standard forsvar - antall

DeletedUser

Guest
Hei

Hva vil det si at en barbarlandsby er utstyrt med standard forsvar? Hvor mye er dette forsvaret på?

Takker
 

white tiger

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
44
Hei

Hva vil det si at en barbarlandsby er utstyrt med standard forsvar? Hvor mye er dette forsvaret på?

Takker

vist du angriper med 1spyd så mister du den for den har mur enda og da blir det standar forsvars :)
Det kan hende det kommer opp når du skal angirpe med sverd når du har 500, men da mister antagelig viss ingen ting eller bare 1-2 sverd menn
og einn barbar by har mur på 1
 

DeletedUser

Guest
Okay, takk. Ble litt redd for den rød skriften :p Var ikke sånn for 1,5 år siden da jeg var i mitt ess, hehe.
 

DeletedUser

Guest
Det er på en måte litt feil dette, white tiget. Standardforsvar vil si at byen har et lite forsvar uansett. Litt vanskelig å¨forklare dette, men det handler angrepsforholdet til troppene du angriper med. Når man angriper med 1 spydmann har denne for lav angrepsstyrke til å overleve alene. Sverdmenn og øksemenn har litt høyere angrepsstyrke så disse går fint å angripe med hvis man sender 2 eller fler. Iom at spyd tar med seg mer ressurser enn sverd og øks vil jeg sterkt anbefale deg å angripe feks med 2 sverd eller øksemenn. Dette gjelder da på en helt nyoppstartet verden og det er nok lite ressurser i gråbyene. Men du må selvfølgelig passe på sånn at du ikke får så mye ressurser at det blir fullt for troppene også. Du må tilpasse antall tropper med hvor mye ressurser som er i gråbyene rundt deg.

Et lite tips er at paladinen kan man fint angripe alene med uten og miste den og den har rask gangtid. Det er også en mulighet å øke antall spydmenn sammen med 2 sverdmenn eller øksemenn, men når du angriper med 2 sverdmenn og 4 spydmenn og oppover vil du miste en spydmann på grunn av angrepsforholdet mellom troppene og dette gir utslag på spydmennene. Derfor vil jeg anbefale og sende 3-4 sverd/øksemenn og like mange spyd eller øke med så mye spyd du trenger for å tømme byene for ressurser. Jeg mener og huske at man ikke mister noen spydmenn selvom man angriper med feks 10 spydmenn og 4 sverdmenn.

Prøvde og forklare litt om dette nå. Kanskje det ble litt for mye, men det er bedre med for mye enn for lite :)
 
Topp