Diskusjon Oppklaring rundt regelverket

DeletedUser

Guest
Det har vært litt diskusjon rundt dette allerede, men jeg tenkte jeg skulle ta det opp i ordnede former. Med andre ord, en tråd dedikert til diskusjon rundt regelverket IG. Forhåpentligvis vil det være til hjelp for teamet i deres påståtte omskrivning av regelverket.

Jeg ser helst at folk holder seg for gode til å komme med konkrete eksempler på straffer og lignende, da forumreglene ikke liker det.

Først en påstand;
  • Modereringen skal foregå etter hva som faktisk står skrevet i de offentlige reglene.
  • Alle verdener skal modereres på samme vis. Dersom spiller A blir straffet for handling B på verden C, så ville den spilleren også bli straffet for det samme på verden D.

Grunnlaget for at jeg ønsker å lufte disse påstandene er for det første at det er ønskelig å unngå forskjellige tolkninger av reglene, og for å unngå forskjellig moderering av regelverket. Da det er åpenbart at teamet ikke er enige i hva det faktisk står i regelverket er jeg redd det er nødvendig.

Det er noen regler det kan være ekstra mye forvirring rundt. Så derfor kommer jeg til å slenge ut noen punkter for en del av reglene, om hva de faktisk sier. Jeg ønsker meg at dersom noen i teamet er uenige i de punktene så skal de si ifra, og ta en diskusjon rundt det - basert på hva som står i reglene i skrivende stund. Hvorfor? Vel, det gir oss alle en mulighet til å se grundigere på reglene, og ta diskusjonen rundt det uten å måtte gå inn på konkrete eksempler og dermed bryte forumreglene.

[spoil]
§4) Fletting av 2 kontoer

Det er generelt tillatt for en spiller å la en eller flere andre spillere å ta over en annen kontos landsbyer uten en kamp. (Landsbyene må fortsatt taes over med adling, det er ikke mulig å overføre byer til en annen konto.) Det er imidlertid noen begrensninger som må følges: Kontoer på samme internett tilkobling kan ikke flettes. Dette inkluderer kontoer som tidligere har blitt spilt utelukkende eller nesten utelukkende fra den samme internettforbindelsen. En konto kan ikke spilles av en kontovakt langsiktig bare for å kunne gi bort landsbyene senere. Som alltid så kan ikke kontovakten angripe før minst 24 timer etter kontovakten er avsluttet.

§7) Pushkontoer


  • Det er ikke tillatt å opprette kontoer kun til fordel for en annen konto, eller å holde inaktive kontoer aktive for det formålet. Kontoer som brukes bare til å støtte andre kontoer vil bli utestengt. Kontoer som bevisst blir pushet av pushkontoer vil også bli straffet. Hvis du mistenker at en konto blir brukt bare for å pushe deg eller en annen konto bør du rapportere dette ved å sende en supporthenvendelse.
    Eksempler:
    1. Hvis du bestemmer deg for å slutte å spille har du ikke lov til å fortsette å spille kontoen bare for å pushe en eller flere andre kontoer! Bruk av en permanent (eller vekslende) kontovokter for dette kan resultere i utestengelse av vokters konto også.
    2. Hvis du mottar ressurser fra en klar pushkonto må du rapportere dette. Hvis du ikke rapporterer transportene kan kontoen din bli utestengt sammen med pushkontoen.
    3. Gi landsbyer bort og så adle flere landsbyer for å gi bort igjen regnes som pushing, ettersom kontoen ikke gagnes av dette.
    4. Ressurstransporter er i orden, men eksempler på pushing finnes der en konto som ikke blir spilt og ikke vokser, bare sender ut ressurser. Dette er også ulovlig.
    5. Bruke tropper for å hjelpe å tømme landsbyer for stammen er akseptabelt, men når en konto ikke gagnes eller vokser, så er angrep bare sett på som pushing og kontoen vil bli utestengt for det.
    6. Når en spiller slutter, er det akseptabelt å sende ut sine tropper og la byene sine bli adlet, ettersom de ikke vil spille lenger. Å rekruttere disse troppene på nytt for å sende dem ut igjen og igjen anses som ulovlig og vi vil utestenge kontoer for det.
  • [/spoil]

    Påstander:
    • Det er ingen begrensninger på hvor mange som kan adle byer av en konto ( §4 ).
    • Det er ingen begrensninger på hvor stor andel av byene til en spiller som skal adles for at det skal være OK. Det kan være fra én ( eventuelt to, siden det tross alt står flertall ) by til alle ( §4 ).
    • Dersom man lar noen adle byer fra deg så er det ingen regel mot å starte å adle på egen hånd igjen.
    • Det er lov å gi bort byer igjen hvis man allerede har latt seg bli adlet delvis eller fullstendig ned i en tidligere periode, så lenge man ikke adlet de nye byene med det mål for øyet å gi dem bort igjen ( §7.3 ).
    • Til tross for hva minst én moderator har påstått så står det ingenting om at den spilleren som blir adlet i §4 må gå inn som dual på en av de kontoene som adler den ned.
    • Ved internadling av en spiller som slutter er det lov å rekrutere nye tropper etter at troppene har blitt sendt ut. De nyproduserte troppene kan derimot ikke sendes ut igjen ( §7.6 ).
    • Det impliseres sterkt at man bare kan la seg selv bli adlet av når man ikke slutter dersom man har kontovakt, men det kan også tolkes slik at en annen kontos landsbyer henviser til noen andre enn de som adler. Tvetydig ( §4 ).

    [spoil]
    §6) Rundskriv

    Rundskriv er ment til å redusere belastningen av å sende større mengder lignende meldinger. Det kan ikke brukes til å distribuere spammeldinger, eller andre meldinger som bryter våre regler. Phishingforsøk som bruker rundskriv vil bli straffet med en global utestengelse fra spillet. Denne funksjonen skal brukes hensiktsmessig. Misbruk av denne funksjonen kan resultere i at disiplinære tiltak blir iverksatt mot kontoen din.
    Eksempler:
    1. Det er tillatt å sende rundskriv med aktuelle stammenyheter.
    2. Det er ikke tillatt å sende personlige rundskriv ved hjelp av verktøy/skript som ikke er levert av tribalwars.no.
    3. Det er ikke tillatt å bruke rundskriv til å sjekke aktivitet til spillere utenfor din stamme.
    4. Det er ikke tillatt å bruke rundskriv til formål som ikke er relevant med tribal wars.
    [/spoil]

    Påstander:
    • Jeg har ikke så mye å si om denne, annet enn at det ikke er noe forbud mot å teste aktiviteten til motspillere ved å sende enkeltmeldinger, så lenge du ikke sender dem fra en konto du er kontovakt for.

    [spoil]
    §9) Bugs og feil

    Hver spiller er forpliktet til å rapportere kritiske feil umiddelbart ved å sende en supporthenvendelse. Det å bruke bugs for å få noen fordel vil føre til at kontoen sperres eller andre straffer.
    Eksempler:
    1. Hvis du innser at du får gratis ressurser på grunn av en feil, har du ikke lov til å bruke denne feilen på noen måte og er forpliktet til å rapportere det straks.
    2. Hvis du innser at du har muligheten til å ha flere enheter enn en gård på nivå 30 støtter er du forpliktet til å rapportere dette umiddelbart.
    [/spoil]

    Påstander:
    • Det står ingenting om at feilene må være tekniske. Det kan da for eksempel være feil i dømmekraft, eller lignende. Det er uansett ulovlig å utnytte det bevisst.

    [spoil]
    §10) Boter og Skript

    Spillet skal kun spilles med en vanlig nettleser. Boter, tilleggsprogrammer (add-ons) til nettlesere og andre programmer som automatiserer aktiviteter i spillet er forbudt. Off-site verktøy er tillatt så lenge de ikke automatisk samler inn informasjon fra kontoer og ikke automatisk sender informasjon, ordre eller meldinger til kontoer. De er imidlertid lov til å automatisk bruke verdensdata levert av oss. Javascript-kommandoer kan bli lagt til i hurtigmenyen, og de kan fylle ut skjemaer (for eksempel legge til tropper som skal rekrutteres i kasernen). De kan ikke utføre mer enn én handling per klikk (for eksempel både fylle ut tropper og klikke rekrutter). Alle userscripts er forbudt! Hvis du ikke er sikker på om et skript eller verktøy er tillatt bør du be om tillatelse til å bruke det ved å sende inn en supporthenvendelse eller lage en tråd om det i skript og hjelpemidler på forumet.
    Eksempler:
    1. Det er tillatt å bruke verktøy på TWstats.
    2. Alle skriptene i dette emnet er godkjent av teamet og kan brukes av spillere.
    3. Det er lov å installere verktøy som Google Accelerator som ikke har noen direkte innvirkning på aktiviteten i spillet.
    4. Det er strengt forbudt å tilby eller bruke noen slags verktøy som etterligner premiumkontofunksjoner.
    5. Det er forbudt å innstallere hurtigmenyskript som sender mer enn ett angrep med ett klikk.
    6. Det er forbudt å installere noen form for skript som sender tropper automatisk eller med færre klikk. Unntak fra dette er skript som er i denne tråden.
    7. Det er forbudt å opprette, tilby eller bruke noen form for verktøy som automatisk sender informasjon fra din konto til andre kontoer eller off-site-verktøy i tilfelle et angrep eller en annen hendelse.
    8. Det er forbudt å tilby eller bruke verktøy som automatisk legger til informasjon i kartet eller andre steder.
    9. Det er forbudt å tilby eller bruke verktøy som endrer sidenavigasjonen som allerede finnes ved å opprette snarveier.
    10. Det er forbudt å laste ned verdensdata oftere enn oppgitt på nedlastingssiden.
    11. Det er forbudt å bruke noen skript som fokuserer eller klikker på "angrep"- eller "støtte"-knappene samt "OK"-knappen på bekreftelsessiden. Dette er noe hver og en spiller må gjøre uten et skript.
    [/spoil]

    Påstander;
    • Opera Snap Links er ulovlig, da det er en add-on ( §10 ). Dens funksjon dekkes riktignok mer eller mindre av Opera Links, men det er irrelevant.
    • Hurtigtaster som går gjennom mer enn én fane og sender en kommando er ulovlig ( §10.6 ).
    • §10.11 er utdatert, da spillet automatisk skal fokusere på OK-knappen på bekreftelsessiden.
    • §10.2 er også utdatert, da godkjente skript nå ligger i et eget forum, og ikke den tråden det linkes til.

    [spoil]
    §11) Språk

    Tribal Wars er et norsk spill. Norsk skal være det brukte språket siden det er den norske versjonen av Tribal Wars. Alle profiler, beskrivelser og poster skal være på norsk. Det er ikke tillatt å opprette stammer eksklusivt for en nasjonalitet eller språk og/eller utelukke andre spillerne på grunn av deres nasjonalitet. Stammer kan ha egne forum for andre språk enn norsk, men det er ikke lov å ha utelukkende forum på andre språk enn norsk, eller hovedsaklig forum på andre språk enn norsk. Gjentatte brudd på dette vil føre til stenging av konto. Det er ingen garanti for at supporthenvendelser som ikke er på norsk vil bli besvart, men vi skal gjøre vårt beste for å gjøre det.
    [/spoil]

    Påstander:
    • Veldig, veldig mange stamme- og spillerprofiler bryter denne regelen. Seriøst, jeg tror den bør endres litt :LOL:

    Jeg vil igjen uttrykke et ønske om at det gamle forumet for diskusjon rundt moderering og regler gjenopprettes. Det ser da vitterlig ut til at .net fikser det veldig bra.

    Da håper jeg at teamet kan komme på banen og si seg enig eller uenig ( med begrunnelse hvis uenig, åpenbart ), og at andre kan komme med andre påstander rundt hva regelverket sier. La oss ta denne diskusjonen på en skikkelig måte :hmm:
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Enig i det du skriver, og litt lettere å følge med på hva som skjer når det kommer til den gedigne tråden (som jeg ikke har fått lest igjennom) - når man får et slags sammendrag, eller en post som er inspirert utifra den tråden.

Det er litt urovekkende at modsene har så forskjellige tolkninger av reglene, og en gjennomgang fra deres side hadde ikke vært dumt.
 

DeletedUser

Guest
Jeg føler for å nevne at det fortsatt er ønskelig med en respons fra teamet angående disse reglene, da de både har vært gjeldene over lengre tid, og fortsatt er gyldige.
 

DeletedUser

Guest
"Bruke tropper for å hjelpe å tømme landsbyer for stammen er akseptabelt, men når en konto ikke gagnes eller vokser, så er angrep bare sett på som pushing og kontoen vil bli utestengt for det."

Denne regelen synes jeg oppfordrer til egoisme. Dessuten kan den tolkes litt bredt og er litt selvmotsigende.
 

DeletedUser

Guest
Det vil si at alle kontoene som ikke er med i fronten, men heller jobber med innadling og gråbyadling er ulovlige?
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Det vil si at alle kontoene som ikke er med i fronten, men heller jobber med innadling og gråbyadling er ulovlige?

Windsy, det kjem jo heilt ann på korleis ein tolker det, hehe ;)

Men i teorien, joda. Brudd på reglane :awesome:
 

DeletedUser

Guest
Akkurat, så der må det en omformulering. En forklaring er ikke godt nok.
 

DeletedUser

Guest
Regelverket er TW-spillere sin hellige skrift, og som Bibelen og Koranen kan den tolkes på forskjellige måter.

Dessverre faller mesteparten av teamet under TW-ekstremistgruppen, som resulterer i at de tolker regelverket på en meget radikal måte.

Dette er noe folk flest ikke synes er en gunstig affære i hverdagen, når man opplever at sitt livsverk kan bli ødelagt over natten grunnet den radikale tolkningen av deres hellige skrift.
 

DeletedUser

Guest
Hahahaha Cujos, der skulle du fått litt positivt ryket! ( Men jeg kan dessverre ikke gi til deg igjen ennå.... :LOL: )

Hvorfor ble denne tråden som både inneholder forslag, og legger opp til en diskusjon, flyttet fra Forslag og diskusjoner forumet til Generelt? Når en mod først var innom her kunne den moderatoren også godt tatt seg bryet til å faktisk svare, eh?
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror vel denne tråden ble satt litt til side, ettersom den ble postet 3 timer før det nye regelverket ble annonsert.

Vi ønsker å samle all diskusjonen rundt regelverket i én tråd. Og det håper jeg du forstår.

Hvis du føler at du ikke har fått tilbakemelding på dette i den andre tråden, så kan vel noen gi deg det der. :)
 

DeletedUser

Guest
Disse reglene er fortsatt gyldige i tre dager til ( seks dager når den ble lagt ut ). Jeg har fortsatt uttrykt et ønske om å få en tilbakemelding - hvor vanskelig kan det være? Jeg vil ha meg frabedt at dere ignorerer tråden fram til reglene ikke lengre er gyldige i et forsøk på å slippe å svare.

De er også relevante hvis man skal se på deres moderering opp til nå. Men jeg antar dere ikke har så veldig lyst til det, eh?

Jeg savner også litt tilbakemelding i den andre tråden på dette innlegget, når du nevner det.

En siste ting; Jeg vil anbefale at neste gang noen bestemmer seg for å flytte på en tråd ( vekk fra der den hører hjemme ) så etterlater man i det aller minste en link til den flyttede tråden. Det er meget mulig å lage en slik link - en slags skygge-tråd - som forsvinner etter noen dager. Det er så mye mer sympatisk.
 

DeletedUser

Guest
Så vidt jeg ser, så var posten din et ønske om å diskutere reglene og hvordan de tolkes. Før det nye regelverket trår i kraft ønsket vi jo deres tilbakemeldinger, for å unngå misforståelser og det at reglene skal kunne tolkes. Derfor er den andre tråden stedet man burde komme med forslag. (Ikke det at du skulle kunne forutse at vi skulle legge de ut 3 timer senere (wasntme) )

Du sier vel det egentlig selv i første avsnitt:
Med andre ord, en tråd dedikert til diskusjon rundt regelverket IG. Forhåpentligvis vil det være til hjelp for teamet i deres påståtte omskrivning av regelverket.

Selvom du ikke har fått tilbakemelding på det innlegget i den andre tråden, så har den bidratt på de endringene vi har foretatt de siste dagene. :)

Om det er selve modereringen du vil diskutere og ikke reglene direkte, så kan nok det også gjøres. Men det vil vel være vanskelig uten å refere til tickets?
 

DeletedUser

Guest
Så vidt jeg ser var tråden min også et ønske om å få tilbakemelding fra noen i teamet hvorvidt de var enige eller uenige i de påstandene jeg kom med rundt regelverket. Jeg kom også med et forslag om at forumet for diskusjon rundt regler og moderering gjenopprettes, men det ble glatt ignorert.

Det å få det ut her i offentligheten hva dere måtte mene om generelle spørsmål rundt reglene vil gjøre at man har et referansepunkt til å ta opp andre regler i tickets.

Hvis dere nå har foretatt dere endringer basert på det innlegget skulle jeg gjerne sett dem, i tilfelle jeg faktisk ønsker å gi tilbakemeldinger på det.

kunne du selvfølgelig brukt tiden du har brukt til å svare meg her til å svare på de faktiske påstandene i tråden, men det ville kanskje blitt litt for teit, eh?
 

DeletedUser

Guest
Så vidt jeg ser var tråden min også et ønske om å få tilbakemelding fra noen i teamet hvorvidt de var enige eller uenige i de påstandene jeg kom med rundt regelverket. Jeg kom også med et forslag om at forumet for diskusjon rundt regler og moderering gjenopprettes, men det ble glatt ignorert.

Du vet godt at dette forumet ikke kommer opp igjen. Den gangen det var i bruk var det for det meste brukt til drittslenging og uansett hvor mye man prøvde å rydde, så funket det ikke.

Det å få det ut her i offentligheten hva dere måtte mene om generelle spørsmål rundt reglene vil gjøre at man har et referansepunkt til å ta opp andre regler i tickets.

Vi bruker reglene som utgangspunkt, og disse er vår "bibel". Noen regler har vært uklare, men det er dette vi prøver å fikse med å innføre nye regler. Jeg ser da ikke helt hvilke "generelle spørsmål" vi skal mene noe om.

Hvis dere nå har foretatt dere endringer basert på det innlegget skulle jeg gjerne sett dem, i tilfelle jeg faktisk ønsker å gi tilbakemeldinger på det.

Jeg vet at alle poster som kommer i den tråden blir sett på og vurdert med i reglene. Om de ikke blir endret nøyaktig etter dine forslag, så skal du vite at de er sett på.

kunne du selvfølgelig brukt tiden du har brukt til å svare meg her til å svare på de faktiske påstandene i tråden, men det ville kanskje blitt litt for teit, eh?

Jeg kan si at jeg kommer ikke til å svare på det, fordi jeg tror mye av det allerede er svart på andre steder, og mitt svar da blir lite relevant.
 

DeletedUser

Guest
Du vet godt at dette forumet ikke kommer opp igjen. Den gangen det var i bruk var det for det meste brukt til drittslenging og uansett hvor mye man prøvde å rydde, så funket det ikke.

Det jeg vet er at dere i teamet per dags dato ikke mener at dette forumet kommer tilbake. Det jeg også vet er at dere i teamet har tatt feil utallige ganger, og at denne "sannheten" er meget fleksibel.

Nå var det slik på det forumet at alle innlegg i det forumet måtte godkjennes av noen i teamet før det ble lagt inn. At dere ikke da greide å holde styr på hva som kom inn sier nok mest om deres evner. Så lenge dere skjerper dere burde det ikke være et problem. Dere kan også kontakte teamet på .net, da det virker som om de får det til å fungere aldeles utmerket.

Men nå kan man jo få inntrykk av at dere i teamet ikke ønsker å svare på spørsmål rundt regelverket, noe denne tråden er et utmerket eksempel på.

Vi bruker reglene som utgangspunkt, og disse er vår "bibel". Noen regler har vært uklare, men det er dette vi prøver å fikse med å innføre nye regler. Jeg ser da ikke helt hvilke "generelle spørsmål" vi skal mene noe om.

Siden du tydeligvis ikke har lest denne tråden ( what the fridge? ) så kan jeg forklare; Jeg har skrevet ned en del påstander om hva reglene sier. Jeg ønsker at de enten skal bli bekreftet eller avkreftet av noen i IG teamet. Dersom teamet ønsker å avkrefte dem forventer jeg selvfølgelig en begrunnelse basert på de skrevne reglene.

Jeg vet at alle poster som kommer i den tråden blir sett på og vurdert med i reglene. Om de ikke blir endret nøyaktig etter dine forslag, så skal du vite at de er sett på.

Godt å vite at dere ikke er blinde. Dersom de ikke blir tatt hensyn til kan jeg jo alltids utnytte det senere.

Jeg kan si at jeg kommer ikke til å svare på det, fordi jeg tror mye av det allerede er svart på andre steder, og mitt svar da blir lite relevant.

:LOL:

Du kunne selvfølgelig ikke tenke deg å henvise til hvor det er svart på? Ikke? Nei, det var sjokkerende.

Så her har vi da en IG mod som nekter plent å svare på relativt rett fram spørsmål om regelverket. Skuffende, skuffende...

[spoil]
thats_so_craven.jpg
[/spoil]​
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Skuffende, ja. Men ikke særlig overraskende, e det vel? Æ mene.. Langt ifra første gangen at slikt skjer.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Først en påstand;
  • Modereringen skal foregå etter hva som faktisk står skrevet i de offentlige reglene.
  • Alle verdener skal modereres på samme vis. Dersom spiller A blir straffet for handling B på verden C, så ville den spilleren også bli straffet for det samme på verden D.

Det stemmer om du mener at spiller A gjør det samme på verden C og D.

Påstander:
  • Det er ingen begrensninger på hvor mange som kan adle byer av en konto ( §4 ).
  • Det er ingen begrensninger på hvor stor andel av byene til en spiller som skal adles for at det skal være OK. Det kan være fra én ( eventuelt to, siden det tross alt står flertall ) by til alle ( §4 ).
  • Dersom man lar noen adle byer fra deg så er det ingen regel mot å starte å adle på egen hånd igjen.
  • Det er lov å gi bort byer igjen hvis man allerede har latt seg bli adlet delvis eller fullstendig ned i en tidligere periode, så lenge man ikke adlet de nye byene med det mål for øyet å gi dem bort igjen ( §7.3 ).
  • Til tross for hva minst én moderator har påstått så står det ingenting om at den spilleren som blir adlet i §4 må gå inn som dual på en av de kontoene som adler den ned.
  • Ved internadling av en spiller som slutter er det lov å rekrutere nye tropper etter at troppene har blitt sendt ut. De nyproduserte troppene kan derimot ikke sendes ut igjen ( §7.6 ).
  • Det impliseres sterkt at man bare kan la seg selv bli adlet av når man ikke slutter dersom man har kontovakt, men det kan også tolkes slik at en annen kontos landsbyer henviser til noen andre enn de som adler. Tvetydig ( §4 ).

Nå har jeg ikke tenkt så fryktelig mye på de forskjellige måtene den gamle flettingregelen kunne tolkes, men når du nevner det så har du nok rett. Nå er den uansett fjerna! Ang tidligere §7 (nå §6) så har det også blitt endra i de nye reglene.


Påstander:

  • Jeg har ikke så mye å si om denne, annet enn at det ikke er noe forbud mot å teste aktiviteten til motspillere ved å sende enkeltmeldinger, så lenge du ikke sender dem fra en konto du er kontovakt for.

Tror du kanskje blander rundskriv reglene med det som står under §3) Kontovakt? Der står det nemlig at det ikke er lov å bruke en annen konto for og sjekke om andre er online. Rundskriv regelen sier ingenting såvidt jeg kan se om kontovakt.


  • Det står ingenting om at feilene må være tekniske. Det kan da for eksempel være feil i dømmekraft, eller lignende. Det er uansett ulovlig å utnytte det bevisst.

Dette har vi også diskutert tidligere, og jeg var ikke enig i det såvidt jeg husker. Dette ble da uansett endra i de nye reglene.

Påstander;

  • Opera Snap Links er ulovlig, da det er en add-on ( §10 ). Dens funksjon dekkes riktignok mer eller mindre av Opera Links, men det er irrelevant.
  • Hurtigtaster som går gjennom mer enn én fane og sender en kommando er ulovlig ( §10.6 ).
  • §10.11 er utdatert, da spillet automatisk skal fokusere på OK-knappen på bekreftelsessiden.
  • §10.2 er også utdatert, da godkjente skript nå ligger i et eget forum, og ikke den tråden det linkes til.

Nå er jeg ikke storbruker av hurtiglinker og annet dilldall i Opera, men om det du sier stemmer om det er en add-on.
De to siste punktene er fiksa i de nye reglene.

Påstander:

  • Veldig, veldig mange stamme- og spillerprofiler bryter denne regelen. Seriøst, jeg tror den bør endres litt :LOL:

Det er sant. Det ble også lagt til i de nye reglene.
 

DeletedUser

Guest
Ah, bedre seint enn aldri! Jeg måtte bare mase... tre? fire? ganger!

Bare et par punkter jeg vil være sikker på om jeg forsto svaret ditt rett. Jeg er sikker på at du finner dem.

Det stemmer om du mener at spiller A gjør det samme på verden C og D.

Utmerket.

Nå har jeg ikke tenkt så fryktelig mye på de forskjellige måtene den gamle flettingregelen kunne tolkes, men når du nevner det så har du nok rett. Nå er den uansett fjerna! Ang tidligere §7 (nå §6) så har det også blitt endra i de nye reglene.

Utmerket.

Tror du kanskje blander rundskriv reglene med det som står under §3) Kontovakt? Der står det nemlig at det ikke er lov å bruke en annen konto for og sjekke om andre er online. Rundskriv regelen sier ingenting såvidt jeg kan se om kontovakt.

Nja, jeg brukte info fra begge reglene. Men jeg antar at du er enig i påstanden.

Dette har vi også diskutert tidligere, og jeg var ikke enig i det såvidt jeg husker. Dette ble da uansett endra i de nye reglene.

Ja, det har vi diskutert tidligere. Og du ga heller ikke da noen begrunnelse for hvorfor jeg ikke har rett. Så jeg antar du ikke har noen, og jeg hadde rett. Go me!

Nå er jeg ikke storbruker av hurtiglinker og annet dilldall i Opera, men om det du sier stemmer om det er en add-on.
De to siste punktene er fiksa i de nye reglene.

Betyr det at du er enig i at hurtigtaster som gjennomførte flere handlinger var ulovlig med de forrige reglene? Jeg syns svaret ditt var litt uklart, så ønsker å være sikker.

Det er sant. Det ble også lagt til i de nye reglene.

Fortreffelig.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Betyr det at du er enig i at hurtigtaster som gjennomførte flere handlinger var ulovlig med de forrige reglene? Jeg syns svaret ditt var litt uklart, så ønsker å være sikker.

Det kommer litt an på hva man tenker på som handlinger.
Jeg mener å huske at noen mente at det og bytte faner ikke telte som en handling da en handling i følge reglene skulle være spillrelatert - sette inn tropper, trykke angrip og ok f.eks.
 
Topp