Optimal landsbystørrelse

DeletedUser

Guest
Er det noen som har en oversikt over hva som er optimal landsbystørrelse? Hvilke bygg burde oppgraderes helt? Hvilke burde ikke oppgraderes mer enn nødvendig, for å spare på landsbyboere til tropper.
 

DeletedUser

Guest
Bygninger
Hovedkvarter (Nivå 20)
Brakker (Nivå 25)
Stall (Nivå 20)
Verksted (Nivå 5)
Akademi (Nivå 1)
Smie (Nivå 20)
Samlingsplass (Nivå 1)
Statue (Nivå 1)
Marked (Nivå 20)
Hogstfelt (Nivå 30)
Leiregrop (Nivå 30)
Jerngruve (Nivå 30)
Gård (Nivå 30)
Varehus (Nivå 30)
Skjulested (Nivå 0)
Mur (Nivå 20)

Nu så har du en bra off by och alla dina byar har samma poäng.
 

stein905

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Viss jeg forstår det rett, syns jeg ikke at du trenger å bygge ut: hovedhuset, brakkene, gården (viss ikke du skal satse på forsvar/ angrep i begynnelsen), markedet, og skjulestedet! (Ikke i starten mener jeg :p)

Det du bør helst satse på er: Leiregrop (30), hogstfelt (30), Jerngruve (30) og en del av varehuset ditt så det ikke blir fullt! (anbefaler 25- 30)
kanskje litt mye å kreve, for det tar en tid å oppgradere alle resussene til max level, men da du har klart det, er det da du kan begynne å spille spillet ;) =D
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Viss jeg forstår det rett, syns jeg ikke at du trenger å bygge ut: hovedhuset, brakkene, gården (viss ikke du skal satse på forsvar/ angrep i begynnelsen), markedet, og skjulestedet! (Ikke i starten mener jeg :p)

Det du bør helst satse på er: Leiregrop (30), hogstfelt (30), Jerngruve (30) og en del av varehuset ditt så det ikke blir fullt! (anbefaler 25- 30)
kanskje litt mye å kreve, for det tar en tid å oppgradere alle resussene til max level, men da du har klart det, er det da du kan begynne å spille spillet ;) =D
Og dette er det rådet du _ikke_ bør høre på...
 

DeletedUser

Guest
Vel det er forskjellige måter å oppgradere landsbyene sine på, og alle har vel sine egne meninger. Satse på resurser i begynnelsen er smart, men man må også ta smie, brakke og litt mur for å ha noe til å beskytte landsbyen.
Og poeng dreper ikke, så du bør ikke tenke så mye på det.

Men, jeg personlig anbefaler å ha landsbyen din på 5000~ poeng
Har ikke det selv akkurat nå, men har testet det på .net

Et eksempel;

Bygninger
Hovedkvarter (Nivå 30)
Brakker (Nivå 25)
(Stall (Nivå 20)) < Dersom det er en angreps landsby
Akademi (Nivå 1)
Smie (Nivå 20)
Samlingsplass (Nivå 1)
Statue (Nivå 1)
Marked (Nivå 20)
Hogstfelt (Nivå 20)
Leiregrop (Nivå 20)
Jerngruve (Nivå 20)
Gård (Nivå 30)
Varehus (Nivå 30)
Skjulested (Nivå 0)
Mur (Nivå 20)

Man må ikke ha Marked på nivå 20, i noen landsbyer kan man ha den på nivå 15.
Som dere ser er Hovedkvarteret fult oppgradert, og det er fordi at resursene er så lave, så er det best å ha hovedkvarteret fult sånn at det blir mer litt balansert. :)

Fordeler
Dette virker sikkert helt teit men tro det eller ei, du kan få plass til ca 22.000 tropper denne måten, kan både være forsvar eller angrep.
Og, med lite poeng holder man moralen sin nede. :)

Ulemper
Litt lite resurser i timen, men i lengden er det bra.
Som sakt, poeng dreper ikke. :)

Sikkert utrolig mange som er uenige med meg, men dette er helt og fult min egen lille mening ^^
 

DeletedUser

Guest
Er allerede over 9.000 poeng på hovedbyen min, så hvordan jeg bygger meg opp fra jeg er liten er egentlig ikke så viktig. Det er det å finne ut av hva de optimale nivåene på byggningene er når byen er ferdig jeg var ute etter. Man må ha mulighet til å forsvare byene sine, samtidig som man kan spille oppensivt.

Synes Cecilia sitt svar ser bra ut. Takk!
 

DeletedUser

Guest
Såpass ja... Interessant Linnie... Det betyr en del drastiske tiltak, men det høres bra ut..

Men over til en annen ting jeg kom på. Burde man ha byer som hver for seg kun prioriterer forsvar/angrep, eller funker det bra med blanda?
 

DeletedUser

Guest
Såpass ja... Interessant Linnie... Det betyr en del drastiske tiltak, men det høres bra ut..

Men over til en annen ting jeg kom på. Burde man ha byer som hver for seg kun prioriterer forsvar/angrep, eller funker det bra med blanda?

Jeg mener at det er best å ha forsvar og angreps landsbyer for seg selv. Hvis ikke, føler jeg at jeg kaster bort gårdsplass. Men man bør egentlig bare gjøre det man føler seg trygg på og håpe at det får deg til tops :)
 

DeletedUser

Guest
Vel det er forskjellige måter å oppgradere landsbyene sine på, og alle har vel sine egne meninger. Satse på resurser i begynnelsen er smart, men man må også ta smie, brakke og litt mur for å ha noe til å beskytte landsbyen.
Og poeng dreper ikke, så du bør ikke tenke så mye på det.

Men, jeg personlig anbefaler å ha landsbyen din på 5000~ poeng
Har ikke det selv akkurat nå, men har testet det på .net

Et eksempel;

Bygninger
Hovedkvarter (Nivå 30)
Brakker (Nivå 25)
(Stall (Nivå 20)) < Dersom det er en angreps landsby
Akademi (Nivå 1)
Smie (Nivå 20)
Samlingsplass (Nivå 1)
Statue (Nivå 1)
Marked (Nivå 20)
Hogstfelt (Nivå 20)
Leiregrop (Nivå 20)
Jerngruve (Nivå 20)
Gård (Nivå 30)
Varehus (Nivå 30)
Skjulested (Nivå 0)
Mur (Nivå 20)

Man må ikke ha Marked på nivå 20, i noen landsbyer kan man ha den på nivå 15.
Som dere ser er Hovedkvarteret fult oppgradert, og det er fordi at resursene er så lave, så er det best å ha hovedkvarteret fult sånn at det blir mer litt balansert. :)

Fordeler
Dette virker sikkert helt teit men tro det eller ei, du kan få plass til ca 22.000 tropper denne måten, kan både være forsvar eller angrep.
Og, med lite poeng holder man moralen sin nede. :)

Ulemper
Litt lite resurser i timen, men i lengden er det bra.
Som sakt, poeng dreper ikke. :)

Sikkert utrolig mange som er uenige med meg, men dette er helt og fult min egen lille mening ^^
Da kan jo motstandere se forskjell på O og D byene dine?
Og man må jo ha rambukker og katapulter ._.
 

DeletedUser

Guest
Men hvis man har noen byer der man kun prioriterer forsvar. Da kan man vel sørge for at de byene støtter angrepsbyene? og omvendt... Da vil ikke fienden se forskjell på byene lenger?
 

DeletedUser

Guest
Da kan jo motstandere se forskjell på O og D byene dine?
Og man må jo ha rambukker og katapulter ._.

Ja, man kan ha noen O landsbyer med ram og kata, og man senere også ha en egen speider landsby. Virker sikkert helt rotete men senere når du har 100 landsbyer, er det greit å ha ^^
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Såpass ja... Interessant Linnie... Det betyr en del drastiske tiltak, men det høres bra ut..

Men over til en annen ting jeg kom på. Burde man ha byer som hver for seg kun prioriterer forsvar/angrep, eller funker det bra med blanda?

Blandet er kun første byen.

Og til det andre spørsmålet, hva om man har innkommende angrep på begge? ;)
 

DeletedUser

Guest
Sett at begge angrepene, som kommer frem noenlunde samtidig så vil du miste begge byene dine fordi støtten fra D byen forsvinner når du mister den, og så sitter du igjen med 0 byer.
 

DeletedUser

Guest
Ok, skjønner. Du har klart å overtale meg. Men tilbake til hovedspørsmålet da; hvilke nivåer burde egentlig byggnigene ligge på i forsvarsbyen, angrepsbyen, og hovedbyen? Jeg er fortsatt litt usikker på hvilke nivåer jeg skal bruke på byene mine. Har 5 byer totalt.
 

DeletedUser

Guest
Sett at begge angrepene, som kommer frem noenlunde samtidig så vil du miste begge byene dine fordi støtten fra D byen forsvinner når du mister den, og så sitter du igjen med 0 byer.

Jo, men sett at man har 2-3 forsvars landsbyer for hver angrepslandsby. :) Da er det ikke så dumt
 

DeletedUser

Guest
Går ikke til min spillestil :p
Her på .no var både den andre og første byen min O byer :=D
 

DeletedUser

Guest
Som dere ser er Hovedkvarteret fult oppgradert, og det er fordi at resursene er så lave, så er det best å ha hovedkvarteret fult sånn at det blir mer litt balansert. :)

Hva skal man egentlig med høyt nivå på hovedkvarter? Gjør ikke det bare at det går fortere å oppgradere bygninger. Når man har oppgradert alt man ønsker kan man nedgradere hovedkvarteret igjen. Kan man ikke?
 

DeletedUser

Guest
Hva skal man egentlig med høyt nivå på hovedkvarter? Gjør ikke det bare at det går fortere å oppgradere bygninger. Når man har oppgradert alt man ønsker kan man nedgradere hovedkvarteret igjen. Kan man ikke?

På grunn av at man får Jern, Leire og Ved sakte er det greit å ha hovedkvarteret fult. Da går ting litt fortere og man sparer sinnssykt mye plass dersom man ikke oppgraderer resursbygningene fult opp. :)

Og jo, man kan negradere hovedkvarteret igjen, men ville ikke anbefalt det. Tilfelle noen river ned muren din med katapulter og Rams.
 
Topp