Tas til følge Personlig krig/ Duel

agentsicer47

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
176
Heisann.
Har et lite forslag å komme med:
Når to spillere har en såkalt 'personlig krig' blir de ofte støttet, og flere deltar med nuking og faking, og det ender oftest med at den spilleren med størst stamme vinner denne 'krigen'.
Jeg tenkte derfor at om denne 'krigen' skulle blitt mest mulig rettferdig, og målt mest mulig ferdigheter for begge parter om en funksjon/instilling (litt usikker på hvilket ord) for personlige kriger oppstod.


Jeg tenker at et passende navn på denne funskjonen/innstillingen ville vært TribalWars Duel, eller bare Duel. Instillingene for denne duellen var at de to spillerne ikke kunne bli støttet av stammefrender, eller hjulpet i krigen. Adels kan kun bli sendt på din fiende i denne krigen. Tenker at forskjellen mellom spillerne i duellen må være 20%(?) i poeng, slik at ikke en med 1mill utfordrer en med 100k, eller motsatt. Spilleren med flest erobrede fiendebyer, eller høyest OD når duellen er over, vinner.

For at duellen skal bli aktivert, må den bli godtatt fra begge parter. Man sender en forespørsel på duel på samme måte som man sender en venneforespørsel, nemlig via din ønskede motstanders profil. En kan bryte ut av denne krigen når som helst, eller sette den tidsbasert. F.eks at de blir enige om å ha krigen i 2 uker et.c.


Denne Duellen ville gjort det mere rettferdig, og den ville målt hvilke spillere som hadde mest ferdigheter, og ikke størst stamme. Tenker det ville vært veldig spennende, og ville gjort spillet betydelig morsommere.
Gjerne kom med forslag om hvilke andre innstillinger som ville vært spennende til denne såkalte duellen.
 
Sist redigert av en moderator:

agentsicer47

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
176
Har noen noen forslag til hvilke andre innstillinger denne 'duellen' burde ha? Bare å kjøre på.
 

agentsicer47

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
176
Grunn til at dette heter TRIBALwars da.



Jeg kan vel ikke være den eneste som er lei av at det alltid er spilleren med størst stamme som vinner de personlige krigene? Det ville gjort det betydelig mere rettferdig. I tillegg ville det skapt mere bredde i spillet, og det hadde ikke blitt så ensformig.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
:p Men andre står alene mot andre. Varanior08 eide meg på v12 (ingen kommentarer om at eg sugde da her, for det er fakta) selv om jeg fikk hjelp av stammen.

Ensformig? Mye er skill ja, men ikke allt.
 

agentsicer47

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
176
Ensformig? Mye er skill ja, men ikke allt.

Mente at spillet ville fått litt mere varriasjon, og utfordring for de som ikke er helt i front. Hadde også gjort front-kontoene betydelig bedre, om en kunne utfordre motparten til duel. Hadde vært tøft om du spør meg :)
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Mente at spillet ville fått litt mere varriasjon, og utfordring for de som ikke er helt i front. Hadde også gjort front-kontoene betydelig bedre, om en kunne utfordre motparten til duel. Hadde vært tøft om du spør meg :)

Det hadde ødelagt en god del av spillet å kunne gjøre dette på en vanlig verden. Som det virker som at du mener det skal gjøres.
I så tilfelle vil jo ingen andre kunne angripe kontoene, og da kan man jo benytte dette for å skaffe fred mellom to kontoer kun for å slippe å spille i perioder.
 

agentsicer47

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
176
Det hadde ødelagt en god del av spillet å kunne gjøre dette på en vanlig verden. Som det virker som at du mener det skal gjøres.
I så tilfelle vil jo ingen andre kunne angripe kontoene, og da kan man jo benytte dette for å skaffe fred mellom to kontoer kun for å slippe å spille i perioder.

Der fant du et av problemene. Visse regler ville vel vært nødvendig for å få satt opp en slik duel. Om det f.eks gikk et døgn uten angrep, ville duellen automatisk blitt brutt.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Der fant du et av problemene. Visse regler ville vel vært nødvendig for å få satt opp en slik duel. Om det f.eks gikk et døgn uten angrep, ville duellen automatisk blitt brutt.
Da er det jo bare å fake hverandre hver dag, og kunne fortsette slik for evig.

Dette er ikke en funksjon jeg ser nytten av heller.
 

DeletedUser

Guest
Jeg liker ideèn din, absolutt. Men som Tom sier her, så vil det bli for lett å utnytte en slik funksjon til andre ting enn den er ment til. Så derfor støtter jeg den ikke.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Mmmja, jeg sliter litt med forslaget for å være ærlig. Greit nok at noen ønsker å ha "tomannskrig", men spillet går jo ut på stammekriger - altså stamme mot stamme, ikke bare spiller vs spiller. Hmm!
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Er det ikke sånn at du kan bestemme instillingene til classic? Vell, hva med å ha stammegrense på 1? Da vil vi få samme effekten, bare at det er stamme vs stamme. Eneste problemet da blir vell at folk ikke tørr å møte noen "face to face" og kjører opp med dualer. Jeg har et forslag mot dette også. Hva med å dobble effekten av nattbonusen? Da vil det ikke lønne seg å angripe om natten og man kan sove "trygt".
 

DeletedUser

Guest
Haha, støtter! Morsomt forslag :)

Så vidt jeg vet var det vel ikke helt uvanlig med dueller i den tidsepoken som TW er satt til. Sånn setter passer det jo inn :razz:
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Er det ikke sånn at du kan bestemme instillingene til classic? Vell, hva med å ha stammegrense på 1? Da vil vi få samme effekten, bare at det er stamme vs stamme. Eneste problemet da blir vell at folk ikke tørr å møte noen "face to face" og kjører opp med dualer. Jeg har et forslag mot dette også. Hva med å dobble effekten av nattbonusen? Da vil det ikke lønne seg å angripe om natten og man kan sove "trygt".

Ikke dumt. :)
 
Topp