Videresendt, Inno Sikkerhet på konto

DeletedUser

Guest
Som mange nok har fått med seg kom det en endring med versjon 8.10 som gjør at man nå trenger e-posten til en konto for å endre passordet.

Dette er da for å gjøre det vanskeligere for folk å stjele en konto ved å bytte passord. For eksempel slemme dualer.

Men det er fortsatt en smal sak å stjele en konto. Hvorfor? Vel, for å bytte passordet så trenger man e-postadressen til kontoen. Når man først har passordet til en konto så kan man bytte e-postadressen. Da er det bare et ekstra lite skritt for å stjele en konto, som i samme slengen gjør at man "stjeler" kontoen mye grundigere.

Spesielt for noen av oss som har hatt mange kontoer opp gjennom åra, og har derfor tilsvarende mange e-postadresser. Jeg husker i hvertfall ikke alle e-postadressene mine :razz:

Jeg liker tanken bak økt sikkerhet rundt endring av passordet, men føler at denne endringen gir en falsk trygghet.

Så det naturlige er da å øke sikkerheten. Mitt forslag er å lette inn litt tidsintervall før endringen av e-postadressen er gyldig. Gjerne så mye som en dag eller to.

Det vil gjøre det vanskeligere å stjele en konto, spesielt hvis noen har en konto som er knyttet til en e-post de sjekker regelmessig. Vi som bruker mange kontoer burde (forhåpentligvis? :razz:) være rutinerte nok til å være forsiktige med hvem vi deler passordet med.

Av ulemper med en slik endring så er det noen små, men ingen store jeg kommer på sånn på stående fot.
 
Sist redigert av en moderator:

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Kan man få til å endret navn på gammel konto under orig nick så man kan gå under anna nick? Er lei av originale nicket allerede, og vil ikke ha 200 e-poster
 
Sist redigert:

Nikkow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
37
Det er mulig, du må betale 500(?)pp og det ble bare innført nylig, så for de sim har spillt litt lengre, så er det vel for sent ? :p
 

DeletedUser

Guest
Jupp, man må betale 500 pp for å få endret på navnet sitt. Da er det betydelig billigere å lage en ny konto dersom man vil ha et nytt navn på en ny verden. Da har man også muligheten til å forbli anonym, og man kan smurfe litt hvis man vil.

Den funksjonen for å bytte navn er vel stort sett bare nyttig hvis man vil bytte navn på en verden mens den foregår.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jeg ga beskjed om forslaget ditt sist gang vi snakket om dette med sjefene, så [Forslag videresendt]
 
Topp