Besvart Personangrep

DeletedUser

Guest
Ifra en tråd på v14:
Som folk har nevnt tidligere her, så er dere veldig nært grensen for straff for personangrep nå.
Kom dere tilbake til temaet!

I den forbindelse lurer jeg på hva definisjonen dere følger på personangrep er.

Årsaken er at jeg mener det er greit å gjøre folk oppmerksom på hvordan en person sannsynligvis, basert på årevis av oppførsel i samme mønster, vil oppføre seg.

Uansett, fint å få en klar definisjon, så er det lettere å kontrollere selv hva som er på rett side av grensa og ikke.
 

DeletedUser

Guest
Et personangrep er når en person angriper noe eller noen, gjerne med en ljå eller kjevle.

Mer seriøst, dette lurer jeg også på :)
 

ilolkoko

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
11
"Personangrep er å gå til personlig angrep på budbringeren fremfor å konsentrere seg om budskapet. Personangrep blir ansett som lite konstruktivt og er et element som ødelegger diskusjoner og er derfor ikke tillatt på forumet. Opplever man personangrep så oppfordres man til å rapportere slik at en moderator kan fjerne det. Man skal ikke svare på personangrep, men overlate det til moderator."

Fra Diskusjon.no
 

DeletedUser

Guest
Det virker jo som en fornuftig definisjon på et forum som hovedsakelig (tror jeg?) går for seriøse diskusjoner. Hadde den vært implementert her på forumet så hadde halvparten av brukerne vært permanent bannet, inkludert noen tidligere moderatorere :razz:
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Jeg tror det er en ganske grei definisjon på personangrep. Bare at den må omdefineres for TW, ettersom personlig angrep på budbringeren er greit så lenge det er spillrelatert. Med en gang du snakker nedlatende om personen bak tastaturet, ikke spilleren, så er det et personangrep.

Dersom du skulle kalle meg den verste, mest håpløse, talentløse, dummeste spilleren noensinne, så er det greit.
Men dersom du skulle kalle meg tilbakestående, er det plutselig ikke greit. Det er heller ikke greit å si slikt som at jeg er tjukk, mentalt ustabil, eller lignende som kan oppfattes sårende.

Rett og slett fordi det går på deg som person i det ekte liv, ikke på deg som spiller i spillet.
 

DeletedUser

Guest
Såå...Jeg kan kritisere deg som spiller og forumbruker så mye jeg vil, men ikke blande inn personlige ting på en måte?
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Enig med Torquemada.
Så lenge man diskuterer ingame oppførsel må dette være lov (så lenge det ikke er off-topic i forhold til tråden det diskuteres i), men uthenging av spilleres privatliv eller å si ting om hvordan de er eller oppfattes irl er no-go.
 

Hell G

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
34
Enig med Torquemada.
Så lenge man diskuterer ingame oppførsel må dette være lov (så lenge det ikke er off-topic i forhold til tråden det diskuteres i), men uthenging av spilleres privatliv eller å si ting om hvordan de er eller oppfattes irl er no-go.

Et lite oppfølgings spørsmål:
Når det da er snakk om tråder med f.eks topp spillere, og topp stammer o.l, hvor Redswan blandt annet hentet sitt spm fra, så regner jeg med at det tolereres ganske bred diskusjon rundt spillere, uten at dette blir regnet som off topic?
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
I en tråd som den du nevner tolereres en del ja, men vi vil likevel bryte inn når det går for langt eller sporer av.
Dette er noe vi som moderatorer må vurdere fortløpende og fra gang til gang, men i enkelte tråder vil vi godta mer enn andre avhengig av hva som opprinnelig diskuteres der.
 
Topp