kan kommunisere. Og en stamme som respekterer andre.

OIM over og ut!

Geirur
Leder OIM
 

Ziggi

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Cloyster,Det vet ikke du noe om.

Du sitter sikkert sammen med de gode gamle elite folka og drikker kaffe og snakker dritt om rome og alle;o
 

DeletedUser

Guest
Cloyster,Det vet ikke du noe om.

Du sitter sikkert sammen med de gode gamle elite folka og drikker kaffe og snakker dritt om rome og alle;o

Hell yeah :cool: Jo, eg veit ganske mykje om det. Eg var i -Rome- ei stund som Nut777 og lo meg ihjel av alle tullingane i stammen og stakkars runinter som prøvde å få styr på dei.
 

DeletedUser

Guest
Og hva skjedde? De tok fra oss vår daværende eneste fiende, og sørget for at vi aldri fikk gjort det comebacket som var fortjent.

spenstig at dere skylder på elite på den der, for etter hva statestikkene dra den flotte comeback krigen deres viste så vekslet det mellom lav adling fra begge parter og at LAW banket dere o_O
 

DeletedUser

Guest
Dette er bra.

Må si jeg respekterer deg/ dere for dette valget.
Det er ikke uten klump i halsen det å slette en stamme.

Vi vil få en flott tid sammen nå, det er jeg sikker på.
Har i tilleg stor respekt for deg som person.

Mvh
runinter
 

Granpa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Sier vel mest om hvor dårlig Elite er da når tullingene adler Elite så det griner etter:)
 

DeletedUser

Guest
Dette skaper en interessant vri i en ellers turbulent verden. Jeg må først og fremst berømme Geirur for måten han fremlegger dette på. Moro med slike avhandlinger, og du vil fortsette med det.

Verden 2 er virkelig den mest interessante serveren på .no. Keep it up!
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
spenstig at dere skylder på elite på den der, for etter hva statestikkene dra den flotte comeback krigen deres viste så vekslet det mellom lav adling fra begge parter og at LAW banket dere o_O

Agreed, til tross for at OIM og -Rome- sammarbeidet mot LAW så kom LAW sterkest ut, dem tok OIM igjen på rankene og forsatte sin vekst imotsetning til OIM. Jeg var selv i Elite på tiden dette skjedde og så at Ledelsen i Elite sa: "Vi skal ikke blande oss inn, og ikke støtte deres fronter, derimot vi kan plage -Rome- for å gi dem en fair fight" (kanskje ikke ordrett).

Hvor nært dette sammarbeidet mellom OIM og -Rome- mot LAW var, er usikkert. Uansett 2 stammer som var dobbelt så stor som LAW tilsammen på tiden tapte stort mot LAW. Etterhvert ebbet krigen ut til småadlinger.

At dere velger -Rome- siden er forståelig mtp Elite's merge med LAW, men til gjengjeld så var ikke dette en direkte aktiv krig den siste tiden før mergen. Men for all del, styrk opp rank 3 og gå imot Elite.

Jeg har selv sittet å ventet på OIM's valg av merge pga størrelse og lokalisering. Lykke til videre i -Rome- og måtte avgjørelsen gagne dere fremover
 

DeletedUser

Guest
:mad::mad:

Forrig gang BIRKI holdt på å ta dere igjen på rankingen, så merga dere med Wp, nå tok vi dere igjen men nå merger dere med OIM! :mad:
 

DeletedUser

Guest
Joda, dere er en skikkelig respektert stamme, hvertfall når dere bryter en allianse når stammen har en dårlig periode, og har mye motgang.
Dette er v2 i et nøtteskall!
 

DeletedUser

Guest
Joda, dere er en skikkelig respektert stamme, hvertfall når dere bryter en allianse når stammen har en dårlig periode, og har mye motgang.
Dette er v2 i et nøtteskall!

Kan man si at man ligger som man reder?
 
Topp