Stopp av nye verdner ??

DeletedUser

Guest
Svenskene har fått det til! :eek:

En nybegynner i TWsammenheng er vel en spiller som ikke kan en døyt om spillet.


Hvor lenge varer den verdenen da ? De lærer vel mer og mer etter et år med spilling er de ikke akkuratt nybegynnere..


-TriBalsHit
 

DeletedUser

Guest
jeg støtter BGM!

i de første 2 maks 3 månedene som verdenen er oppe så øker spillere men etter den tiden så går tallet hodestups ned igjen fordi spillerne merka at de ikke har en sjangs mot veteranene...
veteranene starter på nye verdener uten bry og knuser n00bene så de ikke gidder mer så hvorfor skal de da prøve andre verdener når de bare kan slutte?

Larsal (han fyren som dukket opp fra ingensteder og pwnet seg rett til rank 1 på verden 3 i Action) hadde knapt nok spilt TW før da han begynte på v3 og klarte seg helt fint. Så da skulle nok du og alle andre nybegynnere kunne greie seg helt fint. Det er bare et spørsmål om innsatsvilje.
 

DeletedUser

Guest
Du kan vel ikke sammenligne det å være god i TW med å bli verdensmester i boksing. Om du bare har viljen, og tiden, så er det ikke så vanskelig å mestre TW bedre enn gjennomsnittet her på .no.com.
 

Sarsi9

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Hvis alle og enhver klarer seg bedre enn gjennomsnittet, er de selv blitt gjennomsnittet.
 

DeletedUser

Guest
Tipper gjennomsnittet har blitt jevnt bedre og bedre siden .no startet
 

Sarsi9

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Bedre enn det gjennomsnittet som er i dag.

Poenget mitt er fortsatt reelt. Det hjelper ingen verdens ting å være bedre enn gjennomsnittet som var før. Du må være bedre enn gjennomsnittet som er der og da for å kunne gjøre det godt.
 

DeletedUser

Guest
Eh. Det betyr jo at mange vil slutte, alle kan ikke være over gjennomsnittet.
 

DeletedUser

Guest
Ta nå ikke å heng dere opp i ordet "gjennomsnittet" da, det er jo ikke det som er poenget her. Poenget er at om man har viljen til å lære, og tiden til å være aktiv, så kan de fleste bli gode nok til å ha en sjanse mot veteranene her. Sier ikke at alle kan gjenta det Larsal gjorde på v3 (noen tar til seg kunnskap lettere enn andre), men tror ikke det er så sjeldent at en klarer å henge med i en verden, selv om det er din første verden. Du er ikke dømt til å faile bare fordi du aldri har spilt før liksom.

En ide for at nye spillere skal komme seg på opp fra noob-nivået, er jo at de mer erfarne kan lære opp nye spillere, istede for å bare samle seg i "elite"-stammer hver gang det kommer en ny verden, men det er vel en annen diskusjon :p
 
Sist redigert av en moderator:

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
En ide for at nye spillere skal komme seg på opp fra noob-nivået, er jo at de mer erfarne kan lære opp nye spillere, istede for å bare samle seg i "elite"-stammer hver gang det kommer en ny verden, men det er vel en annen diskusjon :p

Dette er noe jeg har gjort både på v3 og v4. Faktisk en av spillerne jeg lærte opp på v4 er idag leder av en av de "bedre" aktive stammene på v7. (måtte skryte litt av lille spekterman :cool: )

Jeg mener at Bgm75's synspunkt på problemet bør endres til å stenge de nåværende servere slik at da ikke "nye" spillere popper innom de gamle verdene automatisk (ja jeg vet første-login siden anbefaler til nyere servere), nettopp pga de gamle verdene ikke er en mulighet. Selvsagt dette "ødelegger" muligheten for et fullstendig kart innenfor hver verden her på .no.com. Som grimlock har poengtert så er det relativt vanskelig å dra seg opp på en "etablert" server uten tidligere erfaring. Selv forsøker jeg v6, men for å være ærlig jeg ser det kan bli vanskelig uten å evt joine ena v de større stammene meget tidlig.

hvis vi ser på kartene til nikkjer over alle toppstammene i våre (.no.com) verdener og evaluerer dem iforhold til starts "vansker" spillere kan ha.
[SPOIL]
toptribes.png
[/SPOIL]
Eldste verden som da har stått på standstill i over 1år og toppstammene utbrer seg over utkanten mer og mer, hvor de også har "akademi" stammer som utgjør eneste mulighet for overlevelse i verdenen. om en skal etablere seg må en være erfaren eller ha kontakter innenfor etablerte maktenheter
[SPOIL]
toptribes.png
[/SPOIL]
også svært vanskelig server å etablere seg på da en familiestamme allerede har overtatt 60% av kartet alene og resten er distribuert mellom mange stammer. om en skal etablere seg må en være erfaren eller ha kontakter innenfor etablerte maktenheter
[SPOIL]
toptribes.png
[/SPOIL]
Noe lignende server 2, men denne verdenen kan fremdeles utspilles på mange måter, så her har fleste spillere "ok/gjennomsnitt" spillere en sjangse på å etablere seg.
[SPOIL]
toptribes.png
[/SPOIL]
en av de mer suksessrike verdenene på .no.com i mine øyner, ettersom maktbasene er delt på mange stammer, men de har vokst ut til utkanten av verdenen som gjør det litt vanskelig. "ok/gjennomsnitt" spillere har sjangse for å etablere seg.
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
[SPOIL]
toptribes.png
[/SPOIL]
verden som er en miks mellom v1 og v4, men her er fremdeles utkanten av verdenen fordelt på mange stammer og gir derfor litt økt sjangse for etablering. "fleste" spillere kan etablere seg.
[SPOIL]
toptribes.png
[/SPOIL]
En verden hvor da flere erfarne har gått sammen og tydeligvis holdt et enormt aktivitetsnivå. "ok/gjennomsnitt" spillere har sjangse på etablering, men om Epicki opprettholder denne farten så må man være veldig erfaren og klare å samle hele verden mot dem.
[SPOIL]
toptribes.png
[/SPOIL]
ny verden med mange muligheter. alle kan etablere seg.

I bunn og grunn så anbefaler jeg TW-Teamet til .no.com om å gjøre gjøre følgende verdener stengt:
verden 1: meget vanskelig å etablere seg for fleste
verden 2: meget vanskelig å etablere seg for fleste

*måtte dele i 2 pga bilder*
 

DeletedUser

Guest
Veldig enig i det Jazcan sier her..Med de samme begrunnelsene, så da slipper jeg å skrive langt :)
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
for å poentere hva jeg mener enda sterkere så ønsker jeg dere skal se på statistikkene til verdenene (av kl 03:40): http://no1.tribalwars.no.com/stat.php

v1
Antall spillere: 1.710
Totalt antall landsbyer: 160.868 (94.07 per spiller)

v2
Antall spillere: 333
Totalt antall landsbyer: 91.972 (276.19 per spiller)

v3
Antall spillere: 1.024
Totalt antall landsbyer: 64.692 (63.18 per spiller)

v4
Antall spillere: 1.374
Totalt antall landsbyer: 54.222 (39.46 per spiller)

v5
Antall spillere: 2.874
Totalt antall landsbyer: 30.690 (10.68 per spiller)

v6
Antall spillere: 1.757
Totalt antall landsbyer: 12.912 (7.35 per spiller)

v7 (hvordan det er flere spillere enn spillerbyer er litt skummelt egentlig, men gjetter databasen er litt treg)
Antall spillere: 3.837
Totalt antall landsbyer: 4.783 (1.25 per spiller)
Spillerlandsbyer: 3.760
Barbarlandsbyer: 1.023
Bonuslandsbyer: 380

Disse statistikkene viser jo til at mange nyere spillere joiner v1 fremdeles, evt folk ikke slutter. Ihvertfall om ikke man stopper for restart etter adling (usikker på åssen de innstillingnee fungerer rundt hverandre), men ihvertfall avslutte at folk kan joine serverne 1-3 (legger til 3 nå (men hovedfokus fremdeles på 1 og 2) pga høyt byantall per spiller). Ved å gjøre at spillere blir "tvungen" til å joine nyere servere gjør at de serverne blir større og evt mer suksessrike ved at "noobs" kan overleve lenger (sammenligner med .net nå) pga størrelsen på verden og antall spillere.

Bgm75 henviste til at for 3 år siden var vi ca 19.000 spillere (var ca det når jeg joinet), og nå er vi 12.895 spillere. Dette kan ha noe med reklame å gjøre i tillegg? og ikke bare konkurrende internettspill Travian som da ligner på tribalwars. bl.a er meget offensiv på reklamering og dermed (har ikke sjekket) vokser sammenlignet med tribalwars.

nå kom jeg på et spørsmål som da TW-Teamet.no(.com) kan besvare: Hva er kriteriene fra innogames/hoved team sin side for å "stenge" en verden?
ved besvarelsen på dette så kan jo det lyse opp litt på sakene hvorfor verdener evt ikke blir stenget for å forbedre andre verdener.
 

DeletedUser

Guest
Disse statistikkene viser jo til at mange nyere spillere joiner v1 fremdeles, evt folk ikke slutter. Ihvertfall om ikke man stopper for restart etter adling (usikker på åssen de innstillingnee fungerer rundt hverandre), men ihvertfall avslutte at folk kan joine serverne 1-3 (legger til 3 nå (men hovedfokus fremdeles på 1 og 2) pga høyt byantall per spiller). Ved å gjøre at spillere blir "tvungen" til å joine nyere servere gjør at de serverne blir større og evt mer suksessrike ved at "noobs" kan overleve lenger (sammenligner med .net nå) pga størrelsen på verden og antall spillere.

Bgm75 henviste til at for 3 år siden var vi ca 19.000 spillere (var ca det når jeg joinet), og nå er vi 12.895 spillere. Dette kan ha noe med reklame å gjøre i tillegg? og ikke bare konkurrende internettspill Travian som da ligner på tribalwars. bl.a er meget offensiv på reklamering og dermed (har ikke sjekket) vokser sammenlignet med tribalwars.

nå kom jeg på et spørsmål som da TW-Teamet.no(.com) kan besvare: Hva er kriteriene fra innogames/hoved team sin side for å "stenge" en verden?
ved besvarelsen på dette så kan jo det lyse opp litt på sakene hvorfor verdener evt ikke blir stenget for å forbedre andre verdener.

Du kunne nevnt at noen servere har usedvanlig mange gråbyer. V4 er vel den som har klart minst, noe som kanskje ikke gjør den spesielt bra tilpasset for nye spillere.

V2 har nå for øvrig vært stengt siden september :jblunk: En av forskjellene på V2 og de andre serverne var at en stamme - AriCa - hadde et klart forsprang på de neste stammene.
 
Topp