Rate spilleren over

Maanaldojr1

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Alle veit vel hvordan dette funker ;)


Spillernavn:
Poeng:
Rangering:
Beseirede motstandere:
Stamme
:

Poeng: 0/10

Posisjon: 0/10

OD: 0/10

Adlinger: 0/10

Stamme: 0/10

Rykte: 0/10

Totalt: 0/60

Kan starte med meg :D
Rate Pax Era
 

Andreas55

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
215
Spillernavn: Pax Era
Poeng: 2.230
Rangering: 51
Stamme: viking

Poeng: 4/10
La nå meg se. Rank 51.... utifra denne analysen min. Så får du hele 4 (?) poeng ?

Posisjon: 6/10
Posisjonen er... grei ?

OD: 1/10
Har du i det heletatt noe ? xD

Adlinger: 1/10
Null adlinger :S

Stamme: 6/10
Liker navnet. Viking... høres så storslagen ut. Jeg har trua !

Rykte: 3/10
Føler jeg har hørt om det navnet der før, men klarer ikke helt å sette hvor henn.

Totalt: 21/60

Rate Skandyzz <3
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Spillernavn: Skandyzz
Poeng: 13.810
Rangering: 2
Beseirede motstandere: 17.946
Stamme: IBSEN

Poeng: 10/10
Dere har hatt en solid start, adlet mange byer på 1 dag her og har vokst enormt de siste dagene. Virker som dere har god kontroll i området deres også nå. Ingenting å si på dette, en solid rank 2!

Posisjon: 8/10
Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om posisjonen deres, dere har masse å adle ifra ihvertfall! Men hele stammen deres ligger fordelt i alle 4 kontinentene som kan gjøre det vanskeligere hvis dere må legge dere hardt på deffensiven. Hvis dere fortsetter å presse på hardt så tror jeg deres posisjon kan bli konge om noen uker:) Men det er fort farlig også, dere lever på å må være meget aktive regner jeg med. Men med deres start så frykter vell flere dere enn at de tørr å angripe anyways!

OD: 10/10
3 plass på ODT, ODA rank 3, 52 på ODD, noe som er positivt i startfasen, dere har drept mye tropper så hvis dere har fått det "billig" så er dette positivt:)

Adlinger: 10/10

I starten så gjelder det å få kontroll i området, adlingene trenger ikke være så sterke for å være positive. Så her har dere gjort det godt med hele 5 adlinger!

Stamme: 9/10

Mye kjente kontoer i IBSEN, men dere ligger spredt, og hvor mange er her for å satse? Om stammen er så sterk som den ser ut til vil verdenen finne ut om et par uker :)

Rykte: 10/10
Dette er en god gjeng spillere plassert på 1 konto, så rykte er det ingenting å si på. Flotte, erfarne og flinke TW spillere på plass. Hvis dere satser skikkelig forventer jeg å se denne kontoen i sluttfasen og dra i land en seier på v32.

Totalt: 57/60


Fortsetter dere som dette så er 60/60 helt innafor om ikke alt for lenge regner jeg med!
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Spillernavn: Chaosisalex
Poeng: 20.474
Rangering: 1
Beseirede motstandere: 31.112
Stamme: DADDY

Poeng: 10/10
Leder serveren. Blir ikke bedre enn det. Et par dager siden siste adling, så her kommer det nok et lite rykk snart.
Ingen overraskelse at denne kontoen befinner seg på toppen.

Posisjon: 8/10
Kommer an på aktivitet. Om kontoen holder aktiviteten oppe, er dette en posisjon med store muligheter. Spillerne på kontoen har spilt
core posisjoner mange ganger, og kan ta full kontroll over situasjonen. Posisjonen kan lett utvikles til en fin front mot Skandyzz som i skrivende
stund innehar rank 2. Det er ikke så vanlig at rank1 og rank 2 ligger så nære hverandre i to forskjellige stammer, så jeg er litt spent på både hvordan Chaos og Skandyzz ser for seg dette. Jeg kjenner ikke til om det er etablert noe diplomati, men regner vel med at smeller mellom toppstammene etter hvert..
Kontoen ligger fint plassert med tanke på andre stammefrender og har også endel enkle adlingsmål for å etablere et fint og tett cluster. Kamp om farms, though.

OD: 10/10
Rank 2 ODA med 26K tropper. Har til gjengjeld nappet til seg 6 byer. Det gir et snitt på 4,3K tropper pr. by som er bra. Tipper det fortsatt er
brukbart med off igjen på kontoen til å fremme videre vekst. Fornuftig bruk av tropper som gir god avkastning er nettopp slik TW skal spilles.
Lav ODD er som forventet. Er ikke så mange som tør å angripe denne kontoen i tidlig fase av spillet.

Adlinger: 8/10
Adlet tett og enkelt innenfor stammeclusteret. Det er fornuftig og klokt. Kun spillerbyer, det liker jeg å se.
Basert på posisjon ville jeg allikevel foretrukket å se en adling for å posisjonere kontoen bedre for ekspansjonsmuligheter nordover.

Stamme: 7/10

Noen kjente nicks på godt og vondt. Det er fortsatt tidlig, og alt kan skje, men på papiret ser ikke stammen god nok ut til å dra dette helt hjem.
Hvis vi ene og alene ser på spillermateriell ser IBSEN ganske overlegen ut. Om Daddy skal ha en fighting chance tror jeg nettopp denne kontoen må jobbe
ekstremt hardt med stammemedlemmene, og øse av sin kompetanse. Når det er sagt ligger stammen fint plassert, og innehar i skrivende stund rank 1.
Kan dermed ikke trekke for mye enda :D Chaos kontoen trekker også stammen opp.

Rykte: 17/10
Stjernegalleriet Håkon, Odd og Jostein (Er han aktiv?) Alle tre har vunnet masse servere, behersker alle fasetter av spillet, og kan dominere en hver server de stiller til start på. Dette er noen av de mest velkjente spillerne på .no og i tillegg er de meget hyggelige karer, så her blir det en soleklar spesialscore.

Totalt: 60/60

Unlimited
 
Sist redigert:

TIG3R

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
27
Spillernavn: Unlimited
Poeng: 4.724
Rangering: 58
Beseirede motstandere: 1.963 (176.)
Stamme
: Hamsun

Poeng: 2/10
Snart 5k poeng, ikke så stort av skryte av men kommer vell med en inspurt!?


Posisjon: 6/10
Ganske langt bak fronten, kan utvikle seg godt der og være en stor hjelpespiller vidre i gamet!
OD: 1/10
Ikke mye å si her med snart 2k OD!
Adlinger: 2/10
1 adling so far!
Stamme: 10/10
Beste stammen! :)

Rykte: 3/10
Har ikke hørt om deg/dere før, men snakket litt med deg ihvertfall og virker som en grei medspiller! :)

Totalt: 24/60

-Vaffelmann
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Bare føler jeg må kommentere den ratinga. Pelle har hadd latestart, klin umulig for han å ha mye mer enn 5k poeng, så hvordan det blir 2/10 -> Ufattelig. 2k OD? Det er jo perfekt. Ikke lurt å ha mye OD tidlig -> 10/10 i min verden.

Har Pelle adlet allerede? :eek: Wow, helt nydelig! Høy score. At du ikke har hørt om Pelle før, det er jo helt greit, kritiserer ikke den. Men neste gang du rater noen, ville jeg faktisk gjort LITT research, istede bare for å rate, fordi du selv var rank 1 noen timer.
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Spillernavn: Vaffelmannen
Poeng: 45.004
Rangering: 2
Beseirede motstandere: 57.022 (3.)
Stamme: Hamsun


Poeng: 10/10

Selv rank 2 fortjener en god 10'er. God start på v32.

Posisjon: 8/10

Foreløpig bare en 8'er, regner med dere jobber dere frem mot 10'eren med å skaffe dere enda bedre front mot f.eks IBSEN og Daddy

OD: 7/10

Rank 1 ODA og Rank 3 ODT. Det er jeg ingen fan av, jeg vet selv hvor mye tropper slikt koster. Er nydelig å få clearet gode naboer, men samtidig gir det deg en setback.

Adlinger: 10/10

Spillerbyer, store også. Beste adlingene på v32 so far.

Farm 5/10

Jeg slenger med en viktig del av ratingen som er blitt glemt i starten her, nemlig farming. Ikke klart å farmet 300k enda på en dag? Skuffende. Likevell rank 2 og over 100 gm's. Trodde vi var PP Daddy, men ser ut som det er dere gitt.

Stamme: 9/10

Hamsun, den nest beste stammen!

Rykte: 7/10

Hørt om 2 av dere, og vet at dere er veldig gode spillere. Gode spillere + store lommebøker utgjør en stor trussel.

Totalt: 56/70

Rate: Chaosisalex
 

Lord mikkemus

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
Spillernavn: Chaosisalex
Poeng: 46.669
Rangering: 1
Beseirede motstandere: 46.285
Stamme: DADDY

Poeng: 10/10
Leder med grei margin på Vaffel. har vært i toppen siden start.

Posisjon: 7/10

helt grei posisjon. men har skandyzz rett i området så usikker på hvordan dette utarter seg.
Stammen til CH ligger også greit til i forhold til han.

OD: 10/10
Har hele gamet hatt fornuftig bruk av tropper, og bruker troppene rett mtp adlingsmål.

Adlinger: 8/10
Adler også her fornuftig og klokt. kunne mot fordel kommet seg litt mer nordover :)

Stamme: 7/10

3plass på stammen,, er flere kjente navn i stammen, blir spennende å se om resten av stammen klarer å henge med deg..

Rykte: 17/10
Hørt mye om håkon. så her får han en 10er fra meg. vet også at det er flere inn i bildet på kontoen, men kjenner ikke til disse.

Totalt: 52/60

Neste ut Lord Mikkemus
 

Andreas55

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
215
Bare føler jeg må kommentere den ratinga. Pelle har hadd latestart, klin umulig for han å ha mye mer enn 5k poeng, så hvordan det blir 2/10 -> Ufattelig. 2k OD? Det er jo perfekt. Ikke lurt å ha mye OD tidlig -> 10/10 i min verden.

Har Pelle adlet allerede? :eek: Wow, helt nydelig! Høy score. At du ikke har hørt om Pelle før, det er jo helt greit, kritiserer ikke den. Men neste gang du rater noen, ville jeg faktisk gjort LITT research, istede bare for å rate, fordi du selv var rank 1 noen timer.

Føler jeg også må kommenterer, men det blir denne kommentaren. Selv om han latestartet betyr det enda ikke han skal få mye mer enn en 2'er, selv om han har lite OD (Noe som forsåvidt er bra) betyr det ikke at han skal ha mye mer enn en 1'er.

Skal han gjøre research for å forhøre med andre at han er god ? Er jo han sin liste og han sine erfaringer med Pelle :p
 
Sist redigert:

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Kritiserte ikke rykte, les igjen. Sa at den var grei, for det er opp til hver enkelt hva dem har av erfaringer med folk. Research var om alt annet. Når du rater folk, så rater du jo ut ifra hva dem har klart å gjøre siden dem starte. 2/10 på 5k etter noen dager er latterlig.
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Selv om han latestartet betyr det enda ikke han skal få mye mer enn en 2'er, selv om han har lite OD (Noe som forsåvidt er bra) betyr det ikke at han skal ha mye mer enn en 1'er.

Jeg skjønte ikke denne helt heller jeg Andy. Hvilket rasjonale legger du til grunn for når du gjør ratinger? Hva skal til for å få f.eks. en 10er på adling?
Vi tolker jo alle forskjellig, og det er det som gjør ratingtrådene festlige. Alle har rett til sine egne meninger, og det finnes ikke noe korrekt svar.
Det er også en fin tråd for å få frem kvaliteter uten å kun bruke rankinglisten. Om man kun bruker ranking er det jo ikke noe poeng å rate en konto, er det vel?
Når det er sagt kan jeg jo fortelle hvordan jeg tolker de forskjellige postene og hva jeg legger til grunn.

Poeng: Jeg ser på poeng basert på når kontoen startet og posisjon i forhold til naturlige adlingsmål samt farmeforhold. Jeg bruker rankinglister, TW stats og kart for analysen.

Posisjon: Jeg vurderer nåværende posisjon, men med hovedvekt på hvordan kontoen kan posisjonere seg best mulig for midgame. Jeg bruker kart for analysen, samt tidligere erfaringer med nærliggende kontoer som kan skape problemer. Jeg ser også på hvordan kontoen ligger relatert til stammen.

OD: Denne er morsom da vi alle vurderer OD forskjellig. Personlig liker jeg på sammenligne ODA med poeng, og jeg liker å se på snitt ODA pr. adlet by. Jeg synes dette gir et ganske godt bilde over bruk av tropper i startup og tidlig midgame. Jo lavere snitt, jo bedre. ODD er mer sammensatt og ikke like forutsigbar for kontoen. Personlig liker jeg også her å se en ralativt lav ODD da jeg er stor tilhenger av å konservere deff så mye som mulig, og heller bruke andre forsvarsteknikker.
Jeg synes ODD er det vanskeligste å rate, spesielt i startup.

Adlinger: Jeg ser på adlinger basert på posisjonering, og også hvor imponerende adlingene er. Jeg liker å se adlinger av spillerbyer som passer inn i et fremtidig cluster og posisjonering mot midgame. Tidlig på serveren hensyntar jeg startup på lik linje med poeng. Lengre ut i spillet ser jeg på hvilke spillere kontoen har tatt ut, og hvilke bidrag kontoen har gjort offensivt i aksjoner.

Stamme: Her ser jeg på spillermateriell ut i fra hva jeg kan om de forskjellige kontoene, og gjør også litt research på TW stats for å ta en titt på kontoer jeg ikke har kjennskap til. Videre er posisjonering sentralt, men det er også basert på hvilken styrke jeg mener kontoene i stammen besitter. Som et eksempel kan en toppstamme ha en mye vanskeligere posisjon, men med fantastiske ekspansjonsmuligheter. Det gir for meg en høy score på den delen av ratingen. Hos en mer uerfaren stamme liker jeg å se tettere clustere, og gjerne tilstøtende stammer det er naturlig å samarbeide med. Rimkontroll er også en stor fordel.

Rykte: Denne er jo artig og veldig subjektiv. Jeg tror nok de fleste rater ut i fra tidligere kjennskap til spillerne de rater. Jeg liker å rate ut i fra min totale vurdering av spilleren både på nåværende servere så vel som tidligere verdner hvor jeg enten har slåss med eller mot den jeg rater. Tilstedeværelse på off forum er også en sterk faktor for i vurderingen.

Pellemann
 

TIG3R

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
27
Bare føler jeg må kommentere den ratinga. Pelle har hadd latestart, klin umulig for han å ha mye mer enn 5k poeng, så hvordan det blir 2/10 -> Ufattelig. 2k OD? Det er jo perfekt. Ikke lurt å ha mye OD tidlig -> 10/10 i min verden.

Har Pelle adlet allerede? :eek: Wow, helt nydelig! Høy score. At du ikke har hørt om Pelle før, det er jo helt greit, kritiserer ikke den. Men neste gang du rater noen, ville jeg faktisk gjort LITT research, istede bare for å rate, fordi du selv var rank 1 noen timer.

Var stille her i 8 dager, prøvde bare å få litt aktivitet her, mens jeg kjeda meg på jobb! MY BAD!
 

TIG3R

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
27
Ja, så skjønner ikke hvorfor man klager. Uansett hvordan lista var, min mening og fikk aktivitet her :)
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Er jo ingen som klager. Forumet er jo her for å diskutere forskjellige syn. Du sa ditt, Odd sa sitt, og Andy sitt. Alt som det bør være
Keep it up peeps! :D
 

Maanaldojr1

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Drama = flere poster = flere argumenter = sta personer (dg44 :D) = aktivitet. Så lenge det er aktivitet på forumet er jeg glad :p
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Altså, jeg kommer til å si min mening om alt uansett ;) Akkurat derfor det bruker å være litt aktivitet i tråder jeg deltar i også, fordi jeg driter i hva folk mener ;)

Alle har forskjellige meninger, og det er slik det skal være. Elsker at du rater TIG3R! Jeg bare håper at folk legger litt tid ned i ratinger når dem foretar dem, fordi da er det enda artigere å lese dem :)
 
Topp