Paalodin - En eksepsjonell spiller med sterke meninger

DeletedUser

Guest
Paalodin har gjort seg bemerket på v1 på mange måter. Sterke (usensurerte) meninger, spilling på fylla, en enorm angrepsvilje, impulsive handlinger og små-krangling er bare litt av grunnen til at jeg har valgt å gi han litt ekstra oppmerksomhet. Han er absolutt en profilert spiller som mange har støtt på i spillet. Han er også en av de få spillerne fra IB som uttaler seg på offentlig forum, så et samlet intervju hvor han får frem sine synspunkt på TW og v1 er på sin plass. Here he is; Paalodin Usensurert!


- Hva er din TW-historie?
Jeg startet opp på V1.no i slutten av mai etter at Bollebob i TNR introduserte spillet for meg, jeg var en skikkelig n00b og skjønte ingenting, leste rundt på forskjellige fora og sugde til meg det jeg kunne av info. Leste om farming og startet da med dette, til min store frustrasjon døde alle troppene mine i mitt første farming forsøk av en grå by, jeg tenkte” hmmm de grå kan ikke farmes” Så jeg bygde tropper i stor stil, angrep bare røde byer rundt meg , husker jeg ble forbanna hver gang en spiller slutta ved meg for da trodde jeg at den byen kunne ikke farmes lengre he he. Kom etter hvert inn i HVE2, lærte at gråbyer faktisk kunne farmes, da ble det litt enklere. He he

Rykket opp i HVE og der lærte jeg veldig mye etterhvert som jeg satt KV for de Bedre spillerne der, spurte mye og ville lære. Var gruppeleder i HVE og stortrivdes. Etter krigen mot –IM- (en herlig krig mot verdige motstandere.) fikk jeg en skikkelig nedtur og var lei, alt var ett stort vakum, dro videre til IB etter en stund, fikk motivasjonen tilbake. Krig mot Core og WC. Allianse med Renegades og BOL, dette var en rolig tid for meg, hadde ingen skikkelig front, kjedelig tid. Så kom krigen som pågår nå BOL allierer seg med TNR, omtrent hele FKR gir seg, krigen er ett fakum.* Er tilbake i HVIB nå og føler det som om jeg har kommet hjem igjen og stor trives.

Må vel si at TW var ett mye bedre spill før enn det er nå. Nå er alt så utrolig begrenset pga adelsmangel og alle store spillerne, gleden ved å rimme en spiller er jo borte. Våre største fiender er oss selv og til tider mod teamet.

* Da IB erklærte krig mot BOL var de allierte med FKR og TNR, men TNR skiftet senere side.

- Du har startet mange verdener, men sluttet etter kort tid, hva er grunnen til det? Og hvordan klarer du holde 'gløden' oppe på v1?
Stammen og vennene på V1 betyr alt for meg, er alltid veldig morsomt i oppstarten på en verden men så dabber det av, har startet på mange verdener som ett trenings/øvnings prosjekt, vil utvikle meg som spiller og teste meg i forskjellige situasjoner. Mange gode venner på V1 i stammen og kjenner etterhvert flere fra våre motstandere også, mange flotte folk.

- Som du selv sier er du i HVIB nå, og i følge tw-stats har vi sett at du har forlatt IB gjentatte ganger forså å komme tilbake. Hva er grunnen til det?
Mitt temperament er hele grunnen til det. Er en utålmodig fyr og treghet irriterer meg. Lederne i HVIB er mere effektive og jeg forholder meg lettere til dem. Avgjørelser blir tatt innen jeg klikker. Jeg roer meg gjerne like fort da. Har sendt ut mange unnskyldninger hvor jeg har fyra meg opp og såra andre, en egenskap på godt og vondt.

- Hva er din rolle i HVIB nå? Har du en offisiell stilling der?
Nei, har ingen verv noe sted nå. Koser meg med TW bare! Jeg prøver å motivere og bygge relasjoner, mener at den viktigste oppgaven vi har på V1 nå er å motivere hverandre og ha det moro sammen. For å holde andre motiverte må man hjelpe hverandre, være positive, hyggelige og vennlige. La folk føle de er noe alle som en. I stammene på V1 nå er alle medlemmene like viktige med eller uten front, liten eller stor, absolutt alle.

- Hva synes du skiller IB/HVIB fra andre stammer på v1?
Aner ikke så mye om stamme livet hos de andre stammene, men har innbilt meg at det er mixen med gamle og unge spillere som kan være den gode kjemien, eller rett og slett kjemien i seg selv... Gode ledere er ett stort pluss, en mix der kanskje. Vi elsker og angripe, mulig vi er litt bedre i angrep enn forsvar, men bare litt. IB fam sin største svakhet kan være utvikling. Kan ta litt tid med noen.

- Tidligere mistet du plutselig en rekke byer (antakeligvis som straff) hva var grunnen til at du mistet disse byene? Og hvordan klarte du motivere deg til å fortsette etterpå?
det er en lang historie, jeg følte at moderatoren straffet forskjellig i en sak som omfatter en spiller i IB, det ble kranglet frem og tilbake med han dansken en stund, jeg la fram bevis og hva straffen var i tidligere regelbrudd av samme regel, fikk ganske hovmodige svar og følte meg krenket av han, har ganske høy rettferdighetssans og blir veldig forbanna når jeg føler at mennesker blir urettferdig behandlet, så jeg fornærmet visst dansken, de straffet meg med 100 byer for den. Jeg var langt nede da, skulle slette kontoen og var fast bestemt på å slutte, det som ga meg motivasjon da var at jeg hadde levd med 1-4 adelsmenn i lang lang tid, fristelsen for å kunne ha 100 ++ adelsmenn ble litt for stor, tenkte at jeg ikke skulle tape TW pga modsa også selvfølgelig.

- Du nevnte tidligere at -IM- var en artig krig for deg, synes du det var den mest utfordrende krigen du har vært med i? I såfall hvorfor?
Ja, det er den tøffeste krigen i min tid, Fortnoxer og --Fuzzball er to veldig gode spillere, -IM- hadde flere toppspillere mener jeg men husker ikke nickene deres, men det var utrolig moro og krevende krig. Må trekke frem FireFly og Oddybear i den krigen, den kunne vippet begge veier og var morsom. Fort og Fuzzy er i tillegg veldig hyggelige, hadde mange fine pm er med de om natta he he... Jeg kriger bedre når jeg kjenner fienden (blush) he he... Skulle ønske brodern spilte, da skulle jeg pawna han.

- Synes du det var rett av IB å erklære krig mot BOL? I såfall, hvorfor?
Ja, jeg syns det,i MITT syn såL provoserte og regiserte BOL den selv, enten planlagt eller ved flere tilfeldigheter, på den tiden hadde vi 5x5 gråbyadling, noe BOL krenket flere ganger, BOL angrep også IB først, jeg mener det var uunngåelig og en naturlig og god utvikling av V1, tror det grå havet hadde vært mye større uten den krigen. Alliansen var ikke den sterkeste heller, selvom det var LI som var den største pådriveren i den diskusjonen, men kjemien mellom Glitter og LI kan vel kalles eksplosiv he he. LI hu hadde stor innflytelse i IB fam på den tiden så mulig den var litt for stor, en sterk personlighet har hu

- Etter ditt syn, hvilke stammer har gjort det best på v1 og hvorfor?
1. IB- Vil trekke frem gruppelederne og alle spillerne, høyt aktivitetsnivå, gode skills og forståelse for spillet, taktisk gode.
2. BOL - samholdet og den defensive organiseringen.
3. RNG- Angripe kan de.
4. HVIB- Samhold, aktivitetsnivå, kjemien og positiviteten, har også toppspillere med skills langt over mine.

Tidligere stammer:
FKR - Veldig gode skills, godt organiserte, litt lavt aktivitetsnivå NÅR jeg ble kjent med de, det var nok bedre før min tid.
TNR - Var etter min mening den beste stammen på V1. Utenfra virker det uforklarlig at de surra det til, men vet lite om grunnene og de indre stridighetene her

Er vel disse stammene som har satt sitt preg på V1 i min tid.

- Hvem synes du er v1's mest profilerte spillere og hva synes du om dem?
Glitter - hu er den mest profilerte i mine øyne, hu er intervjuer, aktiv på fora, leder i BOL. Kjenner henne litt, hyggelig, lur, smart. Pen på bilder ;)
Lowenan - flott fyr, håper jeg kjenner deg om 10 år.
Dakapo aka Fredrik4 - Leder(DRB) i IB, Moderator på to verdener, har ett godt hjerte og er rettferdig, er en av de beste spillerne på V1 mener jeg, offansivt og defansivt
Carneolt - ikke så profilert men ei som legger ned utrolig mye for IB... <3
Theodoric - Knallbra fyr... digger spillestilen hans
Oddybear - Den spilleren som har lært meg aller mest på TW, uten at han vet det selv nesten ;) Blush he he... Rettferdig og rolig bestandig ;)
Morderen5 - Dine dikt er klippet fra nettet men gud så herlige for det... Love it...
Thoret - Herlig humor på han... tror du spiller enda... litt usikker
Jonsnow og Vmax... angrepsmaskiner ; )
Hansemann Aka Alfie - gleder meg til du blir aktiv... veldig hyggelig

Tidligere spillere:
Fortnoxer - You know it ;)
Fuzzball - Skills, hyggelig.
Spookie - Konge fyr
Drawde - hatet så likt.... fin utvikling det
Lillelinns - Glad jente. Lykke til på Deef sammen med Cas
per.

- Hvilke hendelser synes du har forandret v1 mest?
1 - TNR sin løsrivelse fra renagades/FKR som resulterte i mange gråbyer.

2 - Siste tiden med en moderator på power trip, føler at V1 er på bristepunktet når det gjelder motivasjon nå og denne nye moderatoren mener kanskje godt og alt det, men det er galskap å banne spillere pga by navn og frata motivasjonen deres og mange av de som angriper disse spillerne, det straffer så mange flere enn den det gjelder og den det gjelder tjener ikke noe på lovbruddet engang. Her kunne en advarsel og en beskjed om at bynavnene må byttes ut holdt i massevis.

- Hvis du skulle velge 10 spillere fra v1 (gjennom tidene) til å danne en drømmestamme basert på skills, hvem hadde du tatt med?
Dakapo, johnnli, Theodoric, bollebob, hansemann, magic dude, spookie, fortnoxer, jonsnow, may65 og teacher. Det blir disse 11 gitt.

- Hvordan tror du at du har påvirket v1?
vet ikke om jeg har påvirket V1 så mye, håper jeg har påvirket mine allierte til å ha det moro med TW ihvertfall, selv om jeg har mine negative utbrudd innimellom. Håpet mitt er å påvirke "rettsystemet" til å bli åpnere og at spillerne og bøddlene kan samarbeide bedre. Det hadde vært flott. Har liten sans for den linja de (moderatorene) ligger på nå. Tror de hadde fått mye mere respekt og forståelse blant spillerne hadde de vært mere åpne og tålt kritikk. Sensur hører steinalderen til. :)
 
Sist redigert av en moderator:

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Knallbra og interessant intervju :)

Redd for gråbyene i starten ja :D Haha. Feslig å se tilbake på sine egne feil :p Vi alle har vært der liksom.
 

DeletedUser

Guest
Godt intervju. Bra det enda finnes slike spillere som deg Paal :)
 

DeletedUser

Guest
Oppskrytt spiller. Eller, det vet jeg egentlig ikke. Men jeg har ihvertfall aldri likt deg, så jeg gadd ikke lese mer enn de to første linjene. Regner med at invervjuet var bra.
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Flott intervju fra begge parter :)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Du har alltids imponert meg som spiller, og jeg synes det er utrolig den jobben du og bulldogz gjorde mot Spookie. Gir aldri opp, og den jobben dere gjorde var ikke bare motivasjonsbyggende for stammen, det var også et forbilde vi andre kunne se opp til.

Tusen takk mate ;)
 

jonsnow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
28
Fint Interjuv Pål! Godt å ha deg på vår side med tempramanget ditt, trengs noen som blir sint å sier i fra! Vi ser deg vel snart på topp 5! :cool:
 

DeletedUser

Guest
Flott interjuv Pål.. Og tempen har du, ingen tvil om det :) Håper virkelig vi får spille sammen her på V1 snart. Savner litt drivet og samholdet som vi hadde for ikke så lenge siden..
 

super lol

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Føler at jeg ble bedre kjent med deg paalodin:) og du heter Pål?..;) kanskje du er onkelen min du da;) neida:p
 
Topp