Scripts på .no.com

DeletedUser

Guest
Scripts på .no.com


I et par måneder nå så har det vært full stopp når det gjelder godkjenning av scripts. Under den første delen av oppdateringen til versjon 7.0 - midten av desember(?) - så klarte scripts-moderatorene på .net å fikse mange scripts, men her på .no sto det stille. Jeg tipper tiden og kompetansen ikke er til stede, samtidig som viljen heller ikke er der.
Dermed, per dags dato begynner .no.com å nærme seg slutten på mange nyttige scripts, når spillerne ikke får muligheten til å bruke scripts som funker og heller ikke blir informert om oppdateringer av scripts. Og hvis gamle scripts blir fikset på .net, så er fortsatt en lang vei å gå før man kan føle seg trygg nok til å bruke de her på .no.com (godkjenning osv).

Siden situasjonen er som den er idag, så håper jeg at teamet her på .no.com vil gjøre det samme som teamet på .dk har gjort. De har godkjent alle scripts som blir godkjent på .net, hvor man har x antall kompetente og aktive scripts-"fixere".

Man kan selvfølgelig banne farme-scriptet og enkelt script, men ved å godkjenne scriptene som blir brukt på .net så har vi kommet en lang vei ved å kunne bruke x-antall flere scripts som ikke vil føre til cheats som det gjør idag. Og, ved å banne enkelt script så blir det enklere for .no.com spillerne å følge med på hva som er lov og ikke. En liste over scripts som ikke er lovlig, blir adskillig mindre enn en liste med scripts som er lov (scripts som er lov finner man på .net sitt forum).


Da kan scripts-moderatorene på .no.com belage seg på kun å få jobben med å oversette scripts, som er adskillig viktigere enn å bruke tid på å godkjenne scripts.



Håper flere er enige i dette, eller vil forklare sitt synspunkt..
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Det hadde vært praktisk, sånn for å vite hvilke skript vi kan bruke. Er jo en del nyttige skript som popper opp der, og med litt løsere reglere ville kanskje flere hjelpe til med å oversette. Nå har det jo også vært usedvanlig laber aktivitet fra teamet i skriptforumet i de siste månedene da...
 

DeletedUser

Guest
Det hadde vært praktisk, sånn for å vite hvilke skript vi kan bruke. Er jo en del nyttige skript som popper opp der, og med litt løsere reglere ville kanskje flere hjelpe til med å oversette. Nå har det jo også vært usedvanlig laber aktivitet fra teamet i skriptforumet i de siste månedene da...

Å godkjenne scripts er våres jobb, men å oversette scripts er egentlig ikke teamet sitt ansvar i det hele tatt. Siden jeg er litt snill så oversetter jeg scripts når jeg har tid, noe jeg har veldig lite av i det siste. Skal bli flinkere på det nå ;)
 

DeletedUser

Guest
Kudos til Kristure for en god jobb..

Men..
Jeg syntes at vi burde bruke .net som en mal for alle våre script.
Alt som er tilatt der, burde være det her også. Våre utenlandske venner her forstår heller ikke denne politikken når de spiller her, og syntes dette er tullete. Jeg er klar over at Innogames legger føringer på forskjellige scripts i landene, men mistenker at dette styres egoistisk fra Sverige om dagen.
(Les: En "svenske") Vi sitter med "lua i hånda" og aksepterer til hans/deres fordel. Her har CM en jobb å gjøre mot tyskerne.
 

DeletedUser

Guest
Uenig.

Det ville bety at dersom folka på .net bestemmer seg for å tillate eller forby et eller annet teit så ville vi også bli nødt til å godta/forby det samme bare fordi "alt som er tilatt der, burde være det her også".

Vi er et mye mindre samfunn, og det som passer på .net (nå og i fremtiden) passer ikke nødvendigvis på .no
 

DeletedUser

Guest
Hehe.. Deg om det. Slik det er nå, så er det vel her på .no det meste forbys. I vår disfavør.

Det som passer der, passer også garantert her slik jeg ser det. Kan du gi noen eksempler på dette?
 

DeletedUser

Guest
Du kan godt kjempe for å få godkjent mye mer. Poenget mitt er å ikke kjempe for å kopiere noen andre, fordi vi ikke vet hva de kan finne på i fremtiden, og hva vi kommer til å føle om det.
 

DeletedUser

Guest
Hører hva du sier, og registrerer at det er bort i mot noe av det rareste jeg har hørt noen gang i denne saken. Når ble .no den førende og dominerende part her da? Lol...
Vet du egentlig hva du selv sier her nå, eller bare kverulerer du for å ha noe å gjøre? ?
 

DeletedUser

Guest
La oss heller ha et strikt system som på .uk samtidig som det ikke er helt idiotisk som det er her :)
 

DeletedUser

Guest
Tror det er du som kverulerer her Nofjon :p

Kjemp for hvordan DU ønsker å ha det, ikke for hvordan du ser at naboen din har det.

Og NÅR har jeg påstått noe som i det hele tatt kan MINNE OM at .no er/skal være "førende og dominerende" i noenting? :confused:
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
I mine øyne litt noobish når du sier at vi ikke skal kopiere .net, all den tid vi må sloss for hver eneste innstilling og ethvert script her på .no. Særlig når du sier at de da vil bestemme hva vi vil ha, osv..
Vi er bare en liten shit for Innogames, og får tredd nedover oss alt vi skal gjøre og alt vi skal ha. Den situasjonen du er så redd for, er jo akkuarat den vi har i dag, men det visste du kanskje ikke? Gi meg en eneste god grunn til at vi skal ha mindre enn disse, eller våre naboland som har vært igjennom dette tidligere? Hvorfor skal ikke vi ha farmescript fks? Dette handler om økonomi og markedsstyring og ikke noe annet.
 

DeletedUser

Guest
I mine øyne litt noobish når du sier at vi ikke skal kopiere .net, all den tid vi må sloss for hver eneste innstilling og ethvert script her på .no. Særlig når du sier at de da vil bestemme hva vi vil ha, osv..
Vi er bare en liten shit for Innogames, og får tredd nedover oss alt vi skal gjøre og alt vi skal ha. Den situasjonen du er så redd for, er jo akkuarat den vi har i dag, men det visste du kanskje ikke? Gi meg en eneste god grunn til at vi skal ha mindre enn disse, eller våre naboland som har vært igjennom dette tidligere? Hvorfor skal ikke vi ha farmescript fks? Dette handler om økonomi og markedsstyring og ikke noe annet.

Vi skal ikke ha farmescript da det blir brukt som fake script. Fake script gjør det igjen enklere å fake, og hvor mange spillere som akkurat har starta trur du ikke sletter kontoen sin med 3000 fake incs? Det har forresten aldri vært spesielt vanskelig å godkjenne scripts. Bare kom med scriptet også tar vi det opp på førstekommende møte.
 

DeletedUser

Guest
Nofjon, Nofjon, Nofjon.... Du skuffer meg. Totalt missa poenget - igjen!

For min del kan vi godt ende opp med nøyaktig samme liste over godkjente scripts som de har på .net. Det eneste jeg er ute etter når jeg slakter forslaget om å kopiere .net er en gjennomtenkt beslutning bak hvert godkjente script, i motsetning til din begrunnelse "fordi det er slik på .net"
 

DeletedUser

Guest
Det er her du tar helt feil, og blottlegger din uvitenhetom dette temaet, Wynja.
Det er slik i dag, at .no får en del føringer på sine scripts faktisk. Det var du kanskje ikke klar over? Det er faktisk ikke slik at vi sitter med godt gjennomtenkte beslutninger, og kan velge og vrake ut fra disse forstår du.
Noe kan vi dog påvirke, men det er i hovedsak å si ja eller nei til de vi får lov å bruke. Kall det gjerne styring og kontroll om du ønsker det. Jeg kaller det tøys og litt typisk særnorsk.

Det at lille Norge skal skånes for farme/fake script i forhold til de fleste andre land, anser jeg som tull det også. Argumentet holder rett og slett ikke. Jeg tror en såkalt noob i skolepliktig alder blir like mye skremt av å se hvor mange farmetimer døgnet byr på, dersom h*n skal henge med. Jeg påstår herved at tiden dette spillet tar, jager lagt flere vekk, enn noen økninger i antall inc.

I tillegg forholdet fakes / farming ganske lett styres mede litt kunnskap og organisering. Enten ved en differensiering av forskjellige verdner, eller alternativt kontrollrutiner, dersom fks. fakesutsendinger er det man vil til livs. Jeg vil anta at selv en noob som blir utsatt for dette under et forbud, finner ticket-knappen sin. Teamet har (burde ha) utstyr for enkel sporing også.

Jeg støtter våre utenlandske gjestespillere fullt ut i denne saken. Dette er bare fjollete. (Og ja. Det er mitt personlige syn)
Jeg syntes TW burde ha de samme regler og vilkår i alle land, (gjelder ikke bare Norge, men her er det værst) noe jeg da skal få greid å gi Tyskland beskjed om også.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
There you go AGAIN! Er det MULIG! :eek:

Jeg har ikke sagt en tøddel om hvordan systemet ER! Jeg gir opp altså, du er totalt opphengt i din tolkning av mine meninger istedetfor å prøve å forstå hva jeg mener. Du kan kalle meg noobish og uvitende og bruke ditt retoriske lille knep "det visste du kanskje ikke" så mye du vil for min del. I'm out.
 

DeletedUser

Guest
Du er jo opptatt av hvordan dette skal være fremover? Da forutsetter jeg at du vet noe om hvordan det faktisk er i dag også. Hvis ikke så blir det kjapt spam. Det visste du tydligvis ikke. Snakker jo rett mot deg selv her. Lett for alle å lese seg frem til det.
Flott whining avslutning btw. ;)
 

DeletedUser

Guest
At vi ikke har farme og fakescript synes jeg egentlig er knallis. Det er ikke det at jeg er redd for angrep, men å erstatte strategi med med uendelige mengder fakes er bare dumt. Er ikke noe vanskelig å farme seg til en topp 10 plassering kun ved bruk av sessions så bleh til farmescript :>
 

DeletedUser

Guest
Noffe. Mener du helt seriøst at du trur felles regler og retningslinjer vil være bedre enn slik vi har det idag?
 

DeletedUser

Guest
Noffe. Mener du helt seriøst at du trur felles regler og retningslinjer vil være bedre enn slik vi har det idag?

Ja, det mener jeg seriøst. Mye enklere for oss/de som hopper rundt.
Det har blitt en trend at mange spiller på flere lands servere, og det sier seg selv at reglene bør samkjøres. Farme/fakescript eller ikke, så blir det likt for alle. Jeg har ikke noe problem med å se (og innrømme) at det er mye mer behagelig uten de nevnte scriptene, men syntes da likevel at dette bør være likt i alle land. Snakker da ikke bare om den norske serveren.
Slik det er nå, så har dette blitt politikk, og vi vet jo i hvilket naboland pengene havner Kristure. ;)
 

DeletedUser

Guest
Ja, det mener jeg seriøst. Mye enklere for oss/de som hopper rundt.
Det har blitt en trend at mange spiller på flere lands servere, og det sier seg selv at reglene bør samkjøres. Farme/fakescript eller ikke, så blir det likt for alle. Jeg har ikke noe problem med å se (og innrømme) at det er mye mer behagelig uten de nevnte scriptene, men syntes da likevel at dette bør være likt i alle land. Snakker da ikke bare om den norske serveren.
Slik det er nå, så har dette blitt politikk, og vi vet jo i hvilket naboland pengene havner Kristure. ;)

Slik jeg ser det så vil ethvert land ha bruk for forskjellige regler da forskjellige land har forskjellige antall spillere. Slik jeg ser det så finnes det mange grunner til å ha forskjellige regler, noe som overveier ditt argument om at det ville vært mer behagelig å bytte fra nasjon til nasjon.
 
Topp