Ryktebørs

DeletedUser

Guest
Info

Bare så alle vet litt om saken -

1: Balle Klorin fikk lov til å gå over til H.F.O for lenge siden dersom han (og H.F.O) gikk med på en avtale. Avtalen gikk blant annet ut på at adling av gråbyer i nærheten av BOL ikke var tillatt, og ville føre til innadling fra BOLs side.

BK og H.F.O gikk med på avtalen.


2: Avtalen har blitt brutt mange ganger, men han har stoppet når han har blitt kontaktet ang. det, og BOL har vært rause å oversett bruddet i respekt for alliansen med H.F.O.

3: Denne gangen begynte han å massehamstre gråbyer, flere hundre... Både han og ledelsen i H.F.O ble kontaktet for en fredelig løsning.
Løsningen BOL kom med, var generøs. BOL var villige til å gi en ekstra sjanse til BK dersom han stoppet adlingen umiddelbart, selv om BOL allerede hadde tillatelse (merk: avtalen) til å innadle han.

H.F.O sto på sitt med at BK skulle fortsette bruddet på avtalen, det samme gjorde BK selv.
Etter ca 24-timers tid med nekt fra H.F.O, vell vitende om hva som ville komme BK's vei av den grunn, grunnet avtalen, besluttet lederen å gjøre BK til en fiende av alliansen, i sin fulle rett i følge avtalen som var inngått.


Like vell, jeg har hørt at det finnes hendelser som delvis formilder det BK og H.F.O gjorde her, det vil si, dersom han hadde stoppet når vi igjen tok kontakt å nektet adling. (Om dette stemmer eller ikke vet jeg ikke)

Så folk får sjekke fakta, forså å komme frem til hvem de tror har rett i det de har gjort, og hvem som ikke har det.
Selv vet jeg ikke alt som omhandler saken, men føler jeg vet nok til å kunne påstå at BOL har fulgt reglene på tvers av alliansen med å gå til angrep på BK. Om noen mener jeg tar feil, føl dere frie til å fortelle meg hvorfor, kan være interesant å finne ut hva slags rykter som går ang. denne saken :p
 

Zagzag

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Dette er ryktebørsen, så det MÅ ikke være sant ;). Er bare sånn vi har oppfattet det som har hendt.

Jeg skjønner jo det da vettu... tror jeg.. :hmm:
Hadde det vært seriøst snakk hadde det vell kanskje her debatt-hjørne eller noe?? :p
Liker bare å skrive jeg :mehe:
 

white tiger

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
44
jeg har adla sorry ass, men wic sier jeg må adle bol spillere :(
Blir jeg behandla dårlig da (clapping)
Men jaja bol er lettere og ta enn fluer så go down it :)
Glitter glitter går din stamme i stykker :O
H.F.O nå går vi fra S.F.O til ungdomskole :)
Og til Mamma 1881 duden trokke så mange bryr seg :):rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
1881

heter Mamma 678 da -.-

og jeg bryr meg ikke veldig om andre bryr seg eller ikke
 

DeletedUser

Guest
Hvordan kan dere vinkle dette til at BOL går i stykker? Haha!!

Støtter BOL i denne sake jeg. 100%. Adle ned Balle for alle de gråbyene som er tatt :mehe:
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
På et mer generelt grunnlag har du et godt poeng. HFO sin oppførsel over tid har vært under all kritikk. Rart BOL ikke har blitt lei før.
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Ja dere prater med vett hører jeg :p

MD prater om at han i glad i BOL, og av den grunn hiver han seg på og påstår at BOL er fornuftige?? Slik snakker en som ikke vet.. Når har BOL vært fornuftig??? Det hadde de vært om de ikke var så maktsyke. Da kunne vi heller brukt våre samlede krefter på det vi burde istedet for disse "interne" konfliktene som stadig vekk dukker opp.
Burde det ikke plinge et sted, når samme stamme går inn i krigshandlinger for å få det som de vil? Jeg sikter nå både til BK og Op-saken. "vil du ikke, så skal du".
Desperate handlinger som vitner om at enkelte ikke har den kontroll de ønsker å ha.

lowenan prater om oppførselen til H.F.O, også kun ut i fra ett ståsted - sidelinjen. Hva med H.F.O?? De burde gått lei for lenge siden!
Det finnes en grense for hvor langt BOL kan gå i forsøket på å få viljan sin!

En kommentar til det andy også skriver om, at det var en avtale mellom spiller og stamme som nå gjør at dere går til angrep. På tross av avtaler, så går det faktisk an å løse en konflikt på andre måter enn å gå til krigshandlinger. Av og til må man se lenger enn til nesetippen for å finne den beste løsning! Forslag har dere fått..

Det ryktes at det er vanskelig å se skogen for bare trær...
 

jonsnow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
28
Finner det særdeles rart at dere i RNG og HFO finner dere i denne arogansen til BOL gang på gang, en eller annen gang må dere ta skjeen i enn annen hånd og ta til motmæle. Er så sinssykt glad vi har vettuge ledere og medlemmer i WIC og Viking som ikke tar helt av for den miste ting og at vi faktisk kan sammarbeide om alt.

Ryktes at BOL vurdere å gå grå hele gjengen
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Å sitte i hjørnet sitt og sutre er ikke like effektivt som å svare med samme mynt. I et krigsspill kan man heldigvis løse en strid på slagmarken.
 

DeletedUser

Guest
Er fortsatt i BOL skype chatten, gikk aldri ut. Og hørt litt her og der ang. BK saken. Som andy skrev, har nå samtaler eksistert og i samtale, under forhandlinger der man prøver å opprettholde avtale som ble laget og den blir brutt selv under diskusjon er jo det et ganske klart svar på at man ikke bryr seg om avtalen. Da kan BOL velge å fortsatt bli ignorert og tråkket på eller å besvare med samme mynt.

Da jeg ikke har like stor oversikt osv osv. Som tidligere. Så skal jeg være forsiktig med å omtale meg for mye. Men ut ifra det jeg har lest, diskusjoner fra alle sider på forumet og det som har kommet frem. Syntes jeg nå det er lite rom for taler om at BOL er dårlig, BOL ignorere andre, BOL er maktsyke og blabla. Personlig greier jeg ikke å se det i denne saken.

Jeg vet ikke helt hvordan det diplomatiske kartet er på v1 engang nå. Men sånn ca. Men Capitan22, da du skriver blant annet kan man ikke fokusere på det som er viktig, som jeg antar er å krige mot WIC? Der man ikke skal fokusere på små interne konflikter. I hvertfall i det offentlige ser jeg ikke helt på disse meldingen egentlig styrker opp mot det «viktige», men kun på å blåse opp interne «små»konflikter som du mener man ikke burde fokusere på.


Ellers generelt med kommentarer ditt og datt om at den og den stammen er maktsyke osv. Er ikke v1 litt for gammel til at noen som helst, som fortsatt spiller kan med sikkerhet si at de på noen som helst måte alltid har handlet på en slik måte at alle er enig i din avgjørelse, at alle på TW nikker gladelig til det du har gjort, sagt, bestandig. Om det da ikke er tilfellet, ser jeg egentlig ikke poenget med de samme kommentarene, diskusjonene om slike ting år etter år. Det blir for dumt, ingen lengre kan uansett si med god samvittighet at de er perfekte elns.


Det ryktes at jeg aldri burde kommentert på forumet. Men oh well husker bare tilbake til gamle samtaler med flere som kommenterer her, at ikke akkurat alt som har blitt snakket om er ting som alle ville nikket til og fremstilt seg selv som perfekte, meg inkludert for den sak skyld. Gjort masse feil :)

- Tobben
 

DeletedUser

Guest
Det er kanskje veldig vanskelig å tyde hva jeg vil fram til? Jeg sa tidligere at jeg ikke brydde meg om hva som ble sagt... Alt jeg støtter er en krig. Rart dere ikke plukket opp det :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Som svar.

C22: En kommentar til det andy også skriver om, at det var en avtale mellom spiller og stamme som nå gjør at dere går til angrep. På tross av avtaler, så går det faktisk an å løse en konflikt på andre måter enn å gå til krigshandlinger. Av og til må man se lenger enn til nesetippen for å finne den beste løsning! Forslag har dere fått..

Jeg har ingen anelse om hva H.F.O har fortalt deg, men de har tydeligvis ikke hatt rent mel i posen når de har hatt kontakt med deg.

Hvorfor påstår jeg dette?
Rett og slett fordi BOL prøvde å løse dette på en god, vennlig å fredelig måte. Men H.F.O fortsatte å nekte på å følge avtalen de hadde gått med på. Vi prøvde gang på gang på gang på gang på gang på gang i lang tid å løse problemet på en fredelig måte, H.F.O fortsatt like sta på sitt, om ikke mer (Dersom det er mulig? o_O)

De viste absolutt ingen samarbeidsvilje på å løse problemet fredelig, så det ser i grunn ut som at dette er en langsiktig plan lagt ut fra H.F.O i forsøk på å få alle imot BOL, urettmessig.
Hittil ser det også ut at planen til H.F.O delvis har virket.

Jeg klarer virkelig ikke å se det på noen annen måte, for her er jo hendelsesforløpet, sånn veeeldig kort versjon:
1: (På den tiden Balle Klorin gikk fra BOL til H.F.O) En avtale ble inngått mellom BOL og H.F.O/Balle Klorin om at han ALDRI i noen tilfeller fikk adle så mye som èn eneste gråby i nærheten av BOL.

2: Nå til dags --- Balle Klorin starter masseadling av flere hundre gråbyer i BOLs områder for å provosere mest mulig.

3: BOL tar umiddelbart kontakt å er rause - Tilbyr at han får overleve og alt er bare fint på grønne marker om han bare gir seg med den ulovlige gråbyadlingen nå.

4: BK og H.F.O nekter blankt! De skal ha alt av grått i BOLs områder, og Balle Klorin skal sørge for det, "vi blåser i avtalen!" eller noe i den duren sa de.

5: BOL innser at alt er tapt når det kommer til en fredelig løsning da H.F.O ikke tar imot det rause forslaget til BOL.

6: Etter enda mer provokasjon fra Balle Klorin, går BOL rettmessig til krig mot han, som i følge avtalen H.F.O og Balle Klorin selv gikk med på.

7: H.F.O er fortsatt kongene på haugen (tror de) å fortsetter å stå på sitt latterlige krav, at Balle Klorin uavhengig av den klare avtalen fortsetter å masseadle det som finnes av grått i BOLs områder.

8: 2 medlemmer av BOL tar kontakt med noen i H.F.O for et aller siste forsøk på fredelig løsning. H.F.O kommer ikke med annet enn trussel etter trussel etter trussel.

9: Alt tyder på, at dette er en nøye gjennomtenkt plan fra H.F.O for å "legalt" gå imot BOL. (Vist ikke hadde de hatt interesse av en fredelig løsning, noe de gjorde alt de kunne for å unngå)



Som ekstra info: Balle Klorin har utført brudd på avtalen mange ganger tidligere, men hver eneste gang har BOL vært rause å sagt "Det er greit, bare ikke gjør det igjen du så :)"


Dette er i alle fall hva jeg kommer frem til, og jeg tror jeg har så godt som all informasjon om denne saken nå. (Pretty sure, not sure :hmm:)

-Med vennlig hilsen
Andy
 
Topp