Videresendt, Inno "Tagge" IP-adresser i påloggingslista?

DeletedUser

Guest
Bare kom på en liten tanke da jeg logga inn som reservedual helt på tampen her, og ville bare lufte den. Kan ikke huske at det er foreslått før.

Muligheten for å "tagge" IP-adresser på påloggings-siden, slik at de lagres på kontoen for senere pålogginger og vises i påloggingslista.

Jeg personlig er ikke helt keen på det med flere duals på mine egne kontoer, men det funker for mange, og nå har det seg slik at jeg logger inn på denne kontoen her en sjelden gang, og det er et (for meg) ukjent antall andre spillere på kontoen. Sist jeg logget på så skulle jeg sitte noen timer og blant annet sende et tog, men en annen fyr jeg ikke visste om logget på, jeg logget på igjen, så logget han på igjen så jeg ble kastet ut igjen. Jeg fikk tak i en annen dual som kunne fortelle meg at det var enda en dual osv osv, og vi fikk til slutt en ordning på det så toget ble sendt til riktig tid. Jeg husker ikke selv engang hvordan det var, og samme kan det være.

Poenget er at det av og til kan være greit å vite hvem man leker logg-inn-sisten med, og det kan av mange årsaker være greit å vite hvem som var på kontoen sist. Ikke minst kan det være greit for de faste spillerne å vite at min IP er safe selv om den plutselig dukker opp som et ukjent og mistenkelig nummer blant deres vanlige, dersom de skulle føle seg paranoide en dag.. De ville vite at den ukjente IP'en bare var Wynja som tittet innom igjen, det var ikke uautorisert aktivitet som må undersøkes nærmere elns.

Dunno.... Det er hvertfall et forholdsvis enkelt og teknisk gjennomførbart forslag.

En svakhet er selvfølgelig IP-adresser som endres hele tiden, eller folk som logger inn fra overalt, men det blir jo ikke verre enn at de påloggingene blir slik som nå - utagget.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
aah, njaa, litt her og der. jeg ser at det kan godt bli lagt inn ;) men jeg spør nok først chaten om jeg forstyrret om det er greit jeg er på vist det nå skjedde :)
 

DeletedUser

Guest
Wynja..... du er rett og slett en tankeleser, nesten som det er skummelt... skrev lignende post i går men posta den ikke fordi eg ikke bleferdig og måtte legge meg :awesome:

Så klart denne støttes :D Genialt! Irriterende å leke loggin-sisten å ikke vite hvem du skal kjefte på :D
 

Munchlaxxxx

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
43
Jeg ser vi har fått et sånt siste IP-innlogging system nå, det er bra. Men så lurer jeg på: Var dette forslaget ment som at man skulle kunne gi IP-ene navn også? F.eks. at jeg skulle kunne gi IP-en på hjemmenettet "Lars Johan Hjemme"? Sånn at når dette systemet viste siste IP-en, kom IP-en for nettet og deretter en tekst som er mulig å endre på av spillerne på kontoen for forskjellige IP-er de måtte ha.
 

DeletedUser

Guest
Det kunne ha stått :

Tw namn:

Skype adresse:

_____________
ENDRE |
_____________

Ja nåke sånn? bere mer ino liksom ? bare tips :p
 

DeletedUser

Guest
Det har vi hatt lenge...det som det er snakk om er at vi skal kunne tagge/kjenne igjen ip-adresser slik at man kan luke bort de man ikke kjenner igjen.
 

DeletedUser

Guest
Liste over innlogginger har vi hatt enten ekstremt lenge, eller hele tiden.

Hva jeg tenker på er noe slikt:
iptag.png


Her ser vi at en ukjent ip, eller en vi ikke har tagget, logget på 28.04.12 16:05.
Så logget dualen min, Kåre-Johnny, på 30.04.12 09:52.
Deretter logger jeg på 01.05.12 05:09 for å titte innom, så kommer jeg på skype og sier "ÆÆÆÆÆ, MASSE INC!! Kan noen ta kontovakt til Bjarne kommer? Ah, tusen takk! Bare sett over til Bjarne når han kommer!"
Så denne kontovakten, en random fra stammen som jeg ikke pleier å bruke og som derfor ikke er tagget, logger på 01.05.12 05:12
Og han setter kontovakten over til Bjarne, han som vanligvis pleier å ta kontovakter for meg, som logger inn 01.05.12 17:04.

Så stikker jeg på ferie, og når Kåre-Johnny logger på igjen så ser han at det var Bjarne som hadde kontoen sist, og siden han ikke fikk tak i meg (som selvfølgelig hadde glemt å si ifra at jeg skulle på ferie) så vet han at han kan spørre Bjarne om hva som har skjedd, eller om et lite overblikk over situasjonen.

Og så kan vi lure litt på hvem som logga inn 28.april, siden vi ikke har flere duals... o_O Uautorisert aktivitet?
 
Topp